Kirjoittaja Aihe: Peiteaineet  (Luettu 149109 kertaa)

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
Vs: Peiteaineet
« Vastaus #150 : 27.02.07 - klo:15:41 »
Onkohan sen myynti vain lopetettu Suomessa vai koko valmistus?
Niin, sitä en sen puheista saanut selville, kumpaa se tarkoitti. Esim. Biothermin USA:n sivuilla on kuitenkin vielä molemmat sävyt.

Poissa Avena

• Tukkaguru
« Vastaus #151 : 27.02.07 - klo:15:45 »
Tuntuisi tosiaan oudolta, että maailmalla tarjottaisiin vain yhtä noin vaaleaa sävyä. Musta tuntuu aina, että mun naamani on talvella ihan pullataikinan värinen, mutta ei se ilmeisesti sitten olekaan, kun monet toisten suosimat sävyt ovat mulle kuitenkin liian vaaleita. Toi on muuten varmaan maailman riittoisin tuote  :).
1bFi

Poissa Carietta

• HAIRahtanut
« Vastaus #152 : 17.03.07 - klo:19:32 »
oisko teillä suositella jotain edullista (siinä 10-15e) peiteainetta tummille silmänalusille?

eini

• Vieras
« Vastaus #153 : 17.03.07 - klo:21:09 »
Make up storelta ainakin löytyy minusta hyvä ja hinta on alle 15 euroa muistaakseni :)

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #154 : 03.04.07 - klo:07:54 »
Sain eilen Stilan eye concealer-peiteaineen ja vaalein sävy "fair" on mulle tarpeeksi vaalea. Kesällä ehkä jopa liian vaalea? Kerrankin näin  :)
Peittokyky on yhden kokeilukerran perusteella ihan ok, muttei yhtä hyvä, kuin Lily Lolossa. Mutta jospa opin käyttämään tätä vielä paremmin. Olisin muuten tilannut Loloa lisää, mutta jauhemainen koostumus on aika ärsyttävä, tuntuu ettei jauhetta saa aina niin tarkasti tähdättyä juuri oikeaan kohtaan.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa EVS

• HAIRahtanut
« Vastaus #155 : 03.04.07 - klo:08:17 »
^Miten vaalea -j- olet? Itella on hakusessa se täydellinen peiteaine, mutta huonolta näyttää. Passelein meikkivoide mulle on Lumenen Double Stay 0 tai Borghesen Ivorio. Esim. Lorkun Infalliblen vaalein, Lolon Porcelain, Diorin 100 ja Stilan 10 watts voisivat kaikki olla vielä asteen verran vaaleampia ainakin. Tällä hetkellä käytössä Lancomen Effacernes-aine, joka on kyllä ihan jees, mutta sekin voisi olla aavistuksen vaaleampi.
1a F ii

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #156 : 03.04.07 - klo:13:28 »
Olisin muuten tilannut Loloa lisää, mutta jauhemainen koostumus on aika ärsyttävä, tuntuu ettei jauhetta saa aina niin tarkasti tähdättyä juuri oikeaan kohtaan.

Onhan sulla peitesivellin tähän hommaan? Itse laitan ensin kuivalla siveltimellä PeepO:ta silmänalusille. Kun oon saanu tummat silmänaluset piiloon, kostutan siveltimen veteen ja otan peiteainetta. Teen peitepuuterista ja vedestä sellaista tahnaa, jonka levitys onnistuu peitesiveltimellä oikein hyvin ja todella tarkasti.

Käytin ennen mineraalimeikkeihin siirtymistä Dr. Hauschkan meikkivoidetta ja Anytimen peitepuikkoa. En löytänyt "luontaistuotemeikeistä" peitepuikkoa, joten tyydyin tuohon Anytimeen. Ajattelin, että eihän meikkivoiteen päältä voi enää hirveästi imeytyä mitään ihoon, mutta imeytyyhän sieltä tietenkin. Peitin finnejä Anytimen peitepuikolla ja se aiheutti lisää finnejä sinne mihin olin sitä käyttänyt. Hurja noidankehähän tuosta vain seurasi >:(

Myös vaikeasti peitettävät tummat silmänaluseni oon saanu kauniisti peittoon Lolon PeepO-peiteaineella. Tuskailin ennen sitä, että miten saan silmänaluset piiloon ilman, että ne näyttäisivät kamalan pakkelisilta. Valovoidekin näytti kovin paksulta. Onneksi uskalsin kokeilla tuota LL:n keltaista puuteria. Se oikeasti toimii :-*

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #157 : 04.04.07 - klo:09:38 »
^Miten vaalea -j- olet? Itella on hakusessa se täydellinen peiteaine, mutta huonolta näyttää. Passelein meikkivoide mulle on Lumenen Double Stay 0 tai Borghesen Ivorio. Esim. Lorkun Infalliblen vaalein, Lolon Porcelain, Diorin 100 ja Stilan 10 watts voisivat kaikki olla vielä asteen verran vaaleampia ainakin. Tällä hetkellä käytössä Lancomen Effacernes-aine, joka on kyllä ihan jees, mutta sekin voisi olla aavistuksen vaaleampi.

Todella vaalea.
Aikoinaan mulla oli Lumenen Double stayta 0, ja se oli ok (tosin aika keltaista), mutta nykyään ihoni on varmaan vaaleampi, koska olen aika hyvin välttänyt aurinkoa. Borghesen meikkivoidetta en ole kokeillut, mutta Borghesen meikkipuuteri Ivorio on mulle hyvä talvella. L´orealin Infalliblen vaalein on minullekin talvella himpun liian tumma, mutta LL:n porcelain taisi olla ihan ok? Varmaan aika lailla samoissa vaaleusasteissa mennään. Olen huomannut, että punertavat/viileät sävyt näyttää paremmilta mun iholla, kuin keltaiset/lämpimät, vaikka olen aina kuvitellut ihoni keltasävyiseksi.

Oletko kokeillut Lolon peitejauhetta sävyssä "Blondie"? Se on mulle sopivan vaaleaa, tosikin vaaleaa. Ja peittää hyvin, ainakin mun mustat silmänaluset. Jos osaa pelata jauheiden kanssa, niin tuo on kyllä hyvä ja siitähän saa edullisen samplenkin tilattua.

Olisin muuten tilannut Loloa lisää, mutta jauhemainen koostumus on aika ärsyttävä, tuntuu ettei jauhetta saa aina niin tarkasti tähdättyä juuri oikeaan kohtaan.

Onhan sulla peitesivellin tähän hommaan? Itse laitan ensin kuivalla siveltimellä PeepO:ta silmänalusille. Kun oon saanu tummat silmänaluset piiloon, kostutan siveltimen veteen ja otan peiteainetta. Teen peitepuuterista ja vedestä sellaista tahnaa, jonka levitys onnistuu peitesiveltimellä oikein hyvin ja todella tarkasti.

Juu, kyllä on. Kostealla siveltimellä homma on tarkempaa, mutta silloin en saanut rajoja häivytettyä mitenkään. Kuivalla tai lähes kuivalla siveltimellä sain paremman lopputuloksen. Häivytätkö niitä rajakohtia sitten itse mitenkään? Vai siihen päällekö vain meikkivoide tai vastaava?

Edit. Tarkennan vielä mun ongelmaa, joka on siis se, että siveltimellä saan peitevoiteen kyllä ihan hyvin oikeaan paikkaan, mutta kun yritän häivyttää sitä sormenpäillä, tuntuu että koko aine lähtee pois ja leviää sinnekin, missä sitä ei pitäisi olla. Miten muut tämän ongelman ratkaisee? Pitäisikö yrittää häivytystä sillä sudilla?
Lolon peitejauheella kuivana käytettäessä jauhetta menee vähän tummien kohtien ylikin sillä siveltimellä kun häivytän, mutta peittävyys on niin hyvä, että tummat kohdat peittyy silti.
« Viimeksi muokattu: 04.04.07 - klo:09:52 kirjoittanut -j- »
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa EVS

• HAIRahtanut
« Vastaus #158 : 04.04.07 - klo:11:22 »
Oletko kokeillut Lolon peitejauhetta sävyssä "Blondie"? Se on mulle sopivan vaaleaa, tosikin vaaleaa. Ja peittää hyvin, ainakin mun mustat silmänaluset. Jos osaa pelata jauheiden kanssa, niin tuo on kyllä hyvä ja siitähän saa edullisen samplenkin tilattua.

Mulla on kyllä tuota, mutta se jauhekoostumus ei ole ehkä paras mahdollinen. Olen kuivaihoinen, ja tuo saa silmänympärykset näyttämään ryppyisiltä, vaikka mulla ei mitään silmäryppyjä löydy. Siinä on myös sama ongelma kuin Lolon meikkivoidejauheessa, ensin näyttää hyvän väriseltä, mutta kymmenen minuutin päästä sävy tummenee kasvoilla. En ymmärrä mistä se johtuu, naama ei rasvoitu eikä mitään.

Tällä hetkellä hyvältä sävyltä vaikuttaa Bobbi Brownin Corrector Porcelain Bisque. Näyttää purkissa aika tummalta ja pinkiltä, mutta sulautuu ihoon hyvin. En vain oikein välitä koostumuksesta, tämä on aika paksua ja rasvaista, ja näyttää helposti liian paksulta silmänympärysiholla. Etsintä jatkukoon.
1a F ii

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #159 : 04.04.07 - klo:11:52 »
Oon tykännyt Lumenen red neutralizerista, nyt kun se vetelee viimeisiään, olen ajatellut seuraavaks ostaa sen lumene beauty base (?) setin, missä on kolmea eri neutralizeria. Lähinnä se sinisyyden neutraloija olis tarpeen. Pysyyköhän tää uus paremmin iholla? tuntuu et ainakin nenänpielistä red neutralizer kuluu turhan nopsaa.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Carietta

• HAIRahtanut
« Vastaus #160 : 04.04.07 - klo:17:17 »
huomasin anttilassa käydessäni että rimmelille oli tullut uusia peiteaineita.Ainakin punaisuutta peittävä oli ja kaksi muuta.kertokaahan jos on kokemusta :D

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #161 : 04.04.07 - klo:17:24 »
Juu, kyllä on. Kostealla siveltimellä homma on tarkempaa, mutta silloin en saanut rajoja häivytettyä mitenkään. Kuivalla tai lähes kuivalla siveltimellä sain paremman lopputuloksen. Häivytätkö niitä rajakohtia sitten itse mitenkään? Vai siihen päällekö vain meikkivoide tai vastaava?

Mie muotoilen siveltimen peiteaineen ja veden avulla sellaseksi suippomaiseksi, laitan peiteainetta esim. arpien ja finnien päälle ja sitte vähän hieraisen sormella ylimääräisiä pois tai levitän peiteainetta vielä vähän lisää sormilla. Saan tuolla tavoin niitä rajakohtia ihan tarpeeksi häivytettyä, kokonaan niitä en varmaan saa piiloon.

Laitan ensin puuterimeikkipohjan, jonka päälle laitan peiteainetta. Sillä tavalla näen mitkä alueet tarvii ekstrapeittoa ja mitkä taas ei.

suklaasydän

• Vieras
« Vastaus #162 : 04.04.07 - klo:21:20 »
hmmm.. luin koko aiheen mutta en löytänyt keneltäkään mainintaa joe blascon peitevoiteesta. itse satsasin siihen eilen ja eipä voi tyytyväisempi olla :) minulla on niin kalpea iho että mikään ei ole ennen sopinut, ja tuo pysyi vielä koko tämän päivän, uinteineen ja saunoineen. hurja tuote :)

Poissa jeppu

• HAIRahtanut
« Vastaus #163 : 04.04.07 - klo:22:17 »
^ Mitä olet tuolla Joe Blascolla peittänyt?
Kuulosti hyvälle  8)
1c M ii BSL

Poissa Sheppa

• Tukkaguru
« Vastaus #164 : 04.04.07 - klo:22:19 »
huomasin anttilassa käydessäni että rimmelille oli tullut uusia peiteaineita.Ainakin punaisuutta peittävä oli ja kaksi muuta.kertokaahan jos on kokemusta :D

Punanaamaisena ryntäsin ostamaan juuri ton Anti-rednessin ;D Se ei kylläkään ole varsinaista peiteainetta vaan meikinalusvoidetta. :) Kaksi muuta on ihoa kirkastavaa ja tervettä hehkua antavaa tjsp. En oikein tiedä mitä eroa noilla varsinaisesti on. Kirjoitin vähän jotain jo meikinpohjustustuotteet-ketjuun tosta vihreästä mönjästä. Kokeilin eilen illalla laittaa toiselle poskelle kun olin pessyt kasvot, näytin aikas kalpealta :o Toisaalta on ehkä ihan hyvä että on hieman luonnollista väriä kasvoilla niin ei ole ihan haamulook :) Meikin alle aion kyllä käyttää ja silloin meikkivoiteen sijasta kun en jaksa tai viitsi meikata, vaikka tulisikin sitten kalpea naama.
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.