Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta  (Luettu 502113 kertaa)

Poissa wilma

• Tukkaguru
^^ Mä tykkään ihan hirveästi tästä Tigin suoristavasta lämpösuoja/kiiltosuihkeesta. http://www.feelunique.com/p/TIGI-Catwalk-Straight-Collection-Sleek-Mystique-Haute-Iron-Spray-200ml

Mulla se lähmää heti jos laitan kuivaan tukkaan, mutta kun suihkutan kosteaan tukkaan, tukasta tulee tosi sileä, pehmeä ja suora. Suoristan kyllä tukkaa, mutta tällä saan tukan pysymään suorempana kuin että käyttäisin alla vain pelkkää lämpösuojasuihketta. Suosittelen kyllä kokeilemaan. On tosi riittoisaa ja helppo suihkuttaa tukkaan.  :)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
Hei miten saa tukan pysymään tälläisellä nutturalla ns. pystyssä? Mulla ainakin se "hiuslenkki" jää lötkättämään alaspäin tai ei ainakaan ylöspäin niin että näkyisi pään takaa. Mun tukka ei oo niin pitkä kuin blogin pitäjällä, joten teen vain yhden lenkin hiuksista, kun taas tuo tyttö vetää ne kaksi kertaa. Jos kädellä työntää lenkkiä ylöspäin niin näyttäisi hyvältä, mutta kun käden irrottaa, niin se lenkkikin valahtaa. Tuo olisi mun mielestä tosi kiva arkikampaus, jos pysyisi mullakin pystyssä. Vinkkejä? Pinnejä on aika hankala saada tuohon ilman että ne näkyisi? Ja tässä siis linkki nutturaan mistä puhun:
http://oprin.blogspot.com/2011/10/sahlaysta-ja-hardstylee.html

Mua kiinnostaisi kans että miten hiukset saa noin?

Ideanahan on siis että aloitetaan tekemään normaali ponnari, mutta viimeistä osiota ei vedetäkään kokonaan ponnarin läpi, vaan jätetään hiusten latvat vetämättä läpi jolloin muodostuu ns lenkki. Itse hoksasin tänään, että se pitää tehdä todella ylös. Toinen konsti saada lenkki pysymään paremmin pystyssä on se, että sen viimeisen lenkin vetääkin ponnarin läpi takaa päin niin että latvat jää eteenpäin. Sitten ne latvat vain kiertää ponnarin ympäri ja piilottaa. Tuo on kyllä vähän hankala tapa, mutta eniten siis auttaa kun ponnarin tekee mahdollisimman ylös.

Poissa Virus

• HAIRahtanut
  • Zed's dead, baby, Zed's dead.
^ Juuri näin: korkeammalle sitä ponnaria (ja mun mielestäni ponnari pysyy ylempänä, kun latvat jäävät taaksepäin). :D Ja lisäyksenä, että ns. lenkkiä ei saa vetää liian isoksi. Muuten se valahtaa alaspäin no matter what. Oman tukan paksuuteen ja karheuteen suhteutettuna sopivan löytää kai vain kokeilemalla. Mulla pysyy suht. terhakkana vielä sellainen lenkki, josta mahtuu oma käsi rannetta myöten läpi, pitemmälle vedetty alkaa jo roikkua masentuneesti. :P

Edit: joo, tosiaan voi tehdä useamman lenkin, jos tukan pituus riittää, niin se jämäköittää viritelmää entisestään. Itse teen kolme pienempää tai kaksi isoa.

Keskustelusta inspiroituneena huomisen kampaus on selvä! :D
« Viimeksi muokattu: 16.11.11 - klo:20:57 kirjoittanut Virus »
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
^Ja jos on tosi pitkä tukka, niin sitten tekee kaksi kertaa sen lenkin (kuten blogin pitäjäkin vissiin).

Poissa mittt

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Ajattelin kysyä josko jollain olisi (ollut) sama ongelma kuin mulla: hiukset on superpainavat, vahvat ja paksut, periaatteessa hyväkuntoiset ja kiiltävät mutta kuitenkin karheat ja jotenkin ikävän tuntuiset, helposti sähköistyvät, järjettömän pään myötä pitkin valuvat paksuudestaan huolimatta, jäykät.... eli siis ihan karmeat, jos haluaa näitä pitää auki kun on vaikka edellisiltana pessyt. Hiuslakalla ei tee mitään, enkä ole vielä löytänyt mitään tuotetta millä tekisi. Lisäksi varmaan raskautensa ja paksuutensa takia tuntuvat jotenkin "limaisilta", vaikka mulla ei hiukset sinänsä rasvoitu välillä kolmessakaan päivässä.

Mietin, että voiko vika vaan olla käyttämissäni hiustenhoitotuotteissa, tulisiko jollain suihkeella munkin hiuksista sellaiset.. normaalit hiukset?? Haluaisin pehmeyttä, käsiteltävyyttä, ilmavuutta... ettei tää olisi tämmöinen puuvillapehko joka sojottaa minne haluaa. Asiaa pahentaa malli, joka on ylikasvanut kerrostettu. Tai kerroksia enää hiusten loppupäässä, mutta ei nätisti latvoissakaan vielä, pitäisi vissiin käydä parturilla. Mutta se ei vie tätä raskaslättähiusongelmaa pois.

Jos vaikka kiharran hiukset tai olen juuri viisi minuuttia sitten ne föönannut, en valita. Mutta sitten arjessa käsittelemättä, huh! Sukkanuttura tai letit tms. yöksi antaa joka kerta jännittävän erilaisen tuloksen.. :D

Poissa Mirju

• HAIRahtanut
Haluaisin tehdä kaverilleni luonnollisempaa jauhemaista kuivashampoota joululahjaksi. Haluaisin kuitenkin, että siinä olisi myös jotain tuoksua. Voiko, ja jos, niin miten siis eteeristä öljyä voisi sekoittaa maissitärkkelykseen ilman, että jauhe paakkuuntuisi?

Poissa nukka

• HAIRahtanut
^ Juuri näin: korkeammalle sitä ponnaria (ja mun mielestäni ponnari pysyy ylempänä, kun latvat jäävät taaksepäin). :D Ja lisäyksenä, että ns. lenkkiä ei saa vetää liian isoksi. Muuten se valahtaa alaspäin no matter what. Oman tukan paksuuteen ja karheuteen suhteutettuna sopivan löytää kai vain kokeilemalla. Mulla pysyy suht. terhakkana vielä sellainen lenkki, josta mahtuu oma käsi rannetta myöten läpi, pitemmälle vedetty alkaa jo roikkua masentuneesti. :P

Edit: joo, tosiaan voi tehdä useamman lenkin, jos tukan pituus riittää, niin se jämäköittää viritelmää entisestään. Itse teen kolme pienempää tai kaksi isoa.

Keskustelusta inspiroituneena huomisen kampaus on selvä! :D

Vaikka kuinka yritän niin en kyllä saa omiin hiuksiini tuon näköistä juttua, joko ne valahtaa tai sitten on vaan sellainen pieni ylöspäin törröttävä nöpö. Ja miten ne saa "leviämään" tuolleen sivuille päin. Ehkä tuollainen kampaus ei vaan passaa mun hiuslaadulle?

Mirju: Oliskohan joku jauhemainen hajuste parempi? Esim. vaniljasokeri, kaneli tai vaikka joku sellainen tuoksupussi mitä kaupoissa myydään? :)
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
^ Testasin tuota nutturaa bsl+ mittaiseen tukkaani ja herranjumala tuolla tavalla saa ison nutturan aikaiseksi. Vedän esimmäisen lenkin niin, että latvoja jää todella vähän hiuslenkin alle (osa latvoista ei yllä sinne ollenkaan). Mun hiuslaatu on latvoja lukuunottamatta melko liukas ja hiukset ovat ohuita, vaikka niitä on paljon.

Testasin eilen ensimmäisen kerran myös "sukkanutturaa" valkilla. Laitoin hiukset pompulalle, pyöritin latvoja ensin lyhyeltä matkalta valkin ympäri ja sitten aloin rullaamaan valkkia kohti ponnarin juurta. Tuosta nutturasta vasta iso tulikin. Näytti siltä kuin ufo olisi laskeutunut pään päälle  ;D. Mies kyllä tykkäsi kampauksesta, mutta minusta nuttura oli aika oudon näköinen eikä muutenkaan tuollaiset nutturan sovi mun kasvoille. Laitoin tuon nutturan yöksi tarkoituksena kihartaa hiukset, mutta valkki oli kai liian iso eikä siten riittänyt kihartamaan mun heikosti kihartuvaa tukkaa. Seuraavaksi testaan sitten sukan avulla.

Poissa vilmalotta

• HAIRahtanut
Mä oon huono käyttämään muotoilutuotteita, kun tuntuu että kaikki korputtaa ja klähmää. Tykkään kuitenkin suoristaa tai kihartaa hiuksia, ja varsinkaan kiharat ei kestä ilman tukea. Tähän asti oon käyttänyt vaan Tresemmen lämpösuojaa, mutta mikä vois olla sopiva tuote sekä kiharrukseen että suoristukseen? Kiharat teen Pearl Wandilla tai isolla piipparilla.

Poissa Salvia

• Hiushörhö
Tarvitsisin neuvoja (=täysi tumpelo) muoitoilutuotteen valintaan. Olen elänyt viime vuodet kuin pellossa, tukkamalli ei ole vaatinut mitään muotoilua eikä siis myöskään muotoilutuotteita. Nyt sitten tarttis tehrä jotain, että hiukset pysyis kuosissaan. Malli on korvan alle ulottuva hieman kerrostettu polkka, ei otsista, mutta vielä kasvamassa olevat haitulat edessä, jotka ei vielä yllä korvan taakse. Jos tätä ei nyt laita, hiukset muistuttavat Tiuskun avatarta  :-\

Hiukset on käsittelemättömät, luonnontaipuisat, veltot ja normaalipaksuiset. Kaipaisin tuotteelta hieman karheutta ja tuuheutusta sekä tietysti jonkin verran pitoa. Tavoitteena kohottaa tyveä, hillitä omaa taipuisuutta pituuksissa, latvat saa kihartua itsestään ihan niin kuin tahtovat. Haluaisin selvitä yhdellä tuotteella, jonka tuoksu olisi mahdollisimman mieto. Ehkäpä muotoiluvaahto? Olen nyt käyttänyt loppuun muinaista Joicon K-Pak -muotovaahtoa, josta kyllä tykkään, mutta onpas vaan käsittämättömän hintaista Suomessa - ja sitähän ei enää saa tilattua merten takaa.

Osaisitteko auttaa? Kiitos jo etukäteen !  :)

Poissa wilma

• Tukkaguru
^ Tyvikohottaja? Marketista ainakin Herbinan tyvikohottajaa saa tosi kätevässä pikkupullossa, eikä ole pahan hintainen. On koostumukseltaan sellaista muotovaahdon ja hiuslakan sekoitusta. Melko tuoksuton, riittoisaa ja hyvä pito.  Suosittelen.  :)

Poissa Salvia

• Hiushörhö
^  Kiitos, tuotapa voisikin testata. Tyhmä kyselee edelleen, että miten kauas tyvestä tyvikohottajaa voi käyttää ja että hillitseekö se myös sähköistymistä? Vielä sitäkin, että sisältääkö alkoholia/lämpösuojaa? Kysyisi vielä muutakin, jos osaisi, mutta kun ei osaa, niin saapi neuvoa lisää... :)

Varmaan pitäisi vielä kertoa, että kuivattelen pää alaspäin föönillä puhallellen.

Poissa wilma

• Tukkaguru
^ Tuo herbinan tyvikohottaja sisältää lämpösuojan, tässä vielä vähän kuvaa siitä purkista : http://www.herbina.fi/herbina/sp2?OpenAgent&cid=volume-tyvikohottaja&ratingstart=1

Tyvisuihkeista on muuten olemassa oma ketjukin, vähän lyhyt, mutta sieltä saattaa löytyä jotain vinkkejä. http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=283.0

Tyvisuihketta voi käyttää monella tapaa, itsekin käytän aina vähän eri tavoin sitä.  ;D Eniten tulee ehkä kuitenkin käytettyä sitä tekniikkaa että otan niskasta ylöspäin muutaman osion kerrallaan ja suihkin sitä tyvikohottajaa suoraan tyveen. Sen jälkeen suoristan tukan samalla osio kerrallaan, lopuksi vain harjaan hiukset varovasti ja voilaa.  :) Hiusten harjauksen yhteydessä sitä tulee hieman pituuksiinkin, mutta suurinosa muotoilutuotteesta mulla kyllä pysyy sielä tyvessä minne olen sen laittanutkin. Ellei satu lipsahdus kiireessä ja pullosta tule enemmän tavaraa kuin oli tarkoitus.  ;D

Tuossa herbinan tyvikohottajassa on sellainen pieni "nokka", eli suihkeen saa laitettua suoraan sinne tyveen tosi helposti.

Poissa Salvia

• Hiushörhö
Kiitos, wilma, valistuksesta! Ostin tuon tyvikohottajan ja samoilla lämpöisillä myös Herbinan hajusteettoman muotovaahdon. Olen kokeillut molempia kerran ja olen ihan tyytyväinen niiden antamaan pitoon ja tukeen. Pitää jatkaa harjoituksia. :)

Poissa Joanna

• HAIRahtanut
Mä olen tässä pohtinut että olisiko jotain muotoilutuotetta, jolla saisi saman fiiliksen kuin kuivashampoolla? Ainakin suihkittavat kuivashampoot käy mulle kovasti henkeen ja muutenkin mieluiten iskisin jonkun tuotteen suihkun jälkeen kosteisiin hiuksiin. Niin ja pitäisi toimia ilman föönausta. Muotovaahdoista ei ole ollut apua. Herbinan tyvikohottajakaan ei toimi ilman föönausta ja tuntuu muutenkin jotenkin rasvoittavalta tässä päässä.