Kirjoittaja Aihe: Peiteaineet  (Luettu 149097 kertaa)

Poissa Hue

• Tukkaguru
Vs: Peiteaineet
« Vastaus #300 : 18.11.07 - klo:18:45 »
^ Kyllä minä sen tiedän, MUS ei. ;D Mutta kyllä nuo hyvin pelittävät siitä huolimatta, vaikka itsekin olen kyllä tuota vähän ihmetellyt. Toisaalta, vihreä ja keltainen ainakin mineraaleissa hyppäävät aika hyvin silmille, ja huomio korostuu ennemminkin siihen ihmeelliseen väriin. Ainakaan Sunlightia EDM:lta en saanut toimimaan sitten mitenkään, aina oli liian keltainen.

Mulla kyllä Sunlight toimii ihan hyvin. Levitän sitä ohuen kerroksen peitevärisiveltimellä vain tummaan/sinertävään kohtaan. Päälle tulee vielä meikkipohja, joten ei kyllä ole ikinä näyttänyt silmänaluset keltaisilta. :)

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #301 : 18.11.07 - klo:18:52 »
^ Niin minäkin tein, mutta aina oli silti keltainen. :P Ja sinisyys näkyi vielä siitäkin huolimatta sieltä alta. Menee ehkä jo vähän OT:ksi.

Mutta tosiaan Cover all mixiä olen käyttänyt varmaan kolme vuotta, ja aion käyttää toimivuuden vuoksi jatkossakin. :) Vielä en ole vastaavaa taikatuotetta silmänalusiin löytänyt. Minulla kyllä vaatii seurakseen valokynän, ettei jää liian ''mataksi''.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #302 : 19.11.07 - klo:09:19 »
Tuosta Make Up Storen cover all mixista - ovatko kaikki kolme vaalean paletin sävyä käyttökelpoisia teille, joilla on tosi vaalea iho vai jääkö aina yks sävy käyttämättä? Tuote vaikuttaa kiinnostavalta, mutta livenä tuo vaaleammankin paletin tummin (punertava) sävy näyttää aivan liian tummalta mihinkään tarkoitukseen. Mihin sitä on muuten ylipäänsä tarkoitus käyttää?

No mulla on tosi vaalea iho ja ainoa sopiva sävy olisi se paletin vaalein nappi, joten mulla kyllä jäisi 2 muuta väriä kokonaan käyttämättä.
Yksittäinen cover all blue-nappikin (vaaleampi kahdesta) oli mulle ihan liian tumma, vaikka liikkeessä myyjä sitä suosittelikin ja uskoin, hölmö. Myöhemmin huomasin, että se liian tumma väri vain korosti mun tummia silmänalusia!
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #303 : 19.11.07 - klo:11:45 »
Tuosta Make Up Storen cover all mixista - ovatko kaikki kolme vaalean paletin sävyä käyttökelpoisia teille, joilla on tosi vaalea iho vai jääkö aina yks sävy käyttämättä? Tuote vaikuttaa kiinnostavalta, mutta livenä tuo vaaleammankin paletin tummin (punertava) sävy näyttää aivan liian tummalta mihinkään tarkoitukseen. Mihin sitä on muuten ylipäänsä tarkoitus käyttää?

No mulla on tosi vaalea iho ja ainoa sopiva sävy olisi se paletin vaalein nappi, joten mulla kyllä jäisi 2 muuta väriä kokonaan käyttämättä.
Yksittäinen cover all blue-nappikin (vaaleampi kahdesta) oli mulle ihan liian tumma, vaikka liikkeessä myyjä sitä suosittelikin ja uskoin, hölmö. Myöhemmin huomasin, että se liian tumma väri vain korosti mun tummia silmänalusia!

Näin vähän pelkäsinkin, kiitos tiedosta. Mietin, että oliko tässä jokin juju, jota en vaan ole ymmärtänyt :) Harmi vaan, kun koostumukseltaan vaikuttaa miellyttävältä. Mulla on ollut käytössä mineraalimeikkipuljujen peiteaineita (keltaista silmänalusille, vihreetä näpyille ja punottaville alueille), mutta talveksi jauhoinen koostumus ei vaan näköjään toimi mulla. Mun silmänympärykset on ihan rutikuivat ja juonteet korostuvat. YSL:n valokynä on käytössä, mutta ei yksinään riitä tummille silmänalusilleni.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #304 : 19.11.07 - klo:14:42 »
Niin mutta sitä keltaista ja punaista ei ole tarkoitustaan käyttää sinällään, jos ovat liian tummia, vaan sekoittaa siihen neutraaliin niin kauan, että niistä saa sopivan vaaleita. En minäkään niitä voi sekoittamatta käyttää.

Poissa Magritte

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • ent. lilia bella
« Vastaus #305 : 19.11.07 - klo:15:22 »

Mulla taas olis tästä vastakkainen kokemus. Olen tosi vaaleaihoinen, mutta käytän silti MUS:in eazy cover blue:ta (joka on tuota cover all blue:ta tummempi) peittämään supertummia silmänalusiani. Epäilin kovasti, kun MUS:n meikkaaja suositteli mulle tuota tummempaa, mutta kun hän kokeili mun toiseen silmänaluseen eazy coveria ja toiseen cover allia, niin eazy cover häivytti tummuutta huomattavasti paremmin. Vaaleampi cover all ikäänkuin toimi korostusvärin tapaan ja toi entistä pahemmin esille mun silmänalusten tummuuden sekä silmän alla kulkevan verisuonen! Sitä paitsi eazy coverin koostumus on pehmeämpi/rasvaisempi, joten helpompi käyttää ohuelle silmänalusiholle. Yleensä käytän eazy coverin päällä vielä L'Orealin Touche Magique-valokynää (nro 3), minkä jälkeen lopputulos on kelvollinen - ts. ei tämäkään yhdistelmä ole täydellinen, mutta parempaa en ole vielä toistaiseksi löytänyt ongelmasilmänallusilleni (ja monia on kokeiltu!).

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #306 : 19.11.07 - klo:15:59 »
Niin mutta sitä keltaista ja punaista ei ole tarkoitustaan käyttää sinällään, jos ovat liian tummia, vaan sekoittaa siihen neutraaliin niin kauan, että niistä saa sopivan vaaleita. En minäkään niitä voi sekoittamatta käyttää.

Mitä katselin niitä värejä, niin se vaalein oli ainoa, joka vaaleusasteeltaan olisi sopinut mulle. Jos sekoitan sitä tummempaan sävyyn, niin tulee joka tapauksessa liian tummaa, oli sekoitussuhde mikä tahansa.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #307 : 19.11.07 - klo:17:59 »
Huomasin viimeisin kosmetiikkahankintasi -ketjusta, että Aquatar on hankkinut Helena Rubinsteinin Magic concealerin sävyssä light. Viitsitkö laittaa tuosta kokemuksia jossain vaiheessa? :)

Olen lueskellut tuosta Magic Concealerista täältä ja se on alkanut kiinnostaa kovasti, nimenomaan tuo light-sävy. Lisäkokemukset ovat kuitenkin aina tervetulleita, siksi kyselen suoraan Aquattarelta kokemuksia. Ajattelin tuota tummille silmänalusille, sillä tykkään käyttää normaalisti peiteainetta+valokynää silmien alla. Tuo HR:n tuote olisi ilmeisesti vähän sellainen peiteaineen ja valokynän sekoitus, jos olen oikein käsittänyt, kun on jonkinverran valoa heijastava. Tuo voisi siis olla kätevä tuote mulle. Pitää käydä jossain vaiheessa katsomassa tuota Sokoksella tai Stoccalla, että millainen tuo on livenä.
« Viimeksi muokattu: 19.11.07 - klo:18:02 kirjoittanut Hunajapupu »
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #308 : 19.11.07 - klo:18:10 »
^ Mä haluan tietää tuosta samaisesta sävystä myös. Ois varmaan aika täydellinen. Mulla kanssa tuo MUS:n Cover All Mix oli aivan liian tumma, vaikka kuinka sävyjä sekoittelikin keskenään. Lisäksi kuivatti silmänalusia ihan hirveästi :-X Nyt on käytössä Biothemrin Forget It, vaalein sävy. Ja se on hyvä, mutta etsin parempaa ja siksi kiinnostaa tuo HR:n peiteaine ja Cliniquen vastaava myös. Näitähän täällä on kehuttukin. Seuraavaksi testaan näitä, jos peittoais Biothermin.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #309 : 20.11.07 - klo:08:39 »

Mulla taas olis tästä vastakkainen kokemus. Olen tosi vaaleaihoinen, mutta käytän silti MUS:in eazy cover blue:ta (joka on tuota cover all blue:ta tummempi) peittämään supertummia silmänalusiani. Epäilin kovasti, kun MUS:n meikkaaja suositteli mulle tuota tummempaa, mutta kun hän kokeili mun toiseen silmänaluseen eazy coveria ja toiseen cover allia, niin eazy cover häivytti tummuutta huomattavasti paremmin. Vaaleampi cover all ikäänkuin toimi korostusvärin tapaan ja toi entistä pahemmin esille mun silmänalusten tummuuden sekä silmän alla kulkevan verisuonen! Sitä paitsi eazy coverin koostumus on pehmeämpi/rasvaisempi, joten helpompi käyttää ohuelle silmänalusiholle. Yleensä käytän eazy coverin päällä vielä L'Orealin Touche Magique-valokynää (nro 3), minkä jälkeen lopputulos on kelvollinen - ts. ei tämäkään yhdistelmä ole täydellinen, mutta parempaa en ole vielä toistaiseksi löytänyt ongelmasilmänallusilleni (ja monia on kokeiltu!).

Tosi outoa. Mulla on nykyään käytössä Stilan peitevoide, joka on supervaaleaa ja peittää silmänaluseni tosi hyvin  :)
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #310 : 20.11.07 - klo:09:53 »
Huomasin viimeisin kosmetiikkahankintasi -ketjusta, että Aquatar on hankkinut Helena Rubinsteinin Magic concealerin sävyssä light. Viitsitkö laittaa tuosta kokemuksia jossain vaiheessa? :)

Joo mielelläni laitan sitten kommentteja kun saan tuon käsiini, tilasin sen nimittäin vasta :) Täytyy varmaan jatkossa laittaa hankinnat näkyviin vasta sitten kun oikeesti saan tuotteen :P

Kävin Stockalla testailemassa sävyjä ennen kuin tilasin ja ykkönen oli ehdottomasti paras, tarpeeksi vaalea ja sulautui hyvin ihoon. Kakkonen oli ehkä vähän turhan tumma mulle. Aika kova hinta Suomessa (37e) verrattuna mansikan hintaan, sain tuohon hintaan kaksi muuta tuotetta tilaukseen :D

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #311 : 20.11.07 - klo:14:43 »
Mulla on myös Helena Ribinsteinin Magic Concealer. Tosin sävyssä medium. Olisin melkein voinut ostaa ssen tummimman, koska tämäkin on aika vaalea. Käytän tuota tummien silmänalusien peittoon ja siinä toimii hyvin. Biothermin Forget It on ihan kakkaa tähän verrattuna. MC peittää mun mielestä hyvin ja taitaa se olla valoaheijastavakin, en ole niin paljon kiinnittänyt huomiota tuohon seikkaan. Tätä ostan ehdottomasti jatkossakin!

Poissa Seela

• HAIRahtanut
« Vastaus #312 : 20.11.07 - klo:15:38 »
Multa löytyy myös Magic Concealer medium -sävyssä. Stockmann Beautyn myyjä suositteli tätä varauksetta kun sanoin etsiväni mahdollisimman hyvää peiteainetta. Arvottiin pitkään lightin ja mediumin välillä sillä olen rajatapaus  ;D Vaalein olisi ehkä ollut parempi silmien alle ja medium muualle ihoon mutta itsellä on jäänyt niin paha trauma ihmisistä joilla on liian vaaleaa peiteainetta silmien alla että päädyin tähän tummempaan joka ei tosiaan ole mikään erityisen tumma kun sitä ohuelti laittaa.

Myyjä suositteli tätä luomien pohjustukseenkin mutta siinä se ei kyllä toimi kovinkaan hyvin minulla. Toisen vinkin hän antoi jos peitettävänä on laajempia ihoalueita; levittää ensin meikkivoiteen ja siihen päälle sienellä seosta jossa on meikkivoidetta ja peiteainetta.

Olen todella yllättynyt miten loistavasti tämä peittää näpyt vaikka on koostumukseltaan todella ohutta. Ei tämä kyllä suuremmin valoa heijasta mikä on mielestäni peiteaineen kohdalla pelkästään hyvä asia.
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #313 : 20.11.07 - klo:15:57 »
Itsekin olen tykännyt tosi paljon tuosta HRn Magic Concealerista, em. syistä. Itselläni on kesäkäytössä Medium ja talveksi Light. Tuo Medium ei tosiaan ole kovin tumma sekään.

Toinen vastaavanlainen peiteaine mikä on toiminut minulla on Lancomen Effacernes (sävy 01), hyvin samantyyppinen kuin tuo HR.

Biothermin Forget It (sävy 10) on kanssa ihan jees, toimii ehkä paremmin punoituksen peittoon kuin silmänalusiin paksuhkon koostumuksensa takia.

Cliniquen All About Eyes Concealer ei sopinut minulle. Peittää tosi hyvin mutta koostumus niin paksu että menee juonteisiin.

Blascon Orange Highlight 1 löytyy myös arsenaalista. Ihan ok mutta aika paksu & vahamainen, päivittäiseen käyttöön kaipaan hoitavampaa. Ei mene kuitenkaan juonteisiin kuten tuo Clinique.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #314 : 20.11.07 - klo:19:24 »
itsellä on jäänyt niin paha trauma ihmisistä joilla on liian vaaleaa peiteainetta silmien alla että päädyin tähän tummempaan

No niin, nyt mä rupesin miettimään, että onko se medium sittenkin liian vaalea mulle  :D Kun se on siinä ja siinä. Pakko kyllä käyttää tuo ekana pois, kun oli sen verran kallis. Siihen menee kyllä todennäköisesti monta vuotta, koska mä meikkaan vaan viikonloppuisin ja tuo on riittoisaa.