Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta  (Luettu 502123 kertaa)

Poissa lip_eh

• Hiushörhö
En muista mikä sen möntin nimi on, mutta kuitenkin se on semmoinen pehmeä juttu, pyöreähkö ja lättänä, joka kohottaa tukkaa kivasti. Se laitetaan omien hiusten "alle" siihen kohtaan mihin haluaa korkeutta. Siihin päälle sitten oma tukka asetellaan niin ettei se möntti näy.
Toivottavasti tästä oli jotain apua, vaikka en möntin oikeaa nimeä millään nyt muistakkaan :)
Kasvain sanoi kasvain ja kasvoi vain. Toimispa myös hiuksiin.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
^Valkki?

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
^ Tuskin lip_eh valkkia tarkoittaa (kuinka se edes toimisi päälaella?), mutta onhan noita erikseen volyymia tuomaan suunniteltuja volume hair tyyppisiä lisukkeita kuten myös bumpits. Luulisi, että tuollainen pehmeä ja lättänä juttu (etenkin omien hiusten värisenä) olisi helpompi saada piiloon kuin tuollainen bumpits. Mutta Unnullahan siis nimenomaan ei ollut mitään tällaista vekotinta massaa buffaamaan.  :)

Poissa nukka

• HAIRahtanut
Jos sinne hiusten sekaan on pakko saada joku juttu antamaan lisämuhkeutta niin hätätilassa voi vaikka sukkahousuista sellaisen tehdä  ;)
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Tristy

• Vieras
Koitin harjoitella tällaista kampausta viikonloppua varten. Olisko kellään vinkkejä miten saan ton tyven noin koholleen? En omaa mitään laitetta minkä sinne voisi tunkea  :P

Viikonloppu oli ja meni, mutta jos jatkossa laitat hiuksia noin, niin suosittelisin laittamaan pesun jälkeen hieman kosteisiin hiuksiin isohkot tarrarullat jonkun kampausnesteen kera. Rullat kannattanee laittaa heti hiusrajasta taaksepäin, siten ettei tee jakausta päälaelle. Mulla ainakin tulee paras tulos niin. Kampausnestettä saa laittaa aika reilusti, että tulos pysyy. Anna rullien kuivua kunnolla, harjaus ja hiuspuuteri. Lopuksi ehkä hieman tupeerausta (+ lakkaa), hiukset kiinni ja valmista! Mulla on ihan ohut lirutukka, mutta tarrapaplarit kampausnesteen kanssa tekee ihmeitä ja on hyvä pohja mille tahansa kampaukselle. :)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
Miten tälläinen tehdään? Sivulla on kyllä selitys, mutta ei riitä mun taidoille se sepustus  ;D Lähinnä tuo kohta alhaalla vasemmalla, miten sen saa noin? Ja miten latvat saa piiloon jonnekin tuonne?
http://livingsolace.com/wedding-hairstyles/hair-updo/
« Viimeksi muokattu: 18.07.12 - klo:16:21 kirjoittanut pinkpepper »

Poissa Unnu

• Tukkaguru
Koitin harjoitella tällaista kampausta viikonloppua varten. Olisko kellään vinkkejä miten saan ton tyven noin koholleen? En omaa mitään laitetta minkä sinne voisi tunkea  :P

Viikonloppu oli ja meni, mutta jos jatkossa laitat hiuksia noin, niin suosittelisin laittamaan pesun jälkeen hieman kosteisiin hiuksiin isohkot tarrarullat jonkun kampausnesteen kera. Rullat kannattanee laittaa heti hiusrajasta taaksepäin, siten ettei tee jakausta päälaelle. Mulla ainakin tulee paras tulos niin. Kampausnestettä saa laittaa aika reilusti, että tulos pysyy. Anna rullien kuivua kunnolla, harjaus ja hiuspuuteri. Lopuksi ehkä hieman tupeerausta (+ lakkaa), hiukset kiinni ja valmista! Mulla on ihan ohut lirutukka, mutta tarrapaplarit kampausnesteen kanssa tekee ihmeitä ja on hyvä pohja mille tahansa kampaukselle. :)

Kiitos tästä! Noin teen ensi kerralla, kuulostaa toimivalta  :)
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.

välke

• Vieras
Hei! Olen uusi täällä.

Olen menossa tässä kesällä juhliin, jonne ajattelin tehdä itselleni nutturakampauksen. Ongelmana minulla on ylipitkä otsatukka, jota olen siis kasvattamassa. Pääni muoto on semmoinen ettei tule kysymykseen että vetäisin otsiksen ylös, mukaan nutturaan, vaan ajattelin jättää sen auki, kasvojen sivuille. Mutta miten ihmeessä saan sen kestämään koko päivän hyvänä, niin ettei se läsähdä otsaan kiinni? Ja kaiken lisäksi hiukseni ovat ohuet, samoin siis tietysti myös otsahiukset, joten miten ihmeessä saisin ne pysymään ilmavana? Ja vielä ongelmana on rasvoittuva iho, joka siis helposti rasvoittaa myös hiukset, jos ne siinä otsalla lojuu.

Auttakaa, te viisaammat!  :)

Poissa nukka

• HAIRahtanut
Miten ihmeessä pannan saa pysymään hiuksissa näin http://www.youtube.com/watch?v=QTdh863A208&feature=related

Tuo olisi niin ihana ja helppo kampaus, mutta mulla alkaa heti panta nousemaan ylöspäin. Onkohan vika pannassa vai mun päässä? ???

Olen yrittänyt pinneilläkin kiinnittää, mutta ei tahdo pysyä siltikään.

Poissa wilma

• Tukkaguru
^ Tuossa pannassa on varmaan pohjalla niitä "nystyjä" mitkä auttaa pantaa pysymään paikoillaan. Mulla on kyllä kaikissa pannoissa sellaisia, leveissä ja ohuemmissa, ja kaikki pysyy päässä loistavasti eikä valu yhtään.  :) Mä olen huomannut että mm. niissä juhlavimmissa pannoissa ei yleensä ole noita nystyjä, ja mulla ainakin sellaiset pannat valuu. Olisko siis pannassa vika? Minkälainen hiuspanta sulla on?

Kuvittelisin myös että todella liukkaassa/sileässä tukassa pannat ei pysy hyvin. Oisko apua että laittaa vaikka lakkaa sinne pannan alle hiuksiin "kovikkeeksi" ja sitten tökkää vain pannan paikalleen? Silloin se ei pääse valumaan ja pitäisi pysyä kyllä kohtuu hyvin paikallaan.

Aivan ihana tuo kampaus tuossa videolla! Harmittaa ihan vietävästi, kun menin leikkaamaan tukkani polkkapituiseksi eikä tätä saa nykyään edes ponnarille kun on niin lyhyt.  :(

Poissa nukka

• HAIRahtanut
Tuo mun panta on kyllä tosi huono, sellainen kuminauhatyylinen kapea. Tilasin ebaysta sellaisen lettipannan, jossa siis etuosa on tekohiusta ja takana pätkä kuminauhaa. Jospa se vaikka pysyisi paremmin.

Tuolla tyylillä oli kyllä tosi helppo laittaa hiukset, ihan supernopeasti saa kivan kampauksen. Harmi vaan että se panta alkoi heti kohoamaan päässä ja nosti hiuksetkin sellaiselle pallolle ::)

Poissa nukka

• HAIRahtanut
Yritin muokata tuota edellistä viestiä mutta jostain syystä tuli aina vain että sivua ei voi näyttää ???

Noh, joka tapauksessa, ostin tänään sellaisen oikein löysän kapean pannan ja sen kanssa tuota valumisongelmaa ei ole.

Mutta mitä mieltä olette, onko tuo liian hieno arkikampaukseksi? Mietein vaan että voisko tuota töissä pitää (olen vanhuspuolella töissä).

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
^ Ei ainakaan mun mielestä ole liian hieno tai erikoinen ihan arkenakin pidettäväksi. Tuotahan voi rentouttaa ja hienostaa pannan tyylillä (onko blingiä vai ei), hiusten asettelun tarkkuudella ja meikin tyylillä. Eli halutessaan tuosta saa ihan kunnon juhliinkin sopivan, mutta myös tavalliseen työpäivään käyvän.  :)

Poissa Maasha

• Pahatukkapäiväläinen
  • **

Tarpeesi taisikin jo mennä, mutta oma kampaajani neuvoi ensin tuperaamaan osion oikein muhkeaksi ja sitten painamaan/vetämään tyvestä suoristusraudalla. Sitten vain esim. luonnonharjalla harjaa päällimmäiset sileäksi. Ainakin itselläni on toiminut tuo ohje oikein mainiosti :)
2b M iii

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
Oon nyt innostunut tekemään kalanruotoletin toiselle sivulle. Mutta miksi se vetää kieroon? Mielestäni oon pyrkinyt ottamaan saman paksuisia osioita ja pitämään kireyden letityksen ajan samana. Voihan se tietty olla että ei sitten kuitenkaan pysy koko aikaa samana. Harmittaa myös törröttävät hiuksen päät loppu päivästä, purkautuvat siis letistä. Ehkä lakka tai joku muu mömmö auttaisi asiaan?