Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta  (Luettu 501633 kertaa)

Poissa Cecilia

• HAIRahtanut
Tätä on varmaan kysytty kymmeniä kertoja, mutta kysyn silti: miten saan hiukseni pysymään suorina seuraavaan pesuun asti? Minulla on luonnontaipuisa tukka, joka suoristan pari kertaa viikossa. Ainut ongelma on se, että jos suoristan tukan aamulla, jo iltapäivällä latvat ovat taas taipuneet, ja lyhimmät niskakarvat ovat suorastaan kiharalla. Ja tämä tapahtuu siis hyvällä säällä, sateen tai muuten vaan kostean ilman ylättäessä tilanne on aivan toivoton. Voin yrittää selittää suoristusrutiinini, jos joku keksisi siihen jotain korjattavaa.

Pesen hiukset yleensä CWC-tyyliin. Levitän pyyhekuiviin hiuksiin Kerastasen Nectar Thermique -voidetta sekä suihkuttelen vähän Trésemmen lämpösuojaa. Föönaan hiukset täysin kuiviksi. Suoristan hiukset osioittain GHD IV Styler -raudoilla. Lopuksi suihkuttelen tukkaan melko runsaalla kädellä lakkaa, tällä hetkellä käytössä Elnette.

Olen itse huomannut, että jos käytän suihketta kuivaan tukkaan, suoristus säilyy hieman paremmin. Toisaalta monissa kuivaan tukkaan käytettävissä suihkeissa on alkoholia, joka kuivattaa tukkaani.

Sitten vielä toinen kysymys. Ongelmani on ponnarin pitäminen. Minulla on shoulder length -pituiset hiukset, jotka saan vedettyä ponnarille. Kasvojeni ympärillä on kuitenkin melko paljon ns. vauvahaivenia, eli siis lyhyitä hiuksia, jotka eivät ylety ponnarille. En mitenkään keksi, miten saisin upean, sileän ponnarin, josta ei sujuta hiuksia joka suuntaan. Olen yrittänyt käyttää paljon hiuslakkaa, mutta senkään vaikutus ei kestä kauaa.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
Minkä kokoinen (halkaisija) pyöröharja kannattaa hankkia, jos aikomuksena on föönata juuret koholle tai siis tehdä tyvikohotus (en tiedä vaikuttaako valintaan, mutta mulla on pitkä-puolipitkä tukka)? Ilmeisesti kannattaa olla keraaminen tai metallinen(?)? Millaiset piikit olisivat hyviä ja hellävaraisia?
« Viimeksi muokattu: 30.09.09 - klo:20:56 kirjoittanut pinkpepper »

Poissa Kevätperhonen**

• Hiushörhö
Kysyn neuvoa nyt teiltä viisaammilta  ;)  Elikkäs en ole koskaan osannut käyttää muotovaahtoa tms. ja olen aina käyttänyt pelkästään vain hiuksiin jätettäviä hoitoa sekä pituuksiin että latvoihin. Jotenkin olen aina kuvitellut että muotovaahdot sun muut tökötit kuivattavat hiuksia ja tekevät ne tahmeiksi ja hiukset sitten likaantuvat nopeammin. Nyt kuitenkin kaipaisin jonkunlaista "boostia" hiukselleni kun tuntuu että hiukset ovat ohuet ja näyttävät menevän päätä myöten  :(   En oikeastaan koskaan käytä fööniä joten toimivatko muotovaahdot yhtä tehokkaasti vaikkakin antaisin hiusteni kuivua itsekseen..?
Hieman tyhmiä kysymyksiä, mutta tämmöisiä olen itsekseni pähkäillyt  ;D
Lisäksi kaipailisin vinkkejä kevyen pidon antavaan markettituotteeseen, joka ei kuitenkaan tahmaisi hiuksia tai korputtaisi niitä.  ;)

Poissa nukka

• HAIRahtanut
En oikein tiennyt että kuuluisiko tämä enemmän tuonne hiustenhoidon puolelle vai tänne, mutta kysytään nyt täällä.

Olen tässä miettinyt että vahingoittaako balleriinanutturan jatkuva käyttö hiuksia? Eli siis se sellainen nuttura missä hiuksia kierretään ensin itsensä ympäri ja sitten kiepautetaan nutturalle. Teen yleensä yöksi ja joskus päivisinkin balleriinanutturan ja kerrosten takia joudun laittamaan hiukset aika tiukalle kierteelle että ne pysyvät kunnolla.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Tintu

• Tukkaguru
^^jos kampaamotuotteeseen haluaisit sijoittaa, kokeile Small Talkia. Monet ovat sitä kehuneet ja itselläkin hyviä kokemuksia :) tuuheuttaa mukavasti ilman fööniäkin.
Markettituotteista suosittelen Schwarzkopfin Got2Bn 2 sexy muotovaahtoa, föönatessa tulee tuuhea tukka. En kyllä tiedä miten käyttäytyy jos ei föönaa, veikkaisin että saattaa korputtaa... Muutenkin mielestäni tämä sarja on älyttömän ihanan tuoksuinenkin! :-* ihana vadelmalimppari.

Poissa octagon

• HAIRahtanut
Lainaus käyttäjältä: Kevätperhonen**
En oikeastaan koskaan käytä fööniä joten toimivatko muotovaahdot yhtä tehokkaasti vaikkakin antaisin hiusteni kuivua itsekseen..?

Useimmat muotovaahdot eivät toimi ollenkaan ilman fööniä. Usein tulos on korppumaisen kovat hiukset, ja pahimmassa tapauksessa kun niitä alkaa sitten kuivana harjata auki, rapisee hartioille hilsemäisenä kuivuneen muotovaahdon hileitä. Joitain harvoja muotovaahtoja on jotka toimii, taitavat olla lähinnä kampaamotuotteita (vaikka niistäkään kaikki eivät toimi ilman fööniä). Itse föönään aina hiukset pesun jälkeen juuri siksi, että tarvitsen tuuheuttavaa muotoilutuotetta mutta ne eivät oikein hoida hommaansa ilman föönäystä: nekin jotka eivät korputa eivät oikein myös tuuheuta ilman fööniä. Eikä se toisaalta kauaa kestä pää alaspäin harjaillen äkkiä föönätä kuivaksi.

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
En oikein tiennyt että kuuluisiko tämä enemmän tuonne hiustenhoidon puolelle vai tänne, mutta kysytään nyt täällä.

Olen tässä miettinyt että vahingoittaako balleriinanutturan jatkuva käyttö hiuksia? Eli siis se sellainen nuttura missä hiuksia kierretään ensin itsensä ympäri ja sitten kiepautetaan nutturalle. Teen yleensä yöksi ja joskus päivisinkin balleriinanutturan ja kerrosten takia joudun laittamaan hiukset aika tiukalle kierteelle että ne pysyvät kunnolla.

Jos hiukset vetää ihan älyttömän tiukalle, niin toki se venyttäminen vahingoittaa hiusta, mutta kyllä se ainakin päivällä saa ihan jämäkkä olla, yöllä sitten pyöriessä voi sivuille kyllä kohdistua vetopainetta. Myös ponnarin kiinnittäminen aina samaan paikkaan kuluttaa hiusta, eli nutturan paikkaa kannattaa hieman vaihdella. Kuitenkin ballerinanuttura oli ainakin mulle pitkähiuksisena vähiten takuttuva tapa pitää tukkaa, mikä on plussaa.
On kyllä olemassa aika lailla pahempia julmuuksia joita voi tukalleen tehdä kuin ballerinanutturan käyttö, joten voit kyllä käyttää kampausta huoletta, etenkin jos välttelet tukan liikaa venyttämistä ja vaihtelet hieman nutturan kohtaa  :)
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa Belle

• Tukkaguru
Miten tuhoisaa on, jos joka toinen päivä laittaa lämpörullat + käsittelee volymasterilla tyven? Lämpösuojasuihke (Paul Mitchellin Heat Seal) on käytössä ja tehiksenä Redkenin Silk. Olenko hullu hiustenrääkkääjä, jonka kannattaisi lopettaa ajoissa ta muuten kahden kuukauden sisällä hiukset ovat mennyttä...?

Kasvatan hiuksia ja tässä ärsyttävässä solisluumitassa hiukset ovat onnettomat lätsäkkeet. Olenkin kahden vaiheilla: joko leikkautan polkan takaisin tai sitten joudun laittamaan tätä lirua ihan kunnolla. Pelottaa vaan, meneekö hiusten kunto aivan surkeaksi eli joudunko joka tapauksessa nyrhimään polkan ennen pitkää  ::). Olen yrittänyt kukkapaplareilla korvata noita lämpörullia, mutta kukkiksilla tulee liian kiharaa.

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
^Sehän on tosi yksilöllistä, mitä kenenkin tukka kestää eikä kai voi tuohon saada varmaa vastausta kuin kokeilemalla. Kyllähän lämpökäsittely aina tukkaa kuluttaa, mutta en tiedä onko lämpörullat sen pahemmat kuin vaikka fööni ja kyllähän monella on upea tukka miltei päivittäisestä föönaamisesta huolimatta.

Jos vaihtoehdot on kasvatus ja laittaminen tai leikkaaminen niin kyllähän sä voit kokeilla, mitä tukka sanoo tuosta käsittelystä ja leikata sitten jos menee huonoon kuntoon kun jos menet suoraan leikkaamaan niin saattaa harmittaa, ettei tullut kokeiltua.
Mun mielestä tukka on niin iso osa ulkonäköä ja identiteettiä, ettei sitä kannata liian millintarkkaan säästellä jos muotoilulla saa aikaan paljon kivemman tukan ja kivemmassa tukassa on paljon parempi fiilis kun tuntee näyttävänsä hyvältä, kunhan nyt joku järki pysyy matkassa ja muistaa nuo huoltotoimenpiteet.  :)
Mä en oo oikein koskaan ymmärtänyt niitä, jotka vaalivat pitkää tukkaa niin, etteivät juuri koskaan uskalla laittaa sitä yhtään mitenkään, ei koskaan väriä ja aina sama tasapitkä leikkaus, jossa päivästä toiseen sama kampaus joka on se hiuksille hellävaraisin, muttei välttämättä ollenkaan pukeva - joo, onhan se hyväkuntoinen pitkä tukka upea silloin kerran vuodessa kun sen antaa olla vapaana ja laittaa ehkä vähän kiharaakin jos oikein villiksi yltyy, mutta minusta tukasta pitää voida nauttia joka päivä. Paljon mieluummin tunnen joka päivä tukan näyttävän aika kivalta kuin upealta pari kertaa vuodessa, mutta tyylinsä kullakin.

(toivottavasti ei tästä kukaan vetänyt herneitä nenuun, kyllä luonnonvärinen hiusystävällisesti kiinnioleva tukkakin voi näyttää tosi upealta ja sopia kokonaisuuteen, mutta on tullut toisinaan nähtyä näitä tapauksia, jotka eivät panosta ulkonäköönsä hiustenhoitoa lukuunottamatta ollenkaan ja kulkevat aina arkena sen harmaista harmaimman hiirulaisen näköisinä, ainoana kaunistuksena se piilossa siellä jättidonitsin alla lymyilevä tukka joka sitten suurina juhlapäivinä avataan kun samainen henkilö voisi vastaavasti olla myös kokonaisuutena todella upea näky jos hiukan panostaisi tyyliinsä ja sananmukaisesti löysäisi nutturaa hieman.)
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa Tiizku

• Tukkaguru
^Olen ihan samaa mieltä.

Suomalainen ohut ja hento hius ei vaan näytä yleensä hyvältä laittamatta. Oma tukka on hiukan yli bsl ja jo ammattini takia minun on vähän pakko laittaa hiuksia. Vai kuinka moni tulee kampaajalle jonka oma tukka menee liiskana päätä pitkin.

Poissa SH

• Tukkaguru
Onkos kukaan vielä testaillut Joicon Humidityä? Mun niskatukka menee tosi helposti takkuun ja varsinkin kostealla ilmalla paisuu ja menee ihan karmeksi takkupalloksi. Auttaiskohan Humidity tai joku muu tuote? Tigiltä tai Redkeniltäkin otan mielellään suosituksia vastaan  :)

« Viimeksi muokattu: 27.10.09 - klo:17:07 kirjoittanut Shoppaholisti »

Poissa Tiukukello

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Minulla on pienoinen hiusongelma, joka on vielä mennyt pahentumaan hiusten lyhenemisen takia.

Hiukseni taipuvat "väärin". Toinen puoli taipuu nätisti ulospäin ja on näin ollen helposti muotoiltavissa, kun taas toinen puoli on täysin päinvastainen taipuen sisäänpäin. Haluaisin siis että kummatkin puolet taittuisivat ulospäin, jolloinka ensinnäkin hiusmallini näyttäisi siltä miltä pitäisikin sekä minua ei ärsyttäisi kampaukseni ainainen toispuoleisuus.

Elikkä kuinka saisin taipumissuunnan muutettua? Ensinnä tuli mieleen muotoilurauta, toimisiko se tässä tarkoituksessa? Tai olisiko olemassa muita ratkaisuja muotoiluraudan sijaan? [en tiedä kuinka viisasta olisi ostaa muotoilurauta pelkästään tuohon oikomiseen..]
1bFii APL, hennattu hiuksisto. Hidasta kasvatusta midback:iin..
iHerb-koodi: SIK438

Poissa veera

• HAIRahtanut
^Mullakin hiukset taipuu oikealla sisäänpäin ja vasemmalla ulospäin. Ärsyttävää, mutta suoristusraudoilla saa suhteellisen hyvin pysymään suorina koko päivän. Muita keinoja ei oikein taida olla, ainakaan mulla suoraksi föönaaminen ei tuo kestävää tulosta, vaan pienikin ilmankosteus tai tuuli saa hiukset taas taipumaan minne sattuu.

Ja asiasta toiseen, tästä olen niiiin samaa mieltä tragedian kanssa:

Mä en oo oikein koskaan ymmärtänyt niitä, jotka vaalivat pitkää tukkaa niin, etteivät juuri koskaan uskalla laittaa sitä yhtään mitenkään, ei koskaan väriä ja aina sama tasapitkä leikkaus, jossa päivästä toiseen sama kampaus joka on se hiuksille hellävaraisin, muttei välttämättä ollenkaan pukeva
Il mondo è come un libro e quelli che non viaggiano ne leggono solo una pagina.

Poissa Axamit

• Tukkaguru
Äh, inhottavaa, kun nyt kun olen taas kunnolla innostunut hiusten laitosta, niin kostean ilman takia mikään kampaus ei oikein pysy :(. Käytetyissä tuotteissa tai taidoissa ei (tietenkään ;D) ole mitään vikaa, koska normaalisti toimii kuten pitääkin, mutta ilman kosteus saa kaikki kiehkurat loiventumaan, joten oliskohan kellään mitään suosittelua kosteudelta suojaaviksi tuotteiksi? Jonkunlainen hiuslakka varmaan on paras, mutta jos on muita varmoja mömmöjä, niin niitäkin voisi mulle kehua...

Poissa SH

• Tukkaguru
^ ;D "tietenkään".
Toi kovasti huutelemani Humidity on kosteusblokkaaja. Jos raudoilla tekee kiehkurat ja laittaa tota ja lakkaa niin luulis pysyvä, mutta en tiä varmaks.

Tiuku: Mun mielestä on järkevää ostaa GDH:t ihan tuota varten jos kerta sama ongelma joka päivä ja tuo on ainoa keino taltuttaa se.