Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta  (Luettu 500775 kertaa)

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
Onko juureksilla hyviä vinkkejä pyörteen taltuttamiseen? Fööni, geeli vai leikkaus?
Takaraivolla on pari oikein ärsyttävää yksilöä.

Kunnollinen föönaus, harjaten joka suuntaan kuivausvaiheessa käyttäen myös kohotusotteita joka suuntaan. Leikkauskin tärkeä.

Luin juuri Kauneus- ja terveys lehdestä jonkun kampaajan vinkin, että otsatukkapyörteen pelossa voi pitää pipoa yöllä päässä ja aamulla hiukset on kuosissa. Aion kokeilla, miten pipo toimii tässä päässä. Hmm, voisikohan pipolla saada myös kiharat kuosiin.... *miettii otsasuoni ryskyen*

Korjasin lainauksen. -Luomo-
« Viimeksi muokattu: 15.07.07 - klo:00:53 kirjoittanut Luomo »
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa Magia

• Tukkaguru
Nyt tulee varmasti erittäin tyhmä kysymys, mutta millä nuo sivuhiukset esim. juuri tuossa Kate Winsletin tukassa kannattaa kiinnittää taakse? Kirsten Dunstillakin on monesti osa (ihanasta!) tukasta taakse kiinnitettynä:
http://www.kirstenimages.com/kirstenimages/displayimage.php?album=1391&pos=0

Tavalliset pinnit ei ainakaan toimi. Hiuslenkit näyttävät kököiltä. Tai sitten mä en vaan osaa.  :-\

Kyllä minä ainakin olen pinneillä laittanut. Jos ei pinneillä meinaa onnistua tukan paljouden/paksuuden takia, niin kannattaa kokeilla kieputtaa nippua kerran itsensä ympäri ja kokeilla pinneillä uudestaan. :) Näin minulla ainakin onnistuu. Tai sitten huomaamattomalla ponnarilla, kunhan sen laittaa löysälle.

Poissa Neiem

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Olen menossa perjantaina kampaajalle ja toivehiukset olisivat tällaiset:

http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=6967&month1=&pg=1&styl1=Jason%20Lea

Minulla ei ole paljoakaan kokemusta hiusten muotoilemisesta, joten tahtoisinkin jo nyt etukäteen tietää, kuinkaa työläät tällaiset hiukset olisivat? Näyttäisivätkö tyhmältä, jos ei jaksakaan laittaa? Ja hieman OT, millaiseen hiuslaatuun sopivat?

Mitä muotoilutuotteita suosittelisitte ko. tyyliin? Hiukseni ovat paksuhkot, hieman kihartuvat (yritän suoristella, tuossa tyylissä voisivat kuitenkin vapaasti taipuakin vähän, vai?), aika lasimaiset ja hyväkuntoiset. Hyväkuntoisuutta tosin syönee se, että aion ottaa kampaajalla hiuksiini myös vaaleita raitoja. Muotoiluvinkkejä saa antaa rautalangasta vääntäen. Lähinnä hiuslakka on minulle ennestää tuttu... ::)
| 1b/c M iii |

Luonnostaan punaruskeat paksuhkot hiukset, pituutta on yli lapaluiden alaosan. Mallista ulos kasvanut otsatukka, jota kasvattelen (kenties?) pois. Latvoissa kerrostusta.

Poissa Amilo

• Tukkaguru
Nyt tulee varmasti erittäin tyhmä kysymys, mutta millä nuo sivuhiukset esim. juuri tuossa Kate Winsletin tukassa kannattaa kiinnittää taakse?

Tavalliset pinnit ei ainakaan toimi. Hiuslenkit näyttävät kököiltä. Tai sitten mä en vaan osaa.  :-\

Itse käytän usein löysää ponnaria, ja kumilenksun päälle kieputan hiussuortuvan, jonka kiinnitän pinneillä. Ei mullakaan tahdo pelkillä pinneillä pysyä, kun on paksuutta kuitenkin sen verran. Joku kiva solki toimisi varmasti myös.

Twinkley, kiharan alle mieluusti joku lämpösuojallinen muotoiluneste tai suihke.

Poissa tarhatyyli

• Tukkaguru
  • Unorganized Perfectionist
Luin juuri Kauneus- ja terveys lehdestä jonkun kampaajan vinkin, että otsatukkapyörteen pelossa voi pitää pipoa yöllä päässä ja aamulla hiukset on kuosissa. Aion kokeilla, miten pipo toimii tässä päässä. Hmm, voisikohan pipolla saada myös kiharat kuosiin.... *miettii otsasuoni ryskyen*
Pipohautominen jatkuvasti aiheuttaa hiustenlähtöä, joten ihan joka päivä ei kannata pipolla muhitella pyörteen takia.
Sisäinen kauneus on rumien huijaus.

Vapaus on porvarillis-liberaalinen sairaus johon voi kuolla.

Poissa Luna

• Tukkaguru
Neiem, tuohon sinun postaamaan kampaukseen tarvii todella paljon hiuksia, että tulee yhtä tuuhea lopputulos. Varmasti sopii hyvin keskipaksuillekin, muttei luonnollisesti ole sitten niin iso tukka  :) Minusta tuota mallia pitää kuitenkin jaksaa joka aamu laittaa, epäilen ettei ole kovin imarteleva jos päätä myöten menee reilusti rikottu malli. Ponnarillekaan ei saa kunnolla kun on niin paljon lyhyempiä osioita jotka jäis ulkopuolelle. Hieman kihartuvalle tukalle tuo malli on varmaankin tosi kiva, erottuu kiharat paremmin ja kevesti muotoiltuna on ilmavampi ja "raikas".  Minusta tuolla tavalla leikattua tukkaa ei ole kovin vaikea muotoilla, varmaankin tukituotteita alle ja sitten vaikka geelillä/vaahtogeelillä tekee osoista erottuvammat.

Poissa Neiem

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Kiitos vastauksesta, Luna!

Jännittää jo ihan hulluna tuo huominen kampaaja, ja toisaalta taas en malttaisi odottaa. Kunhan nyt vain uskaltaisin repäistä, enkä sitten siinä tuolissa vain pyytäisi leikkaamaan "viittä senttiä pois" ;)

Olen jo tulostanut kuvat hiuksista ja kampaajan kanssa vielä meinasin puhua, että riittääkö oma hius tuohon. Aika paljon noita on siunaantunut, mutta eri asia onko niitä nyt niin paljon... Jänskättää!
| 1b/c M iii |

Luonnostaan punaruskeat paksuhkot hiukset, pituutta on yli lapaluiden alaosan. Mallista ulos kasvanut otsatukka, jota kasvattelen (kenties?) pois. Latvoissa kerrostusta.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
Minkä tyyppinen aine (siis suihke, vaahto, vaha jne...) sopisi kerrostetun tukan "pöyhimiseen"? Kuivaan tukkaan käytettävää etsisin. Eli siis haluaisin puristelemalla saada tukan hieman pöyheämmän näköiseksi, eivätkä suuret "laineet" tai sellainen hiusten taipuminen haittaisi yhtään. Eli siis huoletonta lopputulosta haen. Äh, en oikein osaa selittää mitä haen...

Poissa Magia

• Tukkaguru
^ Vahaa minä ainakin tuohon tarkoitukseen käytän. Tyvestä kohottamiseen ja muutenkin pieneen pöyhimiseen. Osiksen Shape upin ja Goldwellin Mello goon olen todennut hyväksi tähän tarkoitukseen.

Poissa Lapanen

• Tukkaguru
Onko tarrapaplareilla mahdollisuus saada kohotusta ja loivaa kiharaa hiuksiin? Kaverille siis yritän saada tehtyä moisen "kampauksen" ja itse en oo koskaan tarrapaplareita käyttänyt. Olisiko pohjalle parempi käyttää kampausnestettä vai muotovaahtoa ja kannattaako rullat laittaa kosteaan vai kuivaan tukkaan?
Hiukset karkeat, kuivat ja aika voimakkaasti laineikkaat. Tällä hetkellä kerrostettu puolipitkä tukka. Kasvattelen hitaalla tahdilla.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
^ On toki mahdollista, riippuu rullan jännitteestä eli rullauksen kulmasta miten paljon se kohoaa. Ylijännitteinen kohoaa enemmän kuin normaali ja alijännitteinen ei kohoa. Riippuu hiuksesta mikä tuote on paras, kampausneste yleensä toimivaa. Kosteaan hiukseen laitettuna siitä kiharasta tulee kestävämpi kun se kuivaa muotoonsa kuin "muotoilutuote kuivaan" -periaatteella :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Lapanen

• Tukkaguru
Kiitos avusta.  :) Kaverin hius on ohutta mutta niitä kuitenkin on jonkun verran. Pituutta lapaluiden alle. Täytyypä tuon kampausnesteen kanssa joku päivä.
Hiukset karkeat, kuivat ja aika voimakkaasti laineikkaat. Tällä hetkellä kerrostettu puolipitkä tukka. Kasvattelen hitaalla tahdilla.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
Kevyt geeli voisi toimia nestettä paremmin jos hius on pidempi eli painavampi :)

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
Iiiiceee! Miten tällasta kiharaa saa aikaan? ;)

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Lime]&image_id=59465884

urlitus modailtu pois, toimii oikein copypastena
« Viimeksi muokattu: 31.05.07 - klo:21:48 kirjoittanut Realicer »

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
Meinannet näitä spiraaliosia? Sama kuin http://irc-galleria.net/view.php?nick=IceNer&image_id=55500520 mutta siistimmin ja harvemmalle kierrettynä ;D Eli siis hius kierretään pystyosassa spiraalimaisesti patukalle taikka ihan paplarille, kiinnitetään vehkeen vaatimalla tavalla ja annetaan kuivua. Niitä voi sitten availla sormin/kammalla tai pitää tiiviinä :) Pohjalle kannattaa valita kunnollisen tuen antava tuote jotta kihara pysyy kiinteänä muodostaan/painostaan huolimatta.

Oikein tiiviin spiraalikuvion saa kiertämällä hiukset nauhaksi kokonaisuudessaan eikä spiraalille, toisaalta hyvin lavean spiraalikuvion saa tekemällä rullauksen hyvin loivasti - kokeilemalla selkiää :)