Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta  (Luettu 502222 kertaa)

Poissa naapio

• Tukkaguru
Melkein viikko elelyä tällä tukalla ja olen edelleen todella tyytyväinen. Muunneltavuutta on niin paljon!  :l
Hankin föönauksen alle Lorealin muotoiluvoiteen ja se tekee ohuista, itsepäisistä ja liukkaan sähköisistä hiuksistani pehmeät, sileät ja käsiteltävämmät. Todella loistohankinta! Muotovaahdolla sain föönatessa kyllä tuuheutta mutta myös pörröä ja otsiksen kanssa se korostuu ikävästi eli tämä voide on aivan mahtava juttu!

Suoristusraudankin kävin hankkimassa ja sen alle kaksi eri tuotetta - eri kampaajien suosituksesta. Toinen on Osiksen suihkutettava lämpösuoja jolla myyjä lupasi olevan mahtava pito latvojen taivutuksessa. Haju on todella alkoholinen enkä tykkää muutenkaan tästä, tekee hiuksista jotenkin "rapeat" ja tököttävät. Toinen tuote on onnistuneempi, Sebastianin Trilliant -suihke joka lupaa lämpösuojaa, kiiltoa ja tuuheutta. Tuoksu ei tässä ollut lainkaan paha ja raudan kanssa tulos huomattavasti luonnollisempi kuin Osiksen aineella vaikka olen raudan kanssa heilumisessa todella noviisi. Täytyy harjoitella enemmän ja katsoa vaikka muutama tutorial netistä että tiedän hiukan mitä teen, mutta nyt alkaa kuitenkin muotoutua jonkinlainen käsitys miten tämän tukan kanssa eletään sovussa  :D
Raitoja käpälään!

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
Olisiko ehdotuksia, miten laittaa pitkä tukka turbaanin kanssa? Luulin jo tietäväni, miten laitan kutrit ojennukseen, mutta ei se alkuperäinen idea toimikaan. Tukka ei saisi näyttää  liian laitetulta, sillä turbaani on juhlavaa satiinia. Jos en mitään muuta keksi niin jätän ne varmaan lötköttämään pesun jälkeen enkä tee niille mitään. Tollasilla mallin näkösillä vosaakkeleilla se toimii, mutta ei välttis mulla.  ::)

Poissa armi

• Tukkaguru
Mulla oli pikkutyttönä 90-luvulla sellanen hiustenlaittovehje, missä oli silmukka ja siinä sellainen "piikki". Vähän kuin iso parsinneula. Se oli kovaa mutta joustavaa muovia, ja sillä sai vaikka mitä kampauksia tosi helposti. Muistaako kukaan samanlaista ja osaisi sanoa mikä sen nimi on? :) Muistelen, että pitkät hiukset jotenkin laitettiin siihen silmukkaan ja sillä piikkiosalla pyöriteltiin hiukset esim. nutturalle, jonka jälkeen se vehje vetäistiin hiuksista pois.
So it goes.

Retro

• Vieras
^ Mä muistan, mulla oli samanlainen sininen, mutta hitto kun en muista mikä sen nimi oli... Olen kyllä jossain krääsäliikkeessä nähnyt niitä ihan 2000-luvullakin.

Poissa Virus

• HAIRahtanut
  • Zed's dead, baby, Zed's dead.
^^ Mulla on sellainen itse asiassa melko tuoreena hankintana. O:) Olkoon kuinka so last season -härpäke tahansa, sillä saa tehtyä esim. tämäntyylisiä virityksiä ihan loistavasti:

En muuten tiedä, onko sille mitään omaa nimeä tai tuotemerkkiä. Omani taisin ostaa jostain Ninjasta, Glitteristä tms.
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.

Poissa armi

• Tukkaguru
Pitääkin siis tsekata Glitter ja krääsäliikkeet :D Jos se on yhtä kätevä kuin muistelen, niin kohta mullakin nähdään avonaisen roikkutukan sijaan oikeita kampauksia! ;)
So it goes.

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
Mun mielestä sen nimi on hair-lasso/ hiuslasso, yhteen tai erikseen. En tiedä..
Ostin omani viime vuonna hennesiltä.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
Siis minkänäköisestä vempaimesta on kyse? Kuulostaa mielenkiintoiselta.

Poissa armi

• Tukkaguru
^/^^ Heh, Googlasin "hairlassolla" niin tottakai löytyi tämä samainen ketju. :D Googlella löytyi myös kuva:
So it goes.

Poissa Mena

• Tukkaguru
Jumbon Glitterissä ainakin myydään noita lassoja.  8)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
Miten tuolla tehdään sellainen kampaus kuin Anne Hathawayllä(?) edellisellä sivulla?

Poissa Virus

• HAIRahtanut
^ Laita tavallinen mutta ei supertiukka ponnari melko ylös ja vedä tukka lassolla ponnarin läpi, siis hiuslenksun ja oman pääsi välistä alhaalta ylöspäin. Sitten vain asettelua ja hienosäätöä pinnejä apuna käyttäen. Harjoitus tekee metsurin. :ts

Klassisempi kampaus syntyy laittamalla ponnari niskaan ja vetämällä tukka ylhäältä alaspäin ponnarin läpi. (Edit: Tämä näemmä onkin Armin postaaman kuvan käyttöohjeessa demottu.)

Edit2: Tämä matami tekee viimeksimainitun homman ihan vain sormin. Ihan saakelin ruma kampaus kyllä noin muuten. ;D
« Viimeksi muokattu: 16.04.10 - klo:10:14 kirjoittanut Virus »

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
^Mäkin olin juuri tulossa sanomaan, että tuo lasso on kyllä täysin tarpeeton kapine kun samaan tulokseen kykenee ihan sorminkin.  :D
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa tiikeri

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Mulla on todella taipuisa ja itsepäinen tukka joka on nyt malliltaan ylivenähtänyt polkka. Tukka on pakko muotoilla aamuisin mutta haluaisin kohdella sitä mahdollisimman hellästi koska latvat kuivuu ja hapsottaa  nopeasti.

Eli kumpi olisi hellempi vaihtoehto aamuun: reilusti lämpösuoja suihketta ja suoristusraudalla miedoimmalla lämmöllä taivuttelu/suoristelu vaiko että kostutan tukkani esim.lämpösuojasuikeella (tresemme) ja kosteuttavalla suihkittavalla jätettävällä (esim. marjaspa) ja sitten taivuttelen ilmakihartimella?

Ja entäs kun käytän suoristusrautaa (babyliss nano wet&dry) ja aina sanotaan ettei märkää hiusta saisi suoristaa ja ruiskin lämpösuojaa reilulla kädellä niin pitäisikö tukan antaa hetki kuivahtaa ennen kun suoristan?

Tälläisiä pohdistoja tällä erää kiva jos jollain olis jotain ajatusta mikä olis hellin valinta  :)
Olkamittainen hennattu paksu, kuivahko ja taipuisa tukka. Kasvatus käynnissä.

Poissa Virus

• HAIRahtanut
Harjoittelin tänään erilaisia lettejä, joita Juutuupista tuli vastaan, esim. sillinruotomallia ja 2- ja 4-strandeja. Tuli hienoja, mutta minkä ihmeen takia mun tukkani lyhenee ihan järjettömästi letittäessä? ;D Malleilla pituus pysyi melkein samana, mutta mulla katoaa pituudesta varmaan puolet. Kiskonko vaan liian huolella ja tiukkaan näitä, vai teenko sittenkin jotain väärin, esim. aloitan väärästä kohdasta tms.? t: Pöljä