Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta  (Luettu 501641 kertaa)

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
Vahaa en ole vielä kokeillut mutta eikö siitä jos mistä jää sellainen koppurapinta?

Vahallahan ei nimenomaan jää koppurapintaa, vaan geeli on se, jolla saa kovan tukan. Vaha voi kuitenkin olla pitkätukkaisen päälaelle ehkä turhan tuhtia, joku kevyempi muotoiluvoide (alkoholiton!) voisi sopia paremmin. Kuuntelin muuten kerran kampaajalla, kun vieressä istuvaa pitkätukkaista asiakasta neuvottiin silottamaan hiusten pituudet talvella vahalla, niin ei sähköisty niin kovasti ja saa irtohaivenetkin liimattua aloilleen.

Poissa Supervixen

• Tukkaguru
Kiitos avusta! Pitääkin etsiä tuota Wellan Frizz Free Creamia kaupasta. Ei ole varmaan pahan hintaistakaan kun kuuluu markettituotteisiin. :)

Vahatkin kiinnostaisi mutta mä en oikein ymmärrä niistä mitään, muuta kuin että sopii parhaiten lyhythiuksisille sellaisten messy-tyylien luomiseen. Vahasta ei siis jää koppurapintaa? Mutta kai se jotenkin kuivettuu...?

Euphoria

• Vieras
^Vahasta jää pikemminkin sellainen tahmea pinta. Riippuu toki vahastakin ja siksi pitääkin ottaa hiuslaatu huomioon, kun valitsee vahaa. Minulla mikään vaha ei ole kovettunut hiuksiin. Ne kuitenkin tuntuvat häviävän päivän mittaan jonnekin. Hiukset kai imevät ne.

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
Vixen, usko jo hyvällä, että ei se vaha tosiaankaan koppuroidu! ;) ;D Vahojen koostumushan on enempi rasvamainen, joten ei se sen takia mitenkään kuivetu / kovetu. Jos on kovin rasvainen vaha, niin sitten se tuntuu hiuksissa vähäsen tahmealta, mutta jos vaha on hyvä, niin se antaa hiuksiin vain massaa ja rakennetta eikä oikealla annostuksella edes tunnu mitenkään älyttömän tahmaiselta tai rasvaiselta. Päivää myöten vaha tosiaan jotenkin katoaa hiuksista, joten sen takia tiukan pidon saamiseksi vahan jälkeen laitetaan ainakin lyhyisiin hiuksiin vielä lakkaa. Sehän kyllä sitten tekee hiukset jo koviksi!

Silloin kun mulla oli sulkamaisempi otsis, niin käytin vahaa sen silotteluun ja tasaamiseen ja se ainakin onnistui tosi hyvin. Itse asiassa en keksi mitään muuta muotoilutuotetta, jonka avulla ne etuhiukset olisi saanut yhtä hyvin kuosiin. Mutta muuten käytän vahaa latvojen taivutukseen ja siihen messy-lookiin. Mutta sitä en tiedä, miten vaha käytännössä toimii pitkissä hiuksissa vai toimiiko ollenkaan...

Siirsin tämän keskustelun tänne muotoiluun, koska tämä kääntyi näin suvereeniksi vahakeskusteluksi!
« Viimeksi muokattu: 07.10.06 - klo:16:23 kirjoittanut Tuikkuli »

Poissa salute

• HAIRahtanut
Tässä pitkässä tukassa vaha toimii loistavasti, rasvaista lopputulosta en ole saanut vielä kertaakaan. Koppuraakaan ei ole esiintynyt edes Surf Hairilla (sisältää merisuolaa, ja tuolla pyritään tietääkseni karkeampaan lopputulokseen). Käytän tosin vahaa kiillon takia, mutta mukana tulee kasvavien, lyhyiden päälihiusten silotusefekti.

Poissa Supervixen

• Tukkaguru
Salute, kerrotko vähän enemmän miten käytät vahaa pitkiin hiuksiin? :) Saatko sillä kiharoita esiin tai volyymia vai mitä? Ja ookoo, Tuikkuli, kai se on uskottava!  :D Mä olin jotenkin aina kuvitellut vahan vähän geelimäiseksi tuotteeksi, siitä tämä koppura-ajatus.

Poissa Natalija

• HAIRahtanut
Muakin kiinnostaa miten vahan saa toimimaan pitkässä tukassa! Varsinkin tuo Tigin Headbanger on toistaiseksi ollut täysin turha ostos, kun en saa sillä tehtyä mitään :(...
Hiukset: 1b M ii. Suorat, pitkät, paksut, keskiruskeat.

- Onnellisuus ei ole päämäärä, vaan tapa matkustaa.

Poissa salute

• HAIRahtanut
Noo, itse käytän vahaa
a) Yksinkertaisesti tuomaan tummaan hiukseen lisää kiiltoa. Täten "silittelen" vahaa pienen nokareen päällihiuksiin. Mahdolliset töröttävät haivenet talttuvat siinä tosiaan siinä samalla. Käytössä on marketti-Wellan joku Brilliant shine wax, muita en ole sitten kokeillutkaan.  :D

b) joskus laitan leteillä kiharat, ja hieron letteihin vahaa. Avattuani letit hiukseni pysyvät paremmin kiharalla, eivätkä ole niin pörröiset. Käytän tuota Wellaa tähänkin.

Garnierin Surf Hairin ostin karkeampien hiusten toivossa ja olen yrittänyt pörröttää sillä tukkaani.  :-\ Tämä tuote antaa kivan mattapinnan, mutta pörröisyys ei kuitenkaan kestä varttia kauempaa lakankaan avustuksella. Surf hairia käytänkin vain sivuhiusten ja otsiksen muotoiluun. Volyymiä ei tähän päähän saa juuri millään, eivätkä kiharat mielestäni erotu vahan kanssa mitenkään eri lailla. Tai no, tietysti kiilto aina jotenkin korostaa.

Eh, en tiedä oliko tästä nyt hirveästi apua. Hiuslaatu näkyy allekirjoituksessani, ja on lasimainen. Sen mukaisia nuo sitten nuo käyttötavat ja kokemukset. :)

sweethoney

• Vieras
näyttää lisäkkeeltä. ;D

Poissa Ananas

• HAIRahtanut
Mikä olisi paras keino korostaa luonnontaipuisan tukan taipuisuutta ja saada ne ehkä jopa loivalle kiharalle? Mikä muotoilutuote sopisi tähän parhaiten? Entä pitäisikö tukkaa jotenkin puristella? Entä antaa kuivua itsestään vai föönata?

edit. Diffuuseria mulla ei ole föönissä, sitähän ne hiuslehdissä ainakin käyttää. Ongelmana mulla on kamala pörröttyminen, joten se vähän vaikeuttaa tuota muotoilua.
« Viimeksi muokattu: 09.10.06 - klo:11:28 kirjoittanut Ananas »

Poissa Spritz

• HAIRahtanut
Supervixen, mä käytän myös vahaa pitkään tukkaan aika usein. Mattavahaa käytän juuri niiden lentävien pikkuhiusten liimaamiseen sekä erottelemaan latvoja ja muutenkin asettelemaan hiuksia. Mulla on semmonen ylikasvanut sivuotsis, jota asettelen vahalla. Ja kiiltovahaa taas käytän pituuksiin sen jälkeen kun oon föönaillut jollain tuuheuttavalla. Föönaus kun tuntuu aina vievän ihan kaiken kiillon pois.

Ananas, luonnontaipuisaan tukkaan voi hyvin kokeilla kaikkia kiharalle tarkoitettuja tuotteita. Mun suosikkikiharanvirkistäjä on tällä hetkellä Sebastian Evokativ Bohemian -niminen voide. Minulla on siis myös vain vähän taipuisuutta hiuksissa, mistään kiharasta ei voi puhua. Tuota Bohemian-ainetta laitetaan pyyhekuivattuun hiukseen. Pää alaspäin ja puristelet kiharoita aineen kanssa. Sitten vaan kuivaus föönillä, jossa on diffuuseri, sillain että puristelet hiuksia vielä samalla ja keräät niitä kiharoita diffuusoriin. Kuivaan tukkaan voi vielä laittaa lisää Bohemiania tai sit vaikka Tigin After Partyä, jos halua kiiltävät kiharat. :) Ja päälle vielä kevyt suihkaus lakkaa, jossa on kosteussuoja, niin varmasti kestää.
Olisiko mitään kalliimpaa? :)

Poissa Tiizku

• Tukkaguru
^Mulla muuten autto tohon föönauksen jälkeiseen kiillottomuuten se että laitan tuuheuttavaa muotoilutuotetta sitten vasta kun tukka on föönattu melkein kuivaksi ja sitten vielä föönaan muotoon.Sekin auttaa kummasti että suuntaa föönin kunnolla alaspäin.Tulee paljon sileämpi ja kiiltävempi tulos.

Poissa Fantti

• Tukkaguru
Miten saa luonnollisen näköisen tuuhean lyhyen tukan, joka on hieman pörrötetty pöyhkeäksi. Ilman muotoilutuotteita hiukset ovat lättänät ja lakan sekä vahan kanssa taas kökköisen näköinen ja koppuraisuus näkyy sekä tuntuu.

Poissa Manna

• Tukkaguru
Tarvitsen jonkun muotoilutuotteen, jota voisi käyttää harjakihartimen kanssa. Hiukseni ovat siis aika jäykät ja lasimaiset. Muotovaahdosta en pidä, parhaimmiksi olen todennut yleensä suihkutettavat tuotteet. Tuleeko juureksille mieleen tuotetta, millä saisi ryhtiä ja ehkä pientä loivaa kiharaakin aikaiseksi?
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa zubi

• Tukkaguru
Miten saa luonnollisen näköisen tuuhean lyhyen tukan, joka on hieman pörrötetty pöyhkeäksi. Ilman muotoilutuotteita hiukset ovat lättänät ja lakan sekä vahan kanssa taas kökköisen näköinen ja koppuraisuus näkyy sekä tuntuu.

Ensinnäkin föönaa hiukset hyvin pesun jälkeen. Föönauksen pohjana kannattaa käyttää esimerkiksi muotovaahtoa, joka suojaa hiusta lämmöltä ja rasitukselta, mutta kuitenkin antaa myös tukea. Itse käytän alkoholittomia muotovaahtoja, mutta pörröisempään lookiin alkoholipitoiset ovat yleensä parempia, koska antavat enemmän rakennetta ja pitoa.

Toiseksi, käytä vahaa. Huonoja vahakokemuksia tulee jokaiselle, mutta kun löydät sinulle oikean tuotteen (tämä voi viedä aikaa), et enää suostu luopumaan vahan käytöstä! Kun ymmärtääkseni tavoittelet sellaista ilmettä, kuin muotoilutuotteita ei ollenkaan olisi, niin mattavaha voisi olla sinulle hyvä. Esimerkiksi Osis-sarjalla on tällainen ihan toimiva, harmaassa purkissa.

Lyhyeen tukkaan saa valita ihan huoletta voimakkaan vahan ja kannattaa laittaa sitä hiuksiin ihan tyvestä asti. Mutta lisää pikku hiljaa tuotetta, ettei tule laitettua liikaa. Jos vahaa laittaa vain vähän, ei kökköefektiä tule. Muista myös sellainen tärkeä seikka, että useimmat vahat vaativat toimiakseen lämmityksen, eli hierot oikein kunnolla tuotetta ensin käsissä, ja siitä sitten levittelet hiuksiin.

Itse käytän nykyään lakkaa lähinnä otsatukkaan, mutta kyllähän se kampaus aina kauemmin kestää, jos vielä suihkit lakkaa päälle. Hienojakoinen lakka, ja suihkutus kaukaa tasaisena suihkuna, niin ei varmasti näy että lakkaa on laitettu.