Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta  (Luettu 502228 kertaa)

Poissa Tiitunen

• HAIRahtanut
Roksane, minä sanoisin, että kun hoidat hiuksia hyvin, kerralla ei tarvitse leikata kovin paljon. Luultavasti kärähtänyttä latvaa täytyy/kannattaa tasoittaa aika säännöllisesti, kunnes se on kasvanut pois ja hiukset ovat taas suht normaalissa kunnossa. Näin luulisin mm. omien kokemusteni perusteella. Hoidolla ja muotoilulla huonokuntoiset hiukset saa kuitenkin paremman näköisiksi ja tuntuisiksi.

En tiedä muotoilumieltymyksistäsi, mutta minusta voisit kokeilla samettipintaisia papiljotteja. Ne ovat hellävaraisia hiuksille, ja nillä saa hiuksiin sileän, kiiltävämmän pinnan ja kaikkein huonoimmat latvat siististi taivutettua sisäänpäin.  ;) Karvaisuus talttuu aika hyvin. Hiuksen meikkaamiseen voisi kokeilla ehkä Tigin Afterpartya ja silikonisia kiilto- ja latvatippoja, niitähän on tosi monella merkillä.

Kärähtäneeseen kähärään auttavat myös öljyt, ja tietysti hyvät hoitoaineet.

Minullakin olisi kysymys Cockysta: miten se toimii pitkässä hiuksessa ja ennen kaikkea, vaatiko se toimiakseen föönauksen?
« Viimeksi muokattu: 29.04.09 - klo:11:56 kirjoittanut Tiitunen »
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
^ Suuri kiitos kattavasta vastauksesta! Täytyykin perehtyä noihin paplarijuttuihin, ne ovat mulle toistaiseksi aika tuntematonta aluetta.

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
^ Ei tule mieleen mitään markettituotetta joka vastais tota Tigin Cockya?

Valitettavasti mulla ei ole oikein kokemuksia markettituotteista, mutta varmaan joku kuituvahan tyyppinen tai joku muu jähmeä jankkimainen tuote vois vastata tarkoitusta, kun tuo Cocky on myös aikamoista liisteriä. Ja tosiaan jos kokeilisit vahan käyttöä kosteisiin hiuksiin, kuten Jouana ehdotti. Itse siis laitan tuon Cockyn aina kosteisiin hiuksiin niin sen saa ensinnäkin hyvin levitettyä ja muutenkin tuntuu toimivan ihan eri tavalla.

Minullakin olisi kysymys Cockysta: miten se toimii pitkässä hiuksessa ja ennen kaikkea, vaatiko se toimiakseen föönauksen?

Itsellä tosiaan hennot ja ohuet hiukset, pituutta vähän olkapäiden alapuolelle ja mulla Cocky antaa kivasti tukea, rakennetta ja tuuheutta. Ei vaadi foonausta, mutta kuivuessaan saattaa vähän koppuroitua, mutta tuosta selviää harjaamalla/kampaamalla. Jos en ihan väärin muista niin muutkin täällä ovat kirjoitelleet käyttävänsä Cockya pitkiin hiuksiin, oisko ainakin Hunajapupu.

kuukkeli

• Vieras
Pikaista apua kaivataan! Aikomuksena on illaksi suoristaa hiukset ja haluaisin suoristustuloksesta todella kiiltävän joten kysymys kuuluukin käykö suoristusraudan alle millään muotoa kiiltovaha? Käytössä on Cutrinin Glossy Hair Paste ja tuo kyllä antaa tosi mukavasti kiiltoa aivan hippuisella määrällä.

Poissa armi

• Tukkaguru
^ Kokeile yhdellä pienellä hiusosiolla suoristaessa että miltä näyttää ;) Sitten loppuun tukkaan jos näyttää sopivan. Itse voisin kuvitella että oman tukkani vaha lähmäisi eikä rauta liukuisi hyvin, mutta riippuu varmastikin tukasta ja vahasta. Kiiltosuihke/-seerumi olisi varmaan paras vaihtoehto raudan alle.
So it goes.

Poissa lip_eh

• Hiushörhö
Olen miettinyt jo jonkin aikaa, voiko merisuolaa käyttää sellaisenaan shampoopesun yhteydessä kuorimaan päänahkaa? Tai voiko sitä liottaa veteen ja sitten suihkia hiuksiin, jos haluaa improvisoida suolaspraytuotteita? Millaisia hyviä/huonoja vaikutuksia sillä voi olla hiusten kuntoon? Olen tietämätön
Kasvain sanoi kasvain ja kasvoi vain. Toimispa myös hiuksiin.

Poissa Kaisuli

• HAIRahtanut
mulla ois kysymys lyhyiden hiuksien muotoilusta. siis miten ja millä kannattais muotoilla lyhyet, erittäin ohuet, helposti lässähtävät ja rasvoittuvat hiukset, joissa on myös pyörteitä? poikakaverilla on tällaset ongelmahiukset, ja mä oon kyllä ihan ulalla, että mitä niiden kanssa tekis...

kampaajat tyrkyttää sille aina jotain supervahvaa geeliä, mut mun mielestä ne on aivan liian stydiä tavaraa sen hennoille kutreille. varmaan joku vaha, joka ei tekis sellasta rasvalettilookkia, ois paras vaihtoehto mutta mikäs sellanen ois?  :)

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
^ Kokeilepa Kaisuli Tigin Hard To Get -vahaa. Nypit sitä kohtuullisesti KOSTEISIIN hiuksiin ja föönaat hiukset nostamalla niitä kasvusuuntaa vastaan. Lopuksi voit käännellä latvoja suoristusraudalla tai muulla vastaavalla. Hard To Get -vaha on osoittautunut omiin ohuisiin, helposti lätsähtäviin ja pyörteisiin hiuksiini erittäin hyväksi. Ei rasvoita sopivassa määrässä käytettynä, mutta pitää hiukset irti päänahasta todella hyvin.  :D
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
Tuntuu löytyvän monia muotoilutuotteita joissa on seassa suolaa (esim Kevin Murpshyn Hair.Resort). Mikä siinä on ideana ja kuivattaako suola hiuksia?
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa keesha

• Tukkaguru
Nyt joku tukkaguru ilmoittautukoon. ;D

Huomasin, että mullahan on ihan samanlainen tukka tällä hetkellä kuin sinkkiksen Mirandalla 6 seasonissa. Mutta miten saisin tukkaa samanlailla kuin hänellä? Vähän nostetta tyveen ja latvoja tuolleen kivasti laineille + erottelevuutta. Kokeilin minisuoristusraudalla vedellä hieman kaarelle, mutta tulos ei ole yhtä luonnollinen. Ideoita? :)

Samalla oikeastaan voisin kysyä, mitä tässä tokassa kuvassa on tehty tukalle. Vähän juhlavampi kampaus:

2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa pekaani

• Tukkaguru
^ Ite saan ainakin pikkasen nostetta käyttämällä hiustenkuivaajaa  pää alaspäin, ja muotoilutuotteet nyt tietty kans. Joku muu sais varmaan tolla tyylillä enemmänkin hiuksia nousemaan, mutta ei tällä taidolla.  ;D. Ot, mutta musta Miranda on ehkä kaunein nainen Sinkkisten nelikosta. Jää vähän noiden muiden varjoon, mutta laittautuessaan (kuten yllä) tosi nätti.

Cutrinin Booster balmissa (muotoiluvoide) sanotaan, että tuote aktivoituu lämmöstä. Riittääkö lämmöksi ihan käsien välissä hierominen, vai pitääkö käyttää esim. kuivaajaa?
« Viimeksi muokattu: 16.07.09 - klo:09:57 kirjoittanut pekaani »

ZaparoZanna

• Vieras
Tietääkö joku, onko Osiksen Volyme Shot-muotovaahdossa lämpösuojaa? Kampaaja myi sen sellaisena mutta epäilyttää koska missään ei lue lämpösuojasta mitään :/

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
Samalla oikeastaan voisin kysyä, mitä tässä tokassa kuvassa on tehty tukalle. Vähän juhlavampi kampaus:

http://www.hbo.com/city/img/look/miranda/season06_1/ep76_mir_martini_blacktop.jpg

Mä ainakin saan suunnilleen tallaisen tukan ihan vaan suoristusraudalla hiusten latvoja taivuttelemalla ja tupeerauksella. :) Tupeerauksen jälkeen kannattaa vielä jollain kevyesti kammata hiuksia niin että saa tuollasen ehjän tasasen pinnan eikä jää sellasia selviä osioita.

Sitä tuuheutta saa suoristusraudallakin kun ei vedä niitä osioita sillä tavalla alaspäin hartioihin päin vaan nostaa sen käsiteltävän hiusosion suoraan ylöspäin ja vetää vielä sinne vastakkaiseen suuntaan kun rauta kulkee hiuksissa.
« Viimeksi muokattu: 08.07.09 - klo:14:30 kirjoittanut Memmuuh »
3a F ii

Poissa nalana

• Haiven
  • *

http://www.hbo.com/city/img/look/miranda/season06_1/ep76_mir_martini_blacktop.jpg

Tuo juhlavampi kampaus näyttää silmääni muotoonföönätyltä kampaukselta. Ilmakihartimen tai föönin ja pyöröharjan kanssa muotoillaan latvoja sisäänpäin. Tyvessä kannattaa nostaa hiuksia ja pitää harjaa hetken aikaa. Lopuksi voi muotoilla sieltä täältä latvoja hieman eri suuntiin, kuten kuvassa. Tällöin vältytään pallokampauksellta. Pohjaksi muotoiluneste tai vaikkapa muotovaahto ja lisäksi tyveen tyvikohottajaa. Kiinnitys lakalla. Hiuslaadusta ja leikkauksesta riippuen voi joutua tupeeraamaankin, mutta ei välttämättä. Pelkällä föönämisellä voi pärjätä, jos on hyvä leikkaus.

Poissa Mena

• Tukkaguru
Mä yritin opetella parikin kertaa tekemään kiharia suoristusraudalla. Pidennukseni ei ole remy-hiusta vaan osa on väärinpäin. Onko se syynä siihen ettei pidennyshiukset kiharru? Jäävät vaan suoriksi.. Omiin hiuksiini sain kyllä aikaiseksi nättiä huoletonta lainetta/kiharaa joten ei tekniikan pitäis ihan metsässä olla.