Kirjoittaja Aihe: Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)  (Luettu 204517 kertaa)

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
Vs: Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)
« Vastaus #150 : 16.03.07 - klo:00:38 »
Sama tarina minulla kuin Minnillä. Joskus kun käytin markettilakkoja (jotain voimakkaimpia toki..  ::)) ja värjäilin tiheään kestoväreillä, niin hiuksiini jäi lakasta jäännöksiä (sellaisia valkoisia palleroita) eikä niitä saanut millään muulla pois kuin saksilla  :-\ Se on ilmeisesti hartsi joka jää huokoisiin ja hauraisiin hiuksiin, ja minun kokemuksen mukaan siihen ei edes syväputsarit täysin auta.

Poissa Fantti

• Tukkaguru
« Vastaus #151 : 16.03.07 - klo:11:43 »
Itse en huomaa minkään jämähtävän hiuksiin, mutta syväputsaan tukan kyllä noin kerran kuussa. Ajaako muuten tiskiaine saman asian kuten joissain piireissä todetaan ja eräs kampaaja kerran vahvisti asian. Mitä muut olette mieltä.

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #152 : 16.03.07 - klo:11:48 »
^Hui, minä en kyllä tiskiainetta päähäni laittaisi. Eiköhän joku Fairy ole kuitenkin aika myrkkyä hiuksille, ja kuivattaa ja takuttaa varmaan ihan kivasti. Mäkään en ole huomannut muotoilutuotteiden kertyvän mun hiuksiin ja sen takia tulee niitä syväputsarillä pestyä tosi harvoin, pitäis varmaan pestä useamminkin, koska olen alkanut käyttämään enemmän muotoilutuotteita.

kalkkuna

• Vieras
« Vastaus #153 : 16.03.07 - klo:21:13 »
Kiitos vaan vastauksista. Tuli sitten käytyä ostamassa hairstoresta jotain syväpuhdistavaa shampoota. nyt oon pari kertaa (ei kai sitä monta kertaa peräkkäin uskalla pestä?) pessyt sillä mutta eihän nuo kiinteet ole lähteneet.. kai ne vähentynyt on mutta kuitenkin.

Ja kun itekin kestovärjäillyt oon mustalla näitä niin näkyy sitten hieman. Ja tosiaan lakkaa on tullut ihan runsaasti käytettyä melkein päivittäin, koska on niin liukkaat ja ohuehkot hiukset että sitä ainetta tosiaan tarvii jos haluaa saada hiukset jotenkin hyvin. Tuota 30cm:n suihkutusetäisyyttä ei vaan jostain syystä tahdo ikinä noudattaa.. Ihmeen hyväkuntoiset muuten ovat kyllä.

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #154 : 16.03.07 - klo:21:24 »
^Minä käytän syväputsaria kerran viikossa tai kerran kahdessa viikossa. Käytän niin paljon muotoiluaineita.

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #155 : 16.03.07 - klo:22:09 »
Kalkkuna: Oletko antanut syväpuhdistavan shampoon vaikuttaa hiuksissa jonkin aikaa? Se yleensä parantaa tulosta ja muotoiluaineiden jämät lähtee helpommin pois.

Poissa irso

• HAIRahtanut
  • Nyrkillinen voita kattilaan ja kossu pakkaseen
« Vastaus #156 : 16.03.07 - klo:22:16 »
Vähän OT mutta nyt on pakko. Eli asiantunteva parturitäti (jonka mukaan erilaiset silikoonit ovat ihan puppua ja vain hänen myymänsä kampaamotuotteet ovat parhaita ja ettei hiuksia saa ikinä leikata kerroksittain) ::) Kertoi että nuo valkoiset pisteet ovat ylöspäin kiipeäviä kaksihaaraisia jotka syövyttävät tukkaa siinä kiivetessään.

Näin meillä, parturitäti saa minun puolesta vastaisuudessa pitää tunkkinsa.
Vyötärömittainen hennattu piikkisuora karvasto.

Poissa Satine

• HAIRahtanut
« Vastaus #157 : 16.03.07 - klo:23:28 »
mitähän ihmettä : luin tänää mun vo5 super cleanin takakantta ja siellä sanottii että sopii päivittäiseen käyttöön  ::) :o
Only a vampire can love you forever

Poissa Husky

• Tukkaguru
  • It takes a fool to remain sane
« Vastaus #158 : 17.03.07 - klo:11:26 »
No joo, vaikka siellä sanotaan niin niin en ehkä suosittelisi, itse olen nyt pessyt pari kertaa peräkkäin syväputsarilla (epäonnistuneita värjäyskokeiluja...) eikä päänahka tykkää ollenkaan. Eli mulla käytössä kerran pari kuukaudessa sen mukaan miltä tuntuu.
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.

Poissa Piu

• HAIRahtanut
« Vastaus #159 : 17.03.07 - klo:18:42 »
Vähän OT mutta nyt on pakko. Eli asiantunteva parturitäti  ::) Kertoi että nuo valkoiset pisteet ovat ylöspäin kiipeäviä kaksihaaraisia jotka syövyttävät tukkaa siinä kiivetessään.

Siis niinku mitä? parturitätillä taitaa olla mennyt vähän elollisen organismin määritys metsään? Kuulostaa siltä kun kaksihaaraisella olisi jokin salattu elämä, ehkä parturitäti on löytänyt uuden eliölajin  ;D.
Hiuksillahan on tietysti oma elämänsä mutta siitä tuo täti ei tiedä mitään..

Poissa Jonsu

• Tukkaguru
« Vastaus #160 : 17.03.07 - klo:19:04 »
Kokeile sitä syväpuhdistavaa ensin, neuvoisin minä. En itse lähtisi shampoon kanssa saunaan...

OT, mutta miten sä oot saanut sen tohon kuntoon? Muista, että lakkaa suihkutetaan 30cm päästä, ei ihan läheltä :) Ja osta hyvä, hienojakoinen hiuslakka, säästää tulevaisuudessa tuollaiselta :)

Toimiskohan metalleja poistava syväputsari paremmin saunassa? Mulla kun aina raidat alkaa vihertää ja niihinhän ei violetti shampoo auta ja syväputsarit kahdella vaahdotuksella ei ainakaan poista.

Tuosta lakasta, mulla esim Wellan SP lakka (ja muutkin Wellan lakat matketista että High Hair lakat) tekee tuollaisen valkoisen karstan tukkaan. Oli hyvä kun kampaaja päivitteli tukkaani viime kesänä ja kysyi että mitä lakkaa käytät, no vastasin että Wellan SP:tä. Kuuli ilmeisesti väärin että ai marketista et heitä roskiin. Korjasin että ei kun Wellan SP:tä mitä näkyy olevan sunkin hyllyssä niin meni ihan hiljaiseksi ja ihmetteli että eihän sellaista pitäisi näin laadukkailla aineilla tulla.

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
« Vastaus #161 : 17.03.07 - klo:21:32 »
Itse en huomaa minkään jämähtävän hiuksiin, mutta syväputsaan tukan kyllä noin kerran kuussa. Ajaako muuten tiskiaine saman asian kuten joissain piireissä todetaan ja eräs kampaaja kerran vahvisti asian. Mitä muut olette mieltä.

Tiskiaine poistaa astioista ja käsistä kaiken rasvan. Eli voi kuvitella mitä se tekee hiukselle, pesee kaiken rasvan ja kosteuden pois ja jättää kuivat takkuiset hiukset jäljelle (ja saattaapa jättää ne muotoilutuotteiden jäämätkin tukkaan, mistä sen tietää ennen kuin kokeilee..).
Riippuu tietenkin mitä tukastaan haluaa putsata, mutta muotoiluainejäämät ja kertyneet metallit saa kuitenkin parhaiten pois siihen käyttötarkoitukseen tarkoitetulla shampoolla. Onhan tiskiaineen ja syväpuhdistavan shampoon incit  ja käyttötarkoitukset aika toisistaan poikkeavat  ;)

Furtiva

• Vieras
« Vastaus #162 : 04.04.07 - klo:22:27 »
Hiusamatöörimaisuuteni paljastui taas: En ole vielä koskaan pessyt hiuksiani erityisellä syväpuhdistavalla shampoolla, mutta tämän ketjun luettuani on pakko mennä ostamaan Prismasta VO5:n syväpuhdistavaa saunailtaa varten!
En käytä hirveästi muotoilutuotteita, mutta luulen kyllä, että tästäkin huolimatta syväpuhdistus silloin tällöin olisi mullakin paikallaan. Olen kyllä tehnyt co-pesuja hyvin pitkillä vaikutusajoilla, sekä pessyt silloin tällöin tukkaa xz:n punaisella shampoolla sekä EHS:n shampoolla, jotka ovat mielestäni hyvin peseviä.

Olen kuullut, että LV:n shampoo on niin tehokasta, että se käy syväpuhdistavasta oikein mainiosti. Onko jollain täällä kokemuksia? En ainakaan huomannut, että kukaan olisi tästä puhunut.

Seuraavana päivänä:

Nyt on VO5 kokeiltu. Hiukset ovat vielä märät, joten en voi kommentoida kuin pesuvaiheesta;
Löysin tuotteen kaupasta helposti, sillä sen etupuolella lukee "syväpuhdistaa". Silti hieman epäilytti, kun takapuolella taasen lukee, että sopii normaalien ja rasvaisten hiusten päivittäiseen pesuun. No, mulla on enemmänkin kuivat hiukset, joten onhan se ihan loogista että näille tätä ei voi niin usein käyttääkään. Luulen kyllä, että hiusten pitäisi melko rasvaiset olla, että tätä päivittäin voisi käyttää.
Tuote oli yllättäin väriltään kirkasta ja koostumus oli jännän kiinteää: kun shampoota yritti pursottaa kämmenelle, pullo imaisi isommankin määrän helposti takaisin sisäänsä.
Tuoksusta tuli aluksi mieleen mun astianpesuaineeni, mutta loppujen lopuksi kyllä tykkään raikkaasta sitrustuoksusta. Se sopii hyvin syväpuhdistavaan teemaan ja piristää.
Jouduin laittamaan shampoota paljon, sillä halusin levittää sitä vähän myös latvoihini. Tukka tuntui jotenki imevän aineen sisäänsä ja jouduin lisäämään sitä monta kertaa. Vaahdotuksen jälkeen annoin shampoon vaikuttaa jonkun aikaa päässä ennen kuin aloin huuhdella. Hiuksista tuli natisevan puhtaan ja melko takkuiset :P
Harmitti, kun ainoa tehohoito, minkä omistan tällä hetkellä on VO5:sta myöskin, mutta se tietenkin oli unohtunut poikaystävän luo. Laitoin sitten NutriGlossia runsaalla kädellä koko päähän ja annoin vaikuttaa muutaman minuutin. Nyt on vielä tarkoitus suihkia päähän AC-suihketta ja katsoa, mitä tästä vielä tulee ;)

Mutta luulen kyllä, että tämä VO5 jää mulla käyttöön, sillä se on edullista ja ilmeisesti myöskin hyvin toimivaa. Eikä siis sisällä silikonia...?
Oon ajatellut, että pesisin sillä jatkossa ehkä kerran kuussa tai vähän useammin. Pitää nyt ensin katsoa, mitä hiukset sanoo.

Edit. Ei mene kaaliin, että se on Vo5 eikä Wo5 ::)
« Viimeksi muokattu: 05.04.07 - klo:14:55 kirjoittanut Furtiva »

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #163 : 05.04.07 - klo:11:41 »
Oon ajatellut, että pesisin sillä jatkossa ehkä kerran kuussa tai vähän useammin. Pitää nyt ensin katsoa, mitä hiukset sanoo.

Syväputsaria kannattaa käyttää ennen värjäystä jos paljon muotoilee aineilla, muuten hiusten olon mukaan. Jos käytät kovin silikonisia hoitotuotteita niin syväputsausta voi harkita kuukausittain tai harvemminkin. Ja aina hyvä kosteuttava tehis perään. Itse olen pessyt syväputsarilla viimeksi helmikuun alussa.
this too shall pass.

Poissa Nuppu

• Tukkaguru
« Vastaus #164 : 05.04.07 - klo:11:52 »
Minä käytän syväputsaria ainakin kerran viikossa. Käytössä sekä VO5 Super Clean shampoo että Sim CX Corrector shampoo ja Elixir. Tuo Elixir on aivan loistavaa, hiukset tykkäävät ja saavat ihan uutta kirkkautta ja kiiltoa! Käytän sitä monesti ennen tehohoitomuhittelua. Sopii todellakin muuhunkin kuin metallikertymien poistoon, mihin se siis varsinaisesti on  tarkoitettu. Aina, jos hiukset tuntuvat karheilta tai muuten vaan huonosti voivilta, niin Elixir korjaa tilanteen. Ja näin siis ainakin minulla  ;)

Hiuksiani en juuri muotoile, mutta käytän silikonisia latvasuojia ja kiiltotuotteita, joten syväputsailenkin usein, mutta ennen kaikkea teen sitä siksi, että hiukset tuntuvat tykkäävän siitä.