Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta  (Luettu 502230 kertaa)

Lilly Missy

• Vieras
^ Mä laitoin tota matrixin kiiltosuihketta just viimme viikonloppuna kun oltiin baarittamaan lähdössä. Suihkin sitä eka käteen ja sit silottelen tukkaan(alla normi hiuslakka). Mutta täytyy kyllä tuolle kosteussuojalle antaa pitkä miinus. Jouduin seistä ulkona noin 45min, tihkusade mutta olin katoksen alla. Olin suoristanut hiukset raudalla, mutta perillä peiliin katsoessa armoton karvapehko :-X Muiden mielestä ei tietysti, mutta eivät olleet nähneetkään lähtötukkaa.

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
Tämä on varmaan tyhmin kysymys ikinä...  :) En ole koskaan käyttänyt tarrapaplareita tai mitään muitakaan rullia. Tänään olisi suunnitelmissa saada biletukkaan vähän voluumia. Mitenkä päin paplarit kannattaa laittaa että tukkaa tulisi tuuheutta? Ensin siis muotovaahto ja föönaus? Laitetaanko lisäksi jotain kampausnestettä tms? Auttakaa avutonta!  ;)

Poissa Amilo

• Tukkaguru
n
Tämä on varmaan tyhmin kysymys ikinä...  :) En ole koskaan käyttänyt tarrapaplareita tai mitään muitakaan rullia. Tänään olisi suunnitelmissa saada biletukkaan vähän voluumia. Mitenkä päin paplarit kannattaa laittaa että tukkaa tulisi tuuheutta? Ensin siis muotovaahto ja föönaus? Laitetaanko lisäksi jotain kampausnestettä tms? Auttakaa avutonta!  ;)
Ensin siis hiuksiin muotovaahto, neste tms ja sitten föönaus puolikuivaksi. Kannattaa föönata myös pää alaspäin, että tyvi nousee kunnolla ja sitten puhaltaa ilmaa vielä ylhäältä alas, että pinta silottuu. Paplarit sitten puolikuivaan hiukseen ja alle muotoilusuihke, jos haluaa kunnon pitoa. Rullien kanssa voi käyttää myös hiuslakkaa, jota suihkitaan siinä vaiheessa, kun rullat ovat jo hiuksissa. Muotoilusuihkeella saa vaan vielä paremman pidon. Sitten rullat päässä kunnes hiukset ovat kunnolla kuivat, tarvittaessa voi lämmittää föönilla. Sitten rullat pois ja tupeeraukset tyveen ja muut loppumuotoilut. Jos haluat vaan volyymia, silloin rullien pitää olla riittävän suuria, jos taas haaveissa on kiharaa tai lainetta käytetään pienenpiä. Voi myös sekoitella erikokoisia rullia.

muoks. Sori, uhohdin vastata tuohon miten päin? kysymykseen, mutta onneksi Ice lisäili.
« Viimeksi muokattu: 16.12.06 - klo:23:17 kirjoittanut Amilo »

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
siis miten päin? rullaushan tapahtuu "aina" niin, että kiertosuunta on alle, koska muuten hius töröttää vähän mihin sattuu. Kannattaa kiertää rullat ylijännitteisesti, elikkä vetää rullattavaa osiota reippaasti ylös eikä esim. 90 asteen kulmaan, silloin tyvi kohoaa hyvin. Vastaavasti jollei halua kohotusta, kannattaa kiertää alhaalta

toivottavasti selkeytti yhtään :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
Mikä olis hyvä muotoilusuihke tms kiharoiden pohjalle kuivaan tukkaan? En haluaisi mitään kovia ja koppuraisia kiharoita, vaan sellaset pehmeän tuntuiset. Pitoa pitäisi kuitenkin olla jonkun verran... Alkoholia ei mielellään sais olla.

maikku

• Vieras
Pikkusisko tarttisi jonkun napakan vahan lyhykäiseen tukkaansa. En tiedä mitään vahoista, mikä markettivaha olisi hyvä? Tukka pitäisi saada kohtalaisen pystyyn, kuulemma.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
Pikkusisko tarttisi jonkun napakan vahan lyhykäiseen tukkaansa. En tiedä mitään vahoista, mikä markettivaha olisi hyvä? Tukka pitäisi saada kohtalaisen pystyyn, kuulemma.

markettiaineista en hajulla, mutta suosittaisin ehkä ennemmin tätä osiksen uutta rought upia, josta juttua täällä: http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=196.120 kuin vahoja. Tällä saa pystyyn sen mistä useimpien vahojen kanssa vaan haaveilee

Poissa Winnie

• HAIRahtanut
n
Ensin siis hiuksiin muotovaahto, neste tms ja sitten föönaus puolikuivaksi. Kannattaa föönata myös pää alaspäin, että tyvi nousee kunnolla ja sitten puhaltaa ilmaa vielä ylhäältä alas, että pinta silottuu. Paplarit sitten puolikuivaan hiukseen ja alle muotoilusuihke, jos haluaa kunnon pitoa. Rullien kanssa voi käyttää myös hiuslakkaa, jota suihkitaan siinä vaiheessa, kun rullat ovat jo hiuksissa. Muotoilusuihkeella saa vaan vielä paremman pidon.

Olen myös pienen tauon jälkeen innostunut tekemään kiharoita, mutta tuo muotoilusuihke puuttuu vielä varastoista. Eli osasiko joku neuvoa millainen/mikä tuote olisi hyvä tuohon tarkoitukseen? Tarvitsisin suihkeen joka käy kiharoiden lisäksi kuiviin hiuksiin tuomiin pitoa ja tuuheutta.
2aMii

maikku

• Vieras

markettiaineista en hajulla, mutta suosittaisin ehkä ennemmin tätä osiksen uutta rought upia, josta juttua täällä: http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=196.120 kuin vahoja. Tällä saa pystyyn sen mistä useimpien vahojen kanssa vaan haaveilee

Hei, tänks. Täytyykin tsekata tuo.

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
Osaako joku neuvoa, miten kannattaisi kiinnittää/muotoilla hiukset, kun haluaa pysyvää nutturaa? Muotovaahtoa alle ja päälle lakkaa vai miten..?

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
Osaako joku neuvoa, miten kannattaisi kiinnittää/muotoilla hiukset, kun haluaa pysyvää nutturaa? Muotovaahtoa alle ja päälle lakkaa vai miten..?

vaikkapa vaahtoa alle ja rullat, nutturan tekovaiheissa kevyttä lakkaa ja päälle vahva lakka

Poissa Husky

• Tukkaguru
  • It takes a fool to remain sane
Nyt seuraa varmaan tyhmin kysymys ikinä mutta tätä olen miettinyt jo pidemmän aikaa:

En haluaisi pestä hiuksia joka päivä, mutta muotoilun takia on melkein pakko. Jos ei pese, tukka on todella vaikea muotoilla uudestaan ja muotoilutuotteet tuntuvat kasautuvat tukkaan. Mikä siis avuksi? Kastella, kuivattaa ja muotoilla olen kokeillut, mutta tulos on huono. Pitäisikö vaan kastella tukka (kuten joskus kampaamoissa tehdään ennen leikkausta), föönata ja sitten muotoilla vai miten? Onko olemassa jotain tuotteita tähän tarkoitukseen?

Peseminen tuntuu rasittavan hiuksia paljon mutta en tahdo että joka toinen päivä on paha tukka päivä.
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.

Poissa Kikka

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • Antakaa määki huudan, määki olen.
Husky: Itsellä ei ole kokemuksia kuivashampoosta, mutta olisiko niistä sun kohdallasi mitään apua?
http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=583.0
Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
Husky, kun mulla oli lyhyempi tukka, niin ei-pesupäivinä sain tukkaan uutta potkua Tigin Spoil Me:llä. Tukan kastelu vedellä & föönaus ainakin lähmää mun päätä, mutta tuolla sain aina kivan tukan pesemättäkin, kun se on sen verran kevyt suihke. Edelleen käytän sitä lähinnä lyhyemmän päälliosan muotoiluun, pidemmät kun vetäsen vaan ponnarille. Tigin sivuillahan sanotaan tuosta, että sitä voidaan käyttää  kiireaamun pikamuotoilijana ilman hiustenpesua. Minä tykkään, joku toinen ei :)

Poissa Husky

• Tukkaguru
  • It takes a fool to remain sane
Kiitos vinkeistä. Tuosta Spoil me:stä olen tainnu jotain kuullakin. Ei löytyisi mitään "edullisempaa" vastaavaa?
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.