Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta  (Luettu 500877 kertaa)

Poissa Hue

• Tukkaguru
^ Kyllä toi Eclipse varmaan Cailapin veitsen voittaa 100-0. Muuten en osaa laadusta sanoa mitään. Hiuksia voi ohentaa vaikka partaterällä. :)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Merial

• HAIRahtanut
^ Kiitos vastauksesta. :) Ehkä kuitenkin hankin ensiksi tuollaisen hiusveitsen, partaveitseen sitten siirryn jos se ei ole riittävä.

Löytyyköhän noita veitsiä ihan Hairstoren myymälöistä? Itse en ole ainakaan pikavisiiteillä koskaan bongannut. ???
Tukka hyvin, kaikki hyvin!

Poissa Norppa

• Tukkaguru
^ Saksia ei ainakaan ollut kun kiertelin etsimässä pari viikkoa sitten, joten epäilen olisko noitakaan. Tai voihan olla että ne oli vaan loppu. Tai ainakana ei niitä saman hintaisia kuin netissä, jotain kalliimpia oli.
« Viimeksi muokattu: 22.11.07 - klo:09:43 kirjoittanut Norppa »
Ikuinen kasvattaja. Laatu jotakuinkin 2a M ii, kuivat ja helposti katkeilevat

Euphoria

• Vieras
Nyt kun on taas pipokausi, niin tuntuu, että tukan laitto on yhtä tyhjän kanssa. Aamulla kun laitan hiukset hyvin, vedän pipon päähän, niin töihin päästyä on kuitenkin sellainen lättätukka taas. Mitä teen väärin? Piposta en aio luopua kuin vasta ilmojen uudelleen lämmettyä, eli keväällä.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
^ Sama täällä. Ja töissä (=koulussa, kokkipuolella olen) joudun käyttämään suojapäähinettä, joten hiukset on päivän päätteeksi aika littanat. Ei voi mitään. Onneksi viikonloppuisin tukkaa saa laittaa.

Poissa pipsu

• Hiushörhö
Millä tuotteella saisi puolipitkästä kerrostetusta tukasta  hienosti pörrötetyn? Oletan, että tarvitaan joku vaha. En ole todellakaan mikään ekspertti hiusten muotoilemisessa. Mieluiten mattapintainen ja suhteellisen hiusystävällinen. Hinta noin 20 e. Vinkit ovat erittäin tervetulleita!  :)
Feel the burn.

Poissa -j-

• Tukkaguru
Taas tyhmiä kysymyksiä... :)

Kun mulla ei nyt sitten millään onnistu hiusten rullaaminen!

Eilen yritin taas, mulla on siis isohkoja tavallisia (?) rullia, eivät ole tarrarullia eikä ole tarraa reunassakaan. Sain hiukset jotenkuten rullille, mutta miten ihmeessä ne rullat saa pysymään päässä??? En ainakaan onnistunut niillä tikuilla, jotka tulivat rullisen mukana, mitenkään. Päädyin sitten pinneillä laittamaan rullat kiinni, mutta silti hiukset karkailii rullista sivuilta ja ne rullat ei oikein pysyny paikallaan, löystyivät.

Mitä ihmettä mä teen??
Pysyykö sellaiset tarrarullat ihan itsestään, jos sellaiset olisi paremmat? Mulla on ihan tarpeeksi pitkät hiukset, että ne ei esim lyhyyden takia karkaile.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Magia

• Tukkaguru
^ Muuta en osaa sanoa, kuin että tarrarullilla kestää itsestään, mutta nehän vahingoittavat hiuksia huomattavasti enemmän.

Poissa -j-

• Tukkaguru
^
Kuinka huomattavasti, repiikö ne kaikki hiukset katki?

Poissa Magia

• Tukkaguru
^ En osaa sanoa, vaikka itse niitä ehkä kerran viikossa käytänkin. En itse ainakaan ole huomannut, että olisivat hirveästi kärsineet. Mutta kyllähän ne raapivat varmaan aika pahasti, riippuu varmaan hiuslaadustakin, miten paljon. Voithan sinä kokeilla. Kunhan vaan ei laita liian isoja osioita rulliin, sitten eivät kestä ylhäällä, tai ainakaan ilman, että painaa sitä rullaa niihin alempiin hiuksiin kiinni, ja se kyllä rasittaa hiuksia, kun ei sitten meinaa rulla irrota.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
Hiukset pitää rullata tiiviinä levynä suht kireälle, jolloin rullan periaate toimii ja hius sillä pysyy. Piikeillä on tarkoitus vain lukita rulla kiini päähän, ei hiuksia rullalle. Eli siis rullata hyvin kostea hius kohtisuoraan päänahkaan nähden vaikka permiskamman kanssa, jolloin rullan saa kireälle harjoituksen kanssa.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa -j-

• Tukkaguru
Hiukset pitää rullata tiiviinä levynä suht kireälle, jolloin rullan periaate toimii ja hius sillä pysyy. Piikeillä on tarkoitus vain lukita rulla kiini päähän, ei hiuksia rullalle. Eli siis rullata hyvin kostea hius kohtisuoraan päänahkaan nähden vaikka permiskamman kanssa, jolloin rullan saa kireälle harjoituksen kanssa.

Kyllä ne rullat meni ihan kireälle, mutta sitten jotenkin löystyvät siitä edestä, jonka pitäisi olla kireällä, vaikkei rullaa periaatteessa saa yhtään kireämmälle. Vähän hankala selittää. Miten ne tikut oikein pitäisi laittaa?

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
Koita rullata eri suunnassa, tässä tapauksessa enemmän edessä. Rullaussuunta vaikuttaa siihen paljonko kihara tyvestä nousee ja nouseeko ollenkaan, osion kun kampaa taaemmas saa ylijännitteisiä eli nousevia kiharoita, eteenpäin jännitettynä alijännitteisiä. Yleensä rullataan hieman ylijännitteistä eikä ihan kohtisuoraa päänahkaan, kuitenkin kaikki keinot ovat sallittuja kun tätä harjoittelee.

Alijännitteiset rullaukset harvoin meinaan löystyyvät eturullalta kuvaamallasi tavalla :)

Tikut lykätään rullan päältä rullan alle tukevasti päänahkaa pitkin. Niin etteivät paina ja pysyvät tukevasti. Näin ollen ensimmäinen rulla on vaikeampi kiinnittää useimmiten, seuraavia saa jo tuettua edellisiin kiinni oleviin rulliin.
« Viimeksi muokattu: 30.11.07 - klo:12:25 kirjoittanut Realicer »

Poissa -j-

• Tukkaguru
^
Mulla on isot rullat, joilla on tarkoitus saada vähän hiuksia nousemaan päästä, ei tehdä kiharoita. Ja olen yrittänyt siis rullata ne sellaisessa kulmassa, että nousevat enemmän, eli ylijännitteisestikö? Sun viestissä taisi olla "ylijännitteisesti" kahdessa kohdassa, kun toisessa olisi vissiin pitänyt lukea "alijännitteisesti"?

Että mä tunnen olevani varsinainen torvi tässä asiassa  :)

Edit.
Osaisikohan joku neuvoa myös toisessa tyhmässä kysymyksessä, jonka laitoin jo tuonne toiseen ketjuun? Eli tuleeko piippareilla kuinka saman kokoista kiharaa, kuin mitä se piippausosa on? Vai löystyykö kihara vähän loivemmaksi usein? Kun mietin vaan, uskallanko ostaa tänään vikaa päivää tarjouksessa olevan piippaushärpäkkeen, kun siinä on halkaisija vain 19 mm, ja tahtoisin isompaa kiharaa, halkaisijaltaan n. 4 cm.
« Viimeksi muokattu: 30.11.07 - klo:12:12 kirjoittanut -j- »

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
Kirjoitan näköjään ihan mitä sattuu, nyt on korjattu järkevämmäksi ;D Ylijännitteinen siis nousee päänahasta ja jännitteitö saa vaihdettua rullauskulmaa vaihtamalla, näin lyhyesti.

Kyllähän piipparikihara vähän aina lässähtää, varsinkin painavammassa hiuksessa, melkein kumminkin ostaisin leveämpipäisen raudan jos ihan oikeasti isoa. Rautoja kun kumminkin on ihan sinne 40-50mm halkaisijoihin saakka :)