Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta  (Luettu 500867 kertaa)

assta

• Vieras
Elippäs miten saada tämän tyyppinen tukka ?

En nyt tarkoita tuota väriä vaan itselläni on tummanruskeat hiukset. Pituus on aikalailla samaa luokkaa mutta hiukseni ovat aikalailla taipuisat. Olen kokeillut suoristusraudoilla suoristaa ja vähän taivutella mutta hiuksiin tuntuu tulevan raudoista aina sellaisia "painaumia" , ehkä en sitten vain osaa käyttää  :(
Tuollaiseen pörrötyyliin tarvii varmaan aikalailla lakkaa ja kaikkea muotoilumönjää.

Toinen kysymykseni on että kuinka suoristusraudoilla sitten saa kiharoita aikaan ?

Siirsin kysymyksen tänne tukanrakennusketjuun. ~ Tuikkuli
« Viimeksi muokattu: 10.07.07 - klo:18:18 kirjoittanut Tuikkuli »

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
Toinen kysymykseni on että kuinka suoristusraudoilla sitten saa kiharoita aikaan ?

http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=362.0 Tästä ketjusta löytyy ainakin vinkkejä suoristusraudalla kihartamiseen  ;) Muotoilun puolelta siis!

EDIT: Säätöä linkin kanssa...
« Viimeksi muokattu: 10.07.07 - klo:18:05 kirjoittanut Hermione »
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
Tuollaiseen pörrötyyliin tarvii varmaan aikalailla lakkaa ja kaikkea muotoilumönjää.

Yrittäisin varmaan itse rakentaa tuon takkupallon jotenkin niin, että pesisin eka tuuheuttavalla shampoolla. Hoitis saattais olla jo liikaa, koska se silottaa ja nyt haetaan karheutta. Ehkä joku kevyt hoitosuihke menis. Sitten vaikka jotain tuuheuttavaa suihketta hiuksiin ja föönaus pää alaspäin ja nostoa juuriin. Tämän kohotusföönauksen jälkeen paikkailisin föönausta vielä pää ylöspäin vaikka pyöröharjan kanssa. Ojentelisin ainakin etuosioita ja niskahiuksia vois ehkä taivuttaa, jos tykkäis.

Idea tuossa kampauksessa lienee kuitenkin tupeeraus eli tiheällä kammalla takuttais hiuksia kauttaaltaan ja suihkis niihin lakkaa. Päällistä voi sitten lopuksi vielä silottaa ja asettaa pörröjä kohdilleen, mutta kaikkia takkuja ei ilmeisesti tarttis saada piiloon silotettua. Vahalla voisi taivuttaa ja erotella joitakin osioita, esim. niskaa ja etuhiuksia. Lakkaa päälle ja avot.

Aika kova käsittely tukalle, jos säännöllisesti meinaa tehdä... Silloin pitää kuitenkin muistaa kunnon hoitomuhittelut välillä!

Poissa Mena

• Tukkaguru
Kertokaa tyhmälle: Miten nutturapuikkoja käytetään? Miten niillä saa nutturan pysymään?  :o

Poissa Luomo

• Tukkaguru
  • Purri
Kaipaisin suositteluja sellaisesta muotoilutuotteesta, jolla saa muotoiltua lyhyisiin hiuksiin "piikkejä". Olen hieman lyhentänyt hiuksia ja edessä sekä päälaella on lyhyempiä hiuksia, joita pitäisi saada vedettyä kasvoja kehystämään ja sojottamaan sivulle ;).

Eli "piikkejä" kuten tässä:
http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=3535

Edit. vaihdoin paremman kuvan. Kiitti jo Aissille suosituksesta, tuota täytyy koettaa  :).
« Viimeksi muokattu: 19.07.07 - klo:20:56 kirjoittanut Luomo »
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
^ Wella high hair flubber :) "Akryyligeeli", kovettaa siis hiusta reilusti vaan myös pitää ja pysyy.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Hentoinen

• Hiushörhö
Mä olen tässä kovasti suunnitellut GHD:hin investointia, mutta tiedostavana juureksena mä tietty haluan kunnon lämpösuojatuotteen. Ei alkoholia, thanks. Nexxuksen Heat Protexx olisi ykkösvaihtoehto, mulla vaan ei ole hajuakaan mistä sitä saa. Toinen hyvältä vaikuttava olisi KMS:n Hot spiral spray tai Hot pressed spray. Onko kellään kokemuksia näistä tai voisko joku suositella jotain muuta HG:a?

Ja muuten. Jos mä päädyn hommaamaan KMS:n härpättimiä, kumpaa mun pitää hankkia? Siis kun välillä haluan suoristaa ja välillä tehdä kiharat? Noi KMS:t houkuttaa kun niissä luvataan voimaks pito, ei tarttis mitään monen pullon arsenaalia.

Ja muuten 2. Pitääkö hiukset föönata ennen muotoilurautojen käyttöä, vai voiko niitä yhtä hyvin käyttää myös itsekseen kuivuneeseen tukkaan? Mun logiikkani mukaaan olisi tukkaa säästävämpää antaa kuivua itsekseen ja sitten vasta muotoilla raudalla. Ja jos näin, niin missä vaiheessa mä isken sinne sen lämpösuojan? 
« Viimeksi muokattu: 27.07.07 - klo:09:44 kirjoittanut Hentoinen »
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)

Poissa tarhatyyli

• Tukkaguru
  • Unorganized Perfectionist
Ja muuten 2. Pitääkö hiukset föönata ennen muotoilurautojen käyttöä, vai voiko niitä yhtä hyvin käyttää myös itsekseen kuivuneeseen tukkaan? Mun logiikkani mukaaan olisi tukkaa säästävämpää antaa kuivua itsekseen ja sitten vasta muotoilla raudalla. Ja jos näin, niin missä vaiheessa mä isken sinne sen lämpösuojan? 
Ennen rautojen käyttöä föönaamisen tarkoitus on lähinnä kuivaaminen, koska suurinta osaa raudoista ei voi käyttää märkään tukkaan. Jotkut ovat sitä mieltä että tulee tuuheampi jos ensin föönaa, mutta voithan sä minuutin hurauttaa kuivaakin tukkaa jos siltä tuntuu.
Lämpösuojan laitat sitten kun siltä tuntuu, mieluiten ennen käsittelyä :D Mitäs väliä sillä on laittaako sen pesun jälkeen, kuivaan vai märkään tukkaan, ennen vai jälkeen föönauksen (paitsi että yleensä ennen), jos purkissa ei erikseen jotain käsketä.
Sisäinen kauneus on rumien huijaus.

Vapaus on porvarillis-liberaalinen sairaus johon voi kuolla.

Poissa Hentoinen

• Hiushörhö
^Kiitos. Ton lämpösuojan kanssa mä lähinnä pähkäilin että laitanko sen kosteaan tukkaan ja annan sitten kuivahtaa itekseen vai tosiaan suihkautanko vasta ennen rautoja. Saa nauraa jos oli tyhmä kysymys, mutta mä en ole koskaan ennen käyttänyt lämpösuojia. Mähän föönaankin vain about viis kertaa vuodessa.
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)

Poissa marenki

• Tukkaguru
Olen pähkäillyt seuraavaa: kuivattaako joku super-extra-strong hiuslakka enemmän kuin normaalipitoinen? Vai olisiko niin, että superlakkaa tarvitsee laittaa vähemmän ja täten alkoholiakin joutuu tukkaan vähemmän. Kuivattaako lakassa pelkkä alkoholi vai myös se "mönjä"? (Tämän vuoksi mulla on aina ennen ollut ainoastaan yksi lakka kerrallaan edes olemassa, nyt on kaksi ja heti meni vaikeaksi!)

Poissa Magia

• Tukkaguru
^ Minä luin täältä jostain, että kannattaa ennemmin ottaa joku hellempi lakka kuin mitään extra strongia. Syytä tälle en kuitenkaan muista, mutta veikkaisin että vahvempi myös kuivattaa enemmän. Voin haulla etsiä, jos löytäisin sen keskustelun.

Edit. saattoi muuten olla, että ne strong lakat eivät ole oikeasti sen pitävämpiä kuin ne hellemmätkään, mutta kuivattaisivat enemmän? Saattaa olla ihan hapuiluakin, mutta muistaisin näin.
« Viimeksi muokattu: 29.07.07 - klo:14:26 kirjoittanut Magia »

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
Tuota.. Jos leikkaan hiuksiini lievän U-mallin, pysyykö se sen mallisena, vaikka jakaus ei enää olekaan keskellä? Vai näyttääkö tyhmältä sitten..

Poissa Lingon

• HAIRahtanut
Minkälaista muotoilutuotetta pitää käyttää, että saisi hiuksista alla olevan kuvan tapaiset? Hiukseni on melko liukkaat ja niitä on hankala saada pysymään tuommoisina kahta minuuttia kauempaa.

http://www.hairstylesdesign.com/gallery/images/medium_hairstyles_24_01.jpg

Poissa Norppa

• Tukkaguru
2. Ponnari, jossa hiuslenksu peitetään omilla hiuksilla, eli siis tavallaan näyttää siltä, kuin se poninhäntä olisi pistetty kiinni hiussortuvalla? Miten sen saa siististi ympäri ja vieläpä pysymään siinä ympärillä?

^Tuollaista ponnaria tehdessä itse ainakin laitan ensin kaikki hiukset tiukalle ponnarille, sitten erottelen ponnarilla olevista hiuksista yhden osion jostain reunalta ja kierrän sen tiukasti hiuslenksun päälle ja kiinnitän pinneillä. En osaa sanoa mitään erityistä kikkaa että miten tuon osion saa kierrettyä siististi siihen lenksun ympärille, mulla ainakin riittää se että otan sen kierrettävän hiusosion ponnarin reunalta, katson että se on mahdollisimman sileä ja hiukset tasamittaisia (jos on kovin erimittaisia hiuksia niin se alkaa hapsottaa hiuslenksun ympärillä ja tarvii enemmän pinnejä), kierrän tiukasti lenksun ympäri (löystyy helposti päivän aikana jonkin verran joten siksi laitan mahdollisimman tiukasti) ja laittelen pinneillä kiinni (kannattaa laittaa pinnit ponnarin alapuolelle niin eivät näy).

Miten ne pinnit saa niin ettei ne näy? Mulla ne tulee yleensä aina läpi hiuksista jotenkin rumasti (siis sieltä ponnarin päältä jos laitan ne sen alapuolelta) ja lisäksi tuntuu ettei meinaa millään pysyä sitten kuitenkaan.

Onko jollain tähän jotain kikka kolmosia?
« Viimeksi muokattu: 13.09.07 - klo:08:30 kirjoittanut Noora »
Ikuinen kasvattaja. Laatu jotakuinkin 2a M ii, kuivat ja helposti katkeilevat

Poissa Tiizku

• Tukkaguru
^Kannattaa lakata se osio todella sileäksi ja peltimäiseksi ennen kierittämistä.