Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta  (Luettu 502233 kertaa)

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
Joskus käteen sattui Wellan spray, millä pitäisi olla samanlainen vaikutus. "Sopii erinomaisesti myös kampauksen piristämiseen." Ostinpa tuon Spoil Me-pullojen välissä kun ei ollut varaa muuhun, mutta mielestäni se ei kyllä aja samaa asiaa. Kyse siis on tästä:

http://www.wella.fi/consumer/kuluttajatuotteet_/wflex_cons/glanz__halt/shimmer_gel_spray_stark.jsp

Poissa Nuppu

• Tukkaguru
Mitä voi tehdä, kun hiuksilla on siinä mielessä oma tahto, että ne meinaavat ihan väkisin puskea jakausta keskelle otsatukkaa, vaikka itse haluaisi pitää otsista eteen kammattuna?  ??? Tai jos ette sitä osaa sanoa, niin tietääkö joku, mistä tuo ilmiö johtuu?

Tarrarullan ja muotoilusuihkeen kanssa olen jo yrittänyt, ei auta kuin tilapäisesti. Föönauksestakaan ei ole hyötyä.

Poissa Elliotta

• HAIRahtanut
Mulla on myös pyörteitä otsalla (siis jos tuo kuvaamasi liittyy pyörteisiin, kuten nyt oletan), ja kampaajani on saanut "taltutettua" ei-toivottua jakautumista leikkauksella. En osaa sanoa, miten se käytännössä tapahtuu, mutta ainakin tulos on toivottu. Minulla on siis polkkamittainen hius, jossa melko voimakas otsis, jotka on leikattu hieman vinoon. Yleensä pidän otsista vähän sivulla, mutta edessäkin se toimii.

Mahtaisiko leikkaus siis auttaa?

Poissa Nuppu

• Tukkaguru
^ Niin, saattaisihan se auttaakin... Täytyypä puhua asiasta kampaajalle, kun seuraavan kerran menen. Kiitos vinkistä, Elliotta!  :D

petomaani

• Vieras
Mulla hiuslakat ikään kuin "katoavat" hiuksista ja pito häipyy. Lisäksi etuhiuksista tuppaa tulemaan sähköiset, kun toi katoaminen tapahtuu. Miten ihmeessä saisin hiukset pysymään kuosissa (lyhyt ja paksu, paljon tukkaa) työpäivän ajan ja mielellään niin, että lyhyt ois semmoinen pörheä eikä flänässä pitkin päätä?! Vahaa en ole vielä kokeillut ollenkaan, oisiko siinä ratkaisu mun ongelmaan?

Poissa Amilo

• Tukkaguru
^Luulenpa Petomaani,että tarvitsisit sitä vahaa antamaan lisärakennetta ja pitoa. Goldwellilla on uutta suihkevahaa, jota on aloittelijankin helppo käyttää. Toki myös perinteisellä vahalla onnistuu, eli sen vaan ensin hieroo hyvin käsiin ja vie sormilla kaikkialle hiuksiin, tyveen asti ja möyhii tukan pöyhkeäksi. Sitten siloittelua ja lakalla kiinnitys. Vaha vie myös sähköisyyttä pois.

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
Vahaa en ole vielä kokeillut ollenkaan, oisiko siinä ratkaisu mun ongelmaan?
Sepä se! Mä edelleen liputan mattavahan puolesta - sillä saa rakennetta ja pörröä ja pitää ainakin tämän tukan järjestyksessä/sopivassa epäjärjestyksessä ilman että tukka tuntuu raskaalta tai rasvaiselta.

petomaani

• Vieras
Uskon teitä, amilo ja funky_chicken! Se on sitte vahashoppailut edessä..  :)

Karoliina

• Vieras
Onko "paste" vahaa ? KMS-ketjussa on kehuttu Paste up srayta, niin onko siinä kyseessä siis suihkutettava vaha ?

Poissa Winnie

• HAIRahtanut
^ Paste Up spray on todella suihkutettavaa vahaa ja kyllä paste sanalla minusta muutenkin viittaa aina jonkinlaiseen vahaan.

Minä kaipailisin myös neuvoja hiusten pyörteiden taltuttamiseen. Ongelma on takaraivolla oleva aika voimakas pyörre, joka korostuu etenkin silloin kun hiusten pesusta on mennyt päivä. Puhtaana hiukset asettuvat myös takaa kivasti mutta heti kun ne tulevat edes vähän likaisiksi niin tuo takaraivon pyörre alkaa näkyä. En ole vielä keksinyt mitään kestävää keinoa tuon häivyttämiseen, on vähän ikävän näköinen kun jakaus ikäänkuin muuttuu tuohon pyörteen kohtaan ja päälaki näkyy ikävästi. Olisiko jollain heittää jotain vinkkiä?
2aMii

Poissa Husky

• Tukkaguru
  • It takes a fool to remain sane
Mulla oli joskus hyvin kauan aikaa samanlainen ongelma. Tuo kyllä johtui myös siitä että mun tukkani oli ohentunut aivan mahdottomasti ja siksi pyörteen kohta paistoi esiin ja näytin siis kaljulta. Tuohon auttoi mulla uusi leikkaus ja väri joka saa tukan näyttämään siitä kohdasta tuuheammalta. Ongelma ei ehkä aivan ole sama, mutta sitä pyörrettä voi koittaa peittää kampaamalla hiuksia niin, että sitä ei näy.
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
Mullakin on tuo pyörre alkanut oireilemaan takaraivolla, kun leikkautin kerrostetun tukan. Likaisena alkaa siis tukka mennä tyhmästi.

Aura

• Vieras
Miten letitetyt hiukset saisi pysymään siististi letillä? Itselläni alkavat lyhyemmät hiukset (katkenneet/kasvavat) törröttää nopeasti letistä ja se näyttää tosi epäsiistiltä. Olen laittanut pohjustukseksi muotovaahtoa ja letin päälle lakkaa, mutta siitä ei ole ollut juurikaan apua.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
^ vahvaa geeliä ennen letitystä ja siististi suoraksi kammatut osiot kokoajan kädessä. Vahvaa vahaa silotettuna letin pinnalle, vahvaa lakkaa ja turaus kiiltosuihketta (osiksen se uusi, onkohan sparkler -aerosolimainen aika isossa pullossa oleva kiiltosuihke on muuten oikein mukavaa)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Attache©

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • -5$@IHERB: KOR535
Minulla olisi muotoilupulmia, johon kaipaisin teidän kokemuksia ja vinkkejä!!

Minulla on puolipitkät liukkaat hiukset ja tarvitsisin jonkun vahvan (tai muuten vaan hyvän) muotovaahdon, joka tukevoittaa/karhentaa tukkaa ja antaa kivan rakenteen hennoille hiuksille.

Olen kokeillut lähinnä markettituotteita kutten Wellan Hydrostyle-vaahtoa ja
Nyt käytössä on Fructicsen Color save Mousse
-molemmat ovat ihan ok, mutta minusta tuntuu että nuo vaahdot ikäänkuin häviävät tukasta aika nopeasti :-\

Kaupassa olen hieman purkkeja tutkiskellut, ja nämä ovat kiinnostavia
Golwellilta on tullut uusi sarja InnerEffect, jonka vaahto oli ainakin alkoholiton ja lakkojakin löytyis
http://www.goldwell.fi/www.goldwell.fi/user/sivupohja.asp-id=2313&main_id=2313.htm

Matrixin Vavoom-sarja
josta ei ole mitään kokemusta

Ja sitten minulle laitettiin kampaajalla perinteistä Silhouette-vaahtoa ja lakkaa
ja kieltämättä oli kyllä ihan jämäkkä tulos

Oikeastaan tarvitsisin myös jonkun hyvän lakan myös kuvailemilleni hiuksille, jota voisi laittaa kuivaamisen jälkeen sitten. Luulisin lakan olevan paras vaihtoehto just liukkaille hiuksille kampauksen kiinnnitykseen. ::)

Vinkkejä kehiin vaan :-*
| GHD |
| Nexxus KeraPhix, Luxxtress, Humectress |
| Tigi Oatmeal&Honey |
| KC Color Mask |
| Nubian Heritage |