Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta  (Luettu 502126 kertaa)

Poissa Miia

• HAIRahtanut
Osaisiko kukaan sanoa millaisella välineellä nämä Jenny Frostin kiharat on tehty?

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
Minulla on pitkä piikkisuora tukka ja takaraivolla kaksi todella voimakasta pyörrettä. Ne hallitsevat niin voimakkaasti, etten pidä hiuksia auki ihmisten ilmoilla lähes koskaan. Jos yritän laittaa tukkaa nätisti auki, niin 15  min päästä pyörteet näkyvät kaljuina kohtina. Olisi joskus kiva lähteä aamulla vain tukka auki töihin eikä vetää sitä ponnarille.
Millä keinoilla nuo pyörteet saisi piiloon vai saako? :-\

Kärsin samasta ongelmasta, mutta föönaamalla harjan tai kamman kanssa pyörteiden kohdat tukka asettuu ihan nätisti (kunnes koittaa seuraava aamu  ;D ). Kannattaa käyttää föönin kanssa esim. jotain hiusgeeliä. Hiuspuuteri voi auttaa seuraavana aamuna, se kun antaa hiuksiin "kitkaa".
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa Unnu

• Tukkaguru
^^ Itse olen onnistunut tekemään tuollaisia kiharoita suoristusraudalla. Vaati kyllä muutaman harjoittelukerran, kun olin aiemmin tottunut kihartamaan pitkää hiusta. Onnistumisen salaisuus oli tarpeeksi pienet osiot, rauhallinen tahti jotta ehtii kunnolla kihartua ja se, että tein jokaisen kiharan rautaa samaan suuntaan kääntäen.
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.

Poissa janniina

• Hiushörhö
Tietääkö kukaan järkevänhintaista kampausnestettä ilman kuivattavia alkoholeja? :)
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B

Poissa janniina

• Hiushörhö
Lisään vielä erikseen: Voiko muotovaahtoa käyttää ihan laittamalla puolikuivaan päähän noin vaan? Itse tykkään käyttää niin ja laittaa sitten yökampauksen. Olen vain pohtinut onko tämä kaikkia hiuslakeja vastaan :D
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
^Totta kai voi  ;D

Miua kiinnostaa tietää, onko kukaan saanut menestyksekkäästi keskijakausta kasvatettua sivujakaukselle?  ;D Ajattelin luopua otsarista, kun vaalentaminen saa sen jotenkin tönköksi ja sitä on vaikea saada hyvin aseteltua. Mutta se kasvatus... En tiedä pitäisikö vain alkaa kasvattaa otsaria keskijakauksella vai sitkeästi yrittää vaihtaa koko pään jakausta jommalle kummalle sivulle.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
^ Kyllähän tuo jakauksen paikan muuttaminen onnistuu.

Mä olen jo useamman vuoden pitänyt pääasiassa sivujakausta, ja sitä ennen mulla oli aina keskijakaus. En tosin enää oikein muista, kuinka hankala se muutosvaihe oli. Paljon muotoilutuotteita sai kyllä käyttää, että sai hiukset pysymään uudella jakauksella. Mutta kyllähän ne hiukset loppupeleissä aika nopeasti uuteen jakaukseen taipuvat.

Nykyisin mun hiukset menevät luonnostaan välillä keskijakaukselle ja välillä jakaus tulee sivulle, joten hiukset saa aika ongelmitta kammattua kummin tahansa.

Itse kyllä kasvattaisin otsiksen pois sivujakauksella, niin ei turhaan tarttisi kärsiä tyhmästä tukasta kasvatusvaiheessa. :)
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa SC

• HAIRahtanut
Onko sillä merkitystä laittaako lämpösuojaa juuri ennen hiusten lämpökäsittelyä vai vaikkapa jo puoli tuntia ennen?
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
^ Kyllähän tuo jakauksen paikan muuttaminen onnistuu.

Mä olen jo useamman vuoden pitänyt pääasiassa sivujakausta, ja sitä ennen mulla oli aina keskijakaus. En tosin enää oikein muista, kuinka hankala se muutosvaihe oli. Paljon muotoilutuotteita sai kyllä käyttää, että sai hiukset pysymään uudella jakauksella. Mutta kyllähän ne hiukset loppupeleissä aika nopeasti uuteen jakaukseen taipuvat.

Hyvä, toivoa siis on :) Yllättävän helposti nämä näyttivät pesun jälkeen menevän sivujakaukselle, kun olen pitänyt otsistakin pinneillä kiinni koko kesän.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
Tulisiko kenelläkään mieleen hyvää vinkin arvoista suoristusainetta Kicksissä myytävien tuotesarjojen joukosta? Mielellään voidemuodossa.  :)

Innostuin pitkästä aikaa suoristamaan hiuksia ja tähän tarkoitukseen olisikin kiva löytää jokin nykyistä toimivampi tuote. Etsin tuotetta, mikä pitäisi hiukset suorina pyöräilystä ja syksyn ja talven ikävyyksistä huolimatta. Oma hiukseni pörrööntyy herkästi varsinkin kosteahkolla ilmalla ja latvat taipuilee. Toivoisin, että suoristusaine jättäisi hiukseen pehmeän pinnan ja pieni lisäkiiltokaan ei olisi pahitteeksi. Toki otan hyviä vinkkejä vastaan suoristuksen jälkeisistä loppusilauksen antavista tuotteistakin, niillä, joilla sitä lisäkiiltoa ja suoristuksen kestävyyttä saisi paranneltua lisää.

Hintaa tuotteelle ehkä sellaiset max. 15-20€. Sellainen, että hinta-laatu-suhde kohtaisi sopivasti. Kicksin tuotteet ovat nyt ensisijaisesti mielessäni, koska voisin sitten seuraavan -20% -setelin käyttää tähän. Tuon alennuksen turvin raaskisin siten ostaa hieman hinnakkaammankin tuotteen.   8)

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
^ Mä suosittelisin ehdottomasti Tigiä! Control Freak seerumi on ollut mun luottotuote monen monta vuotta, ja silti mulla on vasta toinen pullo menossa. Tässä on kosteussuoja, eli pitää hiukset suorina ja pörröttöminä, joka mun hiuksilla on kyllä ihme.  :P

Tigillä on myös joku uusi suoristusaine, jota varmaan itse kokeilen seuraavaksi. Se vaikuttaa vielä lupaavammalta, mutta en sitä nyt suosittele suoraan ihan siksi, että itsellä ei vielä ole kokemusta. :) 

T. Pörröistä luonnonkiharaansa mooonta vuotta silkkiseksi suoristanut  ;)
3a F ii

Poissa Rosilda

• HAIRahtanut
^ Mikäs uusi Tigin suoristusaine on kyseessä? Minä olen myös tykännyt Control Freak Serumista, tuo kiiltoa eikä lähmää yhtään. Mullakin on se pullo kestänyt varmaan kaksi vuotta, ja nyt kun se vetelee viimeisiään niin olen pohtinut, että ostaako toinen samanlainen vai joku muu. Että sikäli kiinnostaa kokemukset voidemaisista samantyyppisistä tuotteista. Jotenkin en vaan osaa oikein elää suihkittavien suoristusaineitten kanssa.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
^^ Kiitos Memmuuh vinkistä. Minä laitan muistiin tuon Tigin tuotteen. Riittoisa purkki kuulostaa hyvältä ja hintakin tuotteella näyttäisi juuri istuvan hintahaitariini.  :D

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
^^ Kyseessä on siis Straighten Out. Se on voidemainen ja lupaa tehokkaan pitkäkestoisen suoristuksen, 98 prosenttisen kosteussuojan ja pehmentää hiuksia. Pullo on kai "vaan" 100ml kun Control Freak on 250ml, mutta toi Control Freak kestääkin ikuisuuden.  :D Tuo voide on tarkoitettu kosteisiin hiuksiin kun Control Freakin voi laittaa myös kuiviin.

Mun mielestä nimenomaan kosteussuoja on tärkeä suoristusaineessa, se tekee suoristuksesta kestävän kun muuten hiukset vähänkin kostealla säällä pörrööntyy ja alkaa taipumaan. :)
« Viimeksi muokattu: 05.10.13 - klo:08:00 kirjoittanut Memmuuh »
3a F ii

Poissa Rosilda

• HAIRahtanut
^ Okei, taisin jossain nähdäkin noita Straighten Out -puteleita ja näyttivät epäilyttävän pieniltä, mutta tokihan tuote saattaa olla riittoisaa.  Vaikuttaa kyllä houkuttelevalta. :)