Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta  (Luettu 502198 kertaa)

Poissa nukka

• HAIRahtanut
Mun pitäisi halloween pirskeisiin saada tehtyä oikein kunnon "haamutukka". Tiedän jo millaisen kampauksen teen, mutta sitä mietein että millähän hiuksista saisi sellaiset haamumaiset eli sellaiset jauhomaiset, harmahtavat. Oma väri on sellainen keskiruskea. Vähän tuon tyylistä pitäisi saada http://cheese-stick.deviantart.com/art/Ghost-costume-3-142256560
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
Mulle tuli vaan mieleen, että kauheasti perunajauhoja! Ite oon käyttänyt perunajauhoja joskus kuivashampoon tapaan, ja liikaa annosteltuna se tekee hiuksista aika jauhoiset. Varmaan pitäs olla kans vaikka jotain vahaa tms. alla, että se jauho oikein kunnolla nappais hiukseen kiinni? Kannattaa ainakin kokeilla vaikka just ennen suihkua. :)
3a F ii

Poissa nukka

• HAIRahtanut
Jotain jauhoja mietein itsekin, täytyypä kokeilla perunajauhoja :)

Poissa Punapää

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Haluisko joku nyt oikein vääntää mulle rautalangasta asiaa hiusten muotoilemisesta? Pahoittelen tietämättömyyttäni. Tiedän kyllä että on olemassa kaikenlaisia kiharrinpuikkoja, hiuksiin laitettavia patukoita sun muita. Itse haluaisin saada jotain tämän tapaista aikaan:

http://www.fashiondivadesign.com/wp-content/uploads/2013/02/10-Ideas-For-Beach-Waves-Hair-4.jpg

Ongelmana on nyt se että en oikein tiedä miten. Ilmeisesti jonkin suht paksun kihartimen tähän tarvitsee? Haluaisin välttää lämmön käyttämistä, kun hiukset on sen verran huonossa kunnossa... Oon kuullut myös jotain ilmakihartimista, kuinka hyvin nämä sitten toimivat verrattuna lämmöllä toimiviin? Hiukseni ovat n. olkapäille asti, jos se nyt vaikuttaa työkalun valitsemiseen.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
Haluisko joku nyt oikein vääntää mulle rautalangasta asiaa hiusten muotoilemisesta? Pahoittelen tietämättömyyttäni. Tiedän kyllä että on olemassa kaikenlaisia kiharrinpuikkoja, hiuksiin laitettavia patukoita sun muita. Itse haluaisin saada jotain tämän tapaista aikaan:

http://www.fashiondivadesign.com/wp-content/uploads/2013/02/10-Ideas-For-Beach-Waves-Hair-4.jpg

Ongelmana on nyt se että en oikein tiedä miten. Ilmeisesti jonkin suht paksun kihartimen tähän tarvitsee? Haluaisin välttää lämmön käyttämistä, kun hiukset on sen verran huonossa kunnossa... Oon kuullut myös jotain ilmakihartimista, kuinka hyvin nämä sitten toimivat verrattuna lämmöllä toimiviin? Hiukseni ovat n. olkapäille asti, jos se nyt vaikuttaa työkalun valitsemiseen.

Jos et halua käyttää kuumuutta, suosittelen hiuspatukoita.

http://vivi-thkh.blogspot.fi/2011/02/hiuspatukoilla-on-helppo-tehda-kiharaa.html

Noita saa melkein joka lähikaupastakin. Ne on pehmeitä ja rautalanka sisällä. Laitan ne aina hieman kosteisiin hiuksiin ja jos annan olla yön yli, tulee ihan korkkiruuvikiharaa. Joskus pidän korkkiiruuvit ja teen niistä nutturan tai kampaan kiharat tuollaiseksi laineeksi ja sitten vähän lakkaa päälle.

Patukat on pehmeitä, joten nukkuminen ne päässä ei ole kauhea ongelma, mutta ei nyt kauhean miellyttävääkään. Jos haluan nukkua yön hyvin, suihkutan aamulla hieman kampausnestettä tai vettä hiuksiin että ne kostuu vähän ja sitten annan patukoiden olla 1-2 tuntia. Tulee sellaista loivaa kiharaa, mutta ne kyllä suoristuu päivän mittaan.

Toki jos sinulla on tosi liukkaat hiukset, nuo ei ehkä teho niin hyvin kuin kuumentavat laitteet.

Minulla on myös Remingtonin Pearl Wand jolla saa mahtavat kiharat, mutta käytän sitä harvoin kun koitan välttää kuumuutta itsekin.

http://fi.remington-europe.com/women/haircare/stylers/pearl-wand-ci95.html

En ole käyttänyt kauhesta heat protection -suihkeita, kun tuntuu että ne mitä olen kokeillut, kuivattaa mun hiukset korpuksi. Just tänään ostin kokeiluun Tresemmen suihkeen, jossa ei pitäisi olla alkoholia. Toivon että toimii paremmin mun hiuksille.

Toinen hyvä vaihtoehto on lämpörullat. Itselläni on Babylissin lämpörullat, tämäntapaiset:

http://www.netanttila.com/shop/fi/netanttila/kauneudenhoitolaitteet/remington-jumbo-lamporullat-h0747-5161450

Poissa Morrigan

• Tukkaguru

Mulla on tuttu joka saa ihan mielettömän ihanat ton sun kuvan tyyliset laineet laittamalla kosteaan tukkaan sokokselta ostetut vaaleanpunaiset vaahtomuovipapiljotit (halkaisija 35mm). Erona tohon kuvaan on että ihan latvojen päät menee vähän enemmän loivalle korkkiruuville. Papiljotit siis kosteaan tukkaan, päälle hiusverkko ja nukkuu ne päässään. Ovat lievä epämukavuustekijä nukkuessa, mutta kauneuden takia jne ;)

Lopputulos riippuu kyllä tosi paljon hiuslaadusta. Itse ihan tohkeissani kuvittelin tolla vinkillä löytäneeni pelastuksen karmeaan hiuspörrööni ja hommasin noi samat paplarit, mutta oma tukka luonnonkiharana ottaa kaiken itseensä tuhatkertaisena ja mulla lopputulos oli järjetön säkkärä aka lampaan perse. Samaten noi vaahtomuovipatukat tekee mulle sellasen afron että oksat pois, kun taas toiset saattaa saada tosi kivat laineet niillä.

Omaan kuontaloon tollanen laine tulee ainoastaan paksulla kiharrinpuikolla (käytössä remington pro curl-tyyppinen puikko, pearl wand tyyppinen tekee liian säkkärää mulle).

Tässä vielä kuvaa niistä vaahtomuovirullista http://www.sokos.fi/wcsstore/SOK_StorefrontAssetStore/images/product/iso/6416274068686.jpg
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
Pitääpä kokeilla noita vaahtomuovirullia :) Olen hiplannut niitä Sokoksessa useammankin kerran, viimeksi tänään. Itsellänikin on luonnonkiharaa, mutta se ei ole sellainen "nätti kiharapilvi", vaan kuivan näköinen hapsupörrä -viritelmä jota koitan oikoa kihartamalla sitä  ;D

Poissa Punapää

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Hommasin tänään vaahtomuovipapiljotit. Nyt aivan älyttömän typerä kysymys, miten tällaiset pysyvät päässä? Pitääkö erikseen kiinnittää jollakin pinneillä, vai onko ainoa vaihtoehto Morriganin mainitsema hiusverkko? Mua jotenkin hämmentää ajatus että papiljotit olis niin löysästi päässä hiusverkosta huolimatta.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
Hommasin tänään vaahtomuovipapiljotit. Nyt aivan älyttömän typerä kysymys, miten tällaiset pysyvät päässä? Pitääkö erikseen kiinnittää jollakin pinneillä, vai onko ainoa vaihtoehto Morriganin mainitsema hiusverkko? Mua jotenkin hämmentää ajatus että papiljotit olis niin löysästi päässä hiusverkosta huolimatta.

Olen itse miettinyt ihan samaa!

Poissa Punapää

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Ei luoja, nyt jo huomasinkin!  ;D Vaahtomuovin sisällä on pinkki muovitikku joka irrotetaan niin että vaahtomuovipötkö ja muovinen pinkki kehys eroavat toisistaan. Rullasin pelkän vaahtomuovin tukkaan ja kiinnitin sen pinkin kehyksen takaisin, nyt pysyy tukassa. Oli kyllä aika ovela kiinnitystekniikka, eikä pakkauksessa tietenkään lukenut ohjeen ohjetta.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
Kerro sitten miten hyvin toimii, niin ehkä ostan itsellenikin noita :) Onko ok nukkua ne päässä, tarttuuko hius niihin, saako helposti pois päästä jne.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
Tekisi mieli ostaa joku uusi kiharrusvekotin kun nuo suoristusrautakiharat alkaa jo kyllästyttää. Tällä hetkellä hiukset ovat olkapäille, mutta jatkuvasti on kasvatus menossa. Mitähän kannattaisi kokeilla kun tosiaan vähän eri tyylistä kiharaa haluaisin kuin mitä suoristusraudalla saa?  :)

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
Tekisi mieli ostaa joku uusi kiharrusvekotin kun nuo suoristusrautakiharat alkaa jo kyllästyttää. Tällä hetkellä hiukset ovat olkapäille, mutta jatkuvasti on kasvatus menossa. Mitähän kannattaisi kokeilla kun tosiaan vähän eri tyylistä kiharaa haluaisin kuin mitä suoristusraudalla saa?  :)

Sanoisin että kokeile noita "luomu" kikkoja, eli pantakiharaa tai palmikoi kosteat hiukset yöksi, tai laita ne parille nutturalle. Tulee ehkä enemmän sellaista villin näköistä kikkuraa :) Sukkadonitsi tai mikä se nyt olikaan on kans aika vänkä tapa, siitä löytyy videoita youtubesta ja täälläkin taitaa olla jotain linkkejä.

Poissa bubbs

• Tukkaguru

Jos itse raaskisin ostaa jonkun kiharrusvehkeen kaikkien jo hallussa olevien lisäksi, ostaisin ehdottomasti tässä esitellyn, http://www.lily.fi/blogit/saara-sarvas/arvonta-tutorial-remington-ultimate-styler . Vaikuttaa tosi monipuoliselta!

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
^ No mutta noita kaikkiahan saa tehtyä myös ihan sillä suoristusraudallakin. Oikeasti silläkin saa tosi monipuolisesti erilaista tehtyä kun vähän kokeilee eri tekniikoita. :)
3a F ii