Kirjoittaja Aihe: Peiteaineet  (Luettu 112214 kertaa)

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
Vs: Peiteaineet
« Vastaus #405 : 23.07.09 - klo:17:22 »
Pitää raportoida tuotteesta Grimas Camouflage: oon käyttänyt onnistuneesti alkukesästä hankkimaani G1-sävyä mutta se on nyt päivittyneissä kasvoissa ihan liian vaalea. Kävin tänään hakemassa toisen sävyn, joka olisi myös neutraali/viileä punapohjainen. G4 sävy olikin sitten keltaiseen menevä oranssihko, joten ei laisinkaan mulle käypä, mutta W3 oli ihan nappilöytö!! Tummempi kuin G1 ja samaa "sävyperhettä".

Mun on pakko peittää kasvoissa pieniä osia ihon pigmenttihäiriöiden takia. Hiukka pelotti ekoja kertoja mennä uimaan kun mietin että näytän sukellusten jälkeen varsin erikoiselta, mutta sehän pysyi kuin tauti eikä nassu näyttänyt sen kummemmalta kuin ennen sukellus-vesisekoiluakaan. Ihan huipputuote kyllä!
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Caroliina

• Hiushörhö
« Vastaus #406 : 14.08.09 - klo:19:37 »
Tuosta Helena Rubinsteinin Magic concealerin valoaheijastavuudesta, luonnonvalossa heijastavuutta ei huomaa, mutta oli järkytys nähdä itsestäni salaman kanssa otettu valokuva, jossa silmänaluset todella loistavat vaaleampana  :o Varovainen saa tuon kanssa olla. Muuten on koostumukseltaan peiteaineiden parhaimmistoa minulle, ei ole liian kuivaa ja jankkiinnu juonteisiin päivän aikana.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #407 : 21.08.09 - klo:07:42 »
Mulla on paha tapa puristella mun naamaa joten peitettävää on ajoittain paljonkin, sellaista pientä tummaa punoittavaa läiskää iholla. Olen käyttänyt MUS:n Easy Cover Blue:ta, mutta se on liian kellertävää mulle.

Ostin nyt sitten Blascon Tattoo Coverin, sen vaaleimman sävyn. Ensinnäkin hinta oli ihan kamala, 57 euroa! Toisekseen tämä on ihan hirveää jankkia, kovaa vahamaista ainetta. Eihän tätä saa iholle tasaisesti mitenkään. Kolmanneksi tämä sävykin oli liian vaaleanpunertava mulle. Peittävyyttähän tästä kyllä löytyy vaikka pienelle kylälle.

Tein sitten vesihauteessa sulattamalla oman sekoituksen: Puolet MUS:n Easy Coveria ja puolet Blascon Tattoo Coveria, ja muutama tippa Tea Tree -öljyä bakteereja tappamaan.
Tästä tuli loistava, just oikea sävy ja loistava peittävyys ja levittyvyys!

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #408 : 21.08.09 - klo:10:49 »
^ Kä-kääk!! Karmiva hinta, ihan tolkutonta! Oikein iski huojennus sun puolesta että sait siitä käyttökelposen :T
Mulla on myös suuri tarve saada peittoa; löytyy sekä punertavia arpia että maksaläikän tapaista pigmenttimuutosta. Tässä ketjussa olenkin aiemmin asiasta puhunut, ja mulle joku mainitsi juuri tuosta Blascon Tattoo Cover'sta. Blascosta ei kuitenkaan ole nyt omakohtaista kokemusta, koska hankin suoraan Grimas Camouflage'n joka on kuulemma vastaava kuin tuo Blascon. Grimas on kyllä ollut mulla ihan ehdoton pelastus! Toimivuutensa sekä hintansa puolesta!

Liikkeessä testerit ovat todella kuivia ja siksi tolkuttoman tiukkaa jankkia, mutta "tuore tavara" on näppärästi levittyvää. Itsellä nyt käytössä G1 ja W3. Niin ja meikkipuuterina käytössä Cake Make-Up (G1). Mun ongelmana on peiteaineiden kanssa se ainainen keltaisuus, vaikea löytää tarpeeksi neutraalia/viileää. Nuo pelittävät täydellisesti.

Tässä ketjussa sekä Grimas -ketjussa on lisää aiheesta. Punanaamion nettikauppa -sivulta löytyy Grimasin valikoimaa. Ainoa miinus on putelien suuri rumuus, mutta se on todellakin pieni harmitus kaikkien plussien keskellä 8)
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #409 : 21.08.09 - klo:12:24 »
Minunkin olisi pitänyt suosiolla ostaa Grimasilta, mutta menin tyhmänä tuon Blascon nyt sitten ostamaan. Mutta ei se mitään, näin se tulee käytettyä. Ei mene hukkaan.

Olen ihan varma, että Grimasin aineet ovat laadullisesti ihan yhtä hyviä kuin Blasco. Blascossa ei maksa muu kuin merkki!  :-\

taiqa

• Vieras
« Vastaus #410 : 22.08.09 - klo:15:21 »
Mikähän olisi suht edullinen ja hyvä punaisuuden peittäjä laajoille alueille? Lumenen Red Neutralizeria, mutta on jotenkin liian tönkköa ja levittyy huonosti ja näkyy vielä kaikenlisäksi aika lailla meikin läpi. Tarkoituksena olisi siis peittää poskilta punoitusta sekä ihottuman jälkeistä paikallista punoitusta. Ihoni on herkkä ja atooppinen, joten peiteväri ei saisi kuivattaa ihoa.

Poissa Kameleontti

• HAIRahtanut
« Vastaus #411 : 22.08.09 - klo:15:26 »
Mansikkalasta sain kaupanpäällisenä Stilan peiteaineen sävyssä fair ja tämähän on todella vaalea. Heijastaa hieman valoa, on kuitenkin suhteellisen matta ja peittää hyvin. Tummiin silmänalusiin on testattu ja vaikuttaa aikas hyvältä. Talvella on aivan nappisävy virheiden peittoon. Kiva kun kerrankin saa jotain ilmaiseksi mikä oikeasti osoittautuu hyödylliseksi. :)
Hiukset: Puolipitkät, luonnonkiharat, kuivahkot, käsitellyt.
Lempimerkit: Tigi, L'anza ja Joico.

Poissa Herbina

• HAIRahtanut
« Vastaus #412 : 03.09.09 - klo:16:51 »
Uusi ehdoton peitevärilempparini on Inglot-merkin cream concealer, itselleni sopiva väri on #21. Peittää hyvin, ei kökköönny päivän aikana ede nenänpielissä ja oli vielä naurettavan edullinen (n. 6 euroa). Inglot on alunperin puolalainen, hyvin paljon Make Up Storen kaltainen merkki.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #413 : 03.09.09 - klo:17:09 »
^^^
Mulla on käytössä MSCHICin peiteduo (punaisuuden ja sinisyyden häivyttäjät) ja musta toi toimii hyvin. Peiteaineissa on paljon pigmenttiä ja koostumus on aika kermainen eli levittyy hyvin kuivaihoisellekin. Lisäplussaa mineraaliöljyttömyydestä, koska aika monissa peittävissä on sitä mukana. Itse olen käyttänyt pienelle alueelle noita, joten isomman alueen peitosta en tiedä. Toisaalta mineraalipeiteaine toimii mulla parhaiten punaisne nenän peittämiseen  ;)

Poissa tuutikuu

• Hiushörhö
« Vastaus #414 : 20.11.09 - klo:01:14 »
Ketjussa oli aiemminkin jo mainintaa kuivahtaneiden meikkivoiteiden sopivuudesta peiteaineeksi - ja taas jossain toisessa ketjussa parjattiin Gemey Non Stop -meikkivoidetta kuivaksi ja tönköksi jankiksi. Molemmista olen samaa mieltä - Non Stop toimii ihan sellaisenaan aivan täydellisenä peiteaineena! Ja nimenomaan näppylöille - pisara suoraan näppyyn ja aine asettuu helposti "möykkyiseen maastoon". Reunat vain häivyttää sormin, niin saa hyvin ohuella ja huomaamattomalla keinolla finnin piiloon!

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #415 : 22.01.10 - klo:15:11 »
Voiko nestemäisiä peiteaineita levittää jollain siveltimellä? Oon nyt käytellyt Helena Rubinsteinin Magic Concealeria lähinnä silmänalusille ja oon levittänyt sen sormilla mutta tuntuu ettei saa tarpeeksi tarkasti. Tiedän että on olemassa concealer-siveltimiä, mutta onko ne tarkoitettu vain jauhemaisille peiteaineille?

Jos noille nestemäisille on joku hyvä sivellinen, aika pienikokoinen saisi olla, niin suosituksia otetaan vastaan.  :)

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #416 : 22.01.10 - klo:15:24 »
Kyllä ne peiteainesiveltimiksi mainostetut siveltimet yleensä ovat tarkoitettu kaikenlaisille peiteaineille. Tyypillinen peiteainesivellinhän on synteettinen litteä, melko kapea ja karvan pituudet on usein hieman pyöristetty kiilamaiseen muotoon. Erityisesti nestemäisten peiteaineiden kanssa kuitenkin toimii mielestäni sellainen vesivärisivellintä muistuttava luonnonkarvainen sivellin. MACilla tällaisia ovat esim. 222 ja 224 (kuva). Näillä saa peiteaineen tosi hyvin blendattua ilman, että peiteaine katoaa silmänalusilta. Sormilla kun levittää tulee painetua liikaa ja siksikin väri leviää muualle kuin oli tarkoitus. Itse käytän 224-sivellintä aina nestemäisen kanssa. Kakkumaisen aineenkin vain asettelen oikealle paikalleen normaalilla peiteainesiveltimellä ja tällä 224:lla sitten blendaan senkin.

Omistan neljä tavanomaista peiteainesivellintä, MACin, Duroyn, Tigin ja Bare Escentualsin. Duroyssa on paras hinta-laatusuhde. MACin sivellin on kuitenkin parempi, koska ei ole niin jäykkä. Jos ostat tavallisen peiteainesiveltimen niin neuvoni on, että tämä ei ole se sivellin, johon kannattaa rahallisesti erityisesti panostaa. Synteettiset peiteainesiveltimet toimivat kaikki varmaan aika hyvin, lähinnä kannattaa vaan huomioida, että sivellin sopii kokonsa puolesta tarkoitukseensa.
« Viimeksi muokattu: 22.01.10 - klo:15:29 kirjoittanut Roksane »

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #417 : 22.01.10 - klo:17:32 »
^^
Tämän kuvan numero 12 näyttää aika samanlaiselta kuin oma peiteainesiveltimeni.

Oma sivellin on juuri tuo synteettinen ja litteä sekä jämäkkä. Mielestäni juuri jämäkällä keinokarvaisella siveltimellä saa parhaiten ja tarkimmin levitettyä peiteaineen. Pakkauksen mukaan sivellin oli luomivärin levitykseen tarkoitettu, mutta eihän sillä mitään luomiväriä saanut levitettyä kun on sen verran jäykkä eikä väriäkään tarttunut siveltimeen. Onneksi tajusin kokeilla peiteaineen kanssa ja siihen tarkoitukseen toimii loistavasti.

Poissa Katariina

• Tukkaguru
« Vastaus #418 : 22.01.10 - klo:19:21 »
Kuinkahan kauan ylimääräistä peiteaine säilyy auki? Ostin viime vuoden helmikuussa All about eyes concealerin,jonka merkintä oli 6KK. En huomaa tuubissa kulumisen merkkejä vaikka olen about joka päivä viimeisen vuoden ajan tota käyttänyt. Mietin että se on jo puoli vuotta yliaikaa ja silmänalusiho on herkkää. Tuoksussa ei muutoksia.

Eli pitäskö heittää menemään vai käyttelenkö hyvin mielin kunnes koostumus muuttuu?
We need to slow down- so I can catch you
We need to slow down- so you can catch me

Poissa Caroliina

• Hiushörhö
« Vastaus #419 : 22.01.10 - klo:19:54 »
^Kyllä minä uskaltaisin käyttää, jos ei tuoksu oudolle, eikä ole tullut iholle mitään reaktiota. Itsellänikin taitaa olla melko vanha HR:n magic concealer ja kyllä mä sitä vielä käytän, kun pelittää vielä aivan hyvin, eikä mitään ongelmia ole ollut.