Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta  (Luettu 501640 kertaa)

Poissa Ellamari

• Hiushörhö
Tuliskohan oikean otsikon alle tämä kysymys,tai oikeastaan kaksi;

-Hiuspannat (muoviset) mistä löytyy pantoja jotka eivät paina?Aina saan pääkivun ja panta alkaa painamaan korvien takaa.H&M:stä löysin pantapaketin missä oli kaksi ohutta pantaa ja nämä eivät painaneet mutta venyivät niin,että nyt eivät pysy edes paikoillaan.

-Kankaiset hiuspannat;miten ihmeessä saatte ne pysymään?!Minulla alkaa aina valua kohti takaraivoa vaikka laittaisin pinneillä pannan päältä kiinni?

Euphoria

• Vieras
Euphoria,tarrapaplarit on aika kova sana myös sellaisissa paikoissa,joissa ei ole sähköä.Muuten kyllä sitten hiustenkuivaaja on luottokamaa :)

Ilmeisesti joudun vielä jonkin aikaa turvautumaan hiustenkuivaajaan. Laitoin tänään paplarit päähän ja niskasta sekä sivuilta hiukseni ovat aivan liian lyhyet, eikä ohuimpia paplareita ollut kuin muutama. Ohut ja lasimainen hius muuten saa suolavesispraysta kivaa karheutta. Pitemmän päälle varmaan kuivattaa, sillä sisältää alkoholia.

Poissa helion

• Hiushörhö
-Kankaiset hiuspannat;miten ihmeessä saatte ne pysymään?!Minulla alkaa aina valua kohti takaraivoa vaikka laittaisin pinneillä pannan päältä kiinni?

Mulla kyllä pysyvät kankaiset hiuspannat kahdella pinnillä koko päivän päässä. Laitan nuo pinnit tuosta likeltä korvaa ja alhaalta ylöspäin. Hiukset ovat liukkaat, mutta siltikin pannat pysyvät.
1aMii, hiuslaatuketju sivu 9

Poissa salute

• HAIRahtanut
Tuliskohan oikean otsikon alle tämä kysymys,tai oikeastaan kaksi;

-Hiuspannat (muoviset) mistä löytyy pantoja jotka eivät paina?Aina saan pääkivun ja panta alkaa painamaan korvien takaa.H&M:stä löysin pantapaketin missä oli kaksi ohutta pantaa ja nämä eivät painaneet mutta venyivät niin,että nyt eivät pysy edes paikoillaan.

Mulla on samat ongelmat, ja otsari on kuitenkin pakko joskus vetäistä pois silmien edestä. Oma ratkaisuni on klipsautettavat pinnit (näyttävät tässä päässä typeriltä...) tai sitten sellaiset "kuminauhapannat".  Eli nämä on tehty samasta matskusta kuin metalliosattomat ponnarilenksut, mutta ne ovat kyllin suuria yltääkseen koko pään ympäri. Pysyvät lasimaisissakin hiuksissa, eivätkä aiheuta ainakaan mulla mitään kipuja. :) Voin myöhemmin yrittää etsiä jotain kuvaa, omani ostin Glitteristä.
« Viimeksi muokattu: 17.03.07 - klo:11:28 kirjoittanut salute »

Poissa jeppu

• HAIRahtanut

Liian kireät pannat lähteävät tosi helposti luisumaan pois, niitä on melkein mahdoton saada pysymään päässä. Sellaisen sopivan pannan etsiminen onkin oikeasti aika työlästä! Liian kireää pantaa parempi on jopa sellainen hiukan löysähkö, jonka sitten saa pinneillä paikoilleen koko päiväksi.
1c M ii BSL

Poissa Amilo

• Tukkaguru

Liota pantaa kuuman veden alla ja muotoile sopivaksi korvaan takaa

Poissa Piu

• HAIRahtanut
^Mulle muistui teidän jutuita omat pantaongelmani vuosien takaa ja mä keksin silloin itseni tapauksessa syynkin miksi kovan pannan pito välillä koski päähän ja välillä ei. Syöminen ja panta eivät mulla sovi yhteen, jotain nyt voi pikaisesti haukata mutta purkkaa ei kannata ainakaan jauhaa tai seuraa aivan tajuton hedari. Sillä voi olla jotain tekemistä akupisteiden kanssa?
Venyviä pantoja mä pidän vaan kotona, mun päässä ne näyttää siltä ku olisin menossa pesulle tai pyykille tms.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
tai sitten sellaiset "kuminauhapannat".  Eli nämä on tehty samasta matskusta kuin metalliosattomat ponnarilenksut, mutta ne ovat kyllin suuria yltääkseen koko pään ympäri. Pysyvät lasimaisissakin hiuksissa, eivätkä aiheuta ainakaan mulla mitään kipuja. :) Voin myöhemmin yrittää etsiä jotain kuvaa, omani ostin Glitteristä.
Tässä yksi kuva, noita pantoja saa Glitterin lisäksi esimerkiksi Hennesistä:
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Luna

• Tukkaguru
Osaisiko joku ihana ihminen opastaa minua Tigin xxl -harjan käytössä? En osaa niin millään ja kohta menee myyntiin! Vaikuttaa kyllä tosi hyvälle harjalle, ensimmäinen pyöröharja joka ei jumitu tukkaan. Ongelmana on siis harjan ja föönin yhdessä käyttäminen. Tarkoituksena olisi saada kuohkea tukka, mikä tuolla harjalla käsittääkseni pitäisi onnistua. Eli yksityiskohtaisia ohjeita miten käyttää harjaa for dummies  ;D

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
Osaatko käyttää muita pyöröharjoja? En ole koskaan kokeillut tuota Tigin harjaa, mutta eikös sen pitäisi toimia samalla tavalla kuin muutkin vastaavat?

Itse laitan pesun jälkeen pyyhekuiviin hiuksiin jätettävän ja annan kuivahtaa pienen hetken itsestään, jos on aikaa. Jätettävän jälkeen laitan muotoilutuotteen ja sitten harjaan hiukset suoriksi ja selviksi. Sitten alan föönata ja föönaan ensin hetken niin, ettei hiukset ole enää läpimärät. Kosteisiin hiuksiin kierrän pyöröharjan aina yhden hiussuortuvan kerrallaan. Jos harjaa pitää paikoillaan ja föönaa siitä päältä, tarttuu hiuksin herkemmin se harjan muoto. Pehmeämpää ilmavuutta tulee, kun pyörittää harjaa samaan aikaan kuin föönaa. Föönillä pitää siis koko ajan osoittaa pyöröharjaa ja antaa kuuman ilman vaikuttaa tovi! Noissa harjoissa on lämpiävä sisus, joten pitää olla hieman kärsivällinen.

Aloitellessa ja pitkien hiusten kanssa joutuu föönin laskemaan alas, että saa kaksin käsin näprättyä sopivasti tukkaa pyöröharjaan. Kun kädet tottuu, niin ainakin lyhyet hiukset saa pyöräytettyä harjaan yhdellä kädellä, niin fööni saa koko ajan olla toisessa kädessä.

Poissa Luna

• Tukkaguru
^ Olen joskus vuosia sitten kokeillut pyöröharjoja, mutta tukka on aina sotkeentunut harjaan ja saanut kaksin käsin repiä harjaa irti, eli pyöröharjoihin en ole siksi aikoihin koskenut. Tuossa harjassa on halkasija 8 cm plus harjakset päälle, eli ei ehkä mikään maailman paras harja+fööni -yhdistelmää opettelevan väline.

Mulla on hiukset puoleen selkään eli täytyy varmaan opetella tuo että ensin kaksin käsin kiertää hiukset harjan ympärille ja sitten föönaa. Olen varmaan ottanut liian suuret osiot tukkaa kerrallaan ja liian nopeasti vetänyt harjan läpi, ilman että se ehtii kunnolla lämmetä ja muotoilla tukkaa. Ja hiukset on olleet varmankin liian kosteat, eli olen tehnyt kaikki mahdolliset virheet  ;D

Kiitos avusta  :)

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
Jep, alahan vain opettelemaan äläkä myy harjaasi pois!

Lasket sen föönin ihan reilusti pois kädestäsi (se saa silti puhaltaa koko ajan), niin saat kaksin käsin laitettua hiukset pyöröharjan ympärille. Kun hiukset on harjannut ennen föönausrupeamaa, ne on helpompi saada tasaisesti asettumaan harjalle. Voit kokeilla vaikka niin, että kun saat ohuen tasaisen hiuskerroksen harjalle, föönaat ensin siitä päältä harjaa paikoillaan pitäen ja hetken päästä alat sitten pyörittää harjaa föönillä edelleen osoittaen.

Tukan täytyy tulla tässä vaiheessa ihan kuivaksi! Jos se jää yhtään edes nihkeksi, föönaus oli ihan turhaa työtä, koska nihkeä/kostea tukka lätsähtää heti. Ja sinun on saatava hiukset ihan kuiviksi nimenomaan sen fööniharjan kanssa! Eli ei niin, että näytät hetken harjaa hiuksille, laitat harjan pois ja kuivaat hiukset loppuun asti.

Muista pyörittää harja ihan päänahkaan kiinni ja mielellään vielä niin, että hiukset joutuvat nousemaan ylöspäin. Näin saat föönattua sinne juuriin parhaimman volyymin. Eli älä rääkkää turhaa latvoja, keskity mieluummin juureen!

Eli nyt mars yrittämään ja tuut sitten taas kertomaan, miten meni! ;)

Poissa Luna

• Tukkaguru
Aaa, kun kokeilin aiemmin niin mulla jäi tukka hieman kosteaksi ja sitten yritin uudestaan, ja lopulta kuivasin föönillä ilman harjaa loppuun. Saa siinä sitten ihmetellä miksei tullut kuohkeaa tukkaa  ;D Huomenna täytyy pestä hiukset ja kokeilla näillä neuvoilla, kirjoittelen sitten miten onnistui!

Poissa Minni

• HAIRahtanut
Kiitos munkin puolesta ohjeistuksesta Tuikkuli! :) Olen juuri tuon saman Tigin harjan kanssa tapellut, eikä tulos ole ollut ihan paras mahdollinen. Eilenkin jäi todella pörröiseksi, ehkä juuri siksi etten kuivannut ihan täysin kuivaksi. Täytyy olla kärsivällisempi jatkossa. Pitkillä hiuksilla menee aika kauan tuohon harjalla föönaamiseen, mutta jos sitä ei tee huolella, niin ihan sama käyttääkö harjaa vai ei. :-\

Poissa Luna

• Tukkaguru
No niin, tänään oli vihdoin aikaa kokeilla kunnolla tuota fööni+harjaa, ja ohjeiden mukaan tehtynä tulos oli huomattavasti parempi kuin aiemmin  :-* Säätämisessä meni kyllä niin tuhottomasti aikaa että ei tuota joka aamu ehdi tehdä, mutta opettelemalla varmasti alkaa sujua paljon nopeammin. Vielä kun saisi päällimmäiset hiukset ihan vähän kuohkeammiksi niin olis hieno juttu, pitää kokeilla eri aineita ja föönasaikoja... tai viimeisenä keinona ottaa sakset käteen ja keventää lisää!