Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta  (Luettu 500869 kertaa)

Poissa armi

• Tukkaguru
^ No sepä se, kiitos! :) Eivät ole ennen KC:t tulleet vastaan, nyt vaan kuivashampoon metsästykseen.
So it goes.

Poissa wilma

• Tukkaguru
Mistä johtuu että kun hiukset on kerran kihartanut, ei niitä saa enää suoriksi?

Päätin eilen leikkiä uudella suoristusraudalla. Suoristin ensin ihan normaalisti, melkein perään tein raudalla kiharat ja kun tulos ei miellyttänytkään niin vartin päästä aloin taas suoristamaan. Kiharat loiveni huomattavasti, mutta suoraksi en saanut tukkaa enää millään. Väkisin en viitsinyt raastamalla suoristaa, kun tukka kärsi muutenkin kyseisestä episodista. Hiukset oli sen jälkeen vähän kuivemmat kuin normaalisti ( ei ihmekkään  ::) ) mutta voiko rauta tavallaan kuivattaa hiuksen niin korpuksi ettei se enää ole joustava ja muotoudu?
Illalla oli pakko laittaa kunnon tehomuhitukset, lähinnä kosteuttavia, ja nyt tukka on taas normaalin tuntuinen. Vaivaa vaan vetikö rauta kaiken kosteuden pois vai mitä oikein tapahtui  ::) Lämpösuojaa oli vähän reippaammin kuin normaalisti, mutta eipä sekään täysin tietenkään suojaa.

Poissa keesha

• Tukkaguru
^ Luultavast juuri siitä, että hiuksen vetysillat ovat jo kaikki menneet uuteen kiharaan muotoonsa eikä niissä ole tarpeeksi kosteutta suoristumaan. Kokeilitko kastella hieman ennen suoristusta?
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa wilma

• Tukkaguru
^ En kastellut, vaan ihan kuivaa hiusta yritin suoristaa.. Onko hiuksen oma kosteus siinä hiuksen pinnassa ( eikä siis tavallaan hiuksen sisällä? ), kun sain muhittelulla tukan ihan normaaliin kuntoon takaisin? Luulin aluksi että hiuksisto olisi kärähtänyt tuosta kunnolla, mutta ihan normaalit nämä vielä ainakin ovat.  :D

Poissa aurinkoutu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Bonacuren Smoothing Milkista: harvinaisen tyhmä kysymys, mutta miten tuota on tarkoitus käyttää? Purtiloa kun puristaa, niin kirkasta nestettä valuu virtanaan, kun taas valkoista ei mielestäni tule lainkaan. Toistaiseksi ainoa edes jotenkin toimiva tapa on mielestäni se, että valkoista mönjää puristaessa pistää purtilon "väärinpäin", mutta enpä tiedä, toimiiko tuo enää sitten, kun se alkaa olla lopussa.
« Viimeksi muokattu: 05.02.11 - klo:22:33 kirjoittanut aurinkoutu »

kivi

• Vieras
Mikä olisi hyvä tuote lämpörullien kanssa käytettäväksi, jotta kiharat myös pysyisivät? Ehdin jo innostua Tigin Uptightista, mutta eihän sitä enää mistään saa.

Poissa Neve

• HAIRahtanut
Millähän tökötillä saisin aikaiseksi huolettoman surffitukan?

Mulla on suorat, liiankin liukkaat, aika normipaksuiset, yli olkapäiden ulottuvat hiukset.

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
^ Tigin Totally Beachin' voisi olla kokeilemisen arvoinen tuote, alkoholiton ja miedontuoksuinen suihke. Tämän ketjun edelliseltä sivulta kannattaa myös kurkata kommentit tuosta.

^^ Tuli mieleen, että Totally Beachin' voisi mahdollisesti toimia myös lämpörullien kanssa lopetetun Uptightin korvaajana. Mulla tuo suihke on ainakin toiminut kivasti ilmakihartimen kanssa.
« Viimeksi muokattu: 08.03.11 - klo:13:30 kirjoittanut Kaisa »
1c F ii

Simppu

• Vieras
Onko kenelläkään kokemusta L'Anzan Arte Elements Polyester - mönjästä?

Tai muuta suositusta semmoiseksi jämäköittävästä tuotteesta hiusten vapaana kuivaamiseen. Tukka on tosi silkkinen ja raskas, ja haluaisin tuoda siihen vähän lisää pehmeää jämäkkyyttä lähinnä möyhimällä / puristelemalla kosteisiin hiuksiin jotakin muotoilu - tai hoitoainetta.

Vinkkejä otetaan vastaan.

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
Simppu, yllä suosittelemani Tigin Totally Beachin' voisi toimia tuohonkin tarkoitukseen mainiosti. Tuosta suihkeesta on tullut oma lempparini. Todella monikäyttöinen eikä tuoksukaan häiritse.
1c F ii

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
Tigin Totally Beachin toimii täälläkin jos hiukset ovat liian raskaat ja liukkaat. Kovin pehmeää lopputulosta en sillä saa, mutta karhentaa ja isontaa tukkaa. Lettikampausten alle tuo on ihan ehdoton.

Poissa Linnee-

• Hiushörhö
Mistä löytäisin hyvät ohjeet sellaisen ranskanletin tekemiseen jossa se letti tulee ikäänkuin päälle. Siis ilmeisesti jonkinlainen käänteinen ranskanletti. Sekava selitys, mutta toivottavasti joku ymmärsi  ;D
Hiuslaatu 1b M/C ii. Pituus n.mid back

Poissa armi

• Tukkaguru
^ Ei siinä ole mitään muuta eroa, kuin se, että laitat reunimmaisen osion keskimmäisen alta, sen sijaan että laittaisit sen päältä. :)
So it goes.

Poissa cocos

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Silmääni ei sattunut erillistä tuotesuositus-keskustelua täältä muotoilusta, joten ajattelin heittää kysymykseni tänne  :)
Mulla on hakusessa jonkin tyyppinen tyvikohottaja/volumizeri, joka toisi kuohkeutta tukkaan ilman föönausta. Mulla on ohuehkot, taipuisat hiukset (pituus vähän yli leuan). Tähän asti olen käyttänyt vaan tupeerausta + lakkaa, sekä satunnaisesti hiuspuuteria hiusten muotoiluun. Tupeeraus on nyt pannassa hiusten kunnon vuoksi. Muotoilutuotteet on mulle aika vieras alue, sillä mulla on paljon huonoja kokemuksia. Tuntuu, että moni tuote on liian raskas mun hennoille hiuksille ja hiukset jää inhottavan tuntuisiksi.  :(
Entä osaisiko joku selventää mikä ero on voidemaisissa "tuuhentajissa" (esim. Joicon Body Luxe Thickening Elixir) verrattuna sitten suihkittaviin? Kumpikohan sopis mulle paremmin?

Olen tekemässä tilausta hairsupermarketisa lähiaikoina, joten ois kiva löytää joku sopiva tuote sieltä. Saa toki suositella edullisempia/markettituotteitakin jos tulee mieleen!
1c F ii

Poissa wilma

• Tukkaguru
^ Markettituotteista voin suositella herbinan tyvikohottajaa. Pieni pullo ja pullon nokka sellainen ohut niin sillä on helppo ruikkia sitä tyveen. Koostumus on sellainen hiuslakan ja muotovaahdon sekoitus.

Itse käytän tuota tyvikohottajaa aika kausimaisesti. Välillä saattaa olla vuoden tauko etten jaksa käytellä kyseistä tuotetta, mutta joskus käytän sitä ihan jokapäiväisessä hiustenlaitossa.
Harjoittelua se käyttö vähän vaati, aluksi tuli laitettua ehkä hieman liikaa ja tuli helposti lähmä. Varovasti laitettuna kuitenkin hyvä tuote, hiukset ei tunnu siltä että tyvessä "on jotain" vaan on kevyt oikein laitettuna. Pito ihan ok. Mä käytän tuota suoristusraudan kanssa, en tiedä sitten kuinka käyttäytyy jos pelkästään harjaa hiukset ja laittaa tuota vain alle. Suosittelen kuitenkin kokeilemaan, hinta ei ole paha ja pullo on tosi kätevä kun kulkee vaikka laukussa mukana.  :)

Mulla on myös taipuisat hiukset, ja yksittäinen hius on tosi hento ja ohut vaikka tukkaa onkin muuten paljon.

Edit: katsoin herbinan sivut ja putelin ulkonäkö on muuttunut. Mulla on siis se vanhan mallinen herbinan tyvikohottaja, tuosta uudesta ei ole kokemusta. Toivottavasti on pysynyt samanlaisena.
« Viimeksi muokattu: 28.03.11 - klo:09:59 kirjoittanut wilma »