Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta  (Luettu 501539 kertaa)

Poissa Mindela

• Tukkaguru
^^ Hiuspuuteri. Tuuheuttava efekti on vaan paljon voimakkaampi kuin kuivashampoossa. Oon ollut vuosia jo hiuspuuterin vannoutunut käyttäjä, se toimii niin kuin kuiva vaha; tuuheuttaa, kohottaa mutta ei tahmaa. Ihmettelen aina sitä, että miksi hiuspuuterit on niin tuntemattomia monelle, koska omaan pitkään tukkaani ne toimii täydellisesti ja kaikki jotka olen käännyttänyt käyttämään sitä on jääneet sille tielle  ;) Hyviä hiuspuutereita on mm. Lanzalla, Osiksella ja markettisarja Got2Bella jota käytän nykyisin. Purkki maksaa n. 8€ ja ei häviä laadussa kalliimmille kilpailijoilleen lainkaan. Jauhettahan nämä on, mutta ei pöllyä samalla tapaa kuin kuivashampoo. Älä osta 4R:n hiuspuuteria, se on suihkutettava ja käytännössä ihan samanlainen kuin muiden sarjojen kuivashampoot.

Laitan hiuspuuteria aina pesun jälkeen kuivaan tukkaan; sirottelen parissa osioissa tyveen ja pöyhin sormin = valmis.

Märkään tukkaan laitettavia tyvikohottajia jotka toimii ilman föönausta, niitä ei oikeastaan ole. Ainakaan sellaisia, jotka oikeesti toimisi.

Poissa Joanna

• HAIRahtanut
^ Täytyypä kokeilla tuota sitten seuraavaksi. Oon kyllä kova sotkemaan tuollaisten jauheiden kanssa, mutta jos laittaisi vaikka aamulla ennen pukemista. Kylppärissä. :D

Poissa hairyfairy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Hyviä hiuspuutereita on mm. Lanzalla, Osiksella ja markettisarja Got2Bella jota käytän nykyisin. Purkki maksaa n. 8€ ja ei häviä laadussa kalliimmille kilpailijoilleen lainkaan. Jauhettahan nämä on, mutta ei pöllyä samalla tapaa kuin kuivashampoo. Älä osta 4R:n hiuspuuteria, se on suihkutettava ja käytännössä ihan samanlainen kuin muiden sarjojen kuivashampoot.

Four Reasonsilla (4R) on nykyään myös jauhemainen hiuspuuteri.  :)

Poissa Joanna

• HAIRahtanut
Mä ostin tuota Got2Be:ta kun oli helposti saatavilla muun kaupassakäynnin ohella. Ihan lupaavalta vaikuttaa, annostelua vaan täytyy harjoitella. Ekalla kerralla laitoin varmaan liikaa kun tyvi meni jotenkin oudon tönköksi, melkein tahmainen mutta ei kuitenkaan. Tokalla kerralla laitoin ensin käsiin ja siitä tyveen, mutta tuolla tavalla ei tuuheuttanut yhtä tehokkaasti. Mutta sotkua tuli vähemmän kuin pelkäsin.  :D

Poissa Mindela

• Tukkaguru
^ Joo, sen oikean määrän opettelu kestää hetken. Itse laitan aina suoraan purkista, pariin eri osioon ja möyhin. Liika tekee tönköksi ja liian vähän ei tee mitään, kantsii vaan harjoitella sitä käyttöä  :)

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
Onko kellään kokemusta Redkenin suihkutettavasta vahasta/rakenneaineesta? Kyseessä on Wax Blast 10, mulle laitettiin sitä kampaajalla ja purkki oli musta matalampi kuin tuo kuvassa oleva: http://www.lookfantastic.com/redken-wax-blast-10/10451616.html

Käytetään kuiviin hiuksiin ja ei kuulemma ole yliannostuksen vaaraa tai suuttimen tukkeutumista niin helposti kuin muissa vastaavissa. Tuoksu ei ollut mikään ihmeellinen, muttei onneksi kovin voimakas. Ajattelin ostaa jossain vaiheessa kokeiluun. Wool shake ei mulla sittenkään toiminut kovin hyvin, vaikka käytinkin koko putelin. Tigin Sugar shockia kokeilin kaupan testeristä, mutta en huomannut muuta vaikutusta kuin imelän hajun.
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
Miten on mahdollista, että saan parhaiten suoriin hiuksiini tuuheutta käyttämällä diffuuseria föönatessa? Eikö diffuuseri ole tarkoitettu kiharoille hiuksille? Tavallinen föönaus harjan kanssa ei anna yhtä hyvää tulosta kuin diffuuseri ja kädellä pöyhiminen. Tai sitten en vain osaa föönata oikein.

Edit. Minulla on lyhyet hiukset. Harjaa en hyvin usein käytä föönauksessa. Paremmin saan kädellä pöyhimällä tuuheutta tukkaan, myös ilman diffuusoria.
« Viimeksi muokattu: 08.03.12 - klo:16:52 kirjoittanut Marie Corelli »
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
Diffuusori ja kädellä pöyhiminen irrottaa hiuksia toisistaan ja päästää imaa niiden väliin, harjalla ja föönillä työskentely kiillottaa mutta tavallaan liimaa hiuksia yhteen. Tämän vuoksi ennen vanhaan föönattiin pää alaspäin, jolloin hiusten olosuunta muuttui normaaliasennossa ja tulos oli pyramidin mallinen.

Diffuusori on alunperin tarkoitettu kiharoiden hiusten säästävään kuivaukseen ilmavirran rikkoutumisen myötä.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Mindela

• Tukkaguru
^ Siis eihän se itse diffuusori hiuksia mitenkään ilmavemmin kuivaa, vaan sen kiharaefektin saa sillä nimenomaan sen takia, että se kiharaa kuivataan ns. osiona, jolloin ne hiusosioiden hiukset liimaantuvat toisiinsa ??? Eli kun hiusta supataan sinne sisälle ja kuivataan se "paikalleen", jolloin kihara pysyy paremmin kiharana ja osiossaan. Toki Kädellä pöyhiminen irroittaa hiuksia toisistaan ja päästää ilmaa hiusten väliin.

Mä suosin itse alhaalta päin föönaamista, niin että föönaan pelkän tyven alhaalta päin ja latvat harjan kanssa. Ilmavirta siis alaviistosta ja sormilla haron ja möyhin tukkaa koko ajan, jolloin hiuksista tulee tyvestä ilmavat. Latvat (mulla on pitkät hiukset) kuivaan aukikampausharjan kanssa, jolloin niistä tulee sileät ja kiiltävät. Toinen vaihtoehto on se, että sitä harjaa koko ajan vastakkaiseen suuntaan kun hiuksen halutaan laskeutuvan. En sinällään usko, että tuosta diffuurerista on mitään hyötyä tuuheuden tuomisessa, koska saman asian ajaa kädet. Mutta jos sä saat sillä mielestäsi parhaan tuloksen, niin mikäs siinä, eihän siitä mitään haittaakaan ole :)

Edit. Mutta siis mielestäni harjan kanssa hiusten kuivaus niin, että sillä koittaa koko ajan kohottaa hiuksia on aikaa vievää ja saman lopputuloksen saa käsillä pöyhimällä. Tietysti pyöröharja on ihan kingi tyven kohottamisessa, mutta sen käyttö vaati sitten opettelua ja rautaisia hermoja  ;D
« Viimeksi muokattu: 07.03.12 - klo:22:47 kirjoittanut Mindela »

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
Puhuin tuossa nimenomaan siitä että diffuusoria käytetään kiharan muotoa säästävään kuivaukseen, jolloin se toki liimaa niitä, mutta diffuusorin hajotettu ilmavirta voi hyvin toimia hitaampaan kuivatukseen suorassa hiuksessa käsien kanssa jos verrataan jonkun tehottoman kotiföönin normipuhallukseen, koska tällöin hiuksia tulee harottua enemmän koska diffuusori kuivaa hitaammin.

Minähän pöhötän aina täysillä Eclipsellä kasvusuunnan vastaisesti tyven, jos kikkailen niin kohotan tyven tunneliharjalla ja sillä saa myös muotoilut tehtyä tarvittaessa. Sitten luonnonharjaksinen pyöröharja ja ranteiden rikkominen jollei oikeasti millään muulla saa kiillotettua tai on muuten liian vähän tekemistä ;D Käytän kuitenkin aina muotoilun ja tyvikohotuksen kyseessä ollessa puhallusta suoraan ylhäältä, samoin pyöröharjaan puhaltaessa, koska saan siten kiiltävimmän tuloksen.

Laitoin tänne muuten joskus pätevät pikaohjeet eriasteisiin tyvikohotuksiin tunneliharjan kanssa, arkikampausten senttisistä niihin viiden sentin erikoisuuksiin. Se on sellainen 10 minuuttia per pää ja kohotus pysyy seuraavaan pesuun asti.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
Kumpaa suosittelisitte mielummin muotoilutuotteeksi foliokiharoita tekevälle; muotoilunestettä vaiko muotovaahtoa? Itse en juurikaan tykkää käyttää muotoilutuotteita, joten toivon niiden ''läsnäolon'' jäävän suht huomaamattomaksi itse kampauksessa (kampaus saa olla luonnollinen, kiharat kaipaavat vain vähän tukea.) Ajattelin lähinnä, että voisin sipaista ihan paikallisesti kiharrettaviin suortuviin jotain muotoilutuotetta, sen sijaan että levittäisin aineen ihan koko päähän.. Muotovaahdosta on ainakin itsellä melko tahmeita ja lähmäisiä kokemuksia...

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
Riippuu ihan mistä tykkää, toisille sopii neste, toisille vaahto, toisille geeli, kolmansille geelivaahto ja neljänsille voide. Lakkasuihkaus päälle niin joka tyyli pitää. Ei sitä oikein voi arvioida sen kummemmin kuin kokeilemalla, jos saat vaahdolla, oikealla määrällä ja kaikilla tuotteilla, aina tahmean tuloksen niin niin kannattanee jotain muuta koittaa.

Poissa Mindela

• Tukkaguru
Teetkö foliokiharat kosteaan vai kuivaan tukkaan? Mä tykkään itse muotoilunesteistä ja voiteista, vaahdot on usein turhan voimakkaita.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
^ kosteaan ehdottomasti, kuivana tämä on sellainen afro, että jos niihin aikoo siistit ja sileät kiharat saada niin taitaa olla melkoisen mahdoton tehtävä :D

Poissa SC

• HAIRahtanut
Hiukset näyttää minisuoristusraudalla kihartamisen jäljiltä erittäin kuivilta (mitä kyllä ovatkin), joten olen miettinyt että onko mitään helppoa keinoa saada niistä hieman nätimmän näköiset. Mitkään suihkutettavat jätettävät eivät ole auttaneet sillä tukka latistuu helposti ja kiharat katoavat hetkessä jos tukka kastuu/saa tarpeeksi kosteutta. Mitkään painavat tuotteet eivät sovi tilanteeseen myöskään koska geelillä/vahalla laittaessa hiukset painuvat kasaan eikä enään ole mitään volyymikiharoita. Mikä siis neuvoksi?
« Viimeksi muokattu: 16.03.12 - klo:08:44 kirjoittanut SC »
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy