Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta  (Luettu 502188 kertaa)

Poissa Amie

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Tarvitsisin apua otsatukan muotoilussa. Kampaaja leikkasi mulle sivuotsiksen, josta tuli liian lyhyt. >:( Sitä on tosi vaikea saada pysymään paikallaan, meinaa nousta kummalliseksi töyhtöksi. Etuhiuksissa on luonnostaan pyörre, ja tähän mennessä olen joutunut suihkimaan kauheasti lakkaa saadakseni otsiksen asettumaan nätisti. Mitä tuotteita tai tapoja suosittelisitte otsiksen muotoiluun?

Poissa Miho

• HAIRahtanut
Mullakin on etuhiuksissa pyörre ja osa etuhiuksista tulee, tai siis haluan ne, sen pyörteen yli toiselle puolelle. Hiusten pesun jälkeen föönaan etuhiukset huolella muotovaahdon ja harjan kanssa. Ja sitten vielä lakka päälle. Näin itselläni ainakin pysyy itsepäiset hiukset. Jos en otsikselle mitään pesun jälkeen tee, niin ei puhettakaan, että sitä sais pysymään. Tulee semmoinen perinteinen keskijakaus.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
Miten tälläinen kampaus tehdään, kun tuossa kuvassa Ashley Tisdalella on (2.kuva):
http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=1137.375 (siis Cerisen viesti Hiusidolisi (kuvia) -ketjussa sivulla 26)

Lähinnä tuo takaraivon "nuttura" kiinnostaa. Onko muuta keinoa kuin tupeeraus?

Poissa Iida

• HAIRahtanut
Katselin tuota FAQ-osastoa äsken ja bongasin sieltä tuollaisen hiusten "tuuheutusaineen", nimeltään Thicker Fuller Hair Volume Booster. Siis jonkinlainen kampausnesteen tyyppinen juttu tuo varmaan on? Onko joku täällä käyttänyt tuota menestyksekkäästi ja saako sitä vielä sokoksesta? Näyttäis olevan useamman vuoden vanha tuo viesti missä tuo tuote oli mainittu..

Poissa Sistine

• Haiven
  • *
Lomareissu etelään ois nyt edessä ja pitäis löytää joku kätevä muotoilutuote mukaan. Tosiaan marketista pitäis löytyä, ja käydä sekä föönauksen alle että vapaasti kuivumiseen tuomaan ryhtiä. Melko huonokuntosen luonnonkiharan tukan omistan, eli ei mielellään saisi sisältää alkoholia.. Kuinkas onko esimerkiksi tämä got2be smooth 'n chic styling lotion mistään kotoisin? Siitä ilmeisesti löytyy ainakin uv- ja lämpösuoja. Vai oisko joku muotovaahto kuitenki parempi vaihtoehto.. Kokemuksia ja suosituksia kaivataan :)..

Poissa heidii

• Haiven
  • *
mulla on tuota got2be smooth`n chic tököttiä ja ainakaan minun hiuksille ei  tuo mitään ryhtiä.hieman liukastaa hiusta ja tuo niihin ällökermaisen vadelman tuoksun,ei muuta.itse suosittelisin ehdottomasti muotovaahtoa jos ryhtiä haluat.ja jos en ole väärin katsonut niin tässä taisi jossain kohti inciä olla alcohol.en voi varmistaa asiaa kun pullo ei ole käsien ulottuvilla mutta näin muistelisin

Poissa Winnie

• HAIRahtanut
Minulla on viime aikoina tullut tavaksi pestä usein hiukset illalla ja antaa niiden kuivua vapaasti. Laitan hiuksiin kuitenkin illalla suihkutettavan ja voidemaisen jätettävän sekä hieman jotain muotoilutuotetta. Aamulla sitten käytän ilmakiharrinta latvojen kääntämiseen ja sinnikkäiden pyörteiden taltuttamiseen. Kaipaisin nyt kuitenkin jotain hyvää muotoilusuihketta, jota voisi suihkuttaa kuiviin hiuksiin ja joka sisältäisi siis myös lämpösuojan. Tarkoituksena olisi löytää joku aika kevyt tuote, joka ei lähmäisi kuivia hiuksia eikä mielellään sisältäisi myöskään alkoholia. Olen nyt välillä aamuisin suihkutellut hiuksiin Tigin Uptight-suihketta, vaikka se virallisesti taitaakin olla kiharoiden tekoon tarkoitettu, samoin AC:n suihke on testattu. Molemmat pullot alkavat olla kuitenkin lopussa, joten jokin muu aine pitäisi löytää tilalle. Lämpösuojallisia tuotteita selatessa tulee usein esille tuotteet, jotka on tarkoitettu vain kosteisiin hiuksiin käytettäviksi tai suoristuksen alle, kun itse kaipaan nimenomaan toimivaa tuotetta kuiviin ja taipuisiin hiuksiin.
« Viimeksi muokattu: 25.03.09 - klo:21:33 kirjoittanut Winnie »
2aMii

Poissa lip_eh

• Hiushörhö
Millainen inci ja onko käyttökokemuksia tästä: Avonin volyymia antava hoitava vaahto nopeaan hoitoon ja nosteeseen?
Kasvain sanoi kasvain ja kasvoi vain. Toimispa myös hiuksiin.

Poissa Henrietta

• Hiushörhö
  • My circus, My monkeys
Voiko  lämpösuojallisen muotoilutuotteen alle laittaa jätettävää hoitista/latvasuojaa tms. vai palaako tukkaan? Kyse siis suoristusraudan käytöstä.
1b Fii

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
Voiko  lämpösuojallisen muotoilutuotteen alle laittaa jätettävää hoitista/latvasuojaa tms. vai palaako tukkaan? Kyse siis suoristusraudan käytöstä.

Ostin itselleni suoristusraudan viime viikolla ja kyselin juurikin samaa asiaa alan liikkeestä josta kävin ostamassa lämpösuojan. Siellä ainakin sanoivat että on ihan ok laittaa ensin jätettävä hoitoaine ja sitten heti perään lämpösuoja kosteisiin hiuksiin. Ostin nimittäin ensin sellaisen Tigin lämpösuojan/muotoilunesteen joka laitetaan kuiviin hiuksiin, mutta se veti mun hiukset ja latvat ihan hampuksi. Myyjän suosituksesta ostin sitten Bonacuren tuubissa olevaa siloittavaa lämpösuojaa jonka voi laittaa jo kosteisiin hiuksiin ja tulos oli huomattavasti parempi. Ja tuon latvasuojan tosiaan laitoin alle myös.

Poissa Henrietta

• Hiushörhö
  • My circus, My monkeys
^

Kiitos vastauksesta =)
Niin, luulishan sen lämpösuojan olevan eristeenä kuitenkin hoitsikan ja raudan välissä, näin maalaisjärjellä kun miettii.
Tilasin Tigin Smooth&shine muotoilutuotteen, toivottavasti tuo toimii...
1b Fii

Poissa Charleen

• HAIRahtanut
^ tuo smooth&shine toimii oikein loistavasti raudan alla. ite tapaan tehä niin, että levitän pyyhekuiviin hiuksiin jätettävää ja tuota smooth&shinea ja sit föönaan kuivaksi ja suoristan/kiharran raudalla.

Poissa Tiukunen

• HAIRahtanut
  • She that chooses her own path needs no map.
^^ Smooth&Shine on minunkin suosikkini raudan alle. Tekee tukasta ihanan sileän ja tuo kiiltoakin vähän, ja tuoksuukin kivalta. Mitään muuta tuotetta en ole edes kokeillut pitään aikaan kun s&s toimii niin loistavasti! :)
Hiukset: puolipitkät,tummanruskeat,värjätyt,melko hyväkuntoiset, luonnonkiharat, hennot ja kuivat. 2c-3bFi/ii.

Poissa Margot

• Tukkaguru
Mitä juuresten suosikkeja kannattaisi kokeilla, kun haluaa sileän ja pehmeän tukan? Tigin Smooth&Shine sekä After Party toimivat, Small Talk on myös testattu enkä tykännyt.

Lynnei

• Vieras
Tämä kysmys saattaa kuulostaa monen juureksen korvaan pöyristyttävän tyhmältä, mutta mitä ihmettä tarkoittaa, kun muotoilutuottessa tai shampoissa luvataan lisää rakennetta?
Omista itsekin monta härpätintä, jotka ainakin tuoteselosteidensa mukaan lisäävät kyseistä ominaisuutta. En ole kuitenkaan itse vielä ymmärtänyt mitä juttu käytänössä tarkoittaa, jotain tuuheuden ja volyymin suuntaistako? :D Osaisiko joku selittää?