Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta  (Luettu 502131 kertaa)

Poissa babei

• HAIRahtanut
^Varmaan riippuu vähän hiuslaadusta, mutta oman sivuotsikseni saan taipumaan oikeaan suuntaan föönaamalla lapio- tai pyöröharjalla (alla jokin lämmöltä suojaava muotoilusuihke tai kampausneste), ja sitten suoristusraudalla muotoilemalla. Kun muotoilu on näiltä osin valmis, voi otsikseen laittaa hieman jotain ei kovin rasvaista vahaa, ite käytän Tigin Hard to Getiä. Päälle vielä hieman lakkaa. Valmis!  :)
Vaaleahkoja raitoja lämpimän ruskealla pohjalla. Hiukset jonkin verran yli BSL. Otsis ja sivuilta kerrostetut. Luonnonkiharaa, mutta suoristan fanaattisesti.

Poissa Dash

• Tukkaguru
Kiitos babei ohjeista! Enpä ymmärtänyt, että olisi noinkin monimutkainen operaatio, ei taida ihan onnistua meikäläisen tasoiselta hiusamatööriltä (ja hei, eihän multa puutukkaan kuin tuollainen harja, muotoilusuihke, suoristusrauta ja vaha! ;D). Taidanpa käydä leikkauttamassa tästä ihan sellaisen tavallisen otsiksen :-[
Whatever... Slot's easy, right side's the tight side.
87 shines again.

Valentine

• Vieras
Dash: ei, ei ja ei. Nyt et luovuta, vaan leikkaat juuri sellaiset otsiksen kun haluat ja harjoittelet laittamaan sen nätisti. Eipä meistä varmaan kukaan ole luonnonlahjakkus hiustenlaitossa, vaan kaikki olemme kokeilleet eritapoja ja tyylejä, onnistineet ja epäonnistuneet. Itsekin leikkasin hieman graafisen mallin hiuksiin ja nyt olen hiemen pulassa, että mitenkäs nämä pitäisi laittaa, mutta uskon, että kun tarpeeksi monta kertaa epäonnistun, niin pakko se valaistumisenkin hetki on tulla. Nyt varsinkin kun sinulla on noinkin selkeät ohjeet tuon sivuotsiksen kanssa, niin ei kun kokeilemaan, ei tarvitse sitten ainakaan jälkeen päin harmitella sitä, että olisi sittenkin halunnut sen sivuotsikset ;D...

Poissa Amy

• HAIRahtanut
saan vain aikaiseksi sellaisia "tupsuja", joiden väliin jää rako ja otsa näkyy sitten sieltä välistä

Mulla oli ihan sama ongelma alkuun vinon otsikseni kanssa kunnes tajusin että tungin siihen liikaa aineita ja siksi ne hiukset meni tupsuiksi ja jätti rakoja. Halusin niin paljon että se pysyy nätisti niin vedin sitten vähän överiksi.  ;D

Nyt mulla on toiminut se että laitan alle Lanzan Straight Line-suihketta ja käännän otsista vähän suoristusraudalla, laitan ihan vähän lakkaa ja vetäisen vielä yhdesti harjalla siitä läpi niin se ei jää "kökköiseksi" vaan kaikki hiukset on nätisti irrallaan toisistaan ja kuitenkin taipuneina.

Mulla itselläni olisi hakusessa hyvä lämpösuojallinen muotovaahto käytettäväksi samettipintaisten lämpörullien kanssa pitkiin hiuksiin, suosituksia? Muita muotoilunesteitä mulla on, nimenomaan muotovaahto hakusessa.

Poissa allu

• Haiven
  • *
hei törmäsin h&m:llä semmoseen salt water hiussuihkepulloon, onko kukaan kokeillut tota (sininen pullo, valkosella tekstit)? purkin kyljessä luvattiin semmosta beach lookia eikä hintakaan ollu mitenkää paha. 4 euroo tais olla. Olis kiva kuulla kommentteja tuotteen toimivuudesta  :)

Poissa Magia

• Tukkaguru
^ Kurkkasitko yhtään, mitä mahtaa sisältää? Minusta noissa ''beach-look'' muotoiluhommissa on yleensä jotain kuivattavaa ainetta, jota se rantalook saadaan aikaiseksi. Muutenkaan en oikein ymmärrä noiden tuotteiden funktiota, mitä sellaista niissä muka on, mitä ei saataisi ihan ilman muotoiluaineita ja toisella muotoiluaineella aikaiseksi. ??? Tai sitten olen vaan katkera, kun kuljen itse kesät talvet tässä rantalookissa, kun luonnonkiharani näyttävät hamppusilta ja huolettomilta. ;D

Orange

• Vieras
Uusinta Oliviaa lukiessani törmäsin tuotteeseen nimeltä hiuspuuteri, kuvaan oli otettu Osiksen hiuspuuteri.
Vinkkinä oli muistaakseni tuputella puuteria tupeerauksen jälkeen hiuksen tyveen, sitten viimeistellä lakalla. Sopii kuulema erityisesti liukkaille ja ohuille hiuksille.

Kiinnostuin tuotteesta, mutta ennenkuin ryntään kauppaan, onko kokemuksia?? Mitä se oikeastaan tekee?

Poissa Magia

• Tukkaguru
^  Tuotteen tarkempi nimi taitaa olla Osis Dust it, joten pistäpä hakuun. :) Siitä on muistaakseni aika paljon kokemuksia, ihan kuin jollain olisi ollut se täällä myynnissäkin, ainakin vähän aikaa sitten.

petomaani

• Vieras
Kysymys: mulla on pyöreähköt kasvot ja polkkamallin tukka. Mimmosta kiharaa uskaltais kokeilla, ettei korosta vahingossa liikaa kasvojen muotoa? Haluaisin nimittäin ittelleni hienon hääkampauksen kaverin häihin toukokuun lopulle :)

Poissa Firestarter

• HAIRahtanut
Itse ainakin ajattelisin että kiharan mallilla ei tuossa tapauksessa ole hirveästi merkitystä, pääasia että kampauksen painopiste on päälaella (kohotusta)kun taas sivut sitten pidettäisiin sliipattuna. Tuo siis tasapainottaisi kasvojen mallia kivasti.
Toisaalta jos tukan tahtoo pitää auki niin luonnollisesti loivempi kihara on parempi vaihtoehto kuin tiukka pallomalliin menevä säkkärä.  :)

Poissa Säde

• HAIRahtanut
Toisaalta jos tukan tahtoo pitää auki niin luonnollisesti loivempi kihara on parempi vaihtoehto kuin tiukka pallomalliin menevä säkkärä.  :)

Minäkin kannatan loivaa kiharaa, ettei mene hiukset liian lyhyiksi. Pyöreäkasvoisillehan sopivat parhaiten yli leukalinjan tulevat hiukset, juuri siihen leukalinjalle jäävät korostavat pyöreyttä, ja voi tulla juuri sellainen pallovaikutelma. Minusta kuitenkin kaikenlainen kihara ja ilmavuus on hiuksissa yleensä pyöreäkasvoisille eduksi :)

Poissa Lingon

• HAIRahtanut
Minusta kuitenkin kaikenlainen kihara ja ilmavuus on hiuksissa yleensä pyöreäkasvoisille eduksi :)

Tuo on kyllä ihan totta, ainakin omissa hiuksissa on juuri noin. Ihan suorat, päätä pitkin menevät hiukset harvoin imartelevat pyöreäkasvoista..

Ja tosiaan, paras ratkaisu voisi olla löysähköä kiharaa ja painopiste päälaelle. Kannattaa kokeilla myös jättää muutama suortuva eteen, jos laittaa hiukset kiinni/ korvan taakse.

Vehka

• Vieras
L'oréal Hot Straightin käytöstä kyselisin.. Ostin sitä ja nyt epäsäännöllisen säännöllisesti käytettyäni en ole hirveän tyytyväinen. Mulla se tuntuu vetävän latvat todella hamppumaiseksi ja pörröikseksi, silottavasta vaikutuksesta ole mitään tietoakaan. Onko kenelläkään muulla käynyt näin?
Kannattaako tuota laittaa ihan kuiviin vai vielä hieman kosteisiin hiuksiin? Mä olen laittanut sitä kosteisiin hiuksiin ja antanut vapaasti kuivua välillä harjaa näyttäen. Sen jälkeen sitten suoristellut. Tätä ennen mulla oli Osiksen Flatliner, mutta ei se ikinä tuolla lailla latvoja hamppuun ole vetänyt, vaikka alkoholista onkin.

Luin Tigin Control Freak Serumista jostain, ja toisaalta se kiehtois.. Oikeastaan enää olis tarvetta etuhiusten suoristeluun, joten toimiskohan tämä siinä? Eikä kyllä mitään vikaakaan olis, jos tällä loppujen hiusten pörröisyyttäkin sais hieman kuriin  :) Mulla on siis luonnonkiharat hiukset, jotka vapaasti kuivuessaan vetää melko säkkärälle ja harjalla saa sitten taltutettua ihan kivoille laineille, mutta pörrösyyttä niihin silti vielä jää.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
^ Tuo L'Orealin suoritussuihke tekee hiuksista kyllä todella karkeat, parempiakin suoristus- tai lämpösuojasuihkeita on. Itse tykkään Nexxuksen Canopy Thermal Protection -lämpösuojasuihkeesta kosteisiin hiuksiin suihkutettuna ja KMS:n Hot Pressed Spray -suoristussuihkeesta kuiviin hiuksiin laitettuna juuri ennen suoristusta. Myös käyttämällä suoristuksen alla erilaisia luonnonöljyjä ja -voita saa sileän ja pörröttömän suoristuksen hiuksiin.

Kaikkia lämpökäsittelyjä ennen kannattaa muistaa suojata hiukset aluksi hyvällä jätettävällä. Nuo luonnonöljyt - ja voit myös silottavat ja hoitavat hiuksia, jos on tarvetta jollekin silottavalle kiiltoseerumille normaalistikin.

psychohawk

• Vieras
Pitkästä aikaa kirjauduin tännekin.

Nyt olisi etsinnässä aine jolla hiukset saisi "vetiseksi". Eli kun mun hiukset on aika itsepäiset ja jos pelkällä vedellä hiukset vetää taakse niin ne vähän aikaa pysyvät ja ne kuitenkin liikkuvat mutta veden kuivuessa tukka nousee pystyyn hirveäksi palloksi (hiukset n. 8cm pitkät). Geeleillä ne saa pysymään mutta sitten hiuksia ei saa millään muulla tavalla (aika paljon tulee käsillä harottua ihan huvin vuoksi ja jos hiukset on geelillä laitettu niin sitten hiukset taas alkavat mennä oman mielensä mukaan). Eli voisi ehkä sanoa että aineen pitäisi olla kuin kuivumatonta vettä joka ei tahmaa sormia ;D Jos sellaisia edes on olemassa.