Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta  (Luettu 502124 kertaa)

Poissa Sprite

• HAIRahtanut
Please, auttakaa minua tämän tukan kanssa.

Hiustilanne. Postaan tähän Lyhyitä hiusmalleja-ketjusta alunperin Aquattaren ja Katajaisen lähettämän kuvan Chralize Theronin pixie-tukasta, koska tukkani on leikattu aika lailla noin. Kuva kertoo paremmin lookin kuin pitempi selitys :

Ongelma: Tukkani on näin lyhyenä osoittautunut hyvin paksuksi ja jäyhäksi, sitä on vaikea saada muotoiltua "sileäksi", koska se nousee ylöspäin eikä vain luonnollisesti mene sileästi kuten esim. Dawson Creekin Michellellä tuntuu pixie-tukka menevän. Eli haluaisin saada sen menemään sileän kauniisti, mutta koska tukkani on paksua ja jäyhää, suoran suoraa, ongelma on valmis.
Olen kokeillut kastella tukan ja muotoilla sitä sitten KC:n  hiusvahalla ja Wellan kampausnesteellä, Tigin Cocky-pastalla ja lopuksi olen suihkuttanut KC:n voimakasta hiussprayta, mutta tuntuu siltä että vähemmälläkin vaivalla voisi päästä, jos mulla vain olisi oikeat aineet käsissä.
Miten saisin pixie-tukan menemään sileämmin? Jos mahdollista, kertokaa jokin todella loistava tuote tähän. Shampoo/hoitoaine-vinkit sileämmäntukan saamikseksi ovat myös tervetulleita, esim.jokin hoitis joka siis litistäisi tukan (ei siis pöyhistäisi) ja antaisi kivan kiillon samalla.
« Viimeksi muokattu: 13.06.08 - klo:18:06 kirjoittanut Sprite »

Poissa Katjes

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Kukaan tuskin osaa ratkaista tätä arvoitusta, mutta kysynpä silti.

Mistähän muotoilutuotteesta (vahasta) voisi olla kyse. Siitä täytyy olla jo pian kymmenen vuotta, kun tähän kampaajalla tutustuin. Tuote oli sellaisessa melko matalassa peltipurkissa ja imago oli ainakin mun mielestä jotenkin viidakkomainen (tää voi tosin olla joku oma mielikuva). Tuoksu oli aivan huumaavan herkullinen. Aineen koostumus oli aika paksu ja venyvä sormissa. Oulun La Felicitassa sitä tuotetta oli. En tiennyt silloin, enkä tiedä nytkään mitään muotoilutuotteista, mutta tuosta haaveilin yhden kokeilun jälkeen monta monta viikkoa, enkä sitä koskaan itselleni saanut.

Edit. Mikä muotoilutuote olisi hyvä piilottamaan katkenneet hiukset, muotoilemaan etuhiuksia, tyviin rutisteltavaksi ja vielä pituuksia kiillottamaan ja lätistämään (pehkotukka pieneksi, sieväksi, raskaaksi ja liukuvan laskeutuvaksi)? Ilmeisesti juuri joku vaha? Ei oikein muotovaahto ja hiuskiinne tunnu toimivan  :-[
« Viimeksi muokattu: 18.06.08 - klo:11:33 kirjoittanut Katjes »

Poissa kuku

• Tukkaguru
Kukaan tuskin osaa ratkaista tätä arvoitusta, mutta kysynpä silti.

Mistähän muotoilutuotteesta (vahasta) voisi olla kyse. Siitä täytyy olla jo pian kymmenen vuotta, kun tähän kampaajalla tutustuin. Tuote oli sellaisessa melko matalassa peltipurkissa ja imago oli ainakin mun mielestä jotenkin viidakkomainen (tää voi tosin olla joku oma mielikuva). Tuoksu oli aivan huumaavan herkullinen. Aineen koostumus oli aika paksu ja venyvä sormissa. Oulun La Felicitassa sitä tuotetta oli. En tiennyt silloin, enkä tiedä nytkään mitään muotoilutuotteista, mutta tuosta haaveilin yhden kokeilun jälkeen monta monta viikkoa, enkä sitä koskaan itselleni saanut.

Mulle tulee mieleen noi Tigin vahat..
http://www.nettiplace.fi/WebRoot/Nettiplace/Shops/Nettiplace/453E/403F/088B/22CC/AF56/5274/EB11/4D35/Manipulator.jpg
http://www.nettiplace.fi/WebRoot/Nettiplace/Shops/Nettiplace/453E/4143/CB6A/71FE/FE7B/5274/EB11/84B6/Mastermind.jpg
http://www.staili.net/images/tuotteet/t_tigi10.jpg < jotain noista?

Tai OSIS:
http://www.hair1ukonline.co.uk/images/products/Osis-Rough-Up.jpeg

tai sitten se saattoi olla joku markettituote?
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa Katjes

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Kuku, varmaankin samantyyppisiä kuin nuo, mutta ei mikään noista. Ja liekköhän sitä enää onkaan, kun siitä on jo kymmenen vuotta. Pysyykö mikään tuote niin kauaa markkinoilla?

Ehkäpä yritän vain etsiä jonkun vastaavan tuotteen (ainakin yhtä hyvän tuoksuisen  :D ), jotta saan nuoruuden menetyksen paikattua ja traumat korjattua (kun äiti ei suostunut antamaan rahaa niin kalliiseen hiustuotteeseen ;) ) Sen vain muistan, että olin aivan ihmetyksissäni siitä, että hiuksia pystyi sen laiton jälkeen pöyhimään ja ne pysyivät pöyhittynä, sekä tietysti huumaantunut siitä ihanasta tuoksusta, jonka muistaisin varmasti vieläkin. Siispä ensikosketus hiushörhömaailmaan, joka jäi valitettavasti kymmeneksi vuodeksi myös viimeiseksi  :-[

Markettituote se ei ollut.

Poissa Magia

• Tukkaguru
^ Etköhän saa Tigin tuotteilla nuoruutesi takaisin. ;) Ihania tuoksuja ja muotoilutuotteet etenkin ovat hyvää laatua. Veikkaan, että kyseessä on ollut joku Tigin tuote silloin, mutta harvoin tuotteet kuitenkaan kestävät noin kauaa markkinoilla.

Poissa Herya

• Tukkaguru
Onkohan tätä kysytty miljoona kertaa.. Onko olemassa alkoholitonta muotoilusuihketta? Jos on niin mikä olisi hyvä?  :-\

Poissa Misato

• HAIRahtanut
  • 1cMii

Miten saisin pixie-tukan menemään sileämmin? Jos mahdollista, kertokaa jokin todella loistava tuote tähän. Shampoo/hoitoaine-vinkit sileämmäntukan saamikseksi ovat myös tervetulleita, esim.jokin hoitis joka siis litistäisi tukan (ei siis pöyhistäisi) ja antaisi kivan kiillon samalla.

Tämä ei ole varsinaisesti tuotevinkki ja saattaa kuullostaa ehkä vähän höperöltä, mutta itselläni ainakin toimii hämmästyttävän hyvin...  ;D

Eli omistan itse myös aika jämäkän ja luonnontilassa lyhyenä suoraan päälaelta ylöspäin törröttävän tukkalaadun -- ilman kampauksen litistystä ja muotoilua näytän siis lähinnä Ziggy Stardustin ja lamppuharjan risteytykseltä.  :D  Olen saanut hiukset laskeutumaan sileämmin päätä myöten niinkin simppelillä keinoilla kuin pipoa käyttämällä.  Pesun jälkeen siis asettelen hiukset kosteana haluttuun suuntaan päätä myöten ja vedän päälle varovaisesti väljän, hengittävän villapipon.  Annan hiusten kuivua miltei kuiviksi pipon alla, jolloin hiukset jäävät kokonaan kuivuttuaan kuohkeiksi mutta enemmän päänmyötäisiksi.
You and me make the whole world jealous

Poissa Sprite

• HAIRahtanut
Misato, kiitos hyvästä vinkistä! Höperyys ei haittaa ollenkaan, ei sillä väliä onko höperöä, kunhan jelppii jäyhäpäätä. :D Ja sitä paitsi, mä olin se joka tuikkasi ravintolisäksi tarkoitettua pellavasiemenöljyä tukkaan, jotta tukka silottuisi. Höperyys on vain myönteistä tääälläkin päässä.

Kokeilen tuota pipojuttua seuraavan pesukerran jälkeen. Harmi kun piponi ovat aika paksuja, ohuemman pipon kanssa olisi miellyttävämpi kuivatella tukkaa, etenkin jos helteet pukkaa päälle ja asunto muuttuu saunaksi.Täytyy hommata jostain hyvä hengittävä pipo tähän tarkoitukseen!

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
Mun isä oli nuorena käyttänyt tuota pipotekniikkaa... :D
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Magia

• Tukkaguru
Millä saisi aikaan tällaiset huolettomat ja rennot kiharat? Omasta takaa löytyy pörröiset ja pienemmät kiharat, haluaisin nimenomaan tuollaiset loivat ja isot, enkä haluaisi niitä alkamaan kuin tuosta suunnilleen korvien kohdalta. Piipparilla onnistuisi, mutta sitä ei ole, enkä halua kuumennella hiuksiani sillä. Muita ideoita? Kukkapatukoilla tulee liian pienet kiharat, tai sitten tekniikka on väärä.

Keskimmäinen kuva on lähinnä sitä, mitä haen.

Sitten toisekseen kaipaisin apua hiusten pörröisyyteen. Hiukseni näyttävät aina huonokuntoisilta, koska ovat niin kihartuvat ja pörröiset. Control freak seerumi on ihan hyvä poistamaan pörröisyyttä, mutta se välillä suoristaa liikaa. Small talkista en oikein muuten tykkää, koostumuksen takia ei levity hyvin. Öljyt taas lähmäävät jo yhdellä tipalla. Vinkkejä, anyone?

Webekhet

• Vieras
^Mä suosittelisin muuten Joicon K-Pak Smoothing Balmia, joka on musta aika perfect muotoiluvoide, mutta siinä on aivan järkky raa'an kalan haju. Tai ainakin vanhassa versiossa oli, en tiedä josko uudessa olisi vähän parempi, ei ole ollut halua kokeilla. Jos nenä kestää, niin tuote on ihan ykkönen, antaa kevyttä pitoa, kiiltoa, sileyttä ja pehmeyttä. Joku kevyt muotoiluvoide voisi olla siis ihan passeli sun tukalle.  :) Voisikohan Tigin Smooth and Shine olla hyvä, Margot sitä ainakin juuri kehui Tigin ketjussa?

Mä saan melkein-mutta-ei-ihan tuommoiset kiharat juuresnutturan avulla, mutta jos jollain olisi parempi keino, niin mäkin kaipaisin siihen vinkkejä.

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
Mä saan kukkapaplareilla myös isoa kiharaa, kun yhteen laittaa jonkun neljä kukkaa ja kietoo aika ison nipun hiuksia siihen ympärille. Jos laitan vain yksi tai kaksi kukkaa, tulee pientä kiharaa. Tuota koko luokkaa olevaa kiharaa olen saanut myös tarrapaplareilla ja höyryrullilla. Tuo välineen, jonka ympärille hiukset rullaa, tulee olla tarpeeksi suuri halkaisijaltaan, että saa isoa kiharaa. Niitä kiharoita voi myös varovasti vähän haroa auki, kun on avannut rullat, jolloin vaikutus loivenee. Kun ei rullaa noita hiuksia päänahkaan asti eli jättää niihin juureen vapaata hiusta jonkun 5-10 cm, niin kiharatkin alkavat vasta alempaa eli jostain korvien kohdalta.
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
Sitten toisekseen kaipaisin apua hiusten pörröisyyteen. Hiukseni näyttävät aina huonokuntoisilta, koska ovat niin kihartuvat ja pörröiset. Control freak seerumi on ihan hyvä poistamaan pörröisyyttä, mutta se välillä suoristaa liikaa. Small talkista en oikein muuten tykkää, koostumuksen takia ei levity hyvin. Öljyt taas lähmäävät jo yhdellä tipalla. Vinkkejä, anyone?

Niin kun tuossa ylempänä jo Elviira vähän ehdotteli, niin Tigin Smooth&Shine vois olla aika toimiva. :)
Minun luonnonkiharasta pehkosta ainakin häviää pörröt ihan kiitettävästi ja hiuksista tulee paljon hyväkuntoisemman näköiset kun vähän Smooth&Shinea lätkii päähän.
3a F ii

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
Hakusessa olisi matkakokoinen (max n. 100ml) ja pienipurkkinen tuote korvaamaan Wella High Hair Crystal Styler-kampausneste, jota oon käyttänyt viime aikoina paljon kampauksen pohjana. Ei siis tarvitse olla kampausneste, vaan joku muukin lyhyelle ja kerrostetulle tukalle rakennetta antava tuote, joka ei vaadi föönausta käy. Mietin sitäkin riittäisikö pelkkä vaha+hiuslakka, mutta runsas vahankäyttö pohjatuotteena rasvoittaa hiukset aika nopeasti.

Mitä muut ei-föönaavat/-suoristavat juurekset käytätte kampauksen pohjatuotteena?

Edit: Keksin tuossa että Tigin Cocky voisi olla hyvä ja monipuolinen pohjatuote matkalle kun kapea tuubi ei vie paljoa tilaa ja käsittääkseni toimii ilman föönaustakin.
« Viimeksi muokattu: 01.08.08 - klo:12:25 kirjoittanut keijukainen »
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
Vähän myöhässä vastailen, mutta tuollaiset Magian postaamien kuvien tyyliset kiharat saa suoristusraudalla mielestäni helposti.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.