Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta  (Luettu 500777 kertaa)

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
^ Kiitos! Juuri niitä tarkotin :) saa nähdä onnistunko luomaan jotain, sunnuntaihin asti aikaa opetella ;D

Poissa tarhatyyli

• Tukkaguru
  • Unorganized Perfectionist
Mitenköhän sais tyveä kohotettua? Tavallinen ongelma johon ei tavalliset konstit riitä. Mulla on pitkä, paksu ja sitä myöten erittäin raskas tukka joka ei kaipaa tuuheutta vaan ihan pelkkää tyvikohotusta. Tupeeraaminen varmaan toimis, mutta miten sen pinnan saa sileäksi?! Ei mitenkään :D Aina sieltä jostain raosta kurkistaa takkupesäke. Neuvokaahan rautalangasta miten sen pinnan saa sileäksi?
Sisäinen kauneus on rumien huijaus.

Vapaus on porvarillis-liberaalinen sairaus johon voi kuolla.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
^Tupeerausketjussa on ollut jonkin verran puhetta tuosta hiuksen pinnan sileäksi saamisesta ja siellä on joitain vinkkejä. Itse olen ihan Roger Paran harjalla kevyesti harjannut hiusten päällysosan sileäksi eikä ole ollut asian suhteen ongelmaa, toisaalta en tupeeraa ihan takkupalloksi vaan suht kevyesti hiukset juurista ja laitan sitten paljon lakkaa jotta hiukset pysyvät koholla. Ei ole mitään takkuja näkynyt ainakaan tähän mennessä.  :)
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Kemuli

• HAIRahtanut
En nyt tiedä onks tää oikea paikka kysyä, mut jos joku jaksaisi neuvoa miten nämä tehdään:

1. "Tiukka" letti, eli sellainen, jossa on ymmärtääkseni hiukset jaettu neljään, eikä kolmeen osaan, mutta mitenkä ne osat sitten kiepautetaan? Missä järjestyksessä?

2. Ponnari, jossa hiuslenksu peitetään omilla hiuksilla, eli siis tavallaan näyttää siltä, kuin se poninhäntä olisi pistetty kiinni hiussortuvalla? Miten sen saa siististi ympäri ja vieläpä pysymään siinä ympärillä?

Toivottavasti joku tajus, mitä ajan takaa ::)

EDIT: Kiitoksia vinkeistä! :-*
« Viimeksi muokattu: 23.06.07 - klo:23:08 kirjoittanut Kemuli »
Hiukset: 1c M iii, n. 55 cm. L'Anza <3

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
^Tuollaista ponnaria tehdessä itse ainakin laitan ensin kaikki hiukset tiukalle ponnarille, sitten erottelen ponnarilla olevista hiuksista yhden osion jostain reunalta ja kierrän sen tiukasti hiuslenksun päälle ja kiinnitän pinneillä. En osaa sanoa mitään erityistä kikkaa että miten tuon osion saa kierrettyä siististi siihen lenksun ympärille, mulla ainakin riittää se että otan sen kierrettävän hiusosion ponnarin reunalta, katson että se on mahdollisimman sileä ja hiukset tasamittaisia (jos on kovin erimittaisia hiuksia niin se alkaa hapsottaa hiuslenksun ympärillä ja tarvii enemmän pinnejä), kierrän tiukasti lenksun ympäri (löystyy helposti päivän aikana jonkin verran joten siksi laitan mahdollisimman tiukasti) ja laittelen pinneillä kiinni (kannattaa laittaa pinnit ponnarin alapuolelle niin eivät näy).
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Earlybird

• Hiushörhö
En nyt tiedä onks tää oikea paikka kysyä, mut jos joku jaksaisi neuvoa miten nämä tehdään:

1. "Tiukka" letti, eli sellainen, jossa on ymmärtääkseni hiukset jaettu neljään, eikä kolmeen osaan, mutta mitenkä ne osat sitten kiepautetaan? Missä järjestyksessä?

Tuolla on hyvin selitetty kuvilla varustettuna 4-jakoinen letti.

http://www.tkukoulu.fi/~kniinima/koru/4palmikko.html

Euphoria

• Vieras
Voiko suolavesisprayta (esim. Wellan Ocean Sprizz) käyttää hiusten föönaamiseen? Tällä hetkellä tuntuu, ettei mikää tuote oikein toimi tässä päässä ja on pakko keksiä joku ratkaisu, johon ei sisälly minkään uuden tuotteen hankkiminen.

Edit. Kokeilin sitten tätä ja hyvin toimi. Juuri sellaista jämäkkyyttä haluankin.  ;)
« Viimeksi muokattu: 04.07.07 - klo:09:46 kirjoittanut Euphoria »

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
Kaikkea voi käyttää kaiken kanssa, kokeilemalla selviää toimiiko ne miten :) Eli aika karheanlaisen ja jämäkän tuloksen tuolla suihkeella ja vöönillä oletetusti saa.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa -ellis-

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Huomenia!
Eilen laitoin päähäni Tigin Smooth & Shinea ja täytyy myöntää, ettei ole ollut ikuna niin silkoset hiukset. Kääntyivätkin sitten juuri sinne minne halusin, tosin raudan avulla.

Mutta mutta, Nukkumatti oli jälleen muotoillut yöllä kuontaloni uusiksi, joten aamulla oli taas edessä pesu ja muotoilu...

Pesettekö te muut lyhyhiuksiset hiuksenne päivittäin vai mikä on salainen aseenne? Onko olemassa jotain niin jämäkkää ainetta, ettei muoto katoa, vaikka nukkuisi kuuden tyynyn välissä?

Kaikki vinkit tervetulleita...

Nimin Everyday is a Bad-Hair-Day...

Poissa Annelina

• HAIRahtanut
    • Designin'Eyes
Pesettekö te muut lyhyhiuksiset hiuksenne päivittäin vai mikä on salainen aseenne? Onko olemassa jotain niin jämäkkää ainetta, ettei muoto katoa, vaikka nukkuisi kuuden tyynyn välissä?

Minä olen niin lyhythiuksinen, että aina tulee sellaisia kivoja painaumia tukkaan yön aikana. Tonne takaraivolle ne tulee, sellainen jakaus mitä ei meinaa saada millään aineella piiloon jos ei ole aikaa pestä hiuksia. En kyllä pese joka päivä, kuivattaa päänahkaa liikaa, minulla on ikuisesti kuiva pää. JOskus tosin käy hyvin ja tukka on ihan jees aamulla. Silloin hiuksissa ei oo mömmöjä tai sitten olen edellisenä päivänä tehnyt muotoilun kunnolla föönauksesta alkaen. Mutta ikinä ei voi tietää, kun on vielä pyörteitäkin :)
Kosmetiikkapurkautumista osoitteessa http://designineyes.blogspot.fi

Poissa suhina

• HAIRahtanut
En ole minäkään tuota salaista asetta löytänyt, jos aikoo hiukset jonkinlaiseen järjestyksen saada niin pestävä ne on. Minulla on vielä luonnonkiharat hiukset ja näky on jokseenkin lohduton aamuisin. Joskus kotipäivänä hiukset kyllä "laskeutuvat" päivän aikana, mutta eipä tuota laskeutumista ole aikaa normipäivänä odotella (näin kesälomalla kyllä  :) ).

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
^ Osis 4-play muovailuvaha on kummallisen tehokas aamumuotoiluun, eritoten lyhyelle hiukselle. Lakkaa päälle niin tuotteen rasvaisuus asettuu :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Helleka

• HAIRahtanut
Tämä vaikutti oikealta ketjulta tälle kysymykselle: selittäkää nyt tyhmälle mitä eroa on hiusten kerrostuksella ja porrastuksella? Luin silmälääkärin odotushuoneessa jotain vanhaa Kauneus&Terveys -lehteä, jossa sanottiin, että luonnonkiharoita hiuksia ei saisi kerrostaa vaan pitäisi porrastaa. Tämän laajempaa tarinaa ei lehdestä sitten löytynytkään, vaan alle oli lätsäytetty kuva porrastetusta luonnonkiharasta, joka oli kyllä maallikon silmiin ihan sileänsuora korvien alle ulottuva polkka.  ;D

« Viimeksi muokattu: 10.07.07 - klo:20:52 kirjoittanut Helleka »
"I think I am, therefore, I am. I think."

Tristy

• Vieras
^ Mulle tuli tohon mieleen vaan, että jos porrastus tehdään saksilla ja kerrostus veitsellä. Eli ei siis hajuakaan ;D

-ellis-, Mulla ei ole lyhyet hiukset, mutta ohuthiuksisena mulla on aamuisin myös ongelmana hiusten yöllinen uudelleenmuotoutuminen. Olen ratkaissut tämän suihkimalla hiuksiin vettä niin että ovat hieman kosteat ja vähän jotain suihkemaista muotoilutuotetta, yleensä AC:n Perfect endings:iä. Harjaan hiukset siihen muotoon miten halua(isi)n niiden olevan ja annan kuivua vapaasti, etutukkaa vähän föönaan, koska se on muuten ihan toivoton tapaus. Silottelen vähän Tigin Girl toysilla niin hyvä tulee. Tätä suosin varsinkin nyt kesällä, kun en jaksa aamulla ennen töihinmenoa nousta niin aikaisin pesemään hiuksia.

Hiukset on oikeastaan aamulla hyvin vain silloin, jos olen aineiden kanssa föönannut hiukset kunnolla edellisenä päivänä ja ennen nukkumaanmenoa harjannut lakan pois etuhiuksista. Tällöinkin tarvii olla vähän hyvää tuuria mukana. En mä siis ainakaan ole löytänyt sellaista ainetta, joka pitäisi hiukset hyvin nukkumisesta huolimatta.

Poissa Tiizku

• Tukkaguru
^ Osis 4-play muovailuvaha on kummallisen tehokas aamumuotoiluun, eritoten lyhyelle hiukselle. Lakkaa päälle niin tuotteen rasvaisuus asettuu :)

Mulla jää silti kauhean rasvaisiksi vaikka laitan mielestäni ihan reilusti lakkaa.Käytän tota vaan lyhkäseen päälitukkaan.Musta alkaa tuntua että ehkä sittenkin arkailen lakan kanssa.