Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta  (Luettu 502210 kertaa)

Poissa -kata-

• Tukkaguru
Nyt tulee tosi tyhmä kysymys, mutta tulkoot;

Elikkäs, kun hiuslakkaa laittaa ja se hiuksissa selvästi tuntuu, sillai että nyt on "jämäkästi" kaikki paikoillaan jne.... Mutta sitten päivän mittaan, jo itseasiassa melko pian, niin tuntuu siltä että suurin osa lakasta ois johonkin kadonnut, ettei sitä hiuksissaan juurikaan tunne.

Eli siis, katoaako se johonkin hiuksista vai onko sitä siellä mutta ettei sitä vain jostakin syystä tunne  :-[  ;D ?!
"You're born alone, you die alone. The rest is yours to fill the gap. The world goes on without you here. Adjust or just collapse". (Five Finger Death Punch)

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
oletko kata kokeillut muita lakkoja? jotkut lakat tosiaan tuntuvat tuollaista tekevän, jolloin vika ei ole käyttäjässä. Toki lakka harjautuu pois = voi hankaantua muillakin keinoin sieltä pois, esim. päähineeseen tai jos vaikka hiukset heiluvat paljon vaikkapa kovassa tuulessa, lakan sitovuus pikkuhiljaa kärsii
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa -kata-

• Tukkaguru
^ Olenhan mie kokeillut monenlaisia erilaisia lakkoja ja kaikki mulle on samanlailla tuntuneet tekevän, ikäänkuin katoavat tukasta, ainakin osittain. Toiset enemmän, toiset vähemmän.
Toi muuten on yks hyvä selittäjä, että tuulessa kun tukka heiluu niin lakan sitovuus pikkuhiljaa kärsii. Sen tiedänkin että harjaamalla lähtee pois, mutta esim. tuo ei tullut taas pieneen mieleenkään :-D !

Mutta jos käy niin, että lakan katoamista tukasta ei selitä mitkään kuluttavat tekijät, niin mistähän se silloin johtuu ?
"You're born alone, you die alone. The rest is yours to fill the gap. The world goes on without you here. Adjust or just collapse". (Five Finger Death Punch)

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
^ hiuslaatu kenties, en osaa nyt heittää esimerkkiä aiheesta mutta jokuhan kikka juttu on oltava :) oletko pumppulakkoja koittanut aerosolin kanssa muotoiluun/pelkästään kiinnitykseen?

Karoliina

• Vieras
Oletteko kokeilleet Wellan High Hairin Touch and Feel -muotoilusuihketta ? Sitä voi käyttää ennen föönausta muotoiluun ja sitten kuiviin hiuksiin viimeistelyyn. Vaikuttaisi monikäyttöiseltä tuotteelta ja muistaakseni Sport-lehdessä kehuttiin tätä.

Poissa marrriik

• Hiushörhö
Eli mitähän teen väärin kotona kun muotoilen hiuksiani. Hiukseni ovat luonnonkiharat, joten suoristan niitä toisinaan muotoiluraudalla sekä kuivaan föönillä. Noitten jälkeen hiukset ovat usein kuivahkon näköiset ja sähköiset.
Kampaaja taas tekee usein täysin samat toimenpiteet, mutta hän saa hiukset hyvin sileän ja kiiltävännäköisiksi, vaikka käyttää täysin samoja aineita kuin minä. Olen miettinyt että onkohan veden lämpötilalla mitään vaikutusta. Itse käyn aika kuumassa suihkussa ja kampaaja pesee hiukset taas aika viileällä vedellä. 

Olisi vain mukava saada kotonakin sileät ja kauniit hiukset eikä paksua risukkoa päähän.  :(

Poissa Misato

• HAIRahtanut
  • 1cMii
Kampaaja taas tekee usein täysin samat toimenpiteet, mutta hän saa hiukset hyvin sileän ja kiiltävännäköisiksi, vaikka käyttää täysin samoja aineita kuin minä. Olen miettinyt että onkohan veden lämpötilalla mitään vaikutusta. Itse käyn aika kuumassa suihkussa ja kampaaja pesee hiukset taas aika viileällä vedellä. 

Kyllä lämpötilalla näyttäisi olevan merkitystä, viileän veden pitäisi sulkea hiussuomut => tukka tuntuu sileämmältä ja kiiltävämmältä (ainakin omassa karheahkossa tukassani huomaa kyllä selvän eron, hiukset tuntuvat paljon paremmilta jos malttaa pestä viileällä).  Itse olen kyllä varsinkin talvisin sen verran vilukissa, että muuten suihkuttelen ihan kunnolla lämpimällä vedellä ja lopuksi sitten huuhtelen hanan alla pelkästään hiuksista hoitikset pois viileällä.  :)
You and me make the whole world jealous

Poissa marrriik

• Hiushörhö
Pitääpä kokeilla tänään vielä vaikuttaako mulla mitenkään tuo viileämmän vedenkäyttö lopputulokseen. Olen myös miettinyt, että onkohan kampaajalla parempi fööni. Samanlainen muotoilurauta meillä ainakin on käytössä.

Poissa Elisaka

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Voiko kiharanvirkistäjiä käyttää kiharrettuun, ei siis luonnonkiharaan tukkaan?
1b F ii

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
Öh. Saako sormikiharoita pysymään ~80cm tukassa? Tein suht ohuen kiharan ja kaikkien ohjeiden mukaan, mutta ei vaan tahtonut pysyä.. Lyhyemmissä 'etuhiuksissa' sitten kyllä pysyi.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
Voiko kiharanvirkistäjiä käyttää kiharrettuun, ei siis luonnonkiharaan tukkaan?

Siis permanentattuun vai vaan muutoin kiharrettuun? voi, kumpaankin, muttei siitä toki ole vastaavaa hyötyä jos kyseessä on vaan jotkut rullakiharat jotka suoreneevat muutoinkin.

Sormikiharat suoristuvat jos hius on painava, kovalla geelillä pysyvyyttä saa tietty hiukan paremmaksi

Poissa Jadey

• HAIRahtanut
Selasin ketjun nopeasti läpi eikä silmiini ainakaan osunut tätä aihetta. Eli ongelmani on, että hiukset ei oo kauhean taipuisat ja kiharat pysyy hädintuskin puolta päivää. Lämpörullilla olen yrittänyt useamman kerran, käyttäen kampausnestettä tai muotovaahtoa alla mutta kiharat pysyy ehkä tunnin verran hyvinä kunnes alkavat suoristua. Lakkaa olen suihkutellut tukkaan, kun olen rullat ottanut pois ja hiukset on viilentyneet mutta eipä siitäkään ole apua ollut. Nyt oon hankkinut tuon Babylissin piippausraudan ja sitä tykkäisinkin käyttää kiharoiden tekemiseen, mutten tiedä mitä aineita tähän tukkaan  kannattais laittaa. Mulla on siis suorat, hieman olkapäiden alapuolelle ulottuvat hiukset ja hiuksen pinta on melko liukas.

Edit. Niin siis onko ehdotuksia mitä tuotteita kannattais käyttää kiharoiden tekoon ja niiden ylläpitoon  :)
Pelätä ei saa jos tahtoo milloinkaan onnen saavuttaa

Poissa Tuulikaappi

• Tukkaguru
^ Tuolta kiharaketjusta voisi löytyä jotain vinkkiä.
1c M ii, tjsp

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
Onko juureksilla hyviä vinkkejä pyörteen taltuttamiseen? Fööni, geeli vai leikkaus?
Takaraivolla on pari oikein ärsyttävää yksilöä.

Siirsin tämän kysymyksen tänne. -Luomo-
« Viimeksi muokattu: 11.05.07 - klo:15:25 kirjoittanut Luomo »
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa Amilo

• Tukkaguru
Kertokaahan nyt miulle, miten tälläiset sotkuiset sivunutturat saa aikaan:

Loiva kihara pohja, paljon tupeerausta. Pnnarit molemmille sivuille, lisää tupeeraausta ja lakkaa ja sitten vaan kieputetaan sykeröille ja muutamalla pinnillä kiinni