Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta  (Luettu 502229 kertaa)

Poissa Kimara

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Smartass

Eli kysymys kuuluu, miten saan afron? :D

Mun ohut ja pitkä tukka taipuu afropörröön pinnikiharoilla. Siis kierretään ohuita hiusosioita tiukalle kierteelle ja sitten vielä sykeröksi ja pinnillä kiinni. Näitä antenneja pää täyteen. Kun avataan niin osio kerrallaan tupeerataan. Lopuksi vielä jos on yli hartiamittainen tukka, viritystä pitää todennäköisesti tukea muutamalla pinnikiinnityksellä niskasta ja sivuilta. Pinneillä vaan nostaa tukkaa vähän "ylös". Ei tartte edes mitään superliimaa pohjamuotoiluaineeksi, joku perus muotovaahto tai suihke riittää.
1a F ii Tukkakuva

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
Tiukkaa kiharaa saa myös kiertämällä ohuita hiusosioita hengettömän ympärille kahdeksikon muotoon. Kun kiertämisen aloittaa sielä yhtenäisestä päästä, on hengetön myös helppo kiinnittää päänahkaa vasten, kun hiustupsu on kierretty.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa annah0j

• HAIRahtanut
  • Mikä on lailallinen ja sanoo mulmul?
Eli kysymys kuuluu, miten saan afron? :D

Laitoin sitten suihkun jälkeen puoli rullaa vessapaperia hiuksiin, eli pieniä kynänpaksuisia soiroja pyörittelin. Alla oli reilusti muotovaahtoa. Annoin kuivaa about tunnin ja sitten vedin vielä hiustenkuivaajalla perään ennen kuin aukaisin rullat. Sitten vain kunnon tupeeraus ja pinnillä kiinni pisimmät hiukset ja reilusti lakkaa päälle. Kyllä oli hieno afro! Aikaa sen laittamiseen meni vähän reilu kaksi tuntia. Ja juuri kävin suihkussa selvittämässä tukan reilun hoitoaineannoksen kera. Siinäkin meni tunti :D

Poissa Lila

• Tukkaguru
Hei, suositelkaa hyvät juurekset minulle hyvä perusmuotoiluaine! Tukkani on siis tyypillinen suomalainen, todella liukas ja  lapsen hiuksen oloinen. Yksittäinen hius on niin ohut, että näkyy melkein läpi. Tukkaa on silti ihan kohtalaisen runsaasti ja se on loivasti kihartuvaa. Nyt hius on täysin luonnontilassaan - ja itse asiassa hyvä kunto ja turvottavan/karhentavan värin puute tekee kuontalosta normaaliakin liukkaamman.

Haluaisin siis aineen, jota voi laittaa koko hiuspituuteen tuomaan ryhtiä ja tekstuuria, jopa karheutta. En tykkää muotovaahdoista ja muutenkin olisi mukavaa jos tuote ei olisi aerosoli. Olisi mukava jos sitä voisi käyttää sekä föönauksen pohjalla, että vapaasti laineille kuivatellessa. Mieto tuoksu tai jopa tuoksuttomuus olisi plussaa, esim. Tigin karkkituoksut ovat alkaneet tökkiä pahasti. Tuote ei saa olla niin raskas, että se tekee tällaisen hennon tukan heti likaisen näköiseksi.

Nyt minulla on kaksi luottotuotetta - jotka eivät kuitenkaan toimi perusmuotoilussa. KMS:n Paste Up Spraylla saan todella näyttävää runsautta föönikampauksiin - ongelmana se, että tämän kanssa tukka on seuraavana päivänä likaisen näköinen. Toinen ihana tapaus on Paul Mitchellin omituinen hiusliima - joka on ihan taikatuote esim. näkyvään tyvikohotukseen ja yksittäisten suortuvien järjestelyyn.

Myös miedon tuoksuista hiuslakkaa saa suositella, hiuslaatu huomioiden!
« Viimeksi muokattu: 28.02.10 - klo:21:06 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa -Mansikka_

• HAIRahtanut
Minä tykkään BC bonacuren muotoilu emulsiosta (BC bonagure hairtherapy styling treat styling emulsion),tuoksu on sama kun Bc bonacuren kosteuttavassa sarjassa eli aivan ihana :l
Kivati tukea ja volyymia tukkaan,ei korputa ja tuntuu hirmu hoitavalta tukassa.
Olen käyttänyt melkein kaikissa hiusten laitto jutuissa lämpörullat,letti kiharat,suoristusrauta ja fööni,toimii hyvin :l
Hair storessa on paketti ale jossa saa tämän tuotteen mukaan,siinä tulee www-tehis,bc bonacuren kosteuttava shamppoo ja bc bonacuren kosteuttva suihke 19.90€.
Riittosaa tavaraa yksi puteli riittää omassa käytössä pitkältä 6kk vaikka lähes joka päivä käytän.
Todella tuuheat hiukset tulee tästä ja se kestää melkein seuraavan pesuun asti,föönillä jos käsittelee siis.

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
Hei, suositelkaa hyvät juurekset minulle hyvä perusmuotoiluaine! Tukkani on siis tyypillinen suomalainen, todella liukas ja  lapsen hiuksen oloinen.

Myös miedon tuoksuista hiuslakkaa saa suositella, hiuslaatu huomioiden!

Lakkaosastolta suosittelisin ehdottomasti Herbinan Sensitive -hiuslakkaa. Mun luottotuote ollut jo pidemmän aikaa, ei tuoksu juuri miltään, pito on hyvä mutta ei korputa tai latista.

Muotoilutuotteeksi voisin suositella esim. Redkenin Layer liftiä. Kevyt hiukan geelimäinen tuote joka on siis pumppusuihkepullossa, mutta itse käytän sitä niin että suihkautan käsiin n. 7-8 pumppausta ja levitän käsiin ja siitä kauttaaltaan hiuksiin. Toimii hyvin ilman sen kummempia muotoilujakin, antaa vaan kuivua ja tukka pysyy ryhdikkäänä. Sisältää toki myös lämpösuojan ja toimii hyvin laitteidenkin kanssa. Tuoksu ei minusta ole kovin voimakas eikä ainakaan jää hiuksiin pitkäksi aikaa.

Oma hiuslaatu on hyvin samankaltainen kuin kuvailemasi.

Poissa Lila

• Tukkaguru
^ ja ^^ Hei, kiitos teille molemmille näistä! Käpsyttelenkin tänään Hairstoren ohi ja käyn tutustumassa noihin tuotteisiin. Herbinan hiuslakkaankin on varmaan investoitava saman tien, en nimittäin enää kerta kaikkiaan siedä Tigin sinisen lemua...
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
Tämä nyt tavallaan liittyy hiusten muotoiluun (saa siirtää), eli voiko ns. hiustenleikkuusaksia teroittaa tavallisessa saksienterottimessa? Kyseessä siis sellainen Fiskarsin teroitin jossa teroitetaan leikkaamalla saksilla muutamaan kertaan (tällainen: http://www.fiskars.com/pImages/FI/fi/166659_9600_large.jpg). Ja kyseessä on myös sitten Tarjoustalon jotkut halpis-hiustenleikkuusakset. Leikkaisin nimittäin niin mielelläni itse hiuksiani, mutta viimeksi kun leikkasin niin ei mennyt montaa viikkoa ja hiukset olivat aivan täynnä kaksihaaraisia! Jopa enemmän kuin ennen leikkausta. :( Eli ajattelin sen johtuvan tuosta saksien tylsyydestä.. Kysymys kuuluukin siis lähinnä että teroittaako tuollainen teroitin varmasti ne hiustenleikkuusaksetkin hyviksi?

Poissa Kukka

• Tukkaguru
Millä tuotteella tai tuotteilla saisin tällä tavalla erotellut sortuvat:

Itselläni on tosin olkapäille ulottuvat hiukset ja vain aavistus latvoissa kerrostusta. Millä tavalla saisin yksittäiset sortuvat eroteltua hyvin? Hiuslaatuni on hento ja luonnontaipuisa.
« Viimeksi muokattu: 19.03.10 - klo:21:15 kirjoittanut Kukka »

Poissa wilma

• Tukkaguru
Oletko kokeillut hiusvahaa? Mulla on hyvin samantyylinen tukka, eli siis tosi kerrostettu, mutta pidempi.
Toivottavasti tästä saa jotain selvää.. oman hiuksiston siis laitan tällätavalla.
Eli lämmitän pienen pienen töpsykän vahaa käsien välissä ja haron ensin alhaalta ylöspäin latvoja ja siirryn siitä ylemmäs. SItten alan erottelemaan suortuvia sormin ja välillä ihan kammankin avulla. Lopuksi vain lakkaa päälle pieni suihkaus. :)
Tuolla vahalla saa hiukset laitettua tosi nopsaa, hiustenlaitto kestää (suoristuksen jälkeen, suoristuksessa käytän apuna lämpösuojallista muotovaahtoa tai muotoilunestettä) pari minuuttia niin on jo valmista.

Poissa Kukka

• Tukkaguru
^Olen, saan erotellun ja rasvaisen näköisen tukan. :(  Mikä olisi hyvä vaha joka ei rasvoittaisi ja siinä olisi hyvä pito?

Tristy

• Vieras
^ Jos tuntuu, että vahoilla saa helposti liian rasvaisen näköisen lopputuloksen, niin kannattaa kokeilla jotain muotoiluvoide-tyyppistä ainetta. Mulla on ollut ohuisiin hiuksiin käytössä Tigin Catfight ja Redkenin Rewind, juurikin lähinnä erottelutarkoitukseen ja tuomaan vähän tuuheutta viimeistelytuotteena. Molemmat toimivat hyvin, Rewindistä tykkään hieman enemmän. Lisäksi foorumilla on tykätty L'anzan Molding pastesta, mutta se taitaa olla enemmän vahamainen. Itsellä ei tosin ole ainakaan vielä kokemuksia siitä.

Poissa Kukka

• Tukkaguru
^ Mulla on yksittäinen hius melko ohut, mutta sitten niitä on paljon. Jos käytän vahaa niin että saan erotellut hiukset, on siinä vaiheessa tukka rasvaisen näköinen. Ihan pieni määrä ei nimittäin erottele ja pidä hiuksia paikoillaan. Tilasin rewindin kokeiluun ja mukaan tarttui myös outshine. Toivottavasti jälkimmäineni silottaa pörrön ja tuo kiiltoa.

Poissa Sprite

• HAIRahtanut
Osaako kukaan suositella hyvää, vähähajuista hiuslakkaa joka lähtee harjaamalla/pesemällä ok:sti pois?

En ole uskoa tätä todeksi, mutta ostamani Herbinan hajusteeton hiuslakka on osoittautunut hirvitykseksi - toimii kyllä pitonsa puolesta, mutta EI lähde pois edes hiustenpesussa vaan jättää jälkeensä pienen pieniä vaaleita pisaroita hiuksiin ja siis todella pesin tukkaa hyvin, liiankin kanssa laitoin parit eri shampoot ja pesin oikein jynssäten, siihen vielä hoitikset ja tsa daa... jämät oli yhä tukassa. Ei ole minkään lakan kanssa koskaan ollut tällaista.

Poissa naapio

• Tukkaguru
Kävin kampaajalla pitkin hampain eilen ja vastoin kaikkia ennakko-odotuksia olen todella tyytyväinen lopputulokseen  0_0 Näin ei ole käynyt ikinä ennen joten olen todella innoissani uudesta kuontalostani. Hoito-ohjeet ja laittovinkit ovat silti kateissa, ei ole ennen ollut kunnon otsista enkä juurikaan ole edes pitänyt hiuksia auki kun ne ovat niin mahdottomat. Tämä upea leikkaus kuitenkin houkuttelee kokeilemaan kaikkea uutta ja ennen kaikkea esittelemään sitä auki.  <3 Tulos on melko lailla tuollainen:

http://s11.bdbphotos.com/images/orig/a/d/ad5scsockom4csoa.jpg

Ohut, lasimainen ja liukashiustyyppini asettui tähän malliin todella kauniisti, tosin latvoihin jätettiin enemmän paksuutta ja kerrostukset tehtiin pääasiassa vain eteen, kasvojen molemmille puolille. Oma vaalea väri jäi päähän ja sekin näyttää kirkkaammalta nyt uuden leikkauksen kanssa. Tänään ensimmäistä kertaa itse yritin saada aikaiseksi samanlaisen lookin kuin kampaajan jäljiltä ja se osoittautuikin hiukan vaikeammaksi kuin olin ajatellut. Pohjana minulla oli Paul Michellin muotovaahto, föönaus pyöröharjan räyskän kanssa ja sitten latvoissa silikonipitoista latvasuojaa, jolla erottelin nyppimällä vielä eri pituisia osioita kasvojen lähelle niin että kerrostus näkyy. Ja päällä lakkaa sitomassa otsis ja päälaen tupeerauksen paikalleen.

Föönini on ikivanha ja kahvasta rikki, joten uuden hankinta olisi edessä. Tätä voisi varmaan myös kauniisti laittaa suoristusraudalla, varsinkin otsista ja noita latvoja mutta sellaista ei minulla vielä ole. Ja sitten tietysti kunnon föönausmömmö (tukea ja mielellään karheuttakin antava) ja lämpösuoja tarvittaisiin jos alan tätä säännöllisesti laittaa. Takaraivolla on kaksi ärhäkkää pyörrettä, joiden taltuttamiseen tarvitaan tupeerauskampaa joten ainakin jollain mömmöllä olisi oltava kyky tehdä hiuksista käsiteltävän rouheat kuivattamatta liikaa. Ja uusi hyvä keraaminen föönausharja pehmeillä muoviharjaksilla olisi tarpeen koska tuo vanha takertuu liikaa pitkään hiukseen.

Osaatteko auttaa, mitä aineita, mitä laitteita ja missä järjestyksessä lähden hankkimaan?

Viesti yhdistetty aiempaan hiustenmuotoilua koskevaan ketjuun =)
« Viimeksi muokattu: 24.03.10 - klo:16:04 kirjoittanut Penny »
Raitoja käpälään!