Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta  (Luettu 502187 kertaa)

Poissa wilma

• Tukkaguru
^^ hairweck jo sanoikin, että tarkoitus on tuoda sitä kuohkeutta ja ilmavuutta tukkaan. Tuli mieleen että oletko koittanut kuivata tukkaa ilman sitä muotovaahtoa? Silloin harvoin kun kuivaajalla kuivaan tukan, käytän vain lämpösuojasuihketta ja mulla tulee noinkin pelkästään kunnon leijonanharja. Mun ohutta tukkaa se muotovaahto varsinkin liikaa laitettuna vain lätsäyttää, eli toimii päinvastoin.

Poissa SC

• HAIRahtanut
En tuotteen raskaudesta osaa sanoa, enkä niitä ihan märkänä puhallakkaan. Muotovaahtoa olen aina laittanut föönatessa, koska siinä itse tuotteessa on lämpösuoja (ja voin sanoa luottavani siihen föönatessa) ja laitan sitä ehkä runsaasti hiusten määrään nähden. On vain tuntunut, että mitä enemmän sitä laittaa tukkaan niin sitä paremmin sitä lämpösuojaakin on.

Eli ensi kerralla koitetaan pienemmällä määrällä ja toivotaan parasta. Pitää kyllä ihan oikeakin lämpösuoja hankkia. Kiitos molemmille  :)
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy

Poissa armi

• Tukkaguru
Tässä linkissä on mun uudet suosikkinutturat puikkojen kanssa (tapa 3 ja 4): http://www.youtube.com/watch?v=0sBAz9Z_2uo&feature=related. Itse yllätyin miten tukevilta puikkonutturat tuntuu.

Hyvä video! Tykkäsin ykkösestä ja kakkosesta ulkonäöltä, mutta ne eivät taida olla hiuksille hellävaraisimmat vaihtoehdot. Nelonen oli mulle ihan uusi tapa, tosi kivan näköinen ja tukeva lopputulos!

Olisiko kellään ohjetta puikkonutturaan, jossa kaksi puikkoa tulee ikään kuin ristiin? Kuten tässä oikeassa yläkulmassa:

Katanapuikot näyttäisivät hauskalta noin käytettynä. :D

Myös juhlavampia puikkonutturoita olisi kiva osata, tähän todella realistiseen piirroskuvatyyliin ;):

So it goes.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
Vinkkejä ylipitkään otsikseen sen poiskasvatteluvaiheeseen? Pannat on käytössä, ja olen yrittänyt opetella tekemään otsislettejä, mutta siihen etutukka on vielä hiukan liian lyhyt. Millainen malli olisi paras otsiksen poiskasvatusvaiheessa?

Poissa Mirju

• HAIRahtanut
^ Jos letit eivät onnistu, oletko kokeillut ns. front twistiä, jossa kaksi hiusosioita on pyöritetty toistensa ympäri? Saattaa ehkä olla, että siihenkään ei tukka riitä, mutta ainakin sitä on helpompi tehdä kuin otsislettejä.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
^Kiitti vinkistä, täytyykin kokeilla  :)

Poissa wilma

• Tukkaguru
Kuinka tämä kampaus on tehty? http://media.pointblog.fi/UserImages/FI/BlogPostImages/500019938/31b8b880764a49ef9bc8b04d8c4867e4_500019938.jpg_600x600.jpg

Loppuletti on ilmeisesti kalanruotolettiä, muita kuinka sen oikein saa tehtyä järkevästi niin että sen saa yhdistettyä tuohon sivulettiin? Tuossa kuvassa tukka näyttää aika tupereeratulta ja paksulta. Mun tukka on aika liukas, ja alkaa pian mennä hermot kun en saa tuota tehtyä mitenkään järkevästi.  ;D

Edit: Jos siis joku osaisi selostaa kuinka tuo tehdään vaiheittain, ihan sivuletistä lähtien. Joko mulla on ihan väärä tekniikka, tai sitten tukalla ei ole tarpeeksi pituutta kun sivuletti aukeaa koko ajan...
« Viimeksi muokattu: 10.09.11 - klo:11:45 kirjoittanut wilma »

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
Edelleen pähkäilen pysyvien kiharoiden/laineiden perään. En ole korkkiruuvikiharoiden perään vaan haluan enemmän luonnollista laineikkuutta ja sekaan vähän tiukempaa kiharaa. Päivän aikana tietty pöyhkeys katoaa kuitenkin aina ja takaa hiukset ovat lähes suorat.

Käytän todella harvoin fööniä eikä kampausneste sen takia olisi toimiva tuote minulla. Kyselenkin vinkkiä muotovaahdosta, jonka voin levittää puolikosteisiin hiuksiin ja hiukset pysyisivät pehmeän tuntuisina kuivuttuaan. Kuivuttuaan laittaisin hiukset sitten kiinni kiharoiden aikaansaamiseksi.

Haluan muotovaahdon olevan alkoholiton ja toivoisin sen maksavan n. 10 euroa, ei mitään 20 euron purkkia. Ongelmanani on myös, että muotovaahdon täytyisi antaa paljon pitoa, mutta samalla olla kevyt koostumukseltaan. Monesti olen todennut, että muotovaahto on vain vetänyt kiharat loivemmaksi. Mistä siis lähteä etsimään kaupan valikoimista?  :)

Poissa Linnee-

• Hiushörhö
Suosittelin kokeilemaan herbinan hajusteetonta muotovaahtoa. Se on alkoholiton eikä tee hiuksia koppuroiksi ja antaa ihan ok pidon. Hintaa tuolla oli muistaakseni n. 4e.
Hiuslaatu 1b M/C ii. Pituus n.mid back

Poissa Firestarter

• HAIRahtanut
^^
Minä taas suosittelen Purppuralle Fructicsen volume restructure xxl-vaahtoa. Pito on hyvä,tuuheuttaa luonnollisesti eikä tee tukasta koppuraa. Käsittääkseni ei sisällä alkoholia.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
Hei kiitos vastauksista muotovaahdon etsintään liittyen! Garnierin voisinkin muuten hakea, Herbinaa epäilen liian kevyeksi vaikka toisaalta kevyempi tuotekin saattaisi olla toimiva.

Oli muuten hyvä muistutus tuo Garnier yleensäkin kun jotenkin sitä vain kävelee aina niiden purkkien ohi. Olen unohtanut sarjan muotoilutuotteet kokonaan.  :D

Tristy

• Vieras
Ostin tänään tarrarullat, kun kampaaja suositteli niitä mun hiuksille ja sai samettirullilla mun päästä niin ihanan, että ajattelin, että on pakko opetella käyttämään niitä. :D Multa vaan puuttuu nyt sopivat mömmöt käytettäväksi noiden kanssa eli onko suosituksia? Lähinnä nyt tarvisin ainakin jonkun suihkittavan aineen ja siinä saisi olla reippaasti pitoa, koska hiuslaatuni on aika lasimainen haitula. En tietenkään tajunnut kysyä mitä ainetta kampaajalla oli.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
Hei miten saa tukan pysymään tälläisellä nutturalla ns. pystyssä? Mulla ainakin se "hiuslenkki" jää lötkättämään alaspäin tai ei ainakaan ylöspäin niin että näkyisi pään takaa. Mun tukka ei oo niin pitkä kuin blogin pitäjällä, joten teen vain yhden lenkin hiuksista, kun taas tuo tyttö vetää ne kaksi kertaa. Jos kädellä työntää lenkkiä ylöspäin niin näyttäisi hyvältä, mutta kun käden irrottaa, niin se lenkkikin valahtaa. Tuo olisi mun mielestä tosi kiva arkikampaus, jos pysyisi mullakin pystyssä. Vinkkejä? Pinnejä on aika hankala saada tuohon ilman että ne näkyisi? Ja tässä siis linkki nutturaan mistä puhun:
http://oprin.blogspot.com/2011/10/sahlaysta-ja-hardstylee.html

Poissa Neve

• HAIRahtanut
Nyt kun mulla on A-injainen polkka, ongelmaksi on muodostuneet latvat. Ne tykkää kovin taipua ylöspäin, enkä tykkää ilmiöstä yhtään.

Mikä ois hyvä suoristava muotoilutuote joka kesyttäis nuo kihartuvat latvat?
En viitsisi kuitenkaan suoristusrautaa käyttää joka päivä..

Poissa nukka

• HAIRahtanut
Hei miten saa tukan pysymään tälläisellä nutturalla ns. pystyssä? Mulla ainakin se "hiuslenkki" jää lötkättämään alaspäin tai ei ainakaan ylöspäin niin että näkyisi pään takaa. Mun tukka ei oo niin pitkä kuin blogin pitäjällä, joten teen vain yhden lenkin hiuksista, kun taas tuo tyttö vetää ne kaksi kertaa. Jos kädellä työntää lenkkiä ylöspäin niin näyttäisi hyvältä, mutta kun käden irrottaa, niin se lenkkikin valahtaa. Tuo olisi mun mielestä tosi kiva arkikampaus, jos pysyisi mullakin pystyssä. Vinkkejä? Pinnejä on aika hankala saada tuohon ilman että ne näkyisi? Ja tässä siis linkki nutturaan mistä puhun:
http://oprin.blogspot.com/2011/10/sahlaysta-ja-hardstylee.html

Mua kiinnostaisi kans että miten hiukset saa noin?
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234