Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta  (Luettu 502115 kertaa)

Poissa kleio

• Tukkaguru
^ Höh ei minulla ole edes fööniä. No, katsotaan mitä tulee ja jos näyttää ihan kakalta, niin siveydensipuli-look on ihan ok myös.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
Nyt liikutaan sen verta tuntemattomalla alueella, että pakko kysyä neuvoa. Mitä muotoilutuotteita(mielellään marketista saatavia) kannattaa käyttää tällaisen lopputuloksen tavoittelussa? Hiuksista ei saisi tulla liian "limaiset" varsinkin kun miehen hiukset on tummanruskeat niin perusgeelit tekevät niistä liian öljyisen näköiset. Pito saisi myös olla aika hyvä kun tukka on paksua jouhta ja sitä on PALJON  :) Kuvan kampaus on ehkä vähän liian siloteltu, mutta tuosta sekaisempi tulos siis tavoitteena.

Effyyy

• Vieras
Hmm, mulla on melko jännä kysymys.  ;) Siis mun hiukset on luonnonkiharat, hyvässä kunnossa, mut ne on karheet. Ennen aina suoristelin niitä mut nyt alan tykästyä taas jälleen näihin kiharoihin. :P
Illalla ei oo hirveesti aikaa föönailla ja meen pyyhekuivilla hiuksilla nukkumaan. Aamulla herään kivoilla kiharoilla, mut hiukset on just sellaset karheet ja vähä hamppusen näköset... Sitte aina pittääkki suoristaa ku siitä tulee niin sileeks..  ::) Eli, onko mitään keinoa, jotai ihmetuotetta joka antaa näihin sellasta kivaa kiiltoa ja silosan tunteen.. Silleen että ei tarviis föönata tai suoristaa ja saisin silti säilyttää nää kiharat, mut ne siis olis silosat eikä sellaset karheet. Voluumia en tarvii, hiusta riittää... :-* KIITOS!! <3

Poissa armi

• Tukkaguru
^ Joku silikonipitoinen seerumi?
So it goes.

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
^^ Joku silikoninen seerumi ("silkkitipat") voisi tosiaan toimia, mutta kannattaa valita sellainen mikä ei sisällä denaturoitua alkoholia. Oma suosikkini on L'anzan Healing Strength Neem Plant Silk Serum joka ainakin mulla pyyhekuivaan tukkaan levitettynä vetää taipuisat latvat kiharalle. Uskoisin että voisi toimia myös luonnonkiharassa tukassa.
1c F ii

Poissa kuku

• Tukkaguru
Aina kun föönaan (eli tosi harvoin), niin tukasta tulee älyttömän sähköinen! En toisaan käytä mitään suojasuihkeita, voisiko sillä olla vaikutusta asiaan? ???
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa wilma

• Tukkaguru
mun hiukset on erittäin kerrostetut, ja usein aamulla kun herään niin mulla on takaraivossa sellanen "kalju läntti", kaikki hiukset siis taittuu tosi voimakkaasti sivulle ja pään päälle. Nuo hiukset mitkä taipuu noin voimakkaasti niin on pituudeltaan 3-6cm. Nuo hiukset jotka taittuu niin taittuu vielä sellaisissa osioissa ja aivan juuresta asti.
 Sitten niitä ei saa millään laitettua takaisin aloilleen, tänäänkin räpläsin suoristusraudan, vahan ja lakan kanssa eikä mitään vaikutusta. ja nukun siis yleensä selällään, vaikka kuinka kyljellä koittaa nukkua hiusten takia niin viimeistään kun nukahtaa niin on taas selällään.
Pipoa en mielellään käyttäisi nukkuessani, eli onko olemassa mitään mielellään hajusteetonta taika-ainetta joka estäisi hiusten vahvan taittumisen  ;D ? Vai pitääkö mun yksinkertaisesti odottaa että tukka kasvaa pidemmäksi niin ei moista ongelmaa ole lyhyempien hiusten kanssa  :-\

Tristy

• Vieras
^ Etkö voisi kastella hiuksia hieman aamulla ja föönata ne oikeaan asentoon? Mulla on vähän samaa ongelmaa, ikinä ei tiedä miten hiukset on taipuneet, kun aamulla herää. Mielestäni pikainen kostutus ja föönaus on lisäksi paljon nopeampi keino, kun monilla tuotteilla pelaaminen ja hiukset asettuvatkin paremmin.

Poissa wilma

• Tukkaguru
Tuli mieleen kun tykkään käyttää hiuspantaa ja mulla on sellaisia "vauvahiuksia" eli ihan sieltä mistä hiusraja alkaa niin parin millin pituista pientä haiventa ja se kiertää tavallaan koko pään ympäri  ::) Niitä on ollut ihan vauvasta asti enkä muista että olis tullut ketään muuta vastaavaa joka omais samanlaisia..
Pannan kanssa on siinä pieni ongelma kun nuo hiukset on niin pieniä ettei niitä saa taivuteltua eikä oikein muotoituakaan mihinkään suuntaan. Aivan kun nuo pikkuhiukset ei edes kasvaisi ollenkaan, vaan on aina tuon pituiset.
Muuten nuo ei haittaa, pannan kanssa toki on hassun näköistä jos läheltä katsoo niin sellainen pieni haivenrinkula kiertää pään.. Kannattaisko ihan jättää nuo ja lopettaa turhat murehtimiset vai uskaltaisko noita nyppiä tai mikä vielä parempaa onko jollain jotain hyvää ehdotusta kuinka saisin nuo siloiteltua muun tukan joukkoon kun käytän pantaa?
Nuo pikkuhiukset tuntuu olevan jotenkin immuuneja kaikille hiusaineille kun muun tukan saa hyvin ihan vahalla ja lakalla pysymään mutta nuo ei millään  :-\
Yksi kaveri joskus kummasteli myös noita, toimii siis kampaajana ( aloitteli :) )  ja ihmetteli kun ei ennen ole tullut vastaan moista  ???

Poissa Reeta-

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
^ Mulla on sama homma enkä ole vielä tähän päivään mennessä keksinyt, miten ne sais siististi aseteltua, kun hiukset on ponnarilla. Leikkautin sitten otsiksen, joka peittää haivenet edestä.
1a/b F ii

Poissa wilma

• Tukkaguru
kohtalontoveria vihdoinkin  ;D Mäkin leikkasin noin kuukausi sitten otsatukan ja peittää kyllä hyvin haivenet varsinkin kun ennen piti sivujakausta. Kammottavaa tuossa vielä on että nuo hiukset on melkein läpinäkyviä, todella vaaleita ( vaikka oma väri onkin vaalea niin muualta hiukset on kyllä tummempia) ja jo viikonkin värjäysvälin jälkeen nuo erottuu punaisesta tukasta jo värinkin takia. Ja koska rakastan käyttää pantaa niin harmittaa kun ne näyttävät kaljulta ellei tukkaa ole juuri värjätty.

Poissa Iia

• HAIRahtanut
Nyt ois sellainen "muotoiluongelma" että pesen hiukset aina illalla ja mulla on otsis, joka pitää kuitenkin yöksi laittaa pinnillä pois otsalta rasvoittuvan ihon takia. Mikä ois aamuisin paras tapa/sopivin tuote saada otsis kuosiinsa? Tähän asti olen vain laittanut muotovaahtoa ja föönannut otsiksen kohdilleen. Ois kuitenkin kiva tietää jos on esim. jotain muuta tuotetta muotovaahdon tilalle jota vois kokeilla. Sellainen kiiltoa ja jämäkkyyttä tuova tuote ois hyvä.

Poissa Reeta-

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
^ Omaan otsikseen olen käyttänyt Tigin Bed Head Manipulatoria ja Masterpiecea. Manipulatorilla saan hiuksiin hieman käsiteltävyyttä ja pitoa ja lopuksi kiinnitän Masterpiecella, joka tuo samalla myös kiiltoa. En tosin tiedä, millaista tuotetta haet ja mitä odotat tuotteelta.
1a/b F ii

Poissa annah0j

• HAIRahtanut
  • Mikä on lailallinen ja sanoo mulmul?
Hmm, laitetaas tänne. En ainakaan haulla löytänyt ohjeita seuraavaan.

Eli kysymys kuuluu, miten saan afron? :D En siis toki halua pysyvää vaan yhden kuvauspäivän kestävän ison hiuspehkon. Ja mietin miten se onnistuisi helpoiten.. Paljon lettejä? Vai semmoset pienet taipuisat muovipötkylät hiuksiin yöksi? Ja sitten paljon tupeerausta varmasti. Jos joku on koittanut niin kertokaa vinkkejä! :)

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
^Oisko foliopatukkakiharat, mutta sellaisilla ihan kapeilla (n. kynän paksuisilla) pötkylöillä? Tai sitten vanha kikka, jonka kehittelin ala-asteella kun halusin "Mel B.-pehkon" - eli tukka jaotellaan pienille leteille (ei nyt mitään ihan minipikkulettejä, vaan n.10-20 lettiä päähän) ja letit kierretään vielä pieniksi "nutturoiksi" päähän ja voilá!  ;D
1cFii
Sikses iha nätti naine.