Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta  (Luettu 501530 kertaa)

Poissa Mena

• Tukkaguru
Onko edes olemassa alkoholitonta hiuslakkaa?

Poissa calypso

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470 (-10$ ensitilauksesta!)
    • Haista Ite!
Onko edes olemassa alkoholitonta hiuslakkaa?

On, mutta marketeista ei kyllä sellaista ihmettä löydä.
Alkoholittomat muotoiluaineet ketjusta löytyy muutamia hiuslakkoja.
http://haistaite.com/- Tuoksublogi
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys ja liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa. Lisätietoa

Poissa Herya

• Tukkaguru
En ole ennen kauheesti käytellyt muotoilutuotteita. Siksi etsin jotain tuotetta mikä ei koppuroita tukkaa eikä lähmää. Ei saisi sisältää alkoholia. Sellaista mitä voi suihkia hiuksiin ja laittaa kiharapatukat yöksi ja aamulla olisi laineet, mitkä ei heti suoristuisi ja mitkä pystyisi myös harjaamaan auki ::). Mitä siis etsin  ???

Saa heittää ehdotuksilla ;)

Poissa maatis

• HAIRahtanut
En ole hiustenmuotoilua juurikaan harrastanut, mutta nyt ostin heräteostoksena sellaisen lämpökihartimen, jolla haluaisin veivata itselleni juhlaan rennon loivakiharakampauksen. Muotoilimen (vidal sassoon) pakkauksessa oli just hyvä kuva sellaisesta. Mutta nyt tarvisin ohjeet oikeaoppiseen kiharrukseen tällaisella laitteella.

Laitteessa on siis keraaminen pinta ja sen annetaan ensin lämmetä. Laitteen mukana olevan ohjeen mukaan hiukset ensin pestään, sitten kuivataan hyvin ja sitten kiharretaan. Kysymys kuuluu: mitä muotoilutuotteita kannattaa käyttää? Voiko käyttää tehokkaita hoitoaineita vai estääkö se kihartumisen? Voiko hieman kosteita hiuksia kihartaa vai onko niiden tosiaan oltava rutikuivat?

hemuli

• Vieras
Hiphei. Rekisteröidyin tänne juuri ja ensimmäiseksi ajattelin tulla teiltä ehkä kokeneemmilta kyselemään hieman neuvoa.  :) Ongelmani on siis sellainen, että minulla on aika rajusti kerrostetut hiukset (4 kerrosta) ja ainut asia, mikä näissä ärsyttää, on se, että pääni vasemmalla puolella hiusten latvat kääntyvät kauniisti sisään päin hieman ja oikealla puolellakin muutoin, mutta yksi kerros sojottaa rumasti ulospäin! En ole onnistunut mitenkään taltuttamaan sitä, joten jos joku teistä sattuisi tietämään, että miten onnistuisi..?

Poissa Jekku

• HAIRahtanut
Tämä on nyt tosi noloa, mutta hiuksista olen vasta hiljattain innostunut enkä ole koskaan hiuksiani muotoillut kuin nutturoille, leteille jne.  :-[ Eli, mä en tiedä kuinka hiustenkuivainta käytetään, tai siis millä tekniikalla? Ja sitten muotovaahdot. Paljonko mä sitä vaahtoa pursotan, miten levitän hiuksiin, siis hieronko vain käsin vai kammalla, ja päänahkaan vai pituuksiin? En ole koskaan fööneihin tutustunut kun on traumaattisia kokemuksia kuinka pienenä mummoni föönäsi tukkaani niin että tuli palaneen haju ja päänahkaa poltti, jollain 70-luvun vehkeellä!  :D Nyt on sekin edessä, hiusta löytyy niin paljon jo etten jaksa istua tuntikausia odottamassa kuivumista. Rohkaisin mieleni ja ostin eilen OBH Nordican Ion Dryer 2000 jossa on "ionising effect" joka tosin odottaa vielä paketissa "neitsytmatkaansa"   ;D ;D ;D

Viesti yhdistetty aikaisempaan ketjuun. ~ Tuikkuli
« Viimeksi muokattu: 24.05.08 - klo:14:00 kirjoittanut Tuikkuli »

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
Ihan ensiksi pitää sanoa, että muotovaahto tuntuu ainakin itsestäni melkoisen vanhanaikaiselta muotoilutuotteelta! :D Kannattaa jossakin vaiheessa kokeilla esim. muotoilusuihketta tai -voidetta hiuksistasi ja kampauksestasi riippuen. Muotovaahdolla tulee herkästi aika tönkkö ja joskus tahmeakin tukka. :-\

Muotoiluaineet kannattaa laittaa pestyihin, mutta hieman kuivahtaneisiin hiuksiin. Pesun jälkeen hiukset voivat kuivua itsekseen hetken tai jos on kiire, niin puhallat föönillä ihan pienen hetken. Muotoilu on helpompi aloittaa, kun tukka ei ole litimärkä.

Muotovaahtoa laitetaan yleensä noin golfpallon verran tai tuotteesta ja sen tehosta riippuen. Kannattaa kuitenkin aloittaa pienellä pallolla, koska aineen lisääminen onnistuu helposti, sen poistaminen ei taas muuten kuin uuden pesun kautta. ;) Jotkut tykkää annostella muotovaahdon niin, että levittävät sitä vähän kerralla hiusharjaan ja sillä sitten harjaavat hiukset kauttaaltaan. Itse tykkään ottaa pieni nokare kerrallaan ja levitän vaahtoa ensin tyveen ja lopuksi vähän pituuksiin. Pituuksiin ei kannata pistää ihan törkeän suuria määriä, koska muotovaahto on kuitenkin aika raskas tuote. Levittämisen jälkeen voi vielä harjata, niin saa aineen tasaisemmin leviämään ja hiuksetkin selviksi.

Föönaamisessa on monta koulukuntaa: Voit föönata hiukset pää alaspäin harjaa tai sormia apuna käyttäen. Tässä jujuna on se, että tukasta tulee kuohkeampi. Itse en tykkää, koska tällä tyylillä hiukset jää sojottamaan mihin sattuu eikä niihin tule muotoa. Jonkun leijonanharjan näin saa hyvin föönattua! :D

Pää ylöspäin kannattaa föönata niin, että ilma puhaltaa hiuksiin aina myötäkarvaan eli ylhäältä alaspäin, jolloin hiussuomut eivät avaudu niin pahasti. Vastakarvaan föönaamalla saat risukasan! Föönaamisen aikana voit samalla haroa hiuksia sormilla tai harjata tunneliharjan kanssa. Tunneliharjan käyttäminen tuo pikkuisen enemmän volyymia kuin pelkkä sormitekniikka. Kampaajat osaavat muotoilla tukan pelkällä tunneliharjalla, mutta itse en kyllä osaa! Parhaan tuuheuden ja muodon antaa kuitenkin ison pyöröharjan käyttäminen. Harjan metallinen sisus tehostaa lämpöä. Pienemmällä pyöröharjalla taas saa enemmän taipuisuutta ja kiharaisuutta. Pyöröharjan ainoa vika on, että tekniikka pitää opetella, koska toisella kädellä joutuu pitämään fööniä ja toisella pyörittämään harjaa!

Jos haluat kestävän kampauksen, föönaa hiukset aina ihan kuiviksi asti. Jos jätät kosteaksi, tukka lätsähtää itsestään, kunhan kuivuu loppuun asti. Jos sulla on föönissa viileän ilman puhallus, siitä sanotaan, että se kiinnittää ja kiillottaa kampauksen ihan lopuksi käytettynä.

Poissa Jekku

• HAIRahtanut
Jes, tuhannet kiitokset perusteellisesta vastauksesta!  :) Muotovaahdoksi ajattelin ostaa Redkenin Satinwearin, olen kuullut ettei se olisi sellaista tahmeaksi jättävää kökköä... Saisi tukkansa sillä suojattua rasitukselta ja jotain pitoakin.  :) Pyöröharjaan en suostu enää omin käsin koskemaan, kun joskus yritin se jäi mun hiuksiin kiinni tosi pahasti!  ;D

Poissa SH

• Tukkaguru
^Pieni lisäys vielä. Hiukset tulisi muotoillessa kuivata rutikuivaksi, jotta kampaus pysyy.

Ja sitten mun "ongelmaan". Kampaaja suositteli mulle Osikselta jotain muotovaahtoa, mutta en tullut ostaneeksi sitä, koska kaapit pursuilee muotovaahtoja ja muita muotoilutuotteita. Idea ko. Osiksessa oli, että se on pehmeä muotovaahto eikä siis sellainen tahmainen kova kökkötuote. En tiedä mitä kaikkia vaahtoja Osiksella on ja kampaajakin on lomalla. Voin kattoa Osiksen sivut, mutta kiinnostaisi kuulla juuresten kokemuksia ja mielipiteitä pehmeistä vaahdoista. Ja jos joku tietää just ton kyseisen tuotteen niin olisin kiitollinen kommenteista  :)
Nyt mulla on Tigin Big and Biggeriä ja Joicon vaahtoja vanhoista sarjoista. Kyllä ne menee jos varovasti laittaa, mutta lopputulos ei tosiaan ole mikään unelmanpehmeä.

Poissa kuku

• Tukkaguru
Hiukseni ovat melkein olkapäille ulottuvat, melko liukkaat
ja melko kuivat, kestovärinä musta. Yksittäinen hius on
aika paksuhko. Hiukset eivät ole paksut eikä ohuetkaan.

1. Millä tuotteilla saisin todella pörröisen tukan?

2. Mikä hiuslakka sopisi parhaiten pörrötukan
kiinnittämiseen?

3. Millä ”tekniikalla” saisi hyvän pörrötukan?

4. Mitä shampoota suosittelisitte minulle (värjätyille hiuksille)?

5.Mistä liikkeistä (ei netistä..) saisi tällaisia tupeerauskampoja:
http://hairium.com/webshop/product_details.php?p=348

6. Onko Tigin HEADBANGER vaha hyvä hiusten pörrötysvaha /
Wellan High hair Ocean Sprizz – suihke /
Tigin Manipulator – vaha ?

7. KUMPI PAREMPI HIUSLAKKA?
Goldwell Styling - Trendline Sprayer hiuslakka (Wild) /
Tigin – Hard Head ?   

Ja fööniä en mieluusti käyttäisi, hiuksista tulisi vielä kuivemmat
ja huonokuntoisemmat. Itse omistan Golwellin Mellogoo – vahan
mutta ei toimi mulla. :-(

Kysymystulva yhdistetty muotoiluketjuun. - Kikka
« Viimeksi muokattu: 08.06.08 - klo:14:41 kirjoittanut Kikka »
2a F ii – Iho: kuiva

Lauretta

• Vieras
Tuohon neloseen sanoisin sen verran, että kaikista järkevintä on hankkia shampoo, joka on tarkoitettu värjätyille hiuksille. Ja jos minä olisin kyseessä, niin ostaisin sellaisen shampoon, joka ei sisällä silikonia. En vaan voi sietää sitä.

Poissa kuku

• Tukkaguru
Joo, tollanen shampoo täytyy ostaa. Minkä merkkinen olis hyvä?
Ja millä sanalla tunnistaa silikonin INCIssä?

Poissa Magia

• Tukkaguru
^ Täällä on tarkoituksena käyttää hakua kaivatessaan tietoa, koska täällä on niin paljon erilaisia ketjuja ja lähes joka asiasta tietoa. Jos ei haulla löydy, niin sitten kysymystä kehiin johonkin olemassaolevaan ketjuun. :) Search-namiskaa käyttämällä ja ''silikoni''-hakusanalla löytyy vaikka millä mitalla tuloksia, myös millä nimellä ne löydetään incistä. Shampoon merkistä on paha mennä sanomaan, kaikilla samat eivät toimi. Silikonittomia ovat mm. XZ, Herbina ja EHS, mutta onhan niitä muitakin yksittäisiä tuotteita.

Valentine

• Vieras
Vastailenpa nyt näihin kysymyksiin, parhaani mukaan :).

1. Millä tuotteilla saisin todella pörröisen tukan?
-Itse tykkään käyttää mattavahaa, sillä ei saa niin helposti liimatukka efektiä, kun normaalilla vahalla ja se ei lähmääkkään niin paljon. Itse suosin OsIksen mess up vahaa, muutama muukin on täällä pitänyt kys. tuotteesta. Sopivasti pitoa lyhyeen hiukseen.

2. Mikä hiuslakka sopisi parhaiten pörrötukan
kiinnittämiseen?
Minulla on tällä hetkellä Tigin Hard head ja suosittelen sitä todella, pito on aivan mahtava ja hiukset pysyy pystyssä koko päivän ;)

3. Millä ”tekniikalla” saisi hyvän pörrötukan?
-Noh, itse pidän hieman "emohenkisestä" pörrö tukasta, ja siinä siis ehdottoman tärkeää, että hiukset ovat suorat. Itse asiassa monet suorahiuksisetkin suoristavat hiuksiaan halutessaan ihan piikki suoran ja pörröisen ilmeen. Itse teen siis näin, mutta nuo suoristus jutut voi toki jättää väliin ja hypätä suoraan vahakohtaan:

1.pesen / kastelen hiukset
2.Laitan jätettävän hoitoaineen ja lämpösuojan sisältävän suihkeen. Föönaan hiukset mahd suoraksi ja niin ettei mahdollisia pyörteitä tule.  Eli esim. otsa hiusten kohdalla föönaan ne päin vastaiseen suuntaan, ettei sitten pyörrettä muodostu kun hiukset ovat ns. "oikein"...
3. Suoristan hiukset kokonaan
4. Otan mattavahaa sormiin ja levitän sen hiuksiin nin, että yritän saada sen kaikkialle päätä tasaisesti ja erityisesti hiusten tyveen. Muotoilen hiukset pörröttämällä ja ns. nyppimällä osioita erilleen...
5 Jos esim otsahiuksiin haluaa lisää kiiltoa laitan lisäksi hiukan normi vahaa ja samalla voi siloitella ns. irtohiuksia takaisin muotoonsa...
6. Lakka koko päähän ja erityisesti taakse.

Lopputulos voi olla kova, mutta ainakin pysyy hyvänä koko päivän ;). En ole ainakaan vielä keksinyt keinoa, miten saada pehmeät pörröhiukset, jotka eivät läsähdä...

4. Mitä shampoota suosittelisitte minulle (värjätyille hiuksille)?
-Joku mieto shampoo ei kuluta niin paljon väriä, kannattaa tutustua esim. MOP hydrating sarjaan... Kys. shampoo on myös hyvin kosteuttava joten sopii siten myös hyvin värjäyksen kuivattamiin hiuksiin. Kannattaa hakea tästä lisää haulla, kokemuksia löytyy paljon.

5.Mistä liikkeistä (ei netistä..) saisi tällaisia tupeerauskampoja:
http://hairium.com/webshop/product_details.php?p=348
-

6. Onko Tigin HEADBANGER vaha hyvä hiusten pörrötysvaha /
Wellan High hair Ocean Sprizz – suihke /
Tigin Manipulator – vaha ?
-maniputor on ainakin turhan kevyt ja purkkamainen omaan tyyliini ja sillä tulee helposti koko päähän laitettuna rasva efekti

7. KUMPI PAREMPI HIUSLAKKA?
Goldwell Styling - Trendline Sprayer hiuslakka (Wild) /
Tigin – Hard Head ?  
- Hard Head on pidetty muidenkin kun minun keskuudessa, sitä kannaattaa ainakin kokeilla

Poissa kuku

• Tukkaguru
Kiitos vastauksista, autto kovasti.   :)