En itse pesisi soodalla, voi aukaista liikaa hiusten suomuja. Hyvälaatuinen syväpuhdistaja voi olla paljon hellempi kuin soodapesu. En näkisi sulfaateissa kuitenkaan olevan niin paljon pahaa, etteikö se tekisi jotain hyvääkin. Sulftaatitkaan ei ole mitään mörköjä joita pitäisi pelätä, minusta parhaimmat pesutulokset tulee juurikin syväpuhdistuksen ja muhituksen jälkeen.
Kiitos! Enkä siis tarkoittanut, etten halua käyttää sulfaatteja siksi, että uskoisin niiden olevan jotenkin vaarallisia. Vältä sulfaatteja, koska olen huomannut, että kiharat hiukseni ovat pörröisemmät, karheammat, vaikeammin hallittavat ja niissä on enemmän volyymia kun käytän sulfaatteja ...jotka ovat kaikki erittäin epätoivottuja vaikutuksia tässä päässä

Soodan kanssa en ole huomannut niin pahoja vaikutuksia kuin sulfaatillisilla shampoilla - toisaalta silloin harvoin kun olen kokeillut soodaa, olen annostellut sitä tosi varovasti (1/2-1 tl puoleen litraan vettä) ja tehnyt perään hoitoaine- tai hiusnaamiomuhituksen ja lopuksi etikkahuuhtelun.
Ehkä pitäisi sit kuitenkin uskaltautua kokeilemaan jotain syväpuhdistavaakin... Ainoa aiempi kokemus vaan oli tosi ikävä: Paul Mitchellin sinikorkkinen syväpuhdistava shampoo jota kokeilin joskus vuosia sitten sai päänahkani kutisemaan ja hilseilemään hulluna.
Jos siis on jotain oikeasti mietoja ja hellävaraisia, ja mielellään myös luomu-/luonnonkosmetiikkasyväputsareita, olisin tosi kiinnostunut suosituksista. Kiitos jo etukäteen jos joku osaa ehdottaa jotain