Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta  (Luettu 502108 kertaa)

Poissa Elsinen

• HAIRahtanut
Mitenhän nämä Rachel Zoen etuhiukset on laitettu?

http://www.compulsivestyle.com/ouch-rachael-zoes-clothing-line-gets-pulled-from-saks-fifth

Tuo tyyli voisi sopia korkeahkon otsan kanssa.

Takiainen

• Vieras
Onko ehdotuksia muotoilutuotteesta miehen tukkaan? Kyseessä siis hieman päältä pidempi lyhyt perusmalli, jonka se tykkää pistää aineella ihan sekaisin. Bed headia siis kaivataan. Nyt on käytössä Fructisin Disorder deconstructing paste, joka helposti näyttää vähän rasvaiselta mutta toimii muuten. Olisin valmis myös jotain kampaamotuotetta näin aleaikaan kokeilemaan. Ei saa tuoksua liian voimakkaasti ja mattainen lopputulos jees. Mulle nää on ihan hepreaa kun en oikeastaan koskaan mitään käytä, viime vuonna rupesin käyttämään välillä juhliin hiuslakkaa.  ;D

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
^ Miten olisi hiuspuuteri tai savea sisältävä muotoiluvaha. Hiuspuutereita löytyy ainakin Osikselta, Got to be:lta ja monelta muulta merkiltä. Vahojakin löytyy lähes joka merkiltä. (esim. Fudge clay wax, Sebastian craft clay, wella shockwawes ultimate effects go matt clay muutamia mainitakseni). Sekä hiuspuuteri että nuo vahat antaa hiuksille rakennetta ja mattaisen lopputuloksen.

Takiainen

• Vieras
Kiitos todella paljon suosituksista. Nyt tiedän edes mitä hakea.  :)

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
Tämä voi olla hassu kysymys, mutta millaiset hiukset pitää olla, kun menee vain leikkauttamaan hiukset parturiin? Pitääkö olla puhtaat vai saako olla likaiset? Eli siis pestäänkö hiukset yleensä myös leikkauksen yhteydessä?

En ole ikinä käynyt parturissa pelkästään leikkaamassa hiuksia, vaan aina ennen on tehty myös värille jotakin.
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa wilma

• Tukkaguru
^ Kyllä yleensä pestään hiukset siinä leikkauksen yhteydessä, eli on ihan sama onko sulla puhtaat vai likaiset hiukset sinne mentäessä, ne pestään.   :)

Mä käyn yleensä kampaajalla vain leikkauttamassa tukkani, ja lukuunottamatta yhtä (epäonnistunutta) kertaa, on hiukset aina ennen leikkausta pesty vaikka olisi vain tasattu latvoja ja sivuotsista.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
^^Tuo riippuu paljon kampaamosta. Monessa paikassa on juuri noin kuin wilma kirjoitti ja niissä hiustenleikkaukselle on usein pakettihinta. Toisissa paikoissa sitten kaikki toimenpiteet on hinnoiteltu erikseen (myös se hiusten pesu) eikä hiuksia pestä automaattisesti ennen leikkausta.
« Viimeksi muokattu: 22.01.13 - klo:23:48 kirjoittanut Painted Lady »

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
^Onneksi tää mun parturi-kampaamo veloittaa pakettihinnan. Ihan sen vieressä on muuten kampaamo, joka veloittaa varmaan jo siitä, jos sinulle sanotaan hei :D
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa caessa

• Tukkaguru
Mikähän olisi oikeasti toimiva tuuheuttava tuote hiuksille?

Hakusessa ei siis ole shamppoota tai hoitoainetta (kerran kokeiltu jonkun sarjan tuuheuttavia, eivät toimineet alkuunkaan), vaan jokin muotoilutuote, jota voisi laittaa kuiviin hiuksiin ja joka tekisi tästä raskaasta ja päätä myöten menevästä tukasta ilmavamman. Hiukseni ovat paksut, mutta ilmeisesti myös sen verran raskaat, että menevät aika päätä myöten. En kaipaa myöskään sellaisia tuotteita, jotka vaativat föönausta, sillä tykkään kuivattaa hiukset vapaasti, kun asettuvat tällä tavalla nätisti laineille. Föönatessa tukka vaan hamppuuntuu ja suoristuu. Ellei sitten ole sellaista tuotetta, joka sekä korostaa noita luonnollisia laineita ja samalla antaa volyymia, mutta mieluummin kuiviin hiuksiin laitettavaa tököttiä olisin vailla!

Poissa nukka

• HAIRahtanut
Millainen hiustenlaittovekotin kannattaisi hommata jos haluaa sellaisen jolla saa kätevästi arkikampausta aamulla laiteltua?

Mulla on siis melkein olkapäille ulottuva polkkatukka ja laittamattomana näyttää aika kurjalta. Koulu/työaamuina ei kuitenkaan mitään ihmeellisiä viitsi tehdä, lähinnä kaipaisi vaan vähän kohotusta ja muotoilua. Suoristusrauta multa löytyy ja kyllähän sillä tarvittaessa kiharatkin tekee, mutta haluaisin jonkun muun härpäkkeen.

Oliskohan joku ilmakiharrin paras valinta

Toinen kysymys, mitä ihmettä nuo suoristuskammat ovat http://www.gigantti.fi/product/pienkoneet/hiustenhoito/OBH3089/obh-nordica-comb-straight-suoristusrauta-3089 Miten tuota käytetään ja saako sillä muka jotenkin hiukset suoristettua?
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa versicolori

• Hiushörhö
Muotoilutuotteet on mulle suht tuntematonta aluetta, joten nyt tarvisin neuvoa tuotteista, joilla saisi sopivasti pitoa hiuksiin.
Inhoan lakan tuntua hiuksissa, mutta etsiskelen kokeiluun jotain (hiuslakka-ketjusta löytyy mun pitkähkö vaatimuslista) eikä muotovaahdoistakaan ole hyviä kokemuksia.
Mun hiukset taitaa olla sitä laatua, joka menee herkästi koppuraksi, kuivuu ja suoristuu lopulta. Hentoa, helposti lätistyvää, katkeilevaa, klimppiintyvää ja suoristuvaa sorttia.
Tämän hetkinen rutiini: pesen hiukset, kuivaan päänahan föönillä, annan latvojen kuivata omia aikojaan, jätettävä, harjaaminen ja pikkuisen öljyä latvoihin ja niskavilloihin, yökampaus. Sopisiko mun hiuslaadulle parhaiten joku kosteisiin hiuksiin jätettävä tuote vai kuiviin hiuksiin joku lakka, vaha tms., mitä näitä nyt onkaan? Pitoa pitäisi löytyä sen verran, että hiuspanta- ja nutturalaineet ei suoristu viidessä minuutissa, mutta joka suortuvan ei tarvitse pysyä tiukasti paikallaan kellon ympäri. Tuotesuosituksiakin saa heitellä  :)

Poissa Punapää

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Mulla on tämmönen suht ohut, taipuisahko ihan pikkuriikkisen yli olkapäiden ulottuva tukka. Luovun kesällä toivottavasti pitkäksi aikaa klipsipidennyksistä, koska en halua itsetuntoni riippuvan pidennysten varassa. Pakko tykästyä omaan lyhyempään tukkaan.  ;D Tähän kuitenkin vaaditaan sitä, että hiukset näyttäisivät suht paksuilta.

Ja kyllähän ne paksuilta näyttääkin kahdessa vaiheessa: Jokaisen co-pesun jälkeen seuraavana päivänä (ja ovat sileähköt) ja pesua edeltävinä päivinä, jolloin tukassa on mm. hiuslakkajäämiä (ja ovat suht karheat). Eli mitä muotoilutuotteita kannattaisi käyttää? Olen ihan ummikko näissä muotoiluvaahtojen ja muiden tuotteiden maailmoissa. Ei tarvitse välttämättä nimetä tiettyjä tuotteita, kunhan joku kertoisi tietämättömälle mitä tuotetta kannattaisi käyttää ja miten.

Plussaa tietysti jos jollakin olisi kertoa luonnonkosmetiikan hiusmuotoilutuotteista pikaiset suositukset, tai tuotemerkeiltä Four Reasons tai Goldwell.
« Viimeksi muokattu: 08.05.13 - klo:20:59 kirjoittanut Punapää »

pippadaduu

• Vieras
Heippa! En nyt ainakaan "pyörre"-hakusanalla löytänyt vastausta.

Minulla on pitkä piikkisuora tukka ja takaraivolla kaksi todella voimakasta pyörrettä. Ne hallitsevat niin voimakkaasti, etten pidä hiuksia auki ihmisten ilmoilla lähes koskaan. Jos yritän laittaa tukkaa nätisti auki, niin 15  min päästä pyörteet näkyvät kaljuina kohtina. Olisi joskus kiva lähteä aamulla vain tukka auki töihin eikä vetää sitä ponnarille.

Millä keinoilla nuo pyörteet saisi piiloon vai saako? :-\

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
Kyselisin onko kenelläkään kokemusta markettimerkkien suolavesisuihkeista? Muistelisin muun muassa Got2Be merkillä olevan omansa ja olisin kiinnostunut testailemaan mahdollisesti sitä tai muuta marketeista helposti löytyvää. Kaipaisin suolavesuihkeelta mahdollisimman hyvää pitoa kiharoita ajatellen.  :)

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
Kyselisin onko kenelläkään kokemusta markettimerkkien suolavesisuihkeista? Muistelisin muun muassa Got2Be merkillä olevan omansa ja olisin kiinnostunut testailemaan mahdollisesti sitä tai muuta marketeista helposti löytyvää. Kaipaisin suolavesuihkeelta mahdollisimman hyvää pitoa kiharoita ajatellen.  :)

Minulla on Got2Be:n suolavesisuihketta ja ainakaan föönauksen alla se ei pidä koko päivää. En ole kokeillut sitä kuiviin hiuksiin niin, että se olisi hiuksissa koko päivän, joten pidosta en osaa sanoa tarkemmin.

Edit. Ei tässä mikään hyvä pito ole, eikä mielestäni karheutakaan kuten suolavesisuihkeet yleensä. Tämä on kuitenkin vasta toinen kokeilemani merkki Wellan lisäksi.
« Viimeksi muokattu: 16.06.13 - klo:16:26 kirjoittanut Marie Corelli »
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)