Kirjoittaja Aihe: Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)  (Luettu 204508 kertaa)

Poissa Marylee

• HAIRahtanut
Vs: Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)
« Vastaus #330 : 08.02.11 - klo:04:21 »
Hair Cleasing Cream poistaa kyllä metalleja. Pentasodium pentetate vastaa Edtaa.

Contains a high concentration of chelating agents that surround minerals, making them more soluble so they can be washed away. Formulated with fruit acids to add shine, it purifies and refreshes hair.

Why It Works
> Clarifies and works to remove copper, iron, hard water minerals and styling product build-up

> Purifies, refreshes and leaves hair shiny

--------

Pentasodium Pentetate* A chelating agent

Functions:

Pentasodium Pentetate is a chelating agent used in cosmetics and beauty products “prevent various mineral components from binding together and negatively affecting the formulation” (Source). It is the salt of Pentetic Acid, and is a compound that binds metal and inactivates metallic ions, such as calcium and magnesium, to help maintain the stability and appearance of cosmetic products. This inactivation also helps to prevent the oxidative deterioration of cosmetics and personal care products, according to CosmeticsInfo.org.

The addition of chelating agents to hard water causes metals to form a complex with the chelating agent, creating superior foaming and cleaning performance. Pentasodium Pentetate also dissolves metals, preventing them from being deposited onto the hair, scalp and skin.
« Viimeksi muokattu: 08.02.11 - klo:04:23 kirjoittanut Marylee »

Poissa kraula

• HAIRahtanut
  • Learning to fly.
« Vastaus #331 : 08.02.11 - klo:13:10 »
^ Hei loistavaa, kiitos taas viisaammalle! :)
Ei saa edes kunnollista KAAAHVIA.

Poissa cenadra

• HAIRahtanut
« Vastaus #332 : 09.03.11 - klo:20:56 »
Käytin eilen ensimmäistä kertaa elämässäni syväpuhdistavaa shampoota.
Se oli Eclipsen. Tuoksui miellyttävälle, koostumus kiva geelimäinen, vaahtoutui ihanasti ja pehmeästi ja ei tuntunut takuttavan. Mulla on ollut sellainen kuvitelma, että syväpuhdistava shampoo pesee hiukset narskuvaksi ja takuttaa ja hiuksen tyyliin katkeilee sen jälkeen.  ;D
Noh, toi Eclipse tuntui ihanan hellävaraiselta, mutta en huomannut hiuksissani mitään eroa entiseen. Ei tuntunut yhtään ilmavemmilta, puhtaammilta kuin yleensä, ei näyttänyt paremmalta... hmm, onko shampoossa vikaa vai eikö sen pidäkkään tuntua erilaiselta? Käytän kuitenkin aika paljon muotoilutuotteita ja nyt ensimmäistä kertaa kokeilin syväpuhdistavaa, niin odotin ehkä jotain muutosta.  :D
Blondattu, kerrostettu, luonnonkihara BSL-pituudessa. Tavoite: Hyväkuntoinen vyötäröpituus, kerrostuksia lievemmäksi.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #333 : 09.03.11 - klo:21:14 »
^ Äkkisältään kuulostaa siltä, että oliko sittenkään tehokas tuo syväputsari. Varsinkin kun käytät muotoilutuotteita pitäis kyllä näkyä jonkinlaista eroa entiseen. Itse muistan vieläkin elävästi miten hiusten väri tuli ihan eri tavalla esiin kun pesin syväputsarilla. Sen jälkeen kun oon säännöllisesit käyttänyt niin ei ihan samanlaista "herranjestas"-fiilistä tule, mutta kyllä nytkin jos tulee pidempi väli niin huomaan värin aina vähän kirkastuvan. Käytän siis itsekin muotoilutuotteita, vahoja ja lakkaa pääasiassa. Ehkä sun tarvitsee pestä sillä vielä jokunen kerta, että lähtee kaikki? Ja annoitko vaikuttaa päässä jonkin aikaa, sekin voisi auttaa.

Sitä ihan ensimmäistä en enää muista mikä se oli, joku kampaamotuote kuitenkin. Muut syväputsarit, joista on hyvät kokemukset ovat Herbinan syväputsari ja Avalon Organis (iHerbistä) Lemon Clarifying.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa cenadra

• HAIRahtanut
« Vastaus #334 : 09.03.11 - klo:21:54 »
Itsekin ehkä vähän epäilen tehokkuutta.  :(
En antanut vaikuttaa ollenkaan, seuraavalla kokeilukerralla voisin vähän aikaa olla päässä, jos vaikka huomaisi jotain eroa. :) Mua on tosi paljon kiinnostanut toi Avalon Organis Lemon Clarifying-shampoo, mutta taisi olla Out Of Stock, kun tilailin iHerbistä viimeksi. Ehkä joskus bongaan sen vielä ostoskoriin. :D
Blondattu, kerrostettu, luonnonkihara BSL-pituudessa. Tavoite: Hyväkuntoinen vyötäröpituus, kerrostuksia lievemmäksi.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #335 : 09.03.11 - klo:22:16 »
^ Joku kirjoitti iHerb-ketjussa tilanneensa tämän Giovanni, Golden Wheat, Deep Cleanse Shampoo-syväputsarin. Tuo vaikuttais ihan kiinnostavalta, ja oli siellä valikoimassa muitakin. Täytyy vaan odotella vähän käyttäjäkokemuksia ensin ;) Tosin silloin kun tuon AO'n syväputsarin tilasin niin tein sen ihan sokkona, ja hyvä tuuri kävi. Ei vaan kovin usein viitsi tehdä sokkoiskuja, tulee pidemmän päälle turhan kalliiksi... ::)

Mä muuten pestessä vaahdotan aina kahteen kertaan, se on ihan "must". Ja tosiaan se, että antaa hetken vaikuttaa, auttaa myös. Toivon mukaan toi sun syväputsari lähtisi toimimaan!
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa cenadra

• HAIRahtanut
« Vastaus #336 : 09.03.11 - klo:22:38 »
^Kiitos vinkistä, voisin joskus kokeilla noita jompaa kumpaa jos ei ala toi mun Eclipse toimimaan!  ;)
Mäkin oon muutamia sokkoiskuja kokenut ja sitten vaan pohdin, että mihinkäs noi itselleni surkeat tuotteet työntäisin..  ::)
Kun seuraavan kerran kokeilen tota Eclipseä, niin annan olla vähän aikaa päässä ja sitten vaikka vaahdotan kahdesti jos ei muuten tunnu miltään. Ehkä tämä tästä.  ;D

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #337 : 09.03.11 - klo:23:40 »
Mä oon jo pitkään käyttänyt Sokokselta saatavaa Bio Richin syväpuhdistavaa shampoota ja tykännyt tosi, tosi paljon. Ei takuta tai kuivata niin paljon kuin esim. Herbina, mutta tuntuu kuitenkin aika kivasti puhdistavan. Hiuksista tulee aina tosi kiiltävät ja taipuisat tämän jälkeen. Monilla syväpuhdistavilla hiukset tuntuvat kuivuvan tosi paljon, mutta ei tällä! Ja hinta on aina superhalpa 3+1-päivillä.

Poissa Horros

• Tukkaguru
« Vastaus #338 : 10.03.11 - klo:16:52 »
Minulle pitäisi tulla tässä ihan pian tuo Giovannin syväputsari, raportoin mahdollisimman pian  ;D
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #339 : 19.04.11 - klo:11:09 »
Jos haluaa tehokkaan mutta takuttamattoman syväputsarin niin voin suositella Joicon K-PAK-sarjaan kuuluvaa Clarify Chelating -shampoota. Hankin itse tuon taas vähän aikaa sitten pitkän tauon jälkeen ja täytyy sanoa, että on kyllä edelleen paras kokeilemani syväpuhdistava shampoo. Hyvänä kakkosena tulee Redkenin Deep Cleansing Cream. Olen testaillut viime aikoina myös Avalon Organicsin Lemon Clarifying sh:ta ja en kyllä osaa pitää sitä minään varsinaisena syväputsarina. Tehoissa AO jää kauas Joicon ja Redkenin taakse, herkullisesta sitruunamuffinssituoksustaan huolimatta. :P
1c F ii

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #340 : 19.04.11 - klo:12:09 »
^ Tota voisin kokeilla! Tuntuu ettei AO syväpuhdista yhtä hyvin kuin sulfaatillinen shampoo. Mistä oot tilannut Joicoa? :)

edit// Kiitos, pitääkin laittaa tilausta menemään Feeluniquelle!
« Viimeksi muokattu: 19.04.11 - klo:14:02 kirjoittanut kuku »
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #341 : 19.04.11 - klo:12:14 »
^ Tilasin oman pulloni Mansikkanetin hiustuotealesta, mutta siellä ei tällä hetkellä ole kuin noita sikakalliita litraisia. Feeluniquesta saa.
1c F ii

tanis

• Vieras
« Vastaus #342 : 25.05.11 - klo:20:43 »
Anteeksi jos kyselen jo moneen kertaan setvittyjä asioita, olen ihan newbie tällä palstalla ja muutenkin ihmeissäni. Kysyin saman kysymyksen hennausketjussa mutta ajattelin josko täällä tiedettäisiin paremmin.

Mulla on ilmeisesti kerrostunut jotain kökköä hiuksiin. Epäilen sen olevan peräisin lakasta, koska sitä on vain etuosassa. ja käytän lakkaa nimenomaan etuhiuksissa. Huomasin kerrostuman, kun värjäsin hiukseni tavalliseen tapaan hennalla ja oletetut kerrostumat jäivät vihertäviksi (hennajauhehan on väriltään vihreää).

Ostin siis Four Reasonsin Deep Cleanse- shampoon (tietämättä yhtään mistään mitään ja tietysti lukematta suosituksia mistään... :P), pesin pääni sillä ja hieroin erityisen huolellisesti etuhiusten kohdalta. Ainakaan kovin huomattavaa muutosta ei tapahtunut. Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta? Mitenköhän nuo saisi pois? Miksiköhän ne muuttuivat vihertäväksi vasta nyt?

Hirvittää pestä hiuksiaan kovin usein tuolla tökötillä kuin teki hiuksista sen verran narskuvat ja kuivat, mutta kerrostumat tosiaan jäivät. Pitäisikö vaan sinnikkäästi pestä vaikka pelkästään noita etuhiuksia tuolla? Kuinkakohan kauan tökötin uskaltaisi antaa vaikuttaa?

Normaalisti käytän ekoshampoota joka ei sisällä lauryylisulfaattia, koska etenkin tuohon sulfaattiin päänahkani reagoi melko herkästi. Siksi vähän arveluttaa yhtään pidempiaikaisempi käyttö :o

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #343 : 25.05.11 - klo:20:47 »
^Huomasitko, että kerrostuma olisi ollut oudon väristä jo ennen hennausta? Hiuslakasta voi jäädä hiuksiin hartsia ja olen ymmärtänyt, että ainoa keino sen poissaamiseksi on hiusten leikkaaminen :/ Hartsijäämät ovat ilmeisesti valkoisia hiuksissa.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

tanis

• Vieras
« Vastaus #344 : 25.05.11 - klo:21:34 »
^En huomannut. Hiuslaatu on kyllä ollut tuossa edessä hieman karkeampaa ja hiusten muotoilu on helpottunut (taipuisa tukka on alistunut tuohon otsatukan muotoon eikä sitä enää tarvitse suoristaa läheskään aina). Googlasin tuota hartsiasiaa, ja sen kertyminen varmaan selittäisi edellä mainitut asiat :/ Kiitos tästä, en ollut koskaan kuullutkaan moisesta. Ehkäpä se viherrys sentään lähtee vähitellen!

Lakkaa olen käyttänyt muutamia vuosia, ja viime vuosina siirtynyt halvempiin merkkeihin (esim. Klippoteket). Etutukkaan sitä on tullut myös eniten suihkittua, kun leikkautin sen lyhyeksi n. kaksi vuotta sitten.

Kysellään siis vähän jatkokysymyksiä: Mitä ainetta pitäisi INCI:ssä varoa, ainakin etsiä loppupäästä? Hartsi lienee ilmeisesti aika olennainen osa lakassa? Entäs aerosolittomat versiot? Millä tukkaa saisi tuettua hieman hellävaraisemmin?