^Miten vaalea -j- olet? Itella on hakusessa se täydellinen peiteaine, mutta huonolta näyttää. Passelein meikkivoide mulle on Lumenen Double Stay 0 tai Borghesen Ivorio. Esim. Lorkun Infalliblen vaalein, Lolon Porcelain, Diorin 100 ja Stilan 10 watts voisivat kaikki olla vielä asteen verran vaaleampia ainakin. Tällä hetkellä käytössä Lancomen Effacernes-aine, joka on kyllä ihan jees, mutta sekin voisi olla aavistuksen vaaleampi.
Todella vaalea.
Aikoinaan mulla oli Lumenen Double stayta 0, ja se oli ok (tosin aika keltaista), mutta nykyään ihoni on varmaan vaaleampi, koska olen aika hyvin välttänyt aurinkoa. Borghesen meikkivoidetta en ole kokeillut, mutta Borghesen meikkipuuteri Ivorio on mulle hyvä talvella. L´orealin Infalliblen vaalein on minullekin talvella himpun liian tumma, mutta LL:n porcelain taisi olla ihan ok? Varmaan aika lailla samoissa vaaleusasteissa mennään. Olen huomannut, että punertavat/viileät sävyt näyttää paremmilta mun iholla, kuin keltaiset/lämpimät, vaikka olen aina kuvitellut ihoni keltasävyiseksi.
Oletko kokeillut Lolon peitejauhetta sävyssä "Blondie"? Se on mulle sopivan vaaleaa, tosikin vaaleaa. Ja peittää hyvin, ainakin mun mustat silmänaluset. Jos osaa pelata jauheiden kanssa, niin tuo on kyllä hyvä ja siitähän saa edullisen samplenkin tilattua.
Olisin muuten tilannut Loloa lisää, mutta jauhemainen koostumus on aika ärsyttävä, tuntuu ettei jauhetta saa aina niin tarkasti tähdättyä juuri oikeaan kohtaan.
Onhan sulla peitesivellin tähän hommaan? Itse laitan ensin kuivalla siveltimellä PeepO:ta silmänalusille. Kun oon saanu tummat silmänaluset piiloon, kostutan siveltimen veteen ja otan peiteainetta. Teen peitepuuterista ja vedestä sellaista tahnaa, jonka levitys onnistuu peitesiveltimellä oikein hyvin ja todella tarkasti.
Juu, kyllä on. Kostealla siveltimellä homma on tarkempaa, mutta silloin en saanut rajoja häivytettyä mitenkään. Kuivalla tai lähes kuivalla siveltimellä sain paremman lopputuloksen. Häivytätkö niitä rajakohtia sitten itse mitenkään? Vai siihen päällekö vain meikkivoide tai vastaava?
Edit. Tarkennan vielä mun ongelmaa, joka on siis se, että siveltimellä saan peitevoiteen kyllä ihan hyvin oikeaan paikkaan, mutta kun yritän häivyttää sitä sormenpäillä, tuntuu että koko aine lähtee pois ja leviää sinnekin, missä sitä ei pitäisi olla. Miten muut tämän ongelman ratkaisee? Pitäisikö yrittää häivytystä sillä sudilla?
Lolon peitejauheella kuivana käytettäessä jauhetta menee vähän tummien kohtien ylikin sillä siveltimellä kun häivytän, mutta peittävyys on niin hyvä, että tummat kohdat peittyy silti.