Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta  (Luettu 502190 kertaa)

Poissa Hue

• Tukkaguru
Osiksen Dust It mattapuuterin on sanottu auttavan tekemään "seuraavan aamun kampausen". Puuteri siis imee itseensä rasvaa, sekä helpottaa hiusten käsiteltävyyttä (tekee hiuksen pinnasta karheamman). Tuotetta siis käytetään hiusten tyvessä ja sillä on myös kohottava vaikutus. Ainakin mulla on auttanut, mutta en tiedä miten toimii erilaisissa hiuksissa.

Mulla lyhyet hiukset, joissa on pyöreitä takaraivoilla ja muutenkin itsepäiset hiukset. Taipuvat sinne minne haluavat! Mun on joka aamu pakko kastella tukkaa, koska se on herättyäni pystyssä.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Tiizku

• Tukkaguru
^Testattu eikä toimi :) Tumma tukkani jää harmahtavaksi vaikka ihan tyveen koittaa tuota laittaa.

Poissa Amilo

• Tukkaguru
Pesen yleensä hiukset aamulla ja föönaan sitten ennen töihin lähtöä kuivaksi. Tuntuu, että omat hiukset on tällöin kaikkein helpoiten muotoiltavissa ja asettuvat edes jotenkin. Nyt ajattelin kuitenkin vaihtaa vähän pesurytmiä ja siirtyä pesemään hiukset iltaisin, mutta mutta... mitä ihmettä hiuksille pitäisi tehdä/mitä muotoiluainetta laittaa, että hiuset olisivat aamulla edes vähän hallittavissa eivätkö menisi ihan päätä myöten. Illalla pestyt hiukset eivät aamulla tahdo edes kunnon muotoiluaineiden käytöllä asettua hyvin, joten vinkkejä otetaan vastaan. 
Tässä minun neuvojani. Itse pesen illalla, föönaan puolikuivaksi ja laitan isot rullat. Yöksi tukka löysälle ponnarille, niin pysyy tuuheana. Aamulla muotoilu suoristuraudalla ja aineet päälle. Tämä ei tietenkään toimi lyhyessä tukassa.

Suosittelisin kuitenkin föönaamaan illalla, alle jokin kevyt muotoilutuote. Riippuu tietenkin hiustesi pituudesta ja mallista mitä kannattaa tehdä, mutta tavallaan kannattaisi laittaa hiukset illalla samalla lailla, kuin laitat ne yleensä aamulla, mutta jättää vain ne viimeistelytuotteet pois (eli vaha ja mahdollisesti lakka). Aamulla sitten kevyttä muotoilua föönin/kihartimen/suoristusraudan avulla ja sitten ne loput mömmöt päähän.
Tietenkin jos hiuslaatu on kovinkin päätä myöden menevä, saattaa sitä olla vaikea saada aamulla enää hyvään kuosiin.

Takaraivo pyörteeseen ainakin itselläni auttaa, kun vedä ikäänkuin sen yli suoristusraudalla, ihan tyvestä saakka.

Poissa -j-

• Tukkaguru
Olen ihan ummikko näissä muotoilujutuissa ja kaipaisin kipeästi apua!

Hiukset on pitkät (70-80cm?) ja vuosi sitten CHI-suoristetut, nyt siis juuresta tulee jo loivaa kiharaa. Tarkoitus olisi vähän lyhentää pituutta lähiaikoina.
Miten, oi miten tähän tukkaan saisi tuuheutta, eli kohoamaan päänahasta?? Paplarit vai föönaus vai mitä? Tyvikohotusnestettä, lakkaa, vahaa vai mitä??

Kiva olisi jos joku mömmö toimisi ilman föönaamistakin... Kotoa löytyy fööni, jossa irrotettava "suoristusharja", suoristusrauta (ei kovin hyvä), lakka ja wella shock waves frizz free cream. Eli varmaan jotain pitäis hommata lisäksi, mitä vähemmän hankintoja, sitä parempi. Auttakee pliis!  :)
Ja olen lukenut tämän ketjun kokonaan läpi, mutta olen silti vähän neuvoton.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
Toi on varmaan todella yleinen ongelma pitkähiuksisten ja hiuksistaan todella hyvää huolta pitävien parissa, sillä pitkät hiukset painaa hiuksia päätä myöten ja todella hoitavat tuotteet tekee sen saman, mutta kemiallisesti. Mie en oo keksiny mitään muuta ratkaisua kuin että kohotan hiuksia vain erikoispäivinä, bileiltoina tai muuhun erikoisempaan tilaisuuteen, koska en saa ilmavaa tulosta ilman melkoisia kommervenkkejä, jotka ovat seuraavat. Tavallisen pesun jälkeen rekku vaikuttamaan vain suihkun ajaksi, hiukan keratiinipitoista jätettävää, hiusten föönaus, päällimmäiset rullille, hiusten suoristus siten että hiukan käännän hiuksia juuresta, vähän Paul Mitchellin XTG-liimaa varovaisesti hiusten juuriin ja hiukan kaakaovoita latvoille. Enkä siltikään saa kovin ilmavaa ja kuohkeaa lopputulosta, mutta en kyllä halua käyttää enempää/liikaa muotoilutuotteitakaan :-\ Vaikeeta!

Poissa -j-

• Tukkaguru
^
Kiitos vinkeistä.

Noista rullista mun täytyy vielä kysellä, tiedän että on tarrarullia ja sitten jotain samettipäällysteisiä (?), onko niitä jotain vielä erilaisia? Ei-tarrarullat kai on hellävaraisimmat pitkille hiuksille? Mistä kannattaisi lähteä rullia ostamaan?

Huomaa varmaan, että olen ihan pihalla  :)

Poissa babei

• HAIRahtanut
^Kannattaa myös föönata pää alaspäin ja käyttää jotain tyvenkohotukseen sopivaa ainetta, jos mahdollista. Nämä konstit ainakin mulla tuuheuttaa parhaiten. Föönauksen jälkeen hiukset rullille ja kun rullat on purettu mahdollinen suoristusrautakäsittely. Alimmaisia hiuksia voi myös hieman tupeerata, ja siloitella sitten päällihiukset.

Jos haluaa todella tyvestä kohotetun tuloksen (esim. bileisiin tai muuten erikoistilanteisiin harvoin) jättäisin tehohoidon kokonaan pois ja laittaisin vain normaalia poishuuhdeltavaa + jätettäviä. Ei se yksi kerta ilman tehistä ainakaan mulla vaikuta hiusten kuntoon mitenkään, seuraavalla kerralla sitten taas kunnon muhittelut kun lässäytysefekti ei niin haittaa.
Vaaleahkoja raitoja lämpimän ruskealla pohjalla. Hiukset jonkin verran yli BSL. Otsis ja sivuilta kerrostetut. Luonnonkiharaa, mutta suoristan fanaattisesti.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
Ainakin tarrarullia löytyy ihan marketeistakin, samettirullista en osaa sanoa, mutta veikkaisin, että niitäkin löytyy ainakin joitain kokoja ihan marketista. Onhan samettirullat hellävaraisempia hiuksille, mutta itse en ole jaksanut sellaisia hankkia, kun kuitenkin käytän niitä hiukan enemmän repivämpiä tarrarullia vain noin kerran kuukaudessa.

Poissa Tuulikaappi

• Tukkaguru
Mistä kannattaisi lähteä rullia ostamaan?

Mä ostin samettipäällysteiset rullat ihan Citymarketista. Niitä oli muistaakseni kahta eri kokoa siellä, kirkkaan/tummemmanpunaiset isompia ja vaaleanpunaiset pienempiä.
1c M ii, tjsp

Poissa -j-

• Tukkaguru
^
^^
Kiitos vastauksista, yritän etsiä samettirullia Sokokselta.

Mietin, että kyllä kai kaikissa muotoilusuihkeissa ja suoristumömmöissä tms on lämpösuojat mukana, luulisi..?

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
n
Tämä on varmaan tyhmin kysymys ikinä...  :) En ole koskaan käyttänyt tarrapaplareita tai mitään muitakaan rullia. Tänään olisi suunnitelmissa saada biletukkaan vähän voluumia. Mitenkä päin paplarit kannattaa laittaa että tukkaa tulisi tuuheutta? Ensin siis muotovaahto ja föönaus? Laitetaanko lisäksi jotain kampausnestettä tms? Auttakaa avutonta!  ;)
Ensin siis hiuksiin muotovaahto, neste tms ja sitten föönaus puolikuivaksi. Kannattaa föönata myös pää alaspäin, että tyvi nousee kunnolla ja sitten puhaltaa ilmaa vielä ylhäältä alas, että pinta silottuu. Paplarit sitten puolikuivaan hiukseen ja alle muotoilusuihke, jos haluaa kunnon pitoa. Rullien kanssa voi käyttää myös hiuslakkaa, jota suihkitaan siinä vaiheessa, kun rullat ovat jo hiuksissa. Muotoilusuihkeella saa vaan vielä paremman pidon.

Olen myös pienen tauon jälkeen innostunut tekemään kiharoita, mutta tuo muotoilusuihke puuttuu vielä varastoista. Eli osasiko joku neuvoa millainen/mikä tuote olisi hyvä tuohon tarkoitukseen? Tarvitsisin suihkeen joka käy kiharoiden lisäksi kuiviin hiuksiin tuomiin pitoa ja tuuheutta.

Mäkään en ole onnistunut vielä löytämään mitään hyvää muotoilusuihketta kiharoiden alle. Mitkä olette todenneet hyviksi?

Poissa tarhatyyli

• Tukkaguru
  • Unorganized Perfectionist
Jos hotellissa on hiustenkuivaaja, onko se tavallinen käteenotettava mitä meillä kaikilla on kotona vai joku seinäpömpeli jonka alle tungetaan pää? Mietin vain pitääkö vkl-reissuun ottaa fööni mukaan, koska sellaisella uimahallin seinäpömpelillä ei tee mitään.
Sisäinen kauneus on rumien huijaus.

Vapaus on porvarillis-liberaalinen sairaus johon voi kuolla.

Poissa Magia

• Tukkaguru
^ Minusta käteenotettava.

Poissa Avena

• Tukkaguru
Kaikissa hotelleissa, missä olen ollut, se on ollut käteenotettava.
1bFi

Poissa -j-

• Tukkaguru
Taas jatkuu tyhmät kysymykset...

Ostin isoja rullia, mutta en millään onnistunut saamaan mun pitkää tukkaa rullille! Onko kellään mitään vinkkejä, vai onko ainoa keino vain lyhentää hiuksia reippaasti? Tukalla on pituutta kai jotain 70 cm.