Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta  (Luettu 502193 kertaa)

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
"Tukkaguru" tiedustelee täällä muotoilutuotteista kun ei tiedä niistä yhtään mitään ja saatavilla oleva tieto vain sekoittaa pään.  :D

Haluaisin käyttää mahd. vähän hiuslakkaa kampausten kiinnityksessä, koska lakan jälkeen hiukset ovat aina karheamman tuntuiset ja sameat. Kiharran hiuksiani mielelläni ja haluan hiusten tuntuvan muotoilunkin jälkeen pehmeiltä ja että niissä olisi luontaista kiiltoa vielä. Hiukseni ovat hartiamittaiset, värjäämättömät, luonnostaan taipuisat, mutta liukkaat/ohuet ja hiuspohja rasvoittuu nopeaan. Liian voimakkaat/liika muotoilu lässäyttää myös tekemäni kiharat herkästi.

Löytäisinkin mielelläni suoristusraudan kanssa käytettäväksi aineen, jolla kiharat pysyisivät ilman lakkaa. Onko tälläistä ja löytyykö kohtuuhintaan kampaamoiden tai markettien valikoimista? Toivon tai haluan tuotteesta puuttuvan huonot alkoholit ja lämpösuoja on tietenkin suht ehdoton.  8)  :D

Lisäksi kuulisin vinkkejä hyvästä matta/kuiva vahasta, joka sopisi suortuvien erotteluun ja juuresta pöyhimiseen. Sellainen vaha joka sopii rasvoittuvalle hiuksistolle, antaa rakennetta, ja jota voi lisäillä pesukertojen välipäivinäkin ilman liian lähmäistä tunnetta. Kiitos.  :)

Tässä myös vähän vinkkiä siitä, miltä haluaisin hiuksistoni näyttävän. Pixiwoon siskoksilla on vain täydellisen ilmavat ja kiiltävät hiukset.  :D
http://www.youtube.com/user/pixiwoo#p/u/2/A9uloFIUnVQ
« Viimeksi muokattu: 29.03.11 - klo:23:16 kirjoittanut purppura »

Poissa wilma

• Tukkaguru
^ Mun helposti muotoutuvaan tukkaan hyvä yhdistelmä on xz tyrni muotoilusuihke + tresemmen lämpösuoja. Tyrni pelkästään käytettynä vähän koppuroittaa, mutta tresemmen kanssa käytettynä ei koska tresemme siloittaa. Tresemmen lämpösuojasuihkeessa ei ole pitoa yhtään ja tuossa tyrnisuihkeessa on. En osaa kuvailla onko se pito nyt sitten kovinkin voimakas, mutta omassa tukassa kiharat pysyy koko päivän lässähtämättä.  :)

Poissa purppura

• Tukkaguru
^ Suihkutatko tuotteita siis päällekäin kosteisiin hiuksiin vai kuinka käytät noita yhdessä?  :D

Kaapistani löytyy jo Franck Provostn lämpösuoja, joka on vähän lähmäävä, mutta sellainen minkä voisin kuvitella ajavan saman asian kuin tresemme(?) Voisin tietysti näin alustavasti testailla vanhoilla kampausnesteilla samanlaista yhdistelmää, josko minullakin toimisi.  :)  Minulla on aiemmin ollut XZn tyrnilakkaa, jonka hajusta en pitänyt ollenkaan, joten suihketta en varmaan ostaisi, ja se taitaa sisältää alkoholiakin(?). 

Saan kyllä hiuksistani varsinaisen murheen kryynin aina aikaan ja senkin takia haluaisin, että muotoilutuotteita olisi mahd. vähän. :D Onko edes olemassakaan sellaista yksittäistä tuotetta suoristusraudan kanssa käytettäväksi, joka pitää kiharat, omaa kunnon lämpösuojan ja on alkoholiton kaikista huonoista alkoholeista.  ???

Poissa wilma

• Tukkaguru
^ Joo, päällekkäin vaan kosteisiin hiuksiin. :)
Mullakin on ollut hakusessa samanlainen tuote mitä itse etsit, mutta en ole vielä törmännyt. Hinta rajoittaa kun en halua ostaa mitään 40€ muotoilutuotetta vaan päästä mahdollisimman halvalla..
Tuo tyrnisuihke haisee samalta kuin se lakkakin ja sisältää alkoholia. Sen takia se mulla koppuroittaakin, mutta tämä on ainut yhdistelmä  mikä ei lähmää ja pitää kiharat kestävinä.

Mulla on aikeissa ostaa joku toinen kampausneste kun tuo vanha kuluu pois ( Tällä käytöllä vuoden päästä.. ) jos löytyisi joku paremman tuoksuinen tuote. Mulle saa kyllä vinkata jos löytää jonkun taika-aineen missä olisi nämä molemmat hyvät ominaisuudet, ei lähmää, tuoksuu hyvälle ja on halpa! Sitä odotellessa  :D Onneksi tämä yhdistelmä kuitenkin toimii mun tukkaan ihan hyvin niin ei mitään suurta kriisiä ole sen uuden tuotteen metsästyksen kanssa.
« Viimeksi muokattu: 31.03.11 - klo:09:04 kirjoittanut wilma »

Poissa purppura

• Tukkaguru
Selvä, kiitti wilma selvennyksestä. Vinkkaa vain sitten itsekin jos kohdallesi sattuu osumaan täydellinen tuote.  :D

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
Mihinkä samettipaplareiden kiharan teko perustuu? Jos paplarit laittaa pyyhekuivaan tukkaan ja suihkii vaikka suolasuihketta päälle niin tuleeko kiharaa? Pitäisikö lakka suihkia kun rullat on päässä, vai sitten kun hiukset ovat auki?

Omistan luonnonkiharan tukan ja yritän vältellä lämpökäsittelyjä, samettipaplarit olisivat varmaankin ainakin tosi hellävarainen tapa muotoilla hiuksia. Hiukseni kihartuvat muutenkin helposti  ja esim. leteistä jää selkeät jäljet pitkäksi aikaa hiuksiin. Olisikohan nuo papiljootit hyvä idea, vai keksisikö joku vielä hellävaraisemman keinon kohentaa ulkonäköä välillä  :)?

Tavoitteena olisi siis jotain suurehkoa ja rentoa kiharaa hieman victoria's secret tyyliin. Ymmärrän toki ettei naama ja kroppa vaihdu vaikka kuinka yrittäisin  ;D
« Viimeksi muokattu: 03.04.11 - klo:15:34 kirjoittanut Sassy »
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa armi

• Tukkaguru
^ Samettipaplarit, kuten muutkin paplarit, taitaa perustua ihan siihen että hiukset kuivuu tiettyyn muotoon. Samettipaplareita ei taida löytyä kovin isoja (ainakaan perusmarketeista), mutta tarrapaplareita löytyy tosi suuriakin. VS-kiharoihin kun ehkä vähän perus-samettipaplaria isompi papiljotti on parempi. Itse käytän tarrapaplareita niin, että levitän pyyhekuivaan tukkaan muotovaahtoa sekä jotain silottavaa ja laitan paplarit. Hiusten kuivuttua suihkin kevyttä, ei-koppuroittavaa lakkaa päälle ja avaan papiljotit. Lopuksi laitan vahaa ja lakkaa, jos siltä tuntuu. Paplarit on kyllä ollut tosi hyvä keino karsia pois fööni+suoristusrauta! Kerro toki, jos löydät isot samettipaplarit, ne voisi olla vielä tarrapaplareita hellävaraisemmat. :)
So it goes.

Poissa tuulimaria

• Haiven
  • *
Mä muuten edelleen kaipailen Fudgen Salt Sprayn ja Tigin Totally Beachinin vertailua, jos joku olisi kumpaakin kokeillut...  ;)

Minäkin kaipailisin vertailua näistä kahdesta ja lisäksi jos jollain on kokemusta Lanzan vastaavasta, niin siitä myös-
Tuoksu, lähmäävyys, käyttö..

Poissa SH

• Tukkaguru
^Mua kiinnostaa kans millainen lopputulos noilla pitäis tulla, miten ihmiset niitä käyttää ja millaiseen tukkaan.

Poissa Linnee-

• Hiushörhö
Minkäkokoisilla paplareilla saa isoa kiharaa? Minulla on todella isot, ja niillä ei tule kiharaa ollenkaan   ???
Hiuslaatu 1b M/C ii. Pituus n.mid back

Poissa armi

• Tukkaguru
^ Kokeile pienempiä. :) Ihan isoilla ainakin itse saan sellasta "muotoilua", vähän kuin ammattimaisen föönauksen. Hieman pienemmillä tulee jo kiharaa.
So it goes.

Poissa ian

• Haiven
  • *
Haluaisin lopettaa painepakkausten ostelun ekologisista syistä, ja haluisin nyt kysellä että tietäisiko joku viisas ja ihana jonkin hyvän vaihtoehdon muotovaahdolle? Olen käyttänyt Wellan Wellaflex-muotovaahtoa (ja muita markettimerkkejä) varmaan ainakin viisi vuotta ja minulla ne ovat toimineet hyvin, ovat tuoneet muotoa ja rakennetta luonnonkihariini ja niitä on helpompi laittaa. En ole vielä kokeillut laittaa hiuksiani ilman sitä, koska muotovaahto tuo muotoiltavuutta ja helppoutta tähän. Onko mitään mikä olisi ei-painepullossa (ehkä muovisessa), tai oletko kenties huomannut muotovaahdon käytön lopettamisen olevan hyvä idea?
3, oman oranssin värin takaisin kasvattelu tummanruskean tilalle, lyhyet.

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
Haluaisin lopettaa painepakkausten ostelun ekologisista syistä, ja haluisin nyt kysellä että tietäisiko joku viisas ja ihana jonkin hyvän vaihtoehdon muotovaahdolle?

Onhan nykyään kaikenlaisia muotoilusuihkeita ja -voiteita ei-painepakkauksissa. Luulisi muotovaahdolle löytyvän korvaajan helposti. :)
1c F ii

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
KC Professionalsilla on Stylin Fluid eli muotoiluneste, ajaa saman asian kuin vaahto, mutta omasta mielestäni paljon miellyttävämpi käyttää! Ei tahmaa hiuksia ja helpottaa hiusten muotoilua, aivan ykkönen.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

Poissa maaju

• HAIRahtanut
On tässä tullut kasvateltua hiuksia ja nyt alkaa mittaa olla sen verran, että tekisi mieli välillä arkenakin kihartaa hiuksia mutta kun ei osaa ;) haluaisin sellaisia isompia kiharoita. Sauvakiharrin on mutta tulee liian pientä ja mun mielestä jälki ei ole niin luonnollinen. Nyt ostin sellaisia sormen vahvuisia patukoita ja jälki oli parempi mutta saisi olla aika paljonkin isompaa kiharaa. Babylissin samettilämpörullat mulla on mutta arkiaamuille aivan liian hidasta hommaa eikä kesto ole kummoinen. Vinkkejä? Löytyyköhän patukoita kuinka paksuina? Millä sanalla voisi hakea Ebaysta?
my.oriflame.fi/kauneudellesi