Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta  (Luettu 502112 kertaa)

Poissa Margot

• Tukkaguru
Jos ei tee pitkään tukkaan varsinaista kampausta, vaan ainoastaan föönaa sitä tuuheammaksi, niin kannattaako päälle suihkuttaa lakkaa? Siis auttaako se tukkaa pysymään sileänä vai tekeekö vaan turhaan koppuraiseksi?

Poissa Magia

• Tukkaguru
^ Minä ennemmin laittaisin alle kampausnestettä/muotovaahtoa/Tigi B&b:ä. En lakkaa laittaisi päälle. B&B olisi noista varmaan toimivin, tai Cocky.

Poissa Margot

• Tukkaguru
Kampausnesteellä tukasta tulikin kivan tuuhea ja suora, mutta sitten menin suihkaisemaan päälle lakkaa, mikä ei tainnut olla hyvä idea. Jätänkin sen siis ensi kerralla pois. Kiitos mielipiteestä! :)

Poissa babei

• HAIRahtanut
Theodora, onhan niitä pantoja moneen lähtöön. Ainakin täällä meillä esim. Hennes ja Glitter myy erilaisia nättejä pantoja, noista olen itse löytänyt tyylikkäitä ja semmoisia jotka ei paina korvan takaa. Ja kyllä varmaan tuollainen ohut silkkihuivijuttukin olisi ihan ok  :)
Vaaleahkoja raitoja lämpimän ruskealla pohjalla. Hiukset jonkin verran yli BSL. Otsis ja sivuilta kerrostetut. Luonnonkiharaa, mutta suoristan fanaattisesti.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
Lakka suojaa kampausta kosteudelta, oikei valittu lakka auttaa pitämään tuuhean tunnun pidempään.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa theodora

• HAIRahtanut
^^ Tattis, pitääpä käydä sieltä katsomassa jos löytyisi jotain kivaa!

Poissa Amilo

• Tukkaguru
Kampausnesteellä tukasta tulikin kivan tuuhea ja suora, mutta sitten menin suihkaisemaan päälle lakkaa, mikä ei tainnut olla hyvä idea. Jätänkin sen siis ensi kerralla pois. Kiitos mielipiteestä! :)
Lakkaa suosittelin tässä tapuksessa siuhkuttelemaan pää alaspäin.

Poissa Winnie

• HAIRahtanut
Pesen yleensä hiukset aamulla ja föönaan sitten ennen töihin lähtöä kuivaksi. Tuntuu, että omat hiukset on tällöin kaikkein helpoiten muotoiltavissa ja asettuvat edes jotenkin. Nyt ajattelin kuitenkin vaihtaa vähän pesurytmiä ja siirtyä pesemään hiukset iltaisin, mutta mutta... mitä ihmettä hiuksille pitäisi tehdä/mitä muotoiluainetta laittaa, että hiuset olisivat aamulla edes vähän hallittavissa eivätkö menisi ihan päätä myöten. Illalla pestyt hiukset eivät aamulla tahdo edes kunnon muotoiluaineiden käytöllä asettua hyvin, joten vinkkejä otetaan vastaan. 
2aMii

Poissa Tiizku

• Tukkaguru
Minä kaipailisin myös samoja vinkkejä ja vielä kun on takaraivolla kauhea pyörre niin sekin pitäisi saada taltutettua.

Poissa theodora

• HAIRahtanut
Tuohon olisikin mahtavaa löytää täydellinen vastaus - pelkään vain ettei sellaista ole olemassa. Itse olen katsonut parhaaksi föönata hiukset myös iltapesun jälkeen, silloin on jotain toivoa saada ne asettumaan aamulla.

Tristy

• Vieras
Mäkin olen siirtynyt pesemään hiukset iltaisin, niin ei tarvitse käyttää föönia niin usein. Jos aamulla hiukset harottaa joka suuntaan, niin kostutan hiuksia vähän, laitan jotain muotoilutuotetta ja lopuksi föönaan. Silottelua välillä lopuksi Girl toysilla. Jos on oikein paha tukkapäivä aamulla, niin turvaudun yhdistelmään lämpösuoja kuivaan hiukseen + suoristusrauta, mutta yleensä selviää kostuttelulla ja pienellä föönauksella.

Poissa Tiizku

• Tukkaguru
Mulla menee tukka pahemmin päätä myöten jos sitä hiukankin kostuttaa.

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
Minä kaipailisin myös samoja vinkkejä ja vielä kun on takaraivolla kauhea pyörre niin sekin pitäisi saada taltutettua.
Mulla menee tukka pahemmin päätä myöten jos sitä hiukankin kostuttaa.

Mullakin on pyörre tai jotain valtavaa hässäkkää takaraivossa niin että takaraivosta näyttäisi puuttuvan pala ja niskassa on valtava hiuspaljous. Pesen illalla ja yöllö tuo läntti aina ilmestyy päähän. ;D En käsitä kuinka sen saisi pois ilman kostuttamista. Eli kostuttamisen tarkoitus on saada hius pois siitä "väärästä asennosta" ja taipumaan parempiin kampaukseen. Eli kostuttamisen jälkeen laitan lämpösuojallista muotoilutuotetta, kuten vaahtoa tai nestettä ja föönaan kammaten samalla luonnonharjaksisella harjalla. Päätä myöten menemisen estämiseksi voi taas käyttää muuta tapaa, föönaa pää alaspäin, nostaa tyvestä pyöröharjalla jne.

Mä en keksi muuta keinoa jos ei saa kostuttaa kun joku pitävä vaha tai geeli, jota haroo hiuksiin, mutta jos ei niistä tykkää niin sitten menee jo vaikeaksi...tai no miten muutama tarrarulla päälaelle kuiviin hiuksiin? En itse ole kokeillut.

Poissa Tiizku

• Tukkaguru
^Ei taida rullat auttaa kun nuo päällimäiset hiukset ovat muutaman sentin mittaisia :) Mulla on vain niin hento hiuslaatu ja nopeasti rasvoittuva päänahka että se latistuu vaikka kuinka koittaisi föönata ja käyttää eri tuotteita jotka vain tuovat painoa lisää entisestään. Yksi luokkalaiseni sanoi että mulla on maailman ärsyttävimmät hiukset ;D Oon siis mennyt kouluunkin aamupehkolla mille ei ole tehty mitään ja koulussa sitä ollaan yritetty föönata.

Poissa Winnie

• HAIRahtanut
Itseltä löytyy tuo ihan samanlainen pyörre takaa joka tosiaan yönaikana vielä erityisesti tulee esiin. Olen yrittänyt suoristusraudalla asettaa hiuksia uuteen asentoon, mutta jotenkin se päivän aikana aina tulee esiin. Samaa ongelmaa ei ole jos pesen hiukset aamulla, eli pyörre pysyy koko päivän poissa.
Pitää ilmeisesti yrittää vielä tuota kostutusta ja iltaföönausta sekä hyväksyä kohtalo lättätukan kanssa.  ;)
2aMii