Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta  (Luettu 500868 kertaa)

Poissa Spritz

• HAIRahtanut
Tarvitsen jonkun muotoilutuotteen, jota voisi käyttää harjakihartimen kanssa. Hiukseni ovat siis aika jäykät ja lasimaiset. Muotovaahdosta en pidä, parhaimmiksi olen todennut yleensä suihkutettavat tuotteet. Tuleeko juureksille mieleen tuotetta, millä saisi ryhtiä ja ehkä pientä loivaa kiharaakin aikaiseksi?

Mä ainakin mietin, että jos Tigin Sexed Up -suihke tulee tässä vielä ostettua uudelleen, niin sitä voisi koittaa harjakihartimenkin kanssa. Mutta minun hiukset on kyllä kaukana lasimaisesta, että en kyllä sinua osaa neuvoa. Mutta muotovaahdot ei minustakaan tunnu jotenkin sopivalta yhdistelmältä harjakihartimen kanssa. Sopii paremmin tavalliseen föönaukseen. Ootko manna testannut Sexed up:ia? Se tuuheuttaa kyllä kivasti, että voisi tuoda sitä kaipailemaasi ryhtiä. Jos tuo nyt sitten on tarpeeksi voimakasta lasimaiselle hiukselle. Mulla on tämmönen ihan ohut hius, sieltä toisesta ääripäästä.  :)
Olisiko mitään kalliimpaa? :)

Poissa Manna

• Tukkaguru
Ootko manna testannut Sexed up:ia? Se tuuheuttaa kyllä kivasti, että voisi tuoda sitä kaipailemaasi ryhtiä.

Joo, Sexed upia on juuri nyt käytössä ja mieli halajaisi kokeilla jotain muuta. Ihan hyvähän tuo on, mutta aina sitä etsii jotain parempaa  ;)
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Lonka

• Tukkaguru
Miten saa luonnollisen näköisen tuuhean lyhyen tukan, joka on hieman pörrötetty pöyhkeäksi. Ilman muotoilutuotteita hiukset ovat lättänät ja lakan sekä vahan kanssa taas kökköisen näköinen ja koppuraisuus näkyy sekä tuntuu.

Mä olen itse vasta nyt oppinut käyttämään vahaa oikein (tai ainakin tähän päähän oikein), vaikka olen sitä käyttänyt jo monia vuosia! Olen vaan imetellyt kun vahaa kehutaan ja itse en sillä kummoisia saa aikaiseksi... ::)

Eli osta tosiaan joku vaha. Mattavaha voisi olla parempi, kovin kiiltävät tekee usein ihan limaisen näköiset hiukset ainakin mulla. Sitten föönaat, parhaiten toimii jos ostat tuuheuttavan shampoon. Ja sinne voisi tosiaan laittaa jotain muotoilutuotetta tyveen. Kun tukka on föönattu sen pitäisi olla tuuhean ja pöyheän oloinen. Sitten vaan vahaa käsiin. Laitat sen käsiin vähän kuin käsivoiteen, eli hierot molemmille puolille sormia. Ja sitten alat haromaan hiuksia ihan tuolta niskasta asti niin, että se vaha menee tyveen. Välillä kannattaa laittaa kädet hiuksiin ylempänä, jotta suurin osa vahasta ei jäisi sinne niskaan. Tälleen kun harot niin tukka nousee aika kivasti pystyyn. Sitten vaan silottelet, vääntelet, kääntelet, laitat miten tykkäät. Ja jos haluat, että tukka on hyvin koko päivän niin lakkaa päälle.

Vahoista mulle käy ainakin Goldwellin Superego hyvin, on tarpeeksi vahvaa. Ilmeisesti Goldwellin Funky Honey on sitten vielä vahvempaa, oikein kunnon tahmaa. Itse en ole sitä käyttänyt. Goldwellin Mello Goo on myös ihan ok, mutta se ei ole niin vahvaa ja vaatii sen lakan (Superegon kanssa ei välttämättä tarvi). Muita kampaamovahoja ei ole tullut testattua, mutta varmasti löytyy tosi hyviä. Markettivahoista en oikein tiedä hyviä, kun ei ole tullut vastaan. Ilmeisesti ainakin Wellan (?) oranssi purkki pitäisi olla ihan ok.

Mulla on ohuet ja hennot hiukset ja näiden konstien avulla saan ne näyttämään ihmismoisilta. Luonnollisen kuontalon kanssa en viitti olla edes kotona, kun tulen niin pahalle päälle jos katson peiliin hiukset naturellina, jolloin niitä hiuksia hyvä jos huomaa kun ovat niin päätä pitkin olevat haituvat.
« Viimeksi muokattu: 02.11.06 - klo:13:30 kirjoittanut Lonka »

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
vinkkauksena, kannatan sormusten poistamista kun vahaa alkaa laittelemaan, jos vaan mahdollista. Se kerrostuneena ei tee kovin imartelevaa pintaa ::)

kannattaa kiinnittää se huomio siihen föönin käyttöön kun tuuheutta hakee. Nostaa tyveä, jollei harjan kanssa virallisia otteita osaa (tai jollei niitä ymmärrä surkeasta ohjeistuksestani huolimatta jonka täällä joskus annoin) kannattaa ihan vaan föönata joka suunnasta jotta jokainen kohta tulee föönattua ihan tyvestä kasvusuuntaa vasten (eli siis pyörteet ja kaikki, ja ihan kuivaksi koskei se kohotus muuten pysy). Sitten lopuksi vasta alkaa föönailla pituuksia oikeaan suuntaan ja alaspäin jos jostain liikaa pörrööntyy tyvennostovaiheessa

harja on oikein hyvä apuväline, itse taas saan omaan silmääni parhaiten sopivimman tuloksen sormin alusta loppuun tehden
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Tiizku

• Tukkaguru
Luurankharjalla saa aika hyvin kohotettua tukkaa sekä aseteltua etutukan jos ei halua niinkään taivutusta kuin esim.pyöröharjalla.En kyllä osaa selittää silleen että joku tajuaisi :-[

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
^ luurankoharjalla kun kohottaa ensin tyven ja jatkaa laittamalla harjan samaan asentoon, mutta vetää sen pyöreästi pituutta pitkin pois puhaltamalla kokoajan föönillä. Ei sitä oikein paremmin voi selittää :) tarttisi tehdä joku videopätkä aiheesta
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Miracle

• Tukkaguru
Vau!  :D Kerrassaan hieno kampaus.. Nyt pitäisi saada joku kampaaja/kampausten tekemisen taitava henkilö selostamaan, että miten tuon luomuksen saa aikaan  ;) tuo on samaan aikaan jotenkin juhlallinen ja arkinen.

Poissa Amilo

• Tukkaguru
^ Hiukset jaetaan kolmeen osaan. Päälliosa erotetaan omaksi osiokseen ja kiinnitetään klipsillä. Sitten jaetaan sivun ja takaosan hiukset hieman vinoittaisella jakauksella vasemman korvanlehden alta ylös keskelle. Sitten oikean puolimmaiset hiukset kiinitetään vasemmalle niskasivuponnarille. Päälliosa tupeerataan ja kiinnitetään keskelle pinneillä. Lopuksi tupeerataan toinen puoli hiuksia ja kiepautetaan itsensä ympäri ja kiinnitetään pinneillä. Tuossa ponnariosassa saattaa olla lisäke tai sitten malleilla on vaan todella paksut hiukset.
Toivottavasti joku tajusi jotain tästä ::)

Poissa Amilo

• Tukkaguru
^kokeilin myös eilen omilla ohjeillani ;D ja sain kyllä onnistumaan. On tosiaan kovin kiva kampaus!

Poissa Supervixen

• Tukkaguru
Mikä olisi paras aine lyhyiden pörröllään olevien haituvien, katkeilleiden tai vasta kasvamassa olevien, "liimaamiseen" niin ettei ne törrötä ympäri jakausta?

Mää kyselin vähän samaa aikoinaan täällä. ~vail~ suositteli silloin tuota Wella Shockwavesin Frizz Free Creamia. Sitä olen käyttänyt ihan hyvällä menestyksellä.

Mäkin voin suositella tuota Fizz free creamia. Kun laittaa vähän, se pitää hiukset paikallaan, muttei näytä siltä että olisi jotain tököttiä päässä  :)

Mitähän tuolle Frizz free creamille on tapahtunut kun en löytänyt sitä yhdestäkään kaupasta Helsingissä? Kävin mm. Anttilan, Sokoksen ja Stockan kemppariosastot läpi. Kyseiselle tuotteelle ei ollut hyllyssä edes paikkaa ja hintatietoa joka olisi osoittanut että se on vain tilapäisesti lopussa. Wellan Suomen sivuilla Frizz free cream on edelleen mukana valikoimassa. Prkl. Just kun kuvittelin viimein saavani tuon aineen. Jos ei Suomen pääkaupungista löydy niin mistä sitten?

Poissa Candy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
^
Mäkin olen yrittänyt etsiä tuota vaikka mistä Jyväskylässä ja Mikkelissä, vaan en ole löytänyt vielä  ???
1c M ii

Poissa Husky

• Tukkaguru
  • It takes a fool to remain sane
Tuosta lyhyen tukan laittamistesta. Se Osiksen vaha jota Zubi tuolla suositteli on Mess up. Mulla lyhyessä tukassa toimii tuo ainakin tosi hyvin. Ei jätä sellaista lähmäistä lookia ollenkaan.

Ja föönauksen pohjalla käytä joko kampausnestettä (itsellä xz:n) tai sitten sellaista geelivaahtoa (osis). Molemmat toimii hyvin. Tuo osis ehkä voimakkaampaa.
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.

Poissa -kata-

• Tukkaguru
Mikähän olis hyvä muotoilutuote, jos aikoo tehdä patukoilla TAI piipparilla kiharat ... Pyyhekuivaan tukkaan esim. jotakin muotovaahtoa ? Mä en ole tähän asti pohjalla käyttänyt mitään, ainoastaan sitten valmiisiin kiharoihin suihkin lakkaa. Mulla pysyy kiharat aika hyvin ilman mitään kummempia tuotteita. MUTTA välillä tuntuu siltä, että ehkä jotakin tukea tarvitsisi... Olen vaan niin kokematon näiden muotoilutuotteiden kanssa, kun en paljon muotoilutuotteita käyttele...
Jos pidän normaalissa olotilassa tukkaa, eli annan kerrostetun ja kevennetyn tukkamallin kuivua ja taipua luonnostaan, niin en jätettävien hoitoaineiden lisäksi käytä mitään muotoilutuotteita antamaan mitään tukea tai kuohkeutta, en ole kokenut että sellaista tarvitsisin... Enkä myöskään jos föönaan sen niin käytä mitään vaahtoja tms. juttuja.
Jos suoristan tukan raudalla, niin siinä käytän kyllä suoristusvoiteita yms. siihen tarkoitukseen tarkoitettuja muotoilutuotteita!
Mutta tähän kiharainnostukseen olen herännyt vasta hiljattain, niin en oikein vielä ole oppinut että mitä kiharatukan kanssa pitäisi käyttää, siis jos laittaa paplarit tai kihartaa piipparilla...
Ehkäpä joku kevyehkö, alkoholiton muotovaahto olisi hyvä ? Mikähän ois hyvä ?
Aattelin että löytysköhän ihan marketista ? Suuresti kyllä epäilyttää, kun lakat ei ainakaan oikein tahdo olla hyviä, mun kokemusten perusteella.
Tigin ExtraStrong Mousse kiinnostaisi kun Tigin tuotteita muutenkin käyttelen, ei ollut vain montaa kokemusta tuolla tigin muotoiluotteet palstalla. Pitää kattoa jos tota joskus kokeilisi kun se on ainakin alkoholitonta.
"You're born alone, you die alone. The rest is yours to fill the gap. The world goes on without you here. Adjust or just collapse". (Five Finger Death Punch)

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
Mun ois tarkoitus laittaa patukat tässä joskus (saamaton kun oon  :-[)... Mä aattelin laittaa Joicon muotovaahtoa, sipe tuolla toisaalla sanoi laittaneensa paplareiden kanssa, tuli hyvät ja pysyvät kiharat. Ja sit lakkaa päälle. Kun vaan jaksais vääntää ne patukat päähän...
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Justiina

• Vieras
Minulla on myös sellainen hairlasso, eli piikki jonka päässä on silmukka.
Kampaaja teki mulle joskus ollessani 8-vuotias sillä kampauksen, että tukka ponnarille, ja hiukset sen ponnarilenkin alta yläkautta läpi, kuten yllä kerrottiin.

Mutta nykyään, kun olen sitä yrittänyt tehdä, niin se koko homma epäonnistuu, joten voisiko joku fiksumpi neuvoa, miten saisin sellaisen aikaiseksi? ???

Eli, kun pistän tukan ponnarille ihan normaalisti, ja kun yritän vetää silmukkaa ponnarilenkin alta läpi, niin ponnari löystyy, ja tulos on ihan vinksallaan oleva kampaus, ja monesti kun ponnari löystyy, niin se ponnarin hiuslenkki tulee esille siltä ikävästi.
Olen kuitenkin joskus aikoinani tuon osannut tehdä, mutta nyt vanhempana enää en, ja haluaisin tietää mitä teen väärin?
Onko kellään laittaa kuvaa esille, millainen siitä pitäisi tulla, että tietäis et lopputulos olis varmasti "oikea"?