Kirjoittaja Aihe: Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)  (Luettu 204519 kertaa)

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
Vs: Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)
« Vastaus #345 : 25.05.11 - klo:22:00 »
Kaisa suositteli Joicon Chelatin-syväputsaria ja voin koko sydämestäni suositella samaa. Minulla taisi olla jonkinsortin jonkin aineen yliannostus hiuksissa, jota Herbina ei vienyt mennessään. No, Joicon Chelating vei ja vei muuten miehen metallit päästä. Mies on töissä metallien kanssa ja olin kokeillut hänen tukkaansa että se on tahmea huolimatta pesuista, haisi pahalle ja päätin vaahdottaa hänenkin hiukset Joicolla. Lähti muuten uskomaton metallin haju  0_0
Ja tadaa, O&H.n jälkeen hänellä oli pehmeät, siloiset hiukset.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #346 : 27.08.11 - klo:21:17 »
Nyt pohdiskelen kumpi syväpuhdistava olisi tehokkaampi: Redken hair cleansing cream vai Joico Chelating shampoo? Osaisiko kukaan vertailla näitä?
2a F ii – Iho: kuiva

ansku

• Vieras
« Vastaus #347 : 28.08.11 - klo:11:25 »
Voiko syväpuhdistaja ns. lakata toimimasta? Itselläni on nyt tällä hetkellä tukkakriisi meneillään, nimittäin tukasta on tullut kamala liruinen hamppukasa  :(  Latvat kuivaa hamppua ja juurista lähmäiset pian pesun jälkeen, kiilto hävinnyt tyystin..kohta kyllä loppuu kasvatus ja sakset viuhuu! Syväpuhdistus on jäänyt vähemmälle nyt kesällä ja päätinkin kokeilla  pienen tauon jälkeen, oon käyttänyt Herbinan syväpuhdistajaa, mikä on pessyt aina ennen narskuvaksi ja vaahdonnut hyvin, tukka on tullut vähän sellaiseksi takkupalloksi  :)
Mutta nyt ei tapahtunut mitään, ei vaahdonnut edes, joten pesin uudelleen niin sitten alkoi  jotain vaikutusta olemaan...mutta en käsitä, onkohan jotain nyt kerrostunut tukkaan oikein urakalla ja onkohan Herbina liian kevyttä kamaa nyt..?

Paikalla pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #348 : 28.08.11 - klo:11:53 »
Suosittelen kokeilemaan Simin syväpuhdistajia. Löytyy kahta eri shampoota. Toinen on muotoilutuotteiden putsaamiseen suunnattu ja toinen enemmän sitten veden epäpuhtauksiin eli oliko se nyt klooriin ym. Sarjaan kuuluu myös hoitis ja sitten neste. Suosittelen ostamaan ainakin shampoon ja nesteen. Tuo neste on vaan aika hankala saada tukkaan asti, koska se tosiaankin on nestettä ja se valuu aina sormien välistä pois. Mutta käsittääkseni se on noista kaikkein tehokkain. Tästä ketjusta löytyy lisää juttua noista. Suosittelen ainakin omasta puolestani. Tuoksut on todella miedot, eikä jää tukkaan ainakaan mulla.

Poissa Jekku

• HAIRahtanut
« Vastaus #349 : 29.08.11 - klo:16:55 »
Nyt pohdiskelen kumpi syväpuhdistava olisi tehokkaampi: Redken hair cleansing cream vai Joico Chelating shampoo? Osaisiko kukaan vertailla näitä?

Joicon Chelating on tehokkaampi ja tukkakin tuntuu paremmalta sen jälkeen, vaikka hyvä tuo Redkeninkin on.

Meillä on metalleja vedessä ja olen kokeillut Simin tuotteita myös, mutta niistä jää tukka karheaksi heinäkasaksi ja vaikka Simejä pidetään parhaina metallien poistoon niin en mä ole huomannut että se siinäkään olisi toiminut sen tehokkaammin kuin Redken saati Joico.

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #350 : 29.08.11 - klo:16:59 »
^ Kiitos! Itsekin olen kokeillut Simin tuotteita (mineral removing shampoo ja elixir), ja munkin hiukset jäi karheaksi heinäkasaksi. Vaati monta muhituskertaa saada hiuksista taas pehmeät... Tilaan ehdottomasti tuon Joicon nyt!
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa Marylee

• HAIRahtanut
« Vastaus #351 : 31.08.11 - klo:11:47 »
Redkenin Hair Cleansing Cremessä on metalleja poistava pentasodium pentetate ylempänä incissä kuin Joicon Chelating shampoossa. Redkenin shampoo tuoksuu myös paremmalle, se on mielestäni paras mahdollinen tuoksu ikinä shampoolle. Joicon shampoo sen sijaan myös kosteuttaa, Redkenillä voi tulla hieman takkuiset hiukset, ellei käytä hyvää kosteuttavaa tehistä perään.

Molemmat ovat hyviä. Mäkään en tykkää Simeistä, niiden tuoksukin tökkii nykyisin tuoteuudistuksen jälkeen nenääni.

Paikalla pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #352 : 31.08.11 - klo:15:33 »
^Onko Sim uudistunut? Tai siis sisältö muuttunut noissa syväputsaavissa tuotteissa? Mä tykkään tosi paljon Simien syväpuhdistavien shampoiden tuoksuista, uudistuneista tuoksuista en tosin tiedä millaisia ovat. Pesin eilen sillä pinkki "etikettisellä" shampoolla ja annoin vaikuttaa puoli tuntia. Yleensä tuo jättää mullakin sellaisen takkuisen lopputuloksen, mutta hämmästyksekseni ei eilen  :o Tukka sen sijaan oli takuton ja sileä. Tehiksenä oli XZ Xylitol tehis, liekö se sitten silottanut ja kosteuttanut niin hyvin.

Mulla nuo Simit on just loppumassa, voi olla että kokeilen seuraavaksi mielenkiinnosta tuota Redkeniä.

Poissa Marylee

• HAIRahtanut
« Vastaus #353 : 01.09.11 - klo:14:31 »
Simin CX-Correctoreiden uudistuksesta on kulunut aikaa jo vuosi tai kaksi. Aiemmin ne muistaakseni olivat aivan tuoksuttomia, mutta eivät enää.

Poissa sonjis

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #354 : 05.09.11 - klo:17:35 »
Kun en osaa päättää, kuuluisikohan tämä Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta -ketjuun vai tänne, niin kirjoitan kysymykseni nyt sitten tänne...

Eli osaako kukaan sanoa, toimiiko hiusten pesu ruokasoodaliuoksella samoin kuin syväputsaus? Vai saako syväputsarin hyödyt vain "oikeilla" syväputsareilla?

Ja sitten vielä toinen kysymys... Syväputsareissa taitaa yleensä olla sulfaatteja, joten jos soodapesu ei aja samaa asiaa, löytyyköhän mistään luomu-/luonnontuotesarjoista syväputsaavia tuotteita? Avalon Organicsin Lemon Clarifyingista täällä taisi olla puhetta aiemmin, mutta se ei ollut toiminut kaikilla - osaisiko joku siis suositella jotain muuta? Kiitos avusta jo etukäteen!
2b/c-3a/b olosuhteista, muotoilusta ym riippuen, M ii, medium/high porosity, värjäämätön
- kuiva, kuriton, pörröisyyteen taipuvainen luonnonkihara
- tavoitteena kosteutetut, silkkiset, sileät, pehmeät, raskaasti laskeutuvat ja hoidetut hiukset, vähemmän volyymia

ensitilaajan iHerb-koodi: OTE827

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #355 : 05.09.11 - klo:18:44 »
En itse pesisi soodalla, voi aukaista liikaa hiusten suomuja. Hyvälaatuinen syväpuhdistaja voi olla paljon hellempi kuin soodapesu. En näkisi sulfaateissa kuitenkaan olevan niin paljon pahaa, etteikö se tekisi jotain hyvääkin. Sulftaatitkaan ei ole mitään mörköjä joita pitäisi pelätä, minusta parhaimmat pesutulokset tulee juurikin syväpuhdistuksen ja muhituksen jälkeen.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

Poissa sonjis

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #356 : 07.09.11 - klo:11:14 »
En itse pesisi soodalla, voi aukaista liikaa hiusten suomuja. Hyvälaatuinen syväpuhdistaja voi olla paljon hellempi kuin soodapesu. En näkisi sulfaateissa kuitenkaan olevan niin paljon pahaa, etteikö se tekisi jotain hyvääkin. Sulftaatitkaan ei ole mitään mörköjä joita pitäisi pelätä, minusta parhaimmat pesutulokset tulee juurikin syväpuhdistuksen ja muhituksen jälkeen.

Kiitos! Enkä siis tarkoittanut, etten halua käyttää sulfaatteja siksi, että uskoisin niiden olevan jotenkin vaarallisia. Vältä sulfaatteja, koska olen huomannut, että kiharat hiukseni ovat pörröisemmät, karheammat, vaikeammin hallittavat ja niissä on enemmän volyymia kun käytän sulfaatteja ...jotka ovat kaikki erittäin epätoivottuja vaikutuksia tässä päässä  :(

Soodan kanssa en ole huomannut niin pahoja vaikutuksia kuin sulfaatillisilla shampoilla - toisaalta silloin harvoin kun olen kokeillut soodaa, olen annostellut sitä tosi varovasti (1/2-1 tl puoleen litraan vettä) ja tehnyt perään hoitoaine- tai hiusnaamiomuhituksen ja lopuksi etikkahuuhtelun.

Ehkä pitäisi sit kuitenkin uskaltautua kokeilemaan jotain syväpuhdistavaakin... Ainoa aiempi kokemus vaan oli tosi ikävä: Paul Mitchellin sinikorkkinen syväpuhdistava shampoo jota kokeilin joskus vuosia sitten sai päänahkani kutisemaan ja hilseilemään hulluna.

Jos siis on jotain oikeasti mietoja ja hellävaraisia, ja mielellään myös luomu-/luonnonkosmetiikkasyväputsareita, olisin tosi kiinnostunut suosituksista. Kiitos jo etukäteen jos joku osaa ehdottaa jotain  :)
2b/c-3a/b olosuhteista, muotoilusta ym riippuen, M ii, medium/high porosity, värjäämätön
- kuiva, kuriton, pörröisyyteen taipuvainen luonnonkihara
- tavoitteena kosteutetut, silkkiset, sileät, pehmeät, raskaasti laskeutuvat ja hoidetut hiukset, vähemmän volyymia

ensitilaajan iHerb-koodi: OTE827

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #357 : 22.09.11 - klo:01:21 »
Onko Panthenen syväpuhdistava shampoo mistään kotoisin? Tuotesuosituksia otetaan vastaan, mutta Suomalaisia tuotteita ei kannata ehdottaa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #358 : 24.09.11 - klo:18:27 »
^ yksi parhaimmista. Kannattaa ostaa.

Pitäisikin taas ostaa, nyt mennnään Herbinalla (myivät poistona eurolla pullo).
this too shall pass.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #359 : 25.09.11 - klo:19:56 »
^ yksi parhaimmista. Kannattaa ostaa.

Pitäisikin taas ostaa, nyt mennnään Herbinalla (myivät poistona eurolla pullo).

Eipä taida olla paljoa vaihtoehtojakaan. Katselin eilen Bootsin hyllyistä kaikki tunnetuimmat merkit, eikä löytynyt yhtään syväpuhdistavaa shampoota tuon Panthenen lisäksi.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)