Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta  (Luettu 502204 kertaa)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
Mikähän olisi hyvä tuote joka kävisi latvasuojana sekä muotoilijana?

Sebastian Potion 9, joka ei kyllä mikään latvasuoja ole, vaan jätettävä, mutta koska sisältää hiukan silikonia, toimii myös hiusten suojana. Toimii oikein hyvin luonnonkiharoissa hiuksissani.

Poissa tenn

• HAIRahtanut
Mikähän olis hyvä aine saada tuommoset loivat, luonnostaan märkänä tulevat laineet pysymään? Märkänä siis tulee loivaa kiharaa varsinkin jos vähän puristelee, mutta kuivuessa suoristuu oikeastaan kokonaan. Joku tavallinen muotovaahto vai jotain muuta?

Mä oon käyttänyt Tigin Curls Rock Amplifieriä, toimii mielestäni parhaiten ja pitää laineet pitkään. Oon kokeillut kaikkea mahdollista ja tuosta pidän eniten (etenkin vielä jos föönaa softerilla). Omassa tukassani on vähän laineita, mutta tulee kuitenkin puristelemalla esille hyvin.

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
Tuossa oli muutama, mitä haulla löytyi. Paljoa ei tosiaan löytynyt, mutta sen perusteella mitä lukasin niin oli kyllä ranta-tukka efekti onnistunut :)

Jep, luin sittemmin nuo kaikki Ocean Spritzistä löytyneet jutut mitä haulla löytyi, mutta kiinnostaisi kuulla vielä vertailuja muista saman tyylisistä tuotteista, jos joku on useampaa kokeillut. Ilmeisesti tämän tyylisiä tuotteita ei kauheasti markkinoilla ole, mutta muistan, että joitain muita olisi.

Poissa marrriik

• Hiushörhö
Ystävä leikkasi (miespuolinen) itselleen lyhyen tosi graafisen hiusmallin. Osaisitteko sanoa jotain tuotteita jolla sen saisi pidettyä tosi sleekkinä ja kiiltävänä.

Poissa zubi

• Tukkaguru
^ Mulle tulee ekana mieleen hyvä, hieman kiillottava hiusvaha sekä hyvä hiuslakka. Lakassakin saa ehkä olla vähän kiiltoa. Ja jos kaverisi haluaa ihan kunnolla kiiltoa, niin erilaisista kiiltosuihkeista ja -seerumeista niitä kyllä irtoaa, kannattaa tosin kokeilla aluksi hyvin varovaisella kädellä.

Näitä edellä mainittuja tuotteita on tosi monella sarjalla, mutta voisin mainita pari esimerkkiä. Hyvä, sopivasti kiiltoa ja pitoa antava vaha löytyy esim. ihan marketti-Wellalta, shock wavesilta. Olen tykännyt tästä etenkin lyhyessä tukassa, taltuttaa pörrön ja tekee hiukset luonnollisen kiiltäviksi. Jos laittaa reilulla kädellä niin saa toki vielä lisää sitä kiiltoa. Itse olen käyttänyt ihan super-super-pieniä määriä. Toinen vaihtoehto on esim. Wella High Hair Pearl Styler. Tämä on enemmänkin geelimäinen, antaa kiiltoa ja helpottaa rajaamaan tiukkojakin linjoja leikkauksessa. Voimakas pito, sopii lyhyeen tukkaan hyvin.

Lakkoja löytyy hyviä tosi, tosi monelta sarjalta, esimerkiksi Goldwellin lakoista olen itse tykännyt. Eivät aiheuta sameaa lopputulosta. Toimiva kiiltosuihke löytyy mm. Tigiltä.

Sitten tietysti hyvä hoito eli laadukas hoitoaine on se tärkein ase, millä tukan saa pidettyä kiiltävänä. Lyhyt tukka on kuitenkin siinä mielessä kiitollinen, että mitään valtavaa hoitoainearsenaalia tuskin tarvitsee. Yksi hyvä riittää monesti.

Poissa Margot

• Tukkaguru
Onko kellään kokemuksia ja/tai inciä KC Professionalin Cream waxista (voidemainen viimeistelyvaha)? Erityisesti kiinnostaisi, jos joku on testannut tätä pitkän tukan siloittamiseen.

Tämän näköinen purkki:

Poissa Amilo

• Tukkaguru
^On kokemusta. Kyseessä aika rasvainen vaha, mutta pitoa löytyy aikalailla. En suosittelisi välttämättä pitkän tukan silottamiseen, liian vahva pito siihen. Silottamiseen on hyvä esmes Goldwellin Spun shine

Poissa Kaisuli

• HAIRahtanut
Kertookee miulle ku mie en ymmärrä, että mitä eroa noilla otsikon tuotteilla (vahat, pomadat, muotoiluvoiteet) loppuppeleissä oikein on? mihin eri tarkoituksiin niitä käytettään?

Poissa Mena

• Tukkaguru
Onko Herbinan MarjaSpa -lakka samaa kamaa kuin vanha Herbinan lakka vihreässä purkissa?

Valentine

• Vieras
Olkapää pituiset hiukset lähtee 2. viikonpäästä lyhyeksi. Se on varmaa, jos mikään muu tosin ei ole vielä näissä karvoissa ;D. Tarkoituksena on siis tulla etuhiuksiin sileää ja suoraa, tähän apuna control freak ja lakka, mutta onko neuvoja miten saisin reippaasti kerrostetut hiukset takaa sotkuiset pystyyn? Vähän ns. sulkamaisesti... Siis neuvoja ja tuotesuosituksia kaivataan.

edit: kirjoitusvirhe
« Viimeksi muokattu: 26.03.08 - klo:16:08 kirjoittanut Valentine »

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
Sulkamaisia osioita saa helposti korostettua suoristusraudan avulla, kun hiukan kääntää raudalla latvoja ulospäin. Vahalla nuo hapsut saa pysymään sulkamaisina, kun vahaa nyppii vähän niihin latvoihin. En vain enää osaa suositella mitään hyvää vahaa, kun siitä on niin pitkä aika, kun oon viimeksi joutunut vahaa käyttämään.

Pinni

• Vieras
Kertookee miulle ku mie en ymmärrä, että mitä eroa noilla otsikon tuotteilla (vahat, pomadat, muotoiluvoiteet) loppuppeleissä oikein on? mihin eri tarkoituksiin niitä käytettään?

Vaha on viimeistelytuote jota käytetään kuiviin hiuksiin. Koostumuksissa on eroja osa on voidemaisia ja osa hyvinkin kiinteää "tiukkaa" tavaraa. Usein voidemaisemmat ovat pidoltaan kevyempiä ja jättävät kiiltävämmän lopputuloksen, hyvin kevyen kiiltovahan vastakohta on  voimakastukinen mattavaha. Vahaa otetaan pieni määrä  ja lämmitetään/hierotaan hyvin käsiin jonka jälkeen tuotetta viedään hiuksiin.

Muotoiluvoidetta käytetään usein kosteisiin hiuksiin aivan kuten muotovaahtoa. Voiteita on erilaisiin käyttötaroituksiin, osa siloittaa ja sopii suoristukseen, osa antaa tuuheutta jne. Joitakin muotoiluvoiteita voi käyttää myös kuivan hiuksen viimeistelyyn kevyen vahan tapaan.

Nimitykset ja käyttötarkoitukset vaihtelevat jonkin verran valmistajan mukaan, muutama työkaveri käyttää vahaa föönauksen alle (mm. Lanzan Molding pastea tai PM:n Labbia) ja ihan hyvin näyttää toimivan. Tuntuu että nyt on vallalla aika innovatiivinen tyyli muotoilutuotteiden suhteen, aineita sekoitellaan ja mixaillaan ja kokeillaan uusia käyttötarkoituksia.

Pomadan käsittäisin jonkinlaiseksi muotoiluvoiteeksi tai vahaksi, joku paremmin tietävä voi tarkentaa.

Poissa Mena

• Tukkaguru
Onko Herbinan MarjaSpa -lakka samaa kamaa kuin vanha Herbinan lakka vihreässä purkissa?

Vastaan tähän itse. Haju on karmea ja lakka tulee liian pienenä sumuna. Siis ei sellasena suihkeena vaan enemmänkin pistemäisenä (kuten suihkepullossa se pistesuihku niin jotain pisteen ja suihkeen väliltä). Miksi piti hyvä lakka mennä vaihtamaan tämmöseen  >:( Purkki on kyllä söpö.

Poissa Kaisuli

• HAIRahtanut
onko kellään kokemusta sellasesta tuotesarjasta kuin sexy hair concepts? vaikuttaa kiinnostavalta! linkki http://www.sexyhair.com/

koklasin viikonloppuna kaverin loreal professionel techni art -merkkistä vaahtomaista vahaa, joka oli spraypullossa. toimi aika hyvin kiharoiden erottelussa ja nyt olis hakusessa ton tyyppinen tuote. Kulkeeko tommoset nimikkeellä mousse wax vai spray wax? miltä merkiltä löytyis hyvä, vastaava tuote?
« Viimeksi muokattu: 06.05.08 - klo:16:36 kirjoittanut ChaosBlack »

Poissa Dash

• Tukkaguru
Kävin kampaajalla ja mulle leikattiin sellainen vino otsis, mikä on aika pitkä. Kampaaja sai sen tosi siististi laitettua ja "taivutettua" sinne sivullepäin. Ostin jonkun Herbinan lakan (vihreä pullo, halvin minkä löysin) ja olen sillä yrittänyt samaa, mutta saan vain aikaiseksi sellaisia "tupsuja", joiden väliin jää rako ja otsa näkyy sitten sieltä välistä. Mitä tuotteita tarvitsen, että saan tuon otsiksen taipumaan nätisti sinne sivulle ja miten saan sen tehtyä (mielellään rautalangasta väännettynä)? Kiitos :)
Whatever... Slot's easy, right side's the tight side.
87 shines again.