Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta  (Luettu 501634 kertaa)

Poissa Winnie

• HAIRahtanut
Mikä mahtaisi olla alkoholiton, kuiviin hiuksiin suihkutettava ja lämpäsuojan sisältävä tuote? Jos pesen hiukset illalla niin joudun usein muotoilemaan hiuksia vielä seuraavana aamuna ilmakihartimella tai suoristusraudalla. Laitan illalla kosteisiin hiuksiin jätettävää, jossa lämpösuoja on, mutta kaipaisin vielä aamulla jotain muotoilun alle ja mielellään siis suihkemuodossa.
2aMii

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
^Tresemmen lämpösuoja? Ei sisällä alkoa ja siksi löytyy myös täältä varastoista!
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Axamit

• Tukkaguru
Toi kovasti huutelemani Humidity on kosteusblokkaaja. Jos raudoilla tekee kiehkurat ja laittaa tota ja lakkaa niin luulis pysyvä, mutta en tiä varmaks.

Toi on siis toi Joicon Humidity Blocker? Mä laitan hiuksia normaalisti eri kokoisilla rullilla tai patukoilla, mutta tollanen viimeistelytuote vois kuitenkini olla aika hyvä. Ihmeen vähän tosta on juttua foorumilla! Jos joku omistaa ko. tuotteen, astukoon esiin! Tai jos vielä joku osaa suositella, niin vinkkejä otetaan vastaan.

edit: Tietty toi on aerosoli... No kai niitäkin vielä jostain saa..

Poissa SH

• Tukkaguru
^Joo musta pullo. Yritin sitä joskus tilata feeluniquesta ja unohtui myöhemmin tilata lf:stä. Nyt sit tarvii jenkeistä (ebay?) tilata.

Poissa Winnie

• HAIRahtanut
^Tresemmen lämpösuoja? Ei sisällä alkoa ja siksi löytyy myös täältä varastoista!

Kiitos vinkistä, pitää varmaan kokeilla tuota. Tuossa ei taida olla tosin juurikaan muotoiluominaisuuksia, joten lisää vinkkejä otetaan edelleen vastaan. Kävin tänään kolmessa kampaamokaupassa ja yhdessäkään ei osattu oikein neuvoa kaikkia noita kriteereitä täyttävää tuotetta.
2aMii

Poissa naanna

• Tukkaguru
  • 3B M ii
^Nexxus Canopy?

Poissa Neulanen

• HAIRahtanut
Mä en oo oikein koskaan ymmärtänyt niitä, jotka vaalivat pitkää tukkaa niin, etteivät juuri koskaan uskalla laittaa sitä yhtään mitenkään, ei koskaan väriä ja aina sama tasapitkä leikkaus, jossa päivästä toiseen sama kampaus joka on se hiuksille hellävaraisin, muttei välttämättä ollenkaan pukeva

Oon tästä niiiiin samaa mieltä! Aika monella suomalaisella se oma väri on vielä aika ankea maantienvärinen, silloin ei se kiiltokaan kauheasti lohduta.

Poissa kleio

• Tukkaguru
Haussa olis mahdollisimman halpa mutta melko kunnollinen muotoiluaine. Minä en oikeasti tiedä näistä jutuista mitään, koska viimeksi kymmenen vuotta sitten ostin hiuslakkaa tai jotain vastaavaa.

Minun pitäisi siis saada perjantaina yhdeksi illaksi somat, pehmeät ohimokiharat, Pieni talo preerialla -tyyliin. Papiljotit minulla on, mutta ei minkäänlaista kiharrusjuttua, lämpörullia tms. Aikaa kihartoiden tekemiseen on n. kolme tuntia; eli sen verran voin pitää paplareita tukassa. Minun hiukset on taipuisat ja jää kiharoille helposti.

Mitä ihme ainetta pitää hiuksiin laittaa, että ne pysyy kuosissa n. 6 tuntia? Koska en tartte ainetta kuin tämän illan, saisi se maksaa vain muutaman euron ja kokokin saisi olla pieni. Toki jos koen sen hyödylliseksi ja ihanaksi ja jos nutturakin pysyy sen avulla ihanampana kuin koskaan, niin voin kyllä jatkaa sen käyttöä.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa Axamit

• Tukkaguru
Mä suosittelisin vaahtoa (Herbinalla on hyvä ja halpa ja "terveellinen")? Ja hiuslakka on must. Mä laitan kyllä kiharoita tehdessäni n. neljää eri tuotetta, mutta jos pitäis supistaa minimiin, niin noilla kahdella pärjää.

IMO mun mielestä kestävimmät kiharat saa vaan nukkumalla yön yli niiden kanssa, onnistuisko se? Ainakin mulla se parantaa kiharoiden pysyvyyttä ja muotoa, vaikka aineet ei oliskaan aina parhaat.

edit: Toi Herbinan vaahto voi olla muutenkin sulle hyvä, nimittäin ton nutturan kanssa, koska ei lähmää mutta antaa rakennetta jne.

Poissa kleio

• Tukkaguru
Kiitti. Oikeesti, tuli tosi friikki olo kun tajusin etten tiedä mitään muotoilutuotteista.

Harmi ettei ole mahdollisuutta nukkua paplarit päässä, kun tapahtuma alkaa klo 18.00. Ne on opettajien pikkujoulut johon pitää pukeutua länkkärityyliin  ::) (ja ne pidetään koulun juhlasalissa... onneks on alkoholitarjoilu) ja mä olen sellainen Pieni talo preerialla -nainen. Melkein kaikki vaatteet löytyi kaapista, jopa hattukin... anyway, pitää vaan ostaa tuommonen vaahto. Tai sit mä vedän kaikki hiukset nutturalle ja oon sellainen siveydensipuli.

Mutta kiitokset vielä. Ehkä todellakin pitää uppoutua muotoilutuotteidenkin saloihin jatkossa. Vois jotkut kampaukset jopa pysyä kuosissa kauemmin kuin puoli tuntia!

Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa Axamit

• Tukkaguru
Heh, mä voin kyllä tähän väliin tunnustaa, että mä paatuneena paplari-addiktina kyllä nukun aina ne päässä, vaikka juhlat alkais kuinka myöhään. Jos pitää käydä ulkona, niin huivi päähän, näyttää kun olis rastat tai muuten iso tukka siellä alla ;D

Mä vaan en jaksa alkaa föönaan enkä osaa tehdä mitään kampauksia muuten, niin kiharat on yleensä must. Tai siis, ei aina ehkä kiharat, mutta isommilla rullilla laitettu tai paksumpia osioita laitettu, tai sitten vaan sormikiharat, eniveis, periaatteessa mulla on kuitenkin aina joku häkellys päässä nukkumaan mennessä :D Mun tukka vaan on lyhyenäkin niin raskas, että menee päätä pitkin ja on muutenkin niin karseen näkönen luonnontilassa  :-X.

Menipä OT:ksi :P No, toivottavasti kampaus joka tapauksessa onnistuu :)

edit: Haa, joo mä ajattelin että pippalot olis olleet lauantaina, siitä toi juttu :P
« Viimeksi muokattu: 26.11.09 - klo:12:10 kirjoittanut Axamit »

Poissa kleio

• Tukkaguru
^Mä en kyllä ala perjantaina opettaa penskoja paplarit päässä...  ;D

No, nuttura onnistuu kun sellaista mä pidän usein, juuri sellaista pehmeä sykerö niskassa -tyylistä. Se pysyy ilmankin aineita. Onneks hiukset tosiaan kihartuu helposti ja nopeasti, että kolme tuntia riittää varmasti, jos vaan on sitä jotain vaahtoa. Sokokselle seikkailemaan, siis!

Poissa octagon

• HAIRahtanut
Kyllä minusta ne kiharat saa ihan ilman yön yli paplarit päässä nukkumistakin. Aineiksi riittää ihan muotovaahto ja hiuslakka. Pääasia on, että ne paplarit laittaa vähän kosteaan tukkaan (ihan märkään ei kannata tai saa kuivata turhan kauan sitten paplarit päässä) ja sitten puhaltelee hiustenkuivaimella kunnes hiukset ovat täysin kuivat, lopuksi vielä viileällä ilmalla jos kuivaimessa on sellainen vaihtoehto. Jos ei ole, kannattaa antaa hiuksen "levätä" kuivauksen jälkeen ennen kuin ottaa paplarit pois, tai helposti suoristuu liikaa poistettaessa. Sitten vaan sormin tai harjalla (jos haluaa jättää melko kiharaksi, harjan kanssa kannattaa olla erittäin varovainen) muotoilee hyväksi ja lakkaa päälle.

Ehdottomasti nopein keino olisi toki muotoilurauta, mutta tuskinpa kannattaa hankkia jos ei ole muuten ikinä tarvetta.

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
Miten saa letti kiharat pysymään hyvänä,itsellä aina yhdellä isolla letillä tukka yön yli ja aamulla avaan ja laitan jonkun kampauksen,mutta tuppaa mennä pörröseksi tukka sitten päivän mittaan.Kiharat pysyy mutta äryttää pörröisyys.
Pesunkin jälkeen laitan suoraan vaan letille tukan,jätettäviä hoitsikoita ja sitten muotovaahtoa+muotoiluneste sitten letille.Hiuslakkaa en voi laittaa kun sitten pitää pestä tukka joka päivä eikä pää nahka kestä kun max 2x pesuttelun viikossa,enkä voi harjata tukkaa muuta kun pesun jälkeen sormin haroa vähän muuten jää puolet tukasta harjaan.
Vinkkejä vinkkejä pliis!

Poissa Axamit

• Tukkaguru
Kyllä minusta ne kiharat saa ihan ilman yön yli paplarit päässä nukkumistakin.

Joo saa toki, mutta oman kokemuksen mukaan ne vaan jotenkin on paremmat, kun ne saa kuivua nukkuessa, kuin föönaamalla, en tiedä mistä johtuu, voi olla että mulla on "päässä vikaa" :D.
 Ja kun kihartaa arkeen, niin on kiva, että aamulla voi vaan irrottaa paplarit ja laittaa lakkaa, mihin menee joku 2 min., en mä aamulla jaksa mennä suihkuun ja alkaa föönaan jne. :D. Mutta tietty nyt oli ns. juhlakampauksesta.