Olen saanut sellaisen käsityksen, että täällä on useitakin henkilöitä, jotka eivät käytä hiustenkuivaajaa kuin satunnaisesti. Miten saatte hiuksenne aamulla laitettua? Minä pesen hiuseni illalla (aamu-uninen) ja aamulla muotoilen. Minun on kuitekin pakko föönata, sillä tukkani menee usein pitkin päätä tai sojottaa joka suuntaan, eikä siihen pelkkä geeli tai muu muotoiluaine riitä. Hiukseni ovat lyhyet, ohuet ja piikkisuorat.
Minä käytän hiustenkuivaajaa vain noin 1-4 kertaa vuodessa, enkä edes oikein osaa kunnolla muotoilla hiuksia föönin avulla. Tällä hetkellä minulla on tosin pitkät hiukset jotka eivät niin muotoilua kaipaa mutta lyhyenkään tukan kanssa en käyttänyt fööniä nykyistä useammin, vaan harvemmin itseasiassa koska lyhyet hiukset kuivuvat niin nopeaa itsestäänkin.
Pitkän tukan kanssa suihkin aamulla vain jotain selvityssuihketta ja harjaan. Usein pidän hiuksia ponnarilla tai sykkyränutturalla siksi koska vahingoittaa tukkaa enemmän kun se jää jokapaikkaan väliin/kiinni ja takkuuntuu tuulessa jne.. Muotoilutuotteita laitan kuivaan tukkaan jos ollenkaan.
Lyhyen/nykyistä lyhyemmän tukan kanssa tein niin että kastelin osioita tai tarvittaessa koko pään (jos sojotti pahasti eri ilmansuuntiin), pyyhekuivasin ja muotoilin jotenkin.
Pitäisi kyllä opetella käyttämään fööniä ja hankkia parempi kuin nykyinen, mutta toisaalta tukalle parempi kun jättää sen tekemättä. Ehkä sitten jos/kun leikkaan lyhyemmän mallin alan harjoittelemaan föönausta kunnolla, tuskin kuitenkaan vähään aikaan.

Tuskin tästä sepustuksesta Euphorialle apua oli, hiuslaatummekin kun on ihan erilaiset..