Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta  (Luettu 502221 kertaa)

Poissa babylissa

• Tukkaguru
Hirveän TiGi-intoilun huumassa kaipailisin kanssajuureksilta täsmätuoteneuvoja!
Nykytilanne- yksittäinen hius on ohut, lasimainen, pituuksissa ja latvassa käsittelyä =värin ja permiksen jäämiä, tyvestä tukka ei nouse kuin nostamalla, pituus just ja just olkapäille, kerrostettu leikkaus. Tukka kaipaa nostoa ja jämäkkyyttä, liika kiillon hakeminen kostautuu lähmäletillä.
Yleensä tukka on pakko föönata että sen saa siistiin kuosiin, sellainen pyöröharja, missä on metallinen lämpöosa, on ollut sopivin. Raudoilla en osaa laittaa.
Ongelmana löytää Tigeistä sellainen tuotekombinaatio jolla pärjäisi a) kun föönaan tukkaa b) annan kuivua sen vapaasti c) aamun äkkilähtöihin (esim suihkutettava unitukan selvittäjä/uudelleenmuotoilija).
Käytin joskus Paul Mitchellin Awapuhi Mistiä mutta sen tuoksu tökki pahasti, koostumus oli hyvä, ei lähmännyt.

Small Talkia en osannut käyttää, sillä tuli hirveän rasvaisen näköinen liimaletti laitoinpa miten tahansa ja Sexed-Up Tonic taisi tahmata, tai sitten en vaan osannut käyttää.
Ego Boostia käytän nyt latvoihin eikä sen koostumus ole liian lähmäävää tahi paksua, mutta se ei anna tukea, tuoksu on kyllä mitä ihanin :-* Boy Toysia käytän kuivatun hiuksen pintaan mutta säästellen, tuo kaivattua kiiltoa, tykkään tuotteesta.
Joten- Juures, jolla on samanlainen tukka ja "ongelmat", mitä Tigin tuotteita käytät tällaisen tukan nostoon ja kuohkeuttamiseen ja mahdollisesti aamutukan uudelleenmuotoiluun?

Jos jostain löytyy jo vastaus, neuvotteko, sokea ei ole sitten huomannut.. ::)
« Viimeksi muokattu: 03.08.08 - klo:15:19 kirjoittanut babylissa »

Poissa Tiizku

• Tukkaguru
^ Mulla muuten samanlainen tukka mutta hieman pitempi. Föönauksen alla Superstar nesteen ja Cockyn sekoitus, vapaasti kuivuessa Small Talk ja unitukan selvittäjänä Spoil Me tai Fast Fixx.

Poissa babylissa

• Tukkaguru
Kiitokset!
Cocky varmaankin seuraavana ostoslistalla ja tuo Fast-Fixx ehket myös.

Poissa Mena

• Tukkaguru
Mun luonnonkikkura on taas karvainen pörröpehko. Olisko kenelläkään suositella jotain muotoilutuotetta joka ei vaadi föönausta mutta silottaa hiusta ja suoristaa vähän? Saisi myös tuoda jämäkkyyttä. Näistä leikattiin perjantaina taas pituutta pois ja sehän vetää vaan entistä enemmän käkkärälle..

Poissa Amilo

• Tukkaguru
^Olen itse tykännyt Wellan High Hairin Sleek wonder- suoristuvoiteesta. Siloittaa hyvin, tekee hiukset muotoiltavaksi ja kiiltäviksi ja tuossa ei silti ole ihan riittävästi tehoa suoristamaan hiuksia kokonaan. Eli voisi toimia hyvin juuri tuollaiseen loiventamiseen. Ei myöskään tee mielestäni hiuksia liian lähmäisiksi.

Poissa naanna

• Tukkaguru
  • 3B M ii
Hakusessa olis alkoholiton ja hyvän lämpösuojan sisältävä muotoilusuihke, jota voisi käyttää myös kuiviin hiuksiin. Tuo alkoholittomuus ei ole täysin ehdotonta, mutta kiva olis, jos se ei löytyis incistä heti veden jälkeen toisena.

Olen lukenut nyt useammankin ketjun tälläistä tuotetta etsien, mutta nähtävästi sellaista ei joko ole olemassakaan, tai sitten olen vaan täysin sokea.  :-\

Poissa MAS

• HAIRahtanut
mahtaako TiGin Mohawk geelille olla mitään vastinetta markettituotteissa? Joku todella jämäkkä muotoilija , mikä pitäisi vähän pidemmänkin tukan just eikä melkein kuosissaan. Eipä tuo mitään mahdottomia mansikkalasta tilattuna maksa, mutta jos jotain halvempia yhtä toimivia löytyisi...
1b F ii

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
Kun suoristan kiharat hiukseni niin en saa niihin mitenkään nostetta enää. Niistä tulee tietenkin sileät ja suorat mutta haluaisin myös niihin enemmän tuuheutta, niin että niistä tulisi tuuhean suorat! ::) Yleensä yritän pöyhiä niitä tosi paljon sillä aikaa kun ne kuivuvat tai sitten föönaan pää alaspäin, mutta vaikka tukka olisi kuinka tuuhea ja "iso" tyvestä, niin heti lätsähtyy kun suoristan. Olen myös yrittänyt tehdä suoristusraudalla sellaisia tuuheuttavia "vekkejä" tyveen, mutta sekään ei auta. Miten saisin siis suoristetut hiukset myös tuuheiksi?  Jos joskus olen onnistunut saamaan enemmän pöyheyttä, niin latvat näyttävät risuisilta ja sitten kun niitä vuorostaan yrittää varovasti silotella niin heti lätsähtää. :( En hae mitään über-tuuheutta, vaan sellaista kivaa nostetta juureen. Onko vinkkejä?

Poissa Mena

• Tukkaguru
Oletko kokeillut suihkuttaa lakkaa tyveen ja sitten odotella hetken että lakka kuivuu, ja vasta tämän jälkeen päästää tukan takaisin alaspäin? Myös pieni tupeeraaminen tyvestä auttaa. :)

Poissa Herya

• Tukkaguru
Onko kukaan kokeillut lorealin tecni.art pli kampausnestettä? Toimiiko kuivassa tukassa? Tekeekö tukan kovaksi?

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
Oletko kokeillut suihkuttaa lakkaa tyveen ja sitten odotella hetken että lakka kuivuu, ja vasta tämän jälkeen päästää tukan takaisin alaspäin? Myös pieni tupeeraaminen tyvestä auttaa. :)

Olen kokeillut lakkaa tyveen, mutta hetken päästä sekin lätsähtää ja lakka vaan tahmaa muutenkin. Yleensä olen huomannut että vaikka yritänkin laittaa jotain kohottavia tuotteita tyveen, niin loppujen lopuksi ne vaan vetävät hiukset enemmän alas, kun kuitenkin rupeavat tahmaamaan vähän ajan päästä (siis myös ihan kevyellä annostuksella). Tupeeraamistakin olen kokeillut, mutta jotenkin se antaa nostetta väärään paikkaan, jotenkin liikaa sivuille (miten sen nyt selittäis).

Viimeksi sain ihan OK tuloksen kun aika pesevän shampoon jälkeen laitoin hoitoainetta vaan latvoihin ja jätin tyven ihan ilman mitään (ei siis edes muotoilutuotteita, paitsi ihan vähän suihkittavaa lämpösuojaa). Ehkä jonkun mielestä on päivänselvää että laittaa hoitoainetta vaan latvoihin, mutta minä ainakin laitan aina hoitoainetta ihan tyveen asti. Yleensä siksi että minulla ei ole rasvoittuva päänahka eikä lätsähtävä hiuslaatu kun pidän sen kiharana, ainoastaan suoristaessa lätsähtää. Ja sitäpaitsi ajattelen aina että tämän päivän tyvi on jonkun vuoden päästä latva! ;D Mutta siis, jättämällä tyvet "aineettomiksi" pesevän shampoon jälkeen niin auttaa hieman.

Poissa zubi

• Tukkaguru
Onko täällä muita, joilla äärimmäisiä vaikeuksia eri suuntiin taipuilevien latvojen kanssa?

Mulla on tätä taipumisongelmaa kaikissa pituuksissa, myös yli olkapäämittaisessa eli jo suht pitkässä tukassakin sitä oli hyvin voimakkaasti. Ainoastaan ihan lyhyessä samaa ongelmaa ei ole, mutta en nyt halua hirmuisen lyhyttä tällä hetkellä. Viihdyn polkkamitassa mainiosti ja se mielestäni sopii tyyliini ja luonteeseeni. Ärsyttää vaan ihan hirveästi kun aamulla vääntää ja kääntää tukkaa, suoristaa ja föönaa ja sitten tunnin-parin päästä latvat taipuvatkin jo juuri sinne minne itse haluavat, eli siis oikea puoli ulospäin ja vasen sisäänpäin. Eikä kyse ole mistään pienestä taipuilusta, jota ei muka huomaisi - olen ihan joskus saanut kommenttiakin "toispuoleisesta kampauksestani".

Mulla tää taipuilu tuntuu olevan aika kovaa, sillä huolestuttavan moni kampaaja on kovin kauhistellut tilannetta eikä ole osannut muotoilla sivuja menemään edes suurin piirtein samaan suuntaan. Olen kuullut kampaajilta kysymyksiä "miten sä oikein pärjäät näiden kanssa" mikä on jo kamalaa kuultavaa ammattilaiselta.  ;) Vaikuttaa siis siltä, että mä itse hallitsen tämän kauhean karvastoni kuitenkin heitä paremmin. Mulla on käytössä mm. Tigi small talk, Davines suoristusvoide ja Osis suoristussuihke muotoilutuotteina. Varmaan parempiakin vaihtoehtoja olisi, näistä en juuri hullua hurskaammaksi tule.

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
Onko täällä muita, joilla äärimmäisiä vaikeuksia eri suuntiin taipuilevien latvojen kanssa?
o/

Oikealla puolella päätä latvat kääntyy ulos ja eteen, vasemmalla sisään ja taakse. Pidemmässä tukassa tämä tarkoittaa loivaa luonnonkiharaa, mutta lyhyemmässä oikukasta tukkaa. Tässä polkkamitassa ainoa toimiva keino taltuttaa latvat on Tigin Control Freak-suihke ja kunnon "käristys" suoristusraudoilla. Päälle vielä Masterpiece-lakkaa ja avot. Nyt kyllä, kun malli on kasvanut ylipitkäksi, niin ei meinaa nuokaan aseet toimia. Hyvä leikkaus pelastaa myös paljon, ainakin mulla.

Tristy

• Vieras

Täällä kolmas. o/

Mullakin taipuu oikealla puolella päätä hiukset ulospäin ja vasemmalla sisään. Erityisen rasittavaa tämä on otsatukan kohdalla, joka kääntyy ulospäin kun se on vähänkään ylikasvanut. Takaa en ole huomannut, että hiukset kääntyisi mihinkään suuntaan. Pidemmissä hiuksissa tätä ei huomannut niin selvästi (ja pidinkin kyllä hiuksia enimmäkseen kiinni), mutta näissä noin leukapituisissa hiuksissa ilmiö on melko rasittava. Laitan föönauksen alle Tigin Superstaria tai Redkenin Satinwearia, sen jälkeen suoristan osiot suoristusraudalla, sen jälkeen Tigin Hair stick -vahaa ja lopuksi vielä lakkaa. Tällä arsenaalilla tulos pysyy oikeastaan koko päivän, pysyvyys vaatii kyllä ehdottomasti mun päässä tuon suoristusraudan käytön.

Poissa zubi

• Tukkaguru
Oikealla puolella päätä latvat kääntyy ulos ja eteen, vasemmalla sisään ja taakse.

Juuri näin. Mulla on samalla myös hirveän suora ja jäykkä hiuslaatu noin ylipäätään, joten pitkänäkään ei vedä kiharaan/laineille ollenkaan.

Mullakin suoristusraudan käyttö on ihan ehdotonta, että saan hiukset pysymään nätisti. Inhoan vain sitä, miten "tönkkö" lopputulos suoristamisesta tulee, jotenkin ilmavuus siinä kärsii kuitenkin. Tykkään suoristamattoman tukan luonnollisesta liikkeestä ja pehmeydestä myös, mutta sitten samalla joudunkin kärsimään tästä hirveästä taipuilusta ihan kunnolla.

Mulla on kyllä varmaan myös ihan hirveen huono suoristusrauta. Ehkä joskus on varaa hankkia GHD:t.  ::)
« Viimeksi muokattu: 24.10.08 - klo:09:55 kirjoittanut Zubi »