Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta  (Luettu 502127 kertaa)

Poissa armi

• Tukkaguru
^ Pursebuzzissa oli hyvä video-ohje tuollaisen tekemiseen, taisin poimia tämän jostain toisesta ketjusta vähän aikaa sitten: http://hair.pursebuzz.com/?p=275

Testasin tuota ja noin saa kivasti sen pienen "möykyn" tuonne :D Itse tosin sovellan tuota mielummin niin, että teen ponnarista vielä nutturan. Toivottavasti linkistä oli apua edes hieman, vaikkei tuossa olekaan miten tukan saa kokonaan palloksi. :)  (Ja toivottavasti jollain olisi hyvä ohje siihenkin, olisi kiva itsekin oppia tekemään vastaava kampaus..)
« Viimeksi muokattu: 10.12.08 - klo:04:48 kirjoittanut a2mi »
So it goes.

petomaani

• Vieras
Kiitti tosi paljon, a2mi! :) Tota pitääkin kokeilla, ei vaikuttanu meikäläisellekään liian vaikeelta!

Poissa Iia

• HAIRahtanut
Kuinkahan kuluttavaa hiuksille on käyttää melkein joka yö pehmeitä "kukkapatukoita" (myydään esim. Seppälöissä ja S-marketeissa) ? En ole huomannut, että olisi mitään seurauksia tullut, mutta mitenhän pitemmällä tähtäimellä?

Poissa armi

• Tukkaguru
Kaipailisin apua muotoilutuotteen etsinnässä!
Tarvitsisin jotain, jolla saisin jakaukset toimimaan minun tahtoni mukaan :D Luonnostaan jakaukseni asettuu vain ja ainoastaan suoraksi keskijakaukseksi, ja pyrkii koko ajan siihen vaikka miten muovaisin tukkaa. Suora keskijakaus ei vaan ole minua yhtään imarteleva, ja tykkäänkin pitää sivuotsista ja -jakausta sekä kammata taaimmaiset päällishiukset taaksepäin kohottaen niitä. Otsis tässä on pahin ongelma - jos kampaan sen sivuun, niin otsis "hajoaa" rumasti "palasiksi" ja ne palat taipuu omille puolille keskijakauksen mukaan. Siis, argh! Tähän ei edes vaikuta milllään tavalla otsiksen enempi kerrostaminen, ja vaikka sen leikkaisi kuinka hyvin niin se on pois muodostaan max. 2 viikossa.

Osiksen hiuspuuteri on auttanut kivasti, se kohottaa tyveä ja tuo muotoiltavuutta. Hartsikertymien pelossa kuitenkin haluaisin vaihtaa sen, koska kuitenkin lähes päivittäin tuollaista tuotetta kaipaan. Minkään vahan en usko tulevan kysymykseen, koska niissä harvemmin on tarpeeksi tenkua ja ne järeämmät "painaa" tukassa sen verran ettei otsis sitten ainakaan asetu.. Suihkepullo muutenkin on käyttömukavuudeltaan parempi.

Ehdotelkaa jotain, eli "Osiksen hiuspuuteria suihkemuodossa" haeskellaan. Redkenin Wool Shake?
So it goes.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
^En ole varma, mutta joku taisi ainakin epäillä, että Redkenin Whool Shakessa saattaisi olla hatsia? Onko tuon inci jo jossain?

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
Minulla on Wool Shake -pullo, mutta INCI on ilmeisesti ollut siinä pahvikotelossa. Kotelon heitin jo kauan sitten pois.  >:(  Mahtaako tuossa Dust It:issa kuitenkaan olla hartsia? INCI on lyhyt ja ytimekäs: Aqua, Silica silylate, Sodium benzoate, VP/VA Capolymer, Citric acid, eli: vesi, viskositeetinsäätäjä (?), säilöntäaine, kalvonmuodostaja ja sitruunahappo. Epäilen että tuo hartsiherja on vain kaupunkilegenda.  ::)
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Lynnei

• Vieras
Pari sivua taaksepäin oli juttua villisti kääntyilevistä latvoista ja vinkkejä niiden taltuttamiseen. Ongelmani on hyvin samantyyppinen. Siis, millä muotoilutuotteilla saisin latvani täysin suoriksi ja hyväkuntoisen näköisiksi ILMAN SUORISTUSRAUTAA? Latvani ovat tosiaan ehkä hippusen luonnonkiharat (siis vain hippusen, ehkää juuri ja juuri laineiksi voi sanoa), erittäin kuivat ja helposti takkuuntuvat. Lisäksi vaatimuksena on se, että latvoihin tungettavien mahd. silikonia sisältävien mömmöjen täytyy olla sen verran kevyitä etteivät lätistä kauhealla vaivalla juuresta pörröteltyjä hiuksiani. Karvastoni on erittäin helposti lätsähtävä ja rasvoittu myös melko nopesti. Pituutta löytyy hieman hartioiden alapuolelle. Olen pohdiskellut, voisiko esim. föönin kanssa käytettävä suoristussuihke + joku latvaseerumi -tyyppinen tuotekombinaatio helpottaa elämääni? Entä lätistääkö latvojen fönaaminen silikonipitoisella härpättimellä (After Party?) "ylempää" tukkaa? ???

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
Minulla on Wool Shake -pullo, mutta INCI on ilmeisesti ollut siinä pahvikotelossa. Kotelon heitin jo kauan sitten pois.  >:(  Mahtaako tuossa Dust It:issa kuitenkaan olla hartsia? INCI on lyhyt ja ytimekäs: Aqua, Silica silylate, Sodium benzoate, VP/VA Capolymer, Citric acid, eli: vesi, viskositeetinsäätäjä (?), säilöntäaine, kalvonmuodostaja ja sitruunahappo. Epäilen että tuo hartsiherja on vain kaupunkilegenda.  ::)

Tässä on hartsia: VP/VA Copolymer. Ja jos nyt en ihan väärin muista niin Wool shakesta sama ainesosa löytyy myös.

Edit: Eli muistin hiukan väärin kuten alapuolen incistä näkyy :D Mutta on siinäkin joku Copolymer, onkohan se jonkinlaista hartsipitoista ainetta?
« Viimeksi muokattu: 22.01.09 - klo:15:23 kirjoittanut Aquatar »

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
Wool Shaken INCI:

Aqua/Water, Lithium Magnesium Sodium Silicate, Propylene Glycol, AMP-Acrylates/Allyl Methacrylate Copolymer, Sorbitol, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Phenoxyethanol, Glycerin, Methylparaben, Parfum/Fragrance, Chlorphenesin, Polyacrylate-3, Maltodextrin, Coumarin, Linalool, Cl 14700/Red 4, Cl 15510/Orange 4, Gossypium Herbaceum/Cotton Extract, CI 42090/Blue 1 (D29061/1)

Poissa nukka

• HAIRahtanut
Olen tässä tekemässä tilausta rullista ja muista sellaisista, mutta olen ihan solmussa tämän asian kanssa! Tilaan samettirullia (nehän ovat kaikista hellävaraisimmat rullat?). Mulla on pitkät hiukset, joten ongelma on että millaisia systeemejä tilaan että saan rullat myös pysymään päässä. Rullapiikit epäilyttää niin kauheasti, kun tuntuu etten saisi niillä rullia pysymään kunnolla.. Jotku kunnon klipsit olisivat hyvät mutta en löydä sellaisia mistään! Voiko tuommoisilla http://www.saksitukku.fi/kauppa/product_info.php?products_id=205 klipseillä kiinnittää rullat? Jos rullat ovat halkaisijaltaan vaikka jotain 3-4 cm.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
Eikö colophonium ole hartsi? Onko VP/VA Copolymer sama asia?

Poissa SH

• Tukkaguru
Muotoilupuolella ei taida olla vielä Joicolle omaa ketjua. Onko juureksilla kokemuksia Joicon Design-sarjasta? Sarilla taitaa joku vaha ainakin olla. Vahaa mä en kaipaa, mutta Humiity kiinnostaa kovasti. Pitää kuulemma hiukset suorana nukkumisen jälkeenkin jos ghd:llä on suoristanut ja suihkauttanut tätä hiusten sekaan viimeistelyvaiheessa. Kiinnostaisi kovasti kuulla mitä tahansa mielipiteitä tästä tuotteesta siis http://www.lookfantastic.com/hair/joico/style-and-finish/joico-design-humidity-blocker-150ml.html. Mulla on pitkät suorat hukset, jotka kihartuu ja "vääntyy" nukkuessa tai kuivuessaan vapaasti. Kerro siis millaiset omat hiuksesi ovat, jotta osaan (/osaamme) arvioida soveltuvuuden ja tarpeen omaan päähän.  :)

Kitekat

• Vieras
Meikäläistäkin kiinnostaa nuo Joico Design -tuotteet, erityisesti humidity blocker -suihke. Lehdissä on näitä kyllä suositeltu, mutta kaupoista en ole löytänyt.

Jos jollakulla kokemuksia tai vinkkejä mistä saa hankittua, niin kiitollisena otetaan tieto vastaan tähän tukkaliianuseinhuonosti-päähän  ::)

Poissa armi

• Tukkaguru
^ Itse olen nähnyt tuota Humidy Blockeria kampaamon hyllyssä (Sektorin Hairlekiini, Kuopio) mutta on tuolla suhteellisen kova (Suomi-)hinta niin jäi ostamatta. Olisikohan ollut n. 30 euroa eikä pullokaan ole erityisen iso. Tilaan varmasti tuon kunhan seuraavan kerran tulee muutakin tilattavaa LF:ltä. :)
So it goes.

Poissa nona

• Haiven
  • *
Ystäväni tarvitsisi hiukan apua polttarikampaukseensa.

Eli siis, häneltä löytyy n. BSL-pituinen, paksu ja kihara tukka johon hän haluaisi kuitenkin tehdä erilaista kiharaa lämpörullien avulla.
Pitäisikö hiukset suoristaa ennen rullien laittoa? Hänen hiuksensa kun ovat sen verta kiharat jo ennestään, noiden rullien avulla olisi tarkoituksena saada hiukan loivempaa kiharaa aikaan.
.2cCiii.