Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta  (Luettu 502189 kertaa)

Poissa Magia

• Tukkaguru
^ Sellaista vähän kuin tuuheutta, ja tekee hiuksista helpommin käsiteltävät, jäntevät yms.

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
^ Sellaista vähän kuin tuuheutta, ja tekee hiuksista helpommin käsiteltävät, jäntevät yms.

Lisäisin vielä, että minusta rakenne on myös sitä, että esim. hiusten kerrostus tulee paremmin esiin hiuksissa, jos niissä on rakennetta. Jos rakennetta ei ole, tukka valuu vain tasaisena massana. Kaikki osiot siis korostuvat hiuksissa paremmin, jos niissä on rakennetta.

Poissa Seitti_

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
hei auttakaas kaverit!  :D etsin tällaisia hiusklipsejä http://www.makeupstore.se/ltlt/products/tools/others/hairclips , jotka on tarkoitettu enemmänkin siirtelemään hiuksia muiden tieltä esimerkiksi kampauksia tehdessä. Olen kiertänyt sokokset ja marketit ja muutamia partureita läpi eikä sellaisia löydy mistään!  onko esim joku nettikauppa josta näitä voisi bongata?  Olisin erittäin kiitollinen vinkistä!

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
^ Itse oon joskus ostanut jostain Kuopion Hairlekiinista. Netistä voi ainakin Hairstorelta tilata :)
3a F ii

Poissa Seitti_

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
^ Itse oon joskus ostanut jostain Kuopion Hairlekiinista. Netistä voi ainakin Hairstorelta tilata :)

Kiiiitos!  :O

Poissa Magia

• Tukkaguru
Osaisiko joku vinkata jotain muotoilutuotetta, joka silottaisi ja / tai kävisi kiharoiden puristeluun, tuoksuisi hyvältä (= makea tai hedelmäinen tuoksu esim.) ja ei sisältäisi alkoholia eikä ainakaan paljoa silikonia? Pointti tässä on lähinnä tuo tuoksu, sen pitäisi olla suht voimakas ja hiuksiin jäävä.

Poissa princess

• HAIRahtanut
^En nyt ole ihan satavarma silareista ja alkosta mutta Tigin Curls Rock- suihke? Se on siis aerosoli, en nyt muista tarkempaa nimeä.
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree

Paikalla Mena

• Tukkaguru
Nyt tarttis vähän jelppiä.  :D

Mulla pätkäistiin tosiaan tukka ja olen vähän hukassa että miten mä saisin sen sellaiselle kuohkealle peikkopörrölle? Luonnonkiharat hiukset kyseessä, saan sen pörröteltyä pyyhekuivana kivasti muotovaahdon kanssa mutta lässähtää melkein heti kun kuivuu. Haluttu lopputulos olisi palttiarallaa tällainen: http://www.ukhairdressers.com/style/hairstyles/11392/2.jpg (Mulla on about tollanen malli nyt tukassa mutta etuosa erilainen ja niskasta vähän pidemmät...)

Mitähän aineita mun kannattaisi siihen tökkiä/puristella? Kävi mielessä se Fructiksen "kamelinkuola" eli jotain mömmöä se on jota pitää taputella ensin käsissä että tulee "kuituinen". Hitto kun en nyt muista tuotteen nimeä, mutta saisiko esim sellaisella halutun lopputuloksen? Wellaflexin shiny waxia kokeilin tänä aamuna, vaha vaan tuppaa lähmäämään helposti ja en nyt varsinaisesti huomannut lopputuloksessa eroa. Muuta kuin että noi edessä olevat suoremmat pätkät vähän pysyvät paremmin kurissa.

Mä olen niiiiin hukassa näiden muotoilujuttujen kanssa kun aina ollut pitkät hiukset.  ;D

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
Osaisko joku neuvoa kuinka saisin vapuksi hiukseni tälläin?? Mitä tonne alle vois laittaa?
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
Osaisko joku neuvoa kuinka saisin vapuksi hiukseni tälläin?? Mitä tonne alle vois laittaa?
Pumpulia tai vessapaperia? Ihan mitä vaan kunhan se ei sieltä hiuksen alta näy.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Miho

• HAIRahtanut
Pumpulia tai vessapaperia? Ihan mitä vaan kunhan se ei sieltä hiuksen alta näy.
Saisko foliosta jämäkämmät törreöt rutisteltua? Paitsi luistaakohan hius siitä päältä... Pitäis varmaan saada kuitenkin jotenkin jämäkästi myös päähän kiinni ettei ne lähde huitelemaan niskaan. :)

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
Mulla pätkäistiin tosiaan tukka ja olen vähän hukassa että miten mä saisin sen sellaiselle kuohkealle peikkopörrölle? Luonnonkiharat hiukset kyseessä, saan sen pörröteltyä pyyhekuivana kivasti muotovaahdon kanssa mutta lässähtää melkein heti kun kuivuu. Mä olen niiiiin hukassa näiden muotoilujuttujen kanssa kun aina ollut pitkät hiukset.  ;D

Siis mullahan ei myöskään ole kokemusta lyhyiden hiusten muotoilusta, mutta mulla tuli mieleen Tigin Cocky, koska se antaa musta hyvin tukea, eikä lässähdä itselläni ainakaan helposti. Luulisin, että sillä sais vähän lyhyempää just pörrötettyä pyyhekuivaan kun levittää. Ja ehkä voi vähän lisätä vielä kuivaankin, jos haluaa joitain osioita korostaa tms. Samalla tavalla vois kokeilla myös Lanzan Molding Pastea, joka on kai enemmän vahan tyyppinen (en oo käyttänyt pahemmin vahoja). Tuolla Molding Pastella saa myös musta kivasti sellaista rakennetta ja tukea ja ei myöskään lässähdä helposti, mutta hiukset on kivasti muotoiltavan oloiset, että voi puristella jne. Tuo tosin lähmää, jos annostelee liikaa, mutta kun sulla on luonnonkihara, se saattaa kestää tuota paremmin kuin mun ohuet ja hennot hiukset, joihin tuo tulee annostella varovasti.

Paikalla Mena

• Tukkaguru
^ Ei tule mieleen mitään markettituotetta joka vastais tota Tigin Cockya? Mä kun en ole ihan vielä tekemässä tilausta (lue: no money no new tigi&joico) ja Suomen hinnat hirvittää. Toi kyllä vois kuulostaa sopivalta jos sulla se toimii myös pitkään tukkaan kun mä todennäköisesti kasvatan nää takas pitkiks. :)

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
Mulla on usean värinpoiston jäljiltä hiusten latvat todella huonossa kunnossa, sellaista pientä säkkärää ja PÖFF jokaisen pesun ja föönauksen jäljiltä. Koitan näitä nyt hoitaa hyvin, mutta hiuksia ei tällä hetkellä voi oikeastaan pitää auki, koska latvat näyttävät niin törkeiltä. Olisiko kenelläkään antaa vinkkiä siitä, miten ja millaisilla tuotteilla näitä latvoja voisi muotoilla siten, että käkkäryys ja kuivuus vähän edes jemmautuisivat? Tällä hetkellä käytän Goldwellin kiiltovahaa, jolla saa pahimman pörröisyyden pois päälliosasta, mutta latvoihin se ei juurikaan auta. Suoristusraudallahan tuon pörröisyyden saisi hetkellisesti pois, mutta se nyt ei ole kamalan järkevä ratkaisu ainakaan jokapäiväiseen käyttöön.

Niin joo ja tosiaan - jos hiukset ovat päässeet tuohon käkkärävaiheeseen, onko niitä mahdollista enää ylipäänsä hoitaa edes suhteellisen normaalin näköisiksi vai onko pakko vaan leikata latvat pois?

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
Mena, sen verran muistan että meidän kuontaloille sopii ihan eri tuotteet, mutta antaahan sekin jotain käsitystä ;D Mutta siis heti kättelyssä voi todeta että kaikki tuotteet jotka lupaavat kiiltoa, eivät sitten taas pidä niin hyvin. Kiiltoa tuovat vahat toimii paremminkin juuri siihen - ei varsinaiseen muotoiluun.
Kuituvahat on yleensä ottaen melko hyviä koska niitä pystyy kohentelemaan päivän mittaan. Heh....tuli mieleen että mulla oli yksi vaha joka ei mulla toimi, olis sulla varmaan ihan napakymppi ;D Wellan Shockwaves'lla on joku kuituvaha, en muista mikä sen nimi olikaan.

Ainiin, tsekkaapas siitä sun olemassaolevasta vahasta voiko laittaa kosteisiin hiuksiin. Mulla nimittäin hiukset nousi ihan uusiin sfääreihin kun tajusin levittää/nyppiä kosteisiin hiuksiin. Vielä kun fööniä hetken näyttää niin on kyllä todella mahtikuontalo! Sen jälkeen pystyy hyvin vielä muovailemaan hiuksia. Kuituinen vaha olisi tästä syystä kyllä ihanteellinen. Mulla on tästä märkätukka-levityksestä loistavia kokemuksia catfight'sta, Thrill'stä ja Superegosta. Tosin noi on kaikki kampaamotuotteita. Superegon satuin kerran nappaamaan Hairstoren alekorista 4e.

Lookfantasticin sivuilla luin käyttäjien kommentteja Catfight'sta ja monet siellä antoivat hiusten kuivua itsekseen (siis kosteisiin hiuksiin levityksen jälkeen) ja kuulemma korostaa luonnonkiharaa/laineikasta hiusta. Itse tein kerran niin etten näyttänyt fööniä, Superegolla puristelin hiuksia pitkin kuivumista, mutta koska alla oli todella massiivinen tehohoitokäsittely kutristo päätti illemmalla jo taipua päätä myöten......sen jälkeen ei ole tullut kokeiltua vielä uudelleen ilman fööniä.

Roksane, ei tuossa vaiheessa kyllä oikein muu taida oikeasti auttaa kuin pieni pätkäisy. Silikoniset suojat tietysti ihan ehdottoman tärkeitä latvoille, mutta ne lähinnä vain naamioivat.
« Viimeksi muokattu: 29.04.09 - klo:10:44 kirjoittanut Jouana »
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.