Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta  (Luettu 502195 kertaa)

Poissa babei

• HAIRahtanut
^Voisitko tehdä esim. siistejä sormikiharoita? Ja laittaa kiharat sitten jotenkin auki tai kiinni. Jos hiukset on kiharalla niin mallia ei niin huomaa, tai siis mallittomuutta  :D Kyllähän kiharakampauksenkin saa tehtyä siistiksi ja business-tyyliseksi, jos sen tekee huolella ja siististi  :) Voisit esim. jättää kiharat auki ja laittaa vielä siistin vaikkapa mustan hiuspannan kruunaamaan kiharakampauksen, jos sellainen olisi yhtään sun tyyliä. Tai sitten koota kiharoita nätisti ja siististi kiinni pinneillä.
Vaaleahkoja raitoja lämpimän ruskealla pohjalla. Hiukset jonkin verran yli BSL. Otsis ja sivuilta kerrostetut. Luonnonkiharaa, mutta suoristan fanaattisesti.

Poissa Varla

• Tukkaguru
norah, kiitos vinkistä. Kävinkin eilen sokokselta ostamassa tuon suihkeen ja kohta testaillaan.

No niin testattu on ja kyllähän tämä tehokasta ainetta on pörröiseen luonnonkiharaan joka niin ihanasti pöyhöttää pesun jälkeen  :)
Nyt on suorat mutta paksut hiukset.
« Viimeksi muokattu: 04.10.07 - klo:18:51 kirjoittanut Pelinainen »
Hang up the chick habit

Poissa Eleonora

• Tukkaguru
  • Fashion addict!
^Ole hyvä vain :) Toivottavasti toimii sulla toi suihke.

Kyselisin itse että onko mahdollista löytää alkoholitonta muotovaahtoa?

edit. Kiitos Tuikkuli, löytyihän :) Mitenhän en tuota huomannut vaikka hakua käytin...
« Viimeksi muokattu: 04.10.07 - klo:20:55 kirjoittanut norah »
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.  Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
Kyselisin itse että onko mahdollista löytää alkoholitonta muotovaahtoa?

Vilkaises täältä: http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=385.0

Poissa babei

• HAIRahtanut
Ainakin Tigin Catwalk-sarjan muotovaahto on alkoholiton, ja samoin Paul Mitchellin Super Sculpt Foam (tai jotain sinne päin). Ja myöskin Lorkun tecni.art -sarjan Color Mousse. Tuo PM:n tuntuu samalla kosteuttavalta, sitä voi mainioisti käyttää myös kiharoiden puristeluun ja virkistämiseen. Tigin ja Lorkun vaahdot tuntuu ehkä hieman pitävämmiltä.
Vaaleahkoja raitoja lämpimän ruskealla pohjalla. Hiukset jonkin verran yli BSL. Otsis ja sivuilta kerrostetut. Luonnonkiharaa, mutta suoristan fanaattisesti.

Poissa nancy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Luin pari piiiitkäää ketjua läpi, mutten oikein löytäny vastausta kysymykseeni. Ostin suoristusraudan, jotta pystyisin vähän kääntelemään kerrostuksia esiin, niin minkälaisia aineita siihen olisi hyvä käyttää? Täällä on ollut paljon puhetta kaikista suoristavista härpättimistä, mutta en siis pelkästään suoristusta ole hakemassa, vaan vähän "taipuisuutta" lisää.
« Viimeksi muokattu: 04.10.07 - klo:23:04 kirjoittanut nancy »

Poissa theodora

• HAIRahtanut
^Voisitko tehdä esim. siistejä sormikiharoita? Ja laittaa kiharat sitten jotenkin auki tai kiinni. Jos hiukset on kiharalla niin mallia ei niin huomaa, tai siis mallittomuutta  :D Kyllähän kiharakampauksenkin saa tehtyä siistiksi ja business-tyyliseksi, jos sen tekee huolella ja siististi  :) Voisit esim. jättää kiharat auki ja laittaa vielä siistin vaikkapa mustan hiuspannan kruunaamaan kiharakampauksen, jos sellainen olisi yhtään sun tyyliä. Tai sitten koota kiharoita nätisti ja siististi kiinni pinneillä.

Kiitos bebei vastauksesta, tuota voisi kyllä kokeilla! Nyt kun vielä tietäisi miten niitä sormikiharoita tehdään...

Poissa Eleonora

• Tukkaguru
  • Fashion addict!
^Mä tein sillon kun mulla oli puolipitkä näin:

Kosteisiin hiuksiin jotain muotovaahtoajossa lämpösuoja  tai muuta ainetta. Sitten kiersin ohuita hiussuikaleita sormen ympärille ja kiinnitin ton osion pinnillä päähän sykerölle. Näin tein koko tukalle. Sitten annoin kuivua itsekseen vähän aikaa ja lopuksi föönasin koko tukan kuivaksi. Avasin tämän jälkeen pinnit ja haroin tukan käsillä. Sitten suihkaus lakkaa.
En tiedä, onko tuo oikea tapa mutta noin ainakin itse tein. Tosin oma hiuslaatu on paksu luonnonkihara joten pysyi hyvänä koko päivän. Ehdottomasti ei saa kiharoita harjata ( tai ainakaan itselleni ei sopinut) koska muuten me menettävät muotonsa.
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.  Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.

Poissa theodora

• HAIRahtanut
Kiitos norah, ehdottomasti kokeilen noita sormikiharoita. Mun hiukset on vaan vielä aikas lyhyet, etenkin niska ja sitten tuo otsis. Onko mitään vinkkejä niihin? Niskatukka on lyhimmillään ehkä 3 cm.

Erilaisia huiveja/pantoja olen käyttänytkin ja niillä saa kyllä kivasti siistittyä hapsottavia kohtia, mutta olen miettinyt onko ne ihan tarpeeksi aikuisia ja huoliteltuja tuohon tilanteeseen. Mitä mieltä olette?

Tristy

• Vieras
Luin pari piiiitkäää ketjua läpi, mutten oikein löytäny vastausta kysymykseeni. Ostin suoristusraudan, jotta pystyisin vähän kääntelemään kerrostuksia esiin, niin minkälaisia aineita siihen olisi hyvä käyttää? Täällä on ollut paljon puhetta kaikista suoristavista härpättimistä, mutta en siis pelkästään suoristusta ole hakemassa, vaan vähän "taipuisuutta" lisää.

Tähän tarkotukseenhan periaatteessa kelpaa mikä tahansa lämpösuojan sisältävä muotoilutuote. En tiedä olisiko kiharatuotteista hyötyä latvojen taipuisuuden kanssa, kun kuitenkin suoristusrautaa käytät.

Poissa babei

• HAIRahtanut
Kiitos norah, ehdottomasti kokeilen noita sormikiharoita. Mun hiukset on vaan vielä aikas lyhyet, etenkin niska ja sitten tuo otsis. Onko mitään vinkkejä niihin? Niskatukka on lyhimmillään ehkä 3 cm.

Erilaisia huiveja/pantoja olen käyttänytkin ja niillä saa kyllä kivasti siistittyä hapsottavia kohtia, mutta olen miettinyt onko ne ihan tarpeeksi aikuisia ja huoliteltuja tuohon tilanteeseen. Mitä mieltä olette?

Ehkä otsiksen jättäisin kihartamatta, saako sitä esim. pinnillä sivuun? Tai sivuun jotenkin sivuotsiksen tyyppisesti? Ja ihan niskahiuksia ei varmaan saa kiharrettua, mutta ehkä ne jää muiden kiharoiden alle ikäänkuin? Tai voishan niitä kihartaa jollain kihartimella tai piipparilla jos sellaista omistat.

Huivia en laittaisi työhaastatteluun, mutta mielestäni siisti, esim. yksivärinen tumma hiuspanta sopii kyllä ihan hyvin. Katsoin juuri viime viikolla yhtä luennoitsijaa: vanhempi, tyylikäs rouvasihminen joka on alansa huippuja Suomessa ja kiertää paljon kansainvälisissä konferensseissa: hänellä oli polkkatukassa panta ja näytti kivalta mun mielestä vanhemmallakin ihmisellä  :) ...Eli tarkoitan tällä sekavalla sepustuksella nyt vaan sitä että panta on mielestäni ok työhaastatteluun.

Poissa nancy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **

Tähän tarkotukseenhan periaatteessa kelpaa mikä tahansa lämpösuojan sisältävä muotoilutuote. En tiedä olisiko kiharatuotteista hyötyä latvojen taipuisuuden kanssa, kun kuitenkin suoristusrautaa käytät.

Ookke, kiitos vastauksestasi :) Eli pärjäilen noilla tän hetkisillä tuotteilla.. Toisaalta mietin, et vois kokeilla Tigin Smooth & shinea. Ei ois ees pahan hintanen ulkomailta tilatessa. Mut testailen ensin muuten vaani :)

Poissa Magia

• Tukkaguru
^ No on kaikista, haulla löytyy. Tigin käyttökokemusketjusta kannattaa lukea myös.. Ei kannata tehdä uutta kysymystä ainakaan yksittäisestä tuotteesta, ennen kuin on haulla katsonut. Ainakin tällaisista suosituimpien merkkien tuotteista löytyy lähes kaikista arvioita ja jos kaikki niistä kiinnostuneet joka kerta kysyvät, niin eihän näissä ketjuissa pian muuta olekaan. ;D

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
^^ Hiustenhoito-osiossa on Tigin käyttökokemukset -niminen ketju, jota selaamalla löytyy kommentteja myös Tigin muotoilutuotteista.
1c F ii

Poissa theodora

• HAIRahtanut

Ehkä otsiksen jättäisin kihartamatta, saako sitä esim. pinnillä sivuun? Tai sivuun jotenkin sivuotsiksen tyyppisesti? Ja ihan niskahiuksia ei varmaan saa kiharrettua, mutta ehkä ne jää muiden kiharoiden alle ikäänkuin? Tai voishan niitä kihartaa jollain kihartimella tai piipparilla jos sellaista omistat.

Huivia en laittaisi työhaastatteluun, mutta mielestäni siisti, esim. yksivärinen tumma hiuspanta sopii kyllä ihan hyvin. Katsoin juuri viime viikolla yhtä luennoitsijaa: vanhempi, tyylikäs rouvasihminen joka on alansa huippuja Suomessa ja kiertää paljon kansainvälisissä konferensseissa: hänellä oli polkkatukassa panta ja näytti kivalta mun mielestä vanhemmallakin ihmisellä  :) ...Eli tarkoitan tällä sekavalla sepustuksella nyt vaan sitä että panta on mielestäni ok työhaastatteluun.

Nyt kaipaisin sitten pannan määritelmää, koska varsinaisiksi pannoiksi minä miellän ne varhaisteininä käyttämäni muovikaaret, jotka painoivat korvien takaa niin että sain päänsäryn ;D Eli en tietenkään mitään suurta huivia ole värkkäämässä päähän, mutta jos esim. jonkun ohuen silkkihuivin taittelisi kapeaksi "pannaksi"... Vai löytyisikö jostain ihan oikea panta, joka ei muistuttaisi noista teiniajoista?