Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta  (Luettu 501635 kertaa)

Poissa Antur

• Tukkaguru
Miulla ainakin käy aivan hyvin järkeen, että tukka "lyhenee" letittäessä, mutkallehan se menee ja monesta kohtaa :D En sitten tiedä, kuseeko tämä logiikka jotenkin, mutta itsellä lyheni varmaan neljäsosan verran aina kun veti tavallisellekin letille aikanaan.
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
Jep, letitettäessä tukka lyhenee, samalla periaatteella kuin hius on kiharrettuna lyhyempi kuin suoristettuna eli osa pituudesta menee siihen kun hius siksakkaa sivuille.
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa Virus

• HAIRahtanut
  • Zed's dead, baby, Zed's dead.
Tottakai hius jonkin verran lyhenee, mutta ihmettelin sen lyhenemisen määrää itselläni vrt. monet muut. :D Tosiaan tuntuu, että monessa how-to-videossa ohjeistaja vain letittää tukkansa sen lyhentyessä jotain 10 %, kun taas itselläni pikemminkin jää jäljelle se 10 % pituudesta. ::)
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.

Hapsi

• Vieras
Minulla olisi kysymys tästä Goldwell Styling - Trendline Twist Around -tuotteesta: Käykö se siis myös suorille hiuksille kun tarkoitus on käyttää sitä lämpösuojana ja siihen että kampaus/kiharat pysyisi vähän paremmin?! Tuota suositeltiin minun tarpeisiini kampaamokaupassa, mutta ostettuani sen, hoksasin sitten kotona että onkohan se enemmän tarkoitettu kiharoille hiuksille? (Vai onko sillä väliä..?)

Hiukseni ovat siis suorat ja käytän lähinnä vain ilmakiharrinta ja suoristusrautaa hiusten laittamiseen (tämän kerroin myös myyjälle). Ostin tuotteen niin hätäisesti etten edes hoksannut ajatella että se oli tarkoitettu kuiville hiuksille, jos siis laitan hiukseni ilmakihartimella, niin voiko tuotetta edes laittaa pyyhekuiviin hiuksiin vai "katoaako" siinä jotenkin tehot?

Nyt harmittaa kyllä jos ostin ihan väärälaisen tuotteen, olispa siis hienoa jos joku osaisi valaista ja auttaa!? :) Pitäs kai alkaa perehtymään näihin hiusaineisiin vähän paremmin..

Ja vielä sellainen kysymys: että onko tuosta alkoholista pahaakin haittaa hiuksille, sitäkin näytti tuotteessa olevan!? (enkä ollut asiaa hoksannut ajatella..)
« Viimeksi muokattu: 02.05.10 - klo:22:36 kirjoittanut Hapsi »

Poissa calypso

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470 (-10$ ensitilauksesta!)
    • Haista Ite!
Ja vielä sellainen kysymys: että onko tuosta alkoholista pahaakin haittaa hiuksille, sitäkin näytti tuotteessa olevan!? (enkä ollut asiaa hoksannut ajatella..)

Tuo itse tuote ei ole minulle tuttu, joten en sitä kommentoi ollenkaan kun en siitä mitään tiedä. Mutta siis, ei alkoholista sen kummempaa haittaa ole kuin että se saattaa kuivattaa hiuksia. Minun hiuksissani sen kyllä huomaa oikein selvästikin, mutta käytän siitä huolimatta mm. hiuslakkaa ja muita muitoilutuotteita joissa alkoholia on. Koitan tietysti välttää sitä, mutta alkoholitonta lakkaa tai muotoilusuihketta en ole vielä missään nähnyt. Riittävästi vain kosteuttavia hoitoaineita kehiin niin mitään vahinkoa hiuksille ei alkoholista perusterveelle hiukselle koidu. :)
http://haistaite.com/- Tuoksublogi
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys ja liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa. Lisätietoa

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
iHerbistä löytyy alkottomia muotoilusuihkeita (pumppu/märkälakkoja). En tiedä kyllä pitävyydestätai toimivuudesta ylipäätään omakohtaisesti. Tilasin sieltä Alba Botanicin alkoholillisen pumppusprayn, mutta siinä on muut aineet niin hyviä että järkytykseni oli valtaisa kun se ei kuivata läheskään kuten muut käyttämäni lakat! Lisäksi, siinä ei ole lisättyjä hajusteita joten suihkutettaessa alkoholin tuoksu tietysti tuntuu, mutta vain hetken. Ei ole mitään haisevaa sumupilveä pään ympärillä!

Alba Botanica, Medium Hold Hair Spray
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
Miten tukasta saa tällaisen?

Toinen kuva http://www.thepinksmoke.com/images/myblueberrynights.jpg

Mä olen NIIN rakastunut nyt tohon malliin... Omat hiukset on kuitenkin suorat eikä hiusten (ainakaan lyhyempien) muotoilusta ole kovasti kokemusta.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa zzww

• HAIRahtanut
  • Rakkaus on tarinoita, joita ei koskaan kerrota.
    • blogini
Miten tukasta saa tällaisen?

Toinen kuva http://www.thepinksmoke.com/images/myblueberrynights.jpg

Mä olen NIIN rakastunut nyt tohon malliin... Omat hiukset on kuitenkin suorat eikä hiusten (ainakaan lyhyempien) muotoilusta ole kovasti kokemusta.

kiharat saa ainakin kun kiharrusraudan kanssa kihartaa ja on tarpeeksi kärsivällinen jos ne ei heti muodostu.. Ja kannattaa kokeilla erinlaisia/erinkokoisia kiharoita... Ja kampaamoissa osataan tehsä suoristakin hiuksista sellasia että ne on helppo kihartaa omin koti kiharrusraudan kanssa... Kun menet ammattilaiselle ja näytät kuvan ni ne osaa leikata juuri sellaset hiukset kun tossa kuvassa nyt on..  ;D :D
Kirjoitin nimesi taivaalla,mutta tuuli pyyhki sen pois.Kirjoitin nimesi hiekkaan,mutta aallot pyyhkivät sen pois.Kirjoitin nimesi sydämmeeni ja ainiaan siellä pysyy.Joka ilta kun suljen silmäni,tulet uniini.

http://lovinglife92.blogspot.fi/

Copper

• Vieras
En nyt parempaakaan ketjua löytänyt viestilleni, joten jatkan tähän ketjuun.

Ostin tarjouksesta Lanzan Art Elements -sarjan Reflex-suihkeen muutama päivä sitten. Reflex oli aivan puhdas heräteostos, kun Vaasan Fanletissa oli valikoima Lanzan tuotteita hintaan 2 kpl 20 euroa. Ostin sitten Reflexin saadakseni toisen Lanzan tuotteen. Suihke on tukea antava ja muotoileva ja vertaisin sitä lähinnä Redkenin Wool Shakeen ominaisuuksiltaan.

Olen parina päivänä kokeillut Reflexiä kuiviin hiuksiin ja saan sillä ihanan tuuheat hiukset ja tukea kampaukseen. Tykkään Reflexistä tällä hetkellä kovasti ja se voittaa jopa Wool Shaken! :-* Reflexistä saa oikeasti tasaista, hienojakoista suihketta hiuksiin toisin kuin Wool Shakesta, jota tarvitsee levittää käsien kautta. Reflex on myös muutenkin ohuempaa ja levittyvämpää sekä lisäksi paremman tuoksuista. Oikein ihanalta vaikuttaa. :D Harvoin viitsin muotoilutuotteita käyttää, mutta Reflex kelpaa jokapäiväiseenkin käyttöön. Wool Shake ei siihen oikein sovellu, koska tuntuu hiuksissa likaisemmalta. Vaikka Reflex sisältää alkoholia, en ole siitä niin huolissani, kun hiukset ovat muuten hyvässä kunnossa (ehkä latvoja lukuun ottamatta) ja kunnolla kosteutetut. Lisäksi Reflex sisältää käsittääkseni lämpösuojan ja UVA-, UVB- JA UVC-suojan.

Tämä tuote kyseessä.

Poissa Kimara

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Smartass
^Tuo on kyllä kiva tuote. Ostin kun kerran hiusmallina ollessa mulle tehtiin piipparikiharat tuota pohjatuotteena käyttäen ja tuli kyllä kestävät mutta ei silti liian koppurat. Olen käyttänyt patukoiden alla, suoristusraudan pohjalla ja ihan föönausnesteenä. Märkään tukkaan kun ruiskii ja ihan vaan föönaa tukan, saa tosi hyvin tukea ja rakennetta ilman että tukka on kuitenkaan mattainen tai tönkkö. Tollasesta pohjasta on helppo tehdä esim. kampauksiakin. Ja tosiaan sopii kuivaankin tukkaan tekemään huoletonta biitsi-lookia ja pörröttämään. Oma tukka on sen verran pitkä vaan ettei se oikein jaksa pysyä pelkän kuivatukkausuihkuttelun jäljiltä ainakaan pörrössä. Jonkun verran voi verrata Tigin spritz and shineen mutta se ei anna föönatessa samanlaista tukea.
1a F ii Tukkakuva

Copper

• Vieras
^ Kiva tietää, että Reflex toimii föönausnesteenäkin ja että sulla on muutenkin positiivisia kokemuksia siitä. :) Täytyy kyllä ehdottomasti kokeilla Reflexiä märkiin hiuksiin ja föönaukseen, kun tulee joitain juhlia tai illanistujaisia tässä kesällä.

elisa81

• Vieras
Oon menossa lauantaina polttareihin, joissa on eka muuta toimintaa ja lopuksi mennään saunatiloihin saunomaan ja sieltä vielä baariin bilettämään.
Mulla on hiustenpidennys (ompelu) ja suht pitkät hiukset ja mietinkin tässä että mitähän siitä tulee, jos alkaa hiuksia pesemään, föönaamaan ja kampausta vääntämään..menee koko ilta   0_0

Onko kukaan testannut, että jos menis vaan kuivilla hiuksilla pyyhe päässä saunaan kuin tukalle käy? En ite yleensä sauno eikä meillä ole saunaakaan..
Tai mietin sitäkin jos laittais kuiviin hiuksiin sinne pyyhkeen alle paplarit tai hiukset leteille niin tuliskohan yhtään siedettävät kiharat? Toisaalta kyllä hikoilee päänahasta siellä että meneeköhän se tukka ihan liruksi..
Mulla meinaan prakas just suoristusrauta ja nyt on vaan tollanen aika huono käytössä mikä ei kunnolla tepsi noihin pidennyshiuksiin..toki voin varmaan jonkun muun rautaa lainata..

Vinkkejä?

Poissa Amilo

• Tukkaguru
^Itse olen ollut monesti saunassa tuollalailla. Hiukset on yleensä sen jälkeen ihan ok. Tuo paplari juttu voisi myös toimia, eli ei muuta kuin kokeiluun. Kannattaa varmaan sitten ennen papalarien avaamista vähän föönillä puhaltaa hiuksia rullilla. Että ehtii kaikki kosteus haihtua.
Ja hiukset kannataa olla melko puhtaat, eli ei varmaan kannara hirveästi laittaa mitään muotoilutuotteita.

Poissa tiikeri

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Mä oon nyt vielä hieman hukassa tän uuden tukkani muotoilun kanssa (toiselta puolen lyhut toiselta pidempi,kuvia hiusmuutos ketjussa). Vahaksi ostin Sebastion microfibre vahaa joka on kyllä ollut ihan loistava. Tarvitsisin vaan föönauksen alle jonkun tuotteen, kampaaja käytti Osiksen upploadia. Haluaisin jonkun jossa olis lömpösuoja ja hiukan muotoilevaa ja tuuheuttavaa ominaisuutta. Plussaa olis jos sen sais tilattua mansikkalasta. Miten olis esim. Small talk Tigiltä? Muita  ehdotuksia, anyone?
Olkamittainen hennattu paksu, kuivahko ja taipuisa tukka. Kasvatus käynnissä.

Poissa irso

• HAIRahtanut
  • Nyrkillinen voita kattilaan ja kossu pakkaseen
Mikäs se ponnarinlisäke oli mistä täällä tai jossain muussa ketjussa on joskus ollut juttua (vuosia sitten), sellainen muovinen rinkula joka laitettiin ponnarin sisälle, jollon sai illuusion paksusta ponnarista.
Vyötärömittainen hennattu piikkisuora karvasto.