Kirjoittaja Aihe: Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)  (Luettu 204459 kertaa)

Poissa rosmarin

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)
« Vastaus #405 : 29.10.12 - klo:19:34 »
Dermosilin syväpuhdistavasta shampoosta on vain hyvää sanottavaa, aine on lempeä ja hoitava hiuksille vaikka tekeekin tosipuhdasta jälkeä. Aiemmat kokeilemani syväputsarit olivat kyllä tehokkaita mutta niistä jäi sellainen ärsyttävä "natisevan puhdasta" -jälkiefekti. Dermon shampoo jättää hiukset todella pehmeiksi ja ilmaviksi eli tämä jää vakituiseen käyttöön for sure (hintakin on laatuun nähden todella edullinen) :)

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #406 : 30.10.12 - klo:18:06 »
Muistanko oikein,että kotona voi itse "hätätilanteessa" tehdä syväpuhdistavan sekotuksen hiuksille?
  Oliko se jostain poretableteista tms...

Tämä tulee nyt auttamattoman myöhässä, mutta minä en ainakaan ole ennen värjäystä tukkaani puhdistanut millään muulla kuin ruokasoodalla, jolla saakin tosi puhdasta jälkeä. En edes omista mitään muuta syväputsaria. Tosin käytän muotoilutuotteitakin aika vähän.

Pari lusikallista ruokasoodaa vesilasilliseen ja sitten pesemään. Vähän haastava laji aluksi saada sitä lirua tasaisesti annosteltua, ja takutus on melkoista, joten kannattaa varata esim etikkaa hiusten silotukseen pesun jälkeen.
Hennatut vyötärömittaiset hiukset 1b M ii.

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #407 : 14.11.12 - klo:23:53 »
Pitäisi ostaa uusi syväputsari, osaisitteko suositella alle kympin maksavia? Herbinaa olen käyttänyt mutta haluaisin kokeilla jotain muuta välillä. Käytössä on ollut myös Dermosilin vastaava mutta pidin enemmän Herbinasta, Dermosil ei tuntunut yhtä tehokkaalta :D Täällä on kyllä surkeat markettisyväputsarivalikoimat, tai no ei edes valikoimat koska Herbina on ainoa? Mietin esim. Biozelliä tai Four Reasonsia, onko näistä kellään laajempaa kokemusta tai vertailua? On mulla taas ongelmat kun en osaa päättää minkä syväputsarin ostan... :D

Poissa Ophelia

• HAIRahtanut
« Vastaus #408 : 15.11.12 - klo:11:48 »
^ Mun mielestä toi Four Reasonsin syväpuhdistava on aika saman tyyppinen kuin Herbina. Puhdistaa ihan tehokkaasti (vaahdotan joskus kahdesti jos tuntuu ettei yksi kerta ihan riitä, näin tein Herbinankin kanssa) ja tuoksuu kivan raikkaalta. Biozelliä en ole testannut, joten siihen en osaa verrata. Valikoimat on tosiaan rajalliset..

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #409 : 15.11.12 - klo:19:19 »
^Kiitos, päädyin Four Reasonsiin kun se on niin iso pullokin, enkä täältä Oulusta edes löytänyt Herbinaa enkä Biozelliä :D Kalliimpia tietenkin olisi ollut mutta päätin pysyä budjetissa ja olen tykännyt muistakin 4R:n tuotteista :)

Poissa peachvodka

• Hiushörhö
« Vastaus #410 : 27.11.12 - klo:16:23 »
Laitatteko yleensä öljyjä/muhitteluja tms ennen syväpuhdistavaa? Mietin vain että onko periaattessa järkeä "suojata" sitä hiusta esim. öljyillä, jos sitten kuitenkin haluaa syväpuhdistaa ne jämät sieltä? En tiedä oliko tämä jokseenkin typerä kysymys, mutta mua on vain mietityttäny tuo.. :D

Mä olin menos ostamaan Herbinan syväpuhdistavaa, mutta eipä tietenkään Halpa-Hallissa sitä ollut. Huomasin sitte tämän AXE detox purifying shampoon. Tossa on alaotsikkona "greasy hair", eli rasvaiselle tukalle. Mulla itsellä ei juurikaan ole rasvoittuva tukka, joten pyyhin mielestäni koko sanan. Takana lukee "puhdistaa hiukset ja poistaa muotoiluainejäämät tehden hiuksistasi vastustamattoman puhtaat." Kyllä kiitos!

Kai tuo jotenkin muka luokitellaan miesten shampooksi kun kerta AXE on. No, mun ostoskoriin se kuitenkin lähti, ja voin kertoa että en kadu! Hiukan miehinen tuoksu tuossa kyllä oli, mutta ei mitenkään ylihäiritsevä. Syväpuhdisti tukan narskuvan puhtaaksi, mutta ei kuitenkaan takuttanut! Hintaa ko. tuotteella taisi olla 4,90€.
Tämä jää kyllä todellakin käyttöön! :l

Onko joko muu kokeillut/kuullut tästä?  :)

Yhdistin peräkkäiset viestit.
ellen
« Viimeksi muokattu: 28.11.12 - klo:20:47 kirjoittanut ellen »
1bMii mbl musta / l'o/p ccg 100.
hair <3 : joico IH, avalon organics syväpuhdistava sh, rekku, sheavoi

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #411 : 29.11.12 - klo:15:50 »
Mä en löytänyt haulla kokemuksia Lorealin syväpuhdistavasta shampoosta.

Mä ajattelin vaihteeksi kokeilla jotain kampaamon syväpuhdistavaa shampoota. Aika hurjan kalliita noi syväpuhdistavat oli kampaamossa, tää taisi olla halvimmasta päästä.

Mua vähän huvittaa tää teksti täällä purkin takana.  ;D "Syväpuhdistava shampoo, sisältää antioksidanttista E-vitamiinia ja kalkintorjunta-ainetta. Puhdistaa hiuspohjan. Hiuksista irtoaa mahdolliset jäänteet ja epäpuhtaudet. Hiukset saavat jälleen kiiltoa ja keveyttä.

Myyjä sanoi tuoksun olevan "miedon sitruksinen" mutta äsken avattuani purkkia jouduin kyllä pettymään. Tuote on todella, todella voimakkaasti hajustettu, sellainen pistävä hyttysmyrkkymäinen haju.  >:( Saa nähdä kuinka tuota nyt pystyy käyttämään, purkilla on vieläpä kokoa se 500ml eli toivottavasti tuoksu on miedompi kosteassa tukassa ja tuote on toimivaa ettei tarvitse pettyä enempää..

Poissa Elsinen

• HAIRahtanut
« Vastaus #412 : 01.12.12 - klo:09:01 »
Hassuhko kysymys syväputsareista: Normaalin shampoon hieron vain päänahkaan, mutta tulisiko syväpuhdistaja levittää myös pituuksiin, jotta silikoni- ym. jäämät todella lähtevät hiuksista?

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #413 : 01.12.12 - klo:12:09 »
^ Joo ehdottomasti kaikkialle hiuksiin, pituuksiin jne :) Noin mä ainakin käytän syväputsaria, kun sitä kerran kuussa tai max. pari kertaa kuussa käytän. En itse useammin käytä, koska en käytä muotoilutuotteita lainkaan, mutta siksi, jotta saan silikonit ja öljyt pois.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Hyx

• HAIRahtanut
  • Perfektionisti & alkemisti
« Vastaus #414 : 01.12.12 - klo:23:39 »
Kampaaja kauhistui kun kerroin käyttäväni syväpuhdistavaa shampoota (Redkenin metalleja poistavaa) 1-2 kertaa kuussa. Että sen takia hiukseni ovat niin ohuet ja hauraa ja katkeilleet. Tosin pesen/pesin myös joka päivä, koska harrastan juoksua melkein päivittäin.

Nyt sitten paniikissa olen väkisin pitänyt rasvalettiä ja käyttänyt kuivashampoota. Mietin vaan että onko tää kemikaali nyt yhtään sen parempi vaihtoehto tuolle pesulle. Kun ennen en käyttänyt muotoilutuotteita kuin erittäin vähän ja hiukseni tuntuivat sileiltä. Nyt taas joudun tosiaan lutrata tuota kuivashampoota sekä lakkaa että saa peitettyä tätä rasvapehkoa ja pidennettyä hiustenpesuväliä.

Pitäsköhän ottaa se oma maalaisjärki käyttöön...? Eihän haivenet tällä tavalla saa yhtään hoitoa ja tuntuvat muutenkin likaisen kuivilta ja kiillottomilta.
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!

Poissa Shinea

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #415 : 05.12.12 - klo:00:13 »
Syväpuhdistaako etikka? Omissa hiuksissani kyllä huomasin puhdistumisen, kun huuhtelin sulkeakseni hiussuomut. Enää en kyllä käytä mitään muuta kuin etikkaa.  :ts
1b, M/C, iii. Punertavanruskea, hip lengthin ja tailbone lengthin välimaastossa roikkuva kasvusto. Back to Classic Length. Rakkaus neitsytkookosöljy ja avocadonaamio.<br /><br />

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #416 : 05.12.12 - klo:00:34 »
Kampaaja kauhistui kun kerroin käyttäväni syväpuhdistavaa shampoota (Redkenin metalleja poistavaa) 1-2 kertaa kuussa. Että sen takia hiukseni ovat niin ohuet ja hauraa ja katkeilleet. Tosin pesen/pesin myös joka päivä, koska harrastan juoksua melkein päivittäin.

Nyt sitten paniikissa olen väkisin pitänyt rasvalettiä ja käyttänyt kuivashampoota. Mietin vaan että onko tää kemikaali nyt yhtään sen parempi vaihtoehto tuolle pesulle. Kun ennen en käyttänyt muotoilutuotteita kuin erittäin vähän ja hiukseni tuntuivat sileiltä. Nyt taas joudun tosiaan lutrata tuota kuivashampoota sekä lakkaa että saa peitettyä tätä rasvapehkoa ja pidennettyä hiustenpesuväliä.

Pitäsköhän ottaa se oma maalaisjärki käyttöön...? Eihän haivenet tällä tavalla saa yhtään hoitoa ja tuntuvat muutenkin likaisen kuivilta ja kiillottomilta.

Mä oon ihan maallikko näissä hiusasioissa, mut musta ainakin tuntuu, että hellävarainen, jokapäiväiseen pesuun tarkoitettu shampoo olis parempi vaihtoehto kuin kuivashampoo. Mulla ainakin on sellainen olo, että ne on melkoisia kemikaalipommeja. Silloin kun tossa syksyllä kävin lähes päivittäin lenkillä ja pesin tukan joka kerta, käytin ESH:n koivushampoota, joka mielestäni sopi päivittäispesuun tosi tosi hyvin. Hiukset tuntui pehmeiltä eivätkä tuntuneet rasittuvan.
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #417 : 06.12.12 - klo:20:48 »
^ Näin mäkin ajattelisin ihan maalaisjärjellä, että kyllä se päivittäinen shampoon käyttö on paljon parempi kuin kuivashampoon. Kuivashampoo kuitenkin jää sinne tukkaan( ja päänahkaan), shampoo huuhdellaan pois.
Mä itse pesen hiukset myös päivittäin ja tukka tuntuu ja näyttää kyllä hyvältä. Käytössä yleensä herbinaa, LVtä, XZaa... Sopivasti peseviä mutta hellävaraisia.  :) Mä suosittelisin jotain hellävaraista shampoota ja/tai CO-pesua.

Poissa Elsinen

• HAIRahtanut
« Vastaus #418 : 08.12.12 - klo:08:57 »
Olen samoilla linjoilla Harlequinan ja wilman kanssa tuosta shampoopesusta: Valitse jokin riittävän hellävarainen shampoo, niin varmasti on parempi vaihtoehto kuin kuivashampoon päivittäinen käyttö.

OT: Mua niin ihmetyttää nää kampaajien "ammattilaisneuvot"..

Säihke

• Vieras
« Vastaus #419 : 08.12.12 - klo:15:38 »
^ Näin mäkin ajattelisin ihan maalaisjärjellä, että kyllä se päivittäinen shampoon käyttö on paljon parempi kuin kuivashampoon. Kuivashampoo kuitenkin jää sinne tukkaan( ja päänahkaan), shampoo huuhdellaan pois.

Miksi?

Mä oon miettinyt tätä juttua pitkään, kiinnostaa jos jollain on faktaa asiasta. Itse pesin ennen ihan joka päivä hiukset (mulla on nopeasti rasvoittuva iho ja päänahka), mutta sitten tutustuin kuivashampooseen ja tältä foorumilta luin että usein toistuva pesu on nou nou, joten aloin suosimaan kuivashampoota. Sen avulla olen saanut venytettyä pesuväliä välillä jopa kolmeen päivään ilman että näytän kamalalta lähmäpäältä. Aluksi käyttelin noita suihkeita, mutta nyt olen siirtynyt ponnekaasuttomiin koska noissa suihkeissa on hiuksia kuivattavaa alkoholia. Hiuslakkaa en itse käytä. Totta puhuen en huomaa juurikaan eroa hiusten kunnossa pesenkö & föönaanko tukan joka päivä vai pelkästään pesen muutaman kerran viikossa. Tosin täytyy ottaa huomioon että en ole vielä elänyt tällä elämäntyylillä vuosikausia ja lisäksi vanhat raitajäämät räjäytti latvat aikaa sitten (hankaloitti tilanteen seuraamista  ;D).

Samanlaisia "kemikaalipommeja" shampootkin ovat, ja en jaksa uskoa että kuivashampoon ainesosat päänahkaan imeytyy vaikka se päässä pari päivää muhiikin. Sen ymmärrän, että suihkeiden alkoholi haurastuttaa hiusta. Mutta miksi jauhemainen kuivashampoo olisi huonompi vaihtoehto kuin shampoopesu? Helpompi vaihtoehto se ainakin on.  :ts