Kirjoittaja Aihe: Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)  (Luettu 204452 kertaa)

Poissa Sanna

• Tukkaguru
Vs: Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)
« Vastaus #210 : 26.03.08 - klo:13:40 »
Onko täällä paljon sellaisia, jotka ei käytä ollenkaan syväputsaria? Mua kiinnostaisi kuulla, että millaisia hoito/muotoilurutiineja harrastavat "uskaltavat" olla ilman syväputsausta? Ja käytättekö sitten jotain hyvinpesevää ei-syväputsaria kuitenkin?

Mä olin varmaan vuoden käyttämättä syväputsaria. Mun muotoilu on lähinnä suihkaus lakkaa päälaelle ja suoristusrautaa käyttäessä (suoristan vain pientä osaa tukasta) muotoilusuihke, ja mun mielestä nuo peseytyvät ihan hyvin pois normaalillakin shampoolla. Mä en siis tunne tarvitsevani syväpuhdistavaa välttämättä ollenkaan, mutta siitä huolimatta käytän sitä välillä varmuuden vuoksi esim. ennen värjäystä. Ja viime aikoina yrittäessäni haalistaa punaista väriä... ::)

Poissa Kotikisu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #211 : 05.04.08 - klo:18:18 »
Mulla on ollut ainoastaan yksi syväpuhdistaja, Sebastianin Stark Naked. En huomannut kovinkaan suurta eroa tavalliseen shampooseen, tosin en tiedä tarvitsenkö edes syväpuhdistajaa, kun en käytä muotoilutuotteita. Itse shampoona Stark Naked oli kuitenkin ihan kiva, tuoksui pirteälle, vaahtosi hyvin ja hiukset tulivat narskuvan puhtaiksi.

Poissa Tazu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #212 : 06.04.08 - klo:11:25 »
Mä en käytä syväpuhdistavaa shampoota säännöllisesti, viimeksi varmaan vuosi sitten. Välillä tulee tietty tilanteita että on pakko käyttää. Tosin käytän vaan vähän lakkaa päivittäin enkä juuri muotoile.  Hyvin oon pärjänny ilmanki.. niin ja jos tartten kunnon pesua niin pesen tigin oh shampoolla, se kun ajaa mulla saman asian.
Hiukset : 2b M ii. Vaalea. iHerb <3

Poissa Cherry

• HAIRahtanut
« Vastaus #213 : 07.04.08 - klo:17:26 »
Sain nyt tuon Hairstorelta tilaamani www refreshing- shampoon, enkä ole vieläkään varma, onko tuo oikeasti edes syväpuhdistava. Tuo oli kyllä Hairstoren nettikaupassa syväpuhdistavien joukossa. Mitä sanotte incistä?

Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Cocamidopropyl Betaine, Cocamide dea,Polyquaternium-44, Menthol, Sodium Chloride, Lactic acid,Parfum, Disodium EDTA, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone.

Edit. Kokeilin tuota toissapäivänä kuiviin hiuksiin 5 min vaikutusajalla, vaahdotus veden kanssa, ja annoin vaikuttaa vielä muutaman minuutin. Hiukset tuo ainakin kuivatti huomattavasti normaaleja shampoita enemmän, mutta en tiedä toimiiko tuo syväpuhdistavan tavoin, kun mulla ei taida olla isommin kertymiä hiuksissa, koska en ui tai käytä muotoilutuotteita käytännössä ollenkaan, mitä nyt lakkaa ehkä kerran viikossa. Jotain silikonikertymää saattaisi ollakin, mutta en sitä ainakaan hiuksistani huomaa. Tuo disodium edtahan on metalleja poistava aine, mutta ei ole mitään hajua, onko sitä tuossa incissä riittävä määrä.
« Viimeksi muokattu: 09.04.08 - klo:05:38 kirjoittanut Cherry »
Kaikkein vaikeinta on luottaa, mutta ilman sitä ei mitään saa.

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #214 : 07.04.08 - klo:20:15 »
Tutustuin tänään WO-pesuun ja jossain yhteydessä mainittiin ruokasoodan käyvän myös syväpuhdistukseen. Onko kukaan kokeillut soodareseptiä? Googlettelin asiaa ja löytyi tällainen resepti ainakin metallien poistoon:

2 Tbsp baking soda
¼ cup fresh lemon juice
1 tsp mild shampoo

Näyttäisikö teistä tuo suhteellisen luomulta syväpuhdistajalta vai turhalta vaivalta? Lähteeköhän tuolla silikonit yms. tuotejäämät metallien lisäksi.  Tuntuu hölmöltä ostaa iso purkki syväpuhdistavaa shampoota kun täälläkin on moneen kertaan sanottu ettei sitä paljon kulu enkä usko että käyttäisin sitä kuin ennen värjäystä.

Joskus kun kysyin HS:ssa myyjältä kannattaisiko minun ostaa syväpuhdistava shampoo, hän kokeili hiuksiani ja totesi ettei näe tarvetta. En ole siis syväputsaria koskaan käyttänyt, mutta tämän ketjun selattuani olen tullut kyllä toisiin ajatuksiin..

-------------------------------------------
Tuli kokeiltua yllä olevaa reseptiä. Käytin Ole hyvä-shampoota tuossa ja hiuksista tuli todellakin narskuvan puhtaat. Tuntui, että hiukset myös kirkastuivat. Katsotaan vielä oliko tästä apua päänahan rasvoittuvuuteen. Talvella päänahka oli hilseilevän kuiva ja yhtäkkiä keväällä se alkoi rasvoittua nopeasti.
« Viimeksi muokattu: 13.04.08 - klo:15:45 kirjoittanut keijukainen »
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

anthon

• Vieras
« Vastaus #215 : 25.04.08 - klo:13:56 »
moe. mulla ois kysymys miun etuhiuksista.

eli huomasin pari päivää sitten, että siinä on jotain ihme valkosta "hilettä" parissa kohtaa sillain alueittain, eikä se tahdo lähteä millään pois, ellei vedä sitä yksittäisestä hiuksesta pois. ei se muille näy kun nuo aika hyvin peittyvät.. mutta mitä se voi olla? aluksi aattelin että voe perse ne on jotain kuivia ja palaneita hiuksia, mutta ilmeneekö sellanen muka noin? ne etuhiukset oli kuukaus takaperin blondattu, ja suoristelin ne joka aamu. nyt ovat mustat ja ei ole pariin viikkoon tarvinnut kuin föönata, sillä hankkimani hiustenpidennys peittää eniten taipuvimmat hiukset.

vai voisiko kyseessä olla esim. pinttynyttä hiuslakkaa? jos olen pessyt ne huolimattomasti niin ettei lakat oo lähteny ja föönannu, niin kai ne voi jähmettyä siihen?

koitin syväpuhdistavaa shampoota, ja sillä lähti osa. ei tosin kaikki. (ja ei, en laittanut sitä pidennyshiuksiin.)

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #216 : 25.04.08 - klo:15:14 »
Lakan hartseja sun muuta muotoilutuotteiden muovia, olettaisin. Se kertyy vähän hilseen näköisesti ja on tosi tiukassa, syväpuhdistava shampoo kuivaan hiukseen muovikelmun alla jonkinlaisella vaikutusajalla ja huolellinen, pitkä vaahdotus auttaa yleensä :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #217 : 27.04.08 - klo:11:22 »
^ Ihan miten itsestä ja tukasta tuntuu. :) Kyllä varmaan joku kerran kuussakin riittää, riippuu tietty muutenkin hiusten ja hiuspohjan kunnosta ja väristä. Vaalea väri saa yleensä aika hyvin potkua syväpuhdistuksesta ja näyttää kirkkaammalta, muita värejä saattaa haalistaakin.

Lauretta

• Vieras
« Vastaus #218 : 27.04.08 - klo:20:19 »
Magia, mulla on tummanruskeat hiukset, ja mulle on "ihan sama", että vaalentuuko tämä tästä. Tai ei se tietenkään ihan yhdentekevää ole, mutta tuskin se muutos on niin suuri, että hiukseni näyttäisivät värjätyiltä. :P Mulla muuten rasvoittuu hiukset todella helposti, joten senkin takia suosin tuota syväpuhdistavaa.

Poissa Miiu

• HAIRahtanut
« Vastaus #219 : 27.04.08 - klo:22:25 »
Minuu taas "pelottaa", että värit lähtee syväpuhdistajien mukana viemäriin. Pakko siis myöntää, että syväpuhdistelen hiuksiani aivan liian harvoin. Käytössä mulla on Joicon Resolve, jonka valitsin joskus muinoin halvan hinnan takia. Joskus olen käyttänyt myös jotain Matrixin tuotetta (jonka nimeä en muista), mutta sillä sain pelkkää takkua aikaan.
"Nainen ei koskaan tiedä millaista mekkoa hän ei tarvitse, ennen kuin on ostanut sen."

Valentine

• Vieras
« Vastaus #220 : 27.04.08 - klo:23:14 »
Keksisikö joku syväputsarin, joka täyttäsi vaatimukseni ja toiveeni: Itselläni siis todela vaalean ( lähes valkoisen) kylmän vaaleaksi vaalennetut hiukset, värin lähdöstä ei ole siis pelkoa, vaan lähinnä jopa se on toive. Esim. uimahallin jälkeen näin vaaleat hiukset voivat alkaa vihertää, silloin siis tarvitsisin suht vahvan syväputsarin. Toiveena samalla kuitenkin on, että se ei kuivattaisi / rastottaisi hiuksiani, jotka ovat muutenkin koko ajan rakennepaikkaus ja kosteutus kuurin alla. Siis ideoita  :)?
« Viimeksi muokattu: 18.05.08 - klo:13:52 kirjoittanut Valentine »

Poissa Dinky-di

• Tukkaguru
« Vastaus #221 : 28.04.08 - klo:00:46 »
Käytän nykyään Bumble and Bumblen Sunday shampoota, joka on osoittautunut oikein hyväksi syväputsariksi. Pesee hiukset narskuviksi, mutta ei takuta eikä kuivata yhtään. Puhdistustehotkin tuntuvat riittävän, tosin käytän muotoilutuotteita melko vähän, lähinnä pelkkää lakkaa enkä sitäkään päivittäin. Koostumukseltaan tuo shampoo on ihanaa, vaahtoaa hyvin ja vaikuttaa riittoisalta. Hinta nyt tietysti on mitä on, mutta itse käytän syväpuhdistajaa ehkä kerran kuukaudessa, joten ei se pidemmän päälle niin kalliiksi tule.
1b M ii

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #222 : 28.04.08 - klo:10:41 »
Valentine, SIM CX Correctorit ovat todella tehokkaita ja vaikka se sampoo kyllä pesee hiukset todella kamalaksi takkupesäksi, hiukset eivät mielestäni kuivu yhtään. Käytin noita kumpaakin kuurina metallinpoistoon, eivätkä hiukset mielestäni kuivuneet melkein jokapäiväisestä syväpuhdistavasta sampoosta. Nuo ovat kyllä oikein tehokkaita vihertävyyden poistajia. Varsinkin, kun antaa sekä sampoon että hoitiksen vaikuttaa ainakin ne suositellut ajat, niin tehon huomaa kyllä heti ekalla kerralla. Hoitis ei ole kovin kosteuttava tai selvittävä, mutta hoitiksen huuhtelun jälkeen kannattaa laittaa vielä hyvin sulkeva ja selvittävä pikahoitis, niin saa sampoon aiheuttaman takkupesän selvitettyä.

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #223 : 28.04.08 - klo:12:01 »
^Mulla on tuo simin cx corrector balm joka ei ainakaan takuta tukkaa yhtään. Sillä voi myös pestä hiukset jos eivät ole niin hirveän likaiset. Mielestäni ollut tosi tehokas ja poistanut hiusteni vihreän ja oranssin sävyn. Suosittelen.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #224 : 28.04.08 - klo:18:05 »
Siis en voi uskoa!
Minulla on joku 5kk vanha tumman ruskea sävy hiuksissa, ja muuten hiukset on raidoitettu vaaleiksi melko reippaasti, tarkoituksena saada mah. vaalea tulos.

Noh pesin tänään ihan VO5 syväputsarilla, pää alaspäin ammeeseen ja valkoista ammetta vasten näkyi ihan selvästi kuinka ruskeaa väriä irtosi tämän shampoo pesun yhteydessä.

Ihan sama se minulle sillä vaaleata haluankin, mutta en voi uskoa että väriä lähtee VIELÄKIN noin paljon.