Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta  (Luettu 500875 kertaa)

Poissa Tintu

• Tukkaguru
Ostin tigin Masterpiece-lakan joka ei ole koskaan toiminut. Miten saan tukkeutuneen suuttimen auki? Kuumassa vedessä liottamista on kokeiltu, enkä haluaisi heittää pulloa poiskaan...

Poissa Mirju

• HAIRahtanut
^ Toimisiko suuttimen lämmittäminen esim. föönillä?

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
Neulaa kannattaa kokeilla. Itselläni Tigin joku himopitävä pumppulakka jäkkäsi niin kovin suuttimestaan ettei mikään auttanut, joten ei voi vannoa.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa pekaani

• Tukkaguru
Mun permis on ihan hyvässä kunnossa muuten, paitsi korvien kohdalta hiukset on ihan suorat. Uskaltaiskohan niitä kihartaa jollain kotipermiksellä, ei viitsisi maksaa kauheasti parista kampaajan laittamasta rullasta?

Toisaalta, ei mua haittaisi vaikka tämä olisi taas vähän kiharampikin, mutta meneekö mun hiukset ihan pilalle kahdesta peräkkäisestä permiksestä?   ::)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
Onko juurekset kokeilleet Blowpro -sarjan tuotteita? Näitä myydään Kicksissä.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
Mulla on kyselyikä  :-[ Mitä mieltä alan gurut olette; jos hiusta on vähän päälaella (tukka vähänkin rasvaisena päänahka paistaa heleästi) antaako kihara hius runsaamman vaikutelman? Eli jos nyt jätetään Tina Turnerit pois kuviosta, voiko kiharalla hiuksella hämätä ohutta hiuksistoa näyttämään runsaammalta, vai korostuuko se vaan entisestään? En ole permanentin ystävä ollenkaan, mutta epätoivoiset ajat vaativat epätoivosia tekoja..
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Tristy

• Vieras
^ Vastaan, vaikka en ole alan guru. :D Mulla on ohuet hiukset ja mielestäni hiukset näyttää runsaammilta kiharrettuina. Permanentista en niinkään osaa sanoa, itse kihartelen suoristusraudalla silloin tällöin. Usein kiharran hiukset, laitan kevyesti lakkaa tai muuta pidon antavaa muotoilutuotetta ja harjaan vähän kiharoita auki. Kihartaminen antaa nostetta tyveen ja pituudetkin näyttää paremmilta. Hiukset pysyvät myös kauemmin puhtaana, kun ovat irti päänahasta.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
^ Kiitoksia  :D Mie ajattelin tuota permanenttiä lähinnä laiskan ratkaisuna, eli kun en omista ainuttakaan teknistä hiushärveliä, saatika omaisin pitkäjänteisyyttä semmoisen käyttämiseen  O:) Mutta vissiinkin satunnainen kihartaminen olisi hiuksille armeliaampaa kuin varsinainen permanentti?
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Mindela

• Tukkaguru
^ Ja permanentilla et saa edes sellaista kiharaa. Ohuessa tukassa permanentti toimii toki hyvin, jos meinaat föönätä sen vaikka pyöröharjalla. Sinuna ostaisin jonkun hyvän, nopean kihartimen (pearl wand tms) ja sillä kihartelisin vähän. Päälle hiuspuuteria ja johan on tuuhea.

Tristy

• Vieras
Eikä siinä kihartamisessa loppujen lopuksi niin kauaa mene ohuisiin hiuksiin, kun on muutaman kerran homman tehnyt. Varsinkin kun kiharoiden ei tarvitse olla ihan täydellisiä. Yön yli nukutut kiharat on ainakin mun hiuksissa oikeastaan paremman/tuuheamman näköiset, joten illallakin voi kiharrella, jos ei aamulla ehdi.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
Kyselyikäinen se täällä taas!  :D

Kuinkakohan on, mahtaako kampaaja kyetä tekemään semmoisen mallinmuutoksen, missä jakauksen paikka vaihtuu ja pysyy siinä uudessa kohdassa? Meinaan itse tässä nyt useamman kuukautta koittanut siirtää jakausta tuosta keskeltä päätä hieman sivummalle, mutta aina se vaan hiipii siihen keskelle takaisin. Pituutta kun koitan näille nyt kasvattaa, niin en millään tohtis antaa ihan kauheita leikata.

Poissa Mindela

• Tukkaguru
^ Minkä pituiset sun hiukset on?

Muok. Vastailen nyt tietämättä hiustesi pituutta. Ellei sinulla ole ihan lyhyet hiukset (siis korvasta ylemmäs), sitä jakausta ei yksinkertaisesti saa leikkauksella muutettua. Kai sen niin pystyisi lyhyeen tehdä, että pätkii jakauksen kohdalle lyhyempää, mutta pidemmässä hiuksessa sellainen ei toimi, ellet halua päälle lyhyttä hiusta. Malli usein leikataan jakauksen mukaan, mutta ei silti mitenkään paremmin siellä pysy - se vaan näyttää silloin paremmalta juuri sillä jakauksella.

Harmillista kyllä, sitä jakausta ei välttämättä saa ollenkaan siirrettyä. Itselläni on otsalla sellainen suortuva, joka ei kuulu kummallekaan puolelle  ::) Jos se tukka johonkin suuntaan kasvaa, niin sinne se yleensä menee. Siis jos ne hiustupet sojottaa enemmän jommalle kummalle puolelle, ja sinne se hiuskin kasvaa.

Käytätkö minkä verran muotoilutuotteita tai muotoilurautoja? Sitkeä ja tehokas muotoilu taitaa olla ainoa konsti siihen, että saat ne hiukset pysymään halutussa paikassa.
« Viimeksi muokattu: 24.12.12 - klo:08:50 kirjoittanut Mindela »

Poissa catjuska

• Tukkaguru
^ Minkä pituiset sun hiukset on?

Miulla on vuoden verran leikkauslakossa oleva pixiemitasta kasvatettu takatukkayhdistelmä, pisimmät olkapäämitassa. Ja mullahan ei siis ole minkäänlaisia muotoilutuotteita eikä -välineitä, ne asiat on mulle niin totaalista hepreaa  :D Mut juurikin tää oli se mitä mä ajoin takaa, että mun on siis turha mennä mouruamaan kampaajalta jotain semmoista mikä ei ole tehtävissä (ts voihan se kampaaja vaihtaa jakausta, mutta ei ole mitään taikatemppua millä saisi jakauksen pysymään halutussa kohtaa). Kiitokset Mindelalle, voin jupista asian epäoikeudenmukaisuudesta siis itsekseni näin jatkossakin  ;D

Muoks. Yksi syy siihen miksi mulla ei ole muotoilutuotteita (osaamattomuuden lisäksi) on se, että se vähä kokemus mitä on hiuslakasta, muotovaahdosta, muotoilugeelistä ja hiuspuuterista, on kova kutina päänahassa.
« Viimeksi muokattu: 26.12.12 - klo:23:56 kirjoittanut catjuska »

Poissa Manna

• Tukkaguru
Käytin useita vuosia Tigin Uptightiä kiharoiden tekoon, mutta ko. tuotettahan ei enää valmisteta. Mikä voisi olla vastaava tuote? Tarvitsen suihkeen kiharoiden tekoon ja sen pitäisi mielellään olla ns. lämpöaktiivinen. Suosituksia sopivista tuotteista?

Muoks. Kiitos Tristylle vinkistä - lisääkin tuotteita saa ehdottaa :)
« Viimeksi muokattu: 29.12.12 - klo:20:23 kirjoittanut Manna »
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Tristy

• Vieras
^ Olen käyttänyt rullien kanssa ja suoristusrautakiharoiden tekemiseen Wellan Resolution lift -suihketta. Olen ollut ihan tyytyväinen siihen, kampaus pysyy hyvänä seuraavaan päivään ja hiukset ei heti lähmäänny, vaikka suihkuttelisi reilumminkin. Tigiä en koskaan ehtinyt testata, joten en osaa kylläkään siihen tätä verrata. Kaapissa odottelee myös GHD:n Curl hold spray, mutta en ole ehtinyt sitä vielä kokeilla.