Kirjoittaja Aihe: Peiteaineet  (Luettu 143275 kertaa)

Poissa caessa

• HAIRahtanut
Vs: Peiteaineet
« Vastaus #450 : 18.02.10 - klo:16:42 »
Maybellinen pure.cover mineral on suosikkini. Olen kokeillut vaikka mitä peiteaineita, mutta aina niissä oli jotain vikaa. Tämä Maybellinen on kuitenkin aivan loisto! Peittää todella hyvin tummat silmänaluset ja näpyt ynnä muut punoittavat kohdat saa ihan hyvin peitettyä. Mutta suurin ongelmani on tosiaan nuo tummat silmänaluset, enkä ole aikaisemmin löytänyt mitään, millä saisin ne peitettyä ilman peiteaineen paakkuuntumista/suttaantumista. Pysyy siis hyvänä aamusta iltaan. Koostumuskin on tosi helposti ja hyvin levittyvä, eikä ole yhtään kuivattava.

Mutta jos peiteaineen tärkeimpänä tehtävänä on kuitenkin peittää näppyjä, en ehkä ensimmäisenä suosittelisi tätä. Olen kyllä käyttänyt parempiakin peiteaineita siihen hommaan, mutta ne eivät taas ole sopineet lainkaan silmänalusille. Tämä sopii molemmille, mutta parhaiten silmänalusille. Tätä en ihan heti ole vaihtamassa :-*.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #451 : 10.03.10 - klo:15:08 »
Viestin ydin lyhyesti: keltainen ja punainen korjaa mulla punaisuutta ja tummaa pigmenttiä (vrt pisamat)
  :o
Huhhei....mulla on todellakin paljon piilotettavana; couperosa, aknearvet ja pigmenttihäiriöt, jotka erityisen kiusalliset ylähuulen päällä. Oon ties kuinka pitkään metsästänyt ainetta, jolla saisin ne peittoon, mutta tuollaiset tummentumat ovat hankalia peittää.
Lisäksi mun ongelmani on ollut (mineraalimeikki-)pohjien kanssa löytää oikeaa sävyä, koska viileävoittoisella iholla tuntuu monet sävyt näyttävän herkästi oranssilta tai ruskeankeltaiselta. No, nyt olen löytänyt oikean sävyisen pohjan (LaurEss ja Sassy Minerals), mutta peiteaineen kanssa olen paininut edelleen.

Grimas (Camouflage G1), jonka hankin viime kesän lopulla, tuntui pitkästä aikaa todella auttavan, mutta talvella se on aivan liian kuivattava ja sävyn kanssa jälleen iso ongelma; tuo sävy on liian vaalea, mutta siitä seuraavat sävyt menevät liian ruskeiksi tai oransseiksi.

Näistä syistä johtuen ei ole tullut pieneen meleenkään kokeilla kasvoille keltaista tai punaista väriä!! Menin nyt sitten tänään puolivahingossa iskemään kasvoille EDM'n Sunlight Correctoria (banaaninkeltainen, vanha koostumus). Jumankekka - sehän toimii! Ja kun kokeilin varastossa turhaan makoilleen Pick Me Up Bisquen, siis hyvn punakka väri, niin se peitti niin ikään tummentumat. Selvästi helpommin kuin mikään aiempi testaamani. Kaikki vihreän ja sinisen sävyiset correctorit ovat vain näyttäneet joko itseltään tai muuttuneet harmaiksi ihollani.

Nyt peilailen vähän väliä kun näyttää pitkästä aikaa jotenkin inhimilliseltä - ja mikä ihaninta niin vieläpä ihan inhimillisellä panostuksella. Iho on talven jäljiltä vielä riekaleina, mutta se on pientä tämän helpotuksen rinnalla.

Tein jo EDM'n ostoskoriin tulevan tilaukseni; erilaisia sävynkorjaajia ja peittoaineita sekä Pearl Sunlight-viimeistelypuuterin, jota en ole todellakaan ottanut pieneen huomioonkaan aiemmin. Tuo Pick Me Up Bisque on hiukan turhan tummanpunertava, mutta se antoi niin hyvän viitteen kuitenkin, että tilaan siis vaaleamman punertavan testiin.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #452 : 10.03.10 - klo:15:27 »
^
Mullakin toimii (ihme kyllä) hyvin EDM pick me up concealer (vanha purkki, joten en tiedä onko pink via ivory, veikkaus että pink) kasvoilla. Posket ovat mulla vaaleanpunaisene taittavat, joten luulisi ettei kannattaisi lisää pinkkiä laittaa, mutta toimii yllättävän hyvin kasvojen sävyn kirkastajana. Sekoitan tuota joskus myös sandy fair meikkipohjan kanssa, joka muuten on hieman väärän värinen ihonsävylleni. Olen tosin ajat sitten lopettanut taistelun ihonsävyä vastaan, koska kaiken täydellisesti peittävä pakkelilook ei vain ole toimiva.  Mineraalimeikit on tosin ainoa toimivaksi havaittu keino punaisuuden tasoittamiseen. Myös kevyet sävyttävät tuotteet tuntuvat toimivan paremmin kuin paksut korjausvoiteet.

Täältä toinen jaa-ääni noille sävyille  :ts

Unohtui lisätä tämä linkki tummien silmänalusten ja silmäpussien peitosta. Herralta löytyy muitakin  hyviä tutoriaaleja ja puhuu asiaa eikä hehkuta tuotteita turhaan. Listalta löytyy mm. video kosmetiikkahumpuukista  ;)
« Viimeksi muokattu: 10.03.10 - klo:16:53 kirjoittanut Lalla »

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #453 : 11.03.10 - klo:20:47 »
Heh toi äijä on jotenki limanuljaskaisen oloinen  ;D En tiedä miks, mut jotenki vaan ällöön sitä. Iha ok vinkkejä sillä kylläon ollut ku joskus joitakin sen videoita katellut  ::)
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #454 : 12.03.10 - klo:19:12 »
Olen nyt talven käyttänyt Benefitin Erase Pastea silmänalusille ja hyvin toimii. Lämpimissä olosuhteissa kuitenkin huomasin, että kerääntyy melko nopeasti silmänalusjuonteisiin, joten eihän tuo kesällä toimi mulla yhtään. Sattuuko kenelläkään olla suositusta jostain vastaavanlaisesta värinsä puolesta olevasta? Aiemmin käytin Cliniquen All About Eyes Concealeria, joka oli koostumukseltaan ihan ok, mutta tumma oli liian tummaa ja vaalea liian vaaleaa. Tuosta Erase Pastestakin aluksi luulin olevan liian tummaa, kun kädelle testasin, mutta silmänaluselle oikein hyvä. Tummuutta tuppaa tuolla ajoittain olevan, joten peittoa saisi olla.
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

7.44wannabe

• Vieras
« Vastaus #455 : 05.06.10 - klo:15:53 »
Minulla on nyt käytössä isadora, prefect coverstick väri 03 joka on tumma minulle mutta miksaan sitä siveltimellä yhdessä Cliniquen vaalean meikkivoiteen kanssa ja käytän säästeliäästi. En ole huomannut valittamista, mutta toisaalta tämä on Lumenen lisäksi ainoa jota olen kokeillut.

Paras on tietenkin Lumenen kolmiosainen minipaletti jossa on kolme sävyä, sinisen neutraloija,  vaalea punaisen häivyttäjä, tumma punaisen häivyttäjä. Käsittämättömästä syystä on noin käytännöllinen tuote lopetettu.

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #456 : 06.06.10 - klo:16:14 »
Vastaavia peiteaineita löytyy tosi monelta sarjalta ja esim.  Esim. Mus:lla on cover all mix-paletti jossa useampi peiteaine. Samoin Mufe:lla. Ja jos netistä haluaa tilata löytyy samankaltaisia tuotteita muiltakin merkeiltä.
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa Mischa

• HAIRahtanut
« Vastaus #457 : 07.06.10 - klo:18:41 »
^^ Ja jos haikailee edesmenneen Lumenen paletin sinisen neutraloijan perään, niin Lumenen Beauty Base Blue Neutralizer on vastaavanlainen. 
1b M ii

Poissa Dinky-di

• Tukkaguru
« Vastaus #458 : 09.06.10 - klo:04:15 »
Olen maaliskuusta asti käyttänyt Cliniquen All About Eyes Concealerin sävyä 01 Light Neutral taistelussani tummia silmänalusia vastaan. Sävy on sopivan vaalea, mutta peittokykyä ei ole tarpeeksi. Plussaa kuitenkin siitä, että peiteväri levittyy hyvin, ei keräänny juonteisiin eikä muutenkaan möhnäänny päivän mittaan. Pysyvyys on suht hyvä, mutta ei kestä vuotavia silmiä/kyyneleitä. Ei ole kuivattanut, eikä ärsyttänyt silmänympärysihoa. Lisäksi todella riittoisa tuote, aivan pienen pieni määrä riittää molemmille silmänalusille. Itse olen käyttänyt tuotetta välillä myös ihon pienten virheiden peittoon ja silti väriä ei ole kulunut juuri yhtään. Olen suht tyytyväinen, sillä tekee ilmeestä heti paljon virkeämmän ja raikkaamman, mutta tuskin kuitenkaan ostan heti perään uutta samanlaista. Ehdin varmasti kyllästyä ja haluan päästä kokeilemaan jotain uutta.
1b M ii

Poissa Herbina

• HAIRahtanut
« Vastaus #459 : 09.06.10 - klo:15:13 »
Mulla on ollut nyt muutaman kuukauden käytössä Coastal Scentsin Medium Camo Quad http://www.coastalscents.com/cfwebstore/index.cfm/product/1920/medium-camo-quad.cfm, johon olen ollut oikein tyytyväinen. Käytän tuosta lähinnä noita kahta keskimmäistä väriä joista saa sekoiteltua aina sopivan väriyhdistelmän, oli sitten kyseessä silmänaluset jonne kaipaa vähän vaaleampaa tai joku muu kohta, esim. nenänpielet joihin sopii taas tuo tummempi väri suoraan itsenään. Valkoiselle ja tummimmalle sävylle ei juuri ole käyttöä mutta eipä tuo 7,95 USD ollut mikään päätähuimaava hintakaan. Peittävyyttä, levittyvyyttä ja pysyvyyttä löytyy kiitettävästi.

Poissa Bamboo

• Tukkaguru
  • In the cold November rain
« Vastaus #460 : 13.06.10 - klo:17:31 »
Olen nyt testaillut Maybellinen Pure.cover peiteainetta ja Dream mousse concealeria. Mitä olen esim. MUA:sta lukenut niin Dream mousse on suositumpi peittävyyden takia, mutta mielestäni en erityistä eroa ole huomannut. Pure.cover on kivempi levittää suoraan aplikaattorilla naamaan kuin mousse. Taidan myös pitää Pure.coverin lopputuloksesta enemmän. Mousse on ollut käytössä reilun kuukauden ja olen saanut puolet käytettyä. Tässäkin mielessä Pure.cover kestää pidempään ja on hieman halvempi.
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #461 : 13.06.10 - klo:19:00 »
Sain joskus aikoinaan Mansikkalasta ilmaislahjaksi Stilan illuminating concealerin ja sitä olen käyttäny aina siitä lähtien silmänaluksille. Peittää kaiken tummuuden tehokkaasti, mutta tuntuu kuitenkin kevyeltä ja on huomaamaton. Ja kestää siistinä koko päivän. Ihan loistava tuote ja tosi edullinenkin vielä  :)
1bMii, vaalennettu.

Poissa Janda

• HAIRahtanut
« Vastaus #462 : 16.06.10 - klo:10:36 »
^Mullekin tuli aikanaan tuo sama ilmaislahjana ja on ihan ok tuote juuri silmanalusille ja nenanpielille. Putilo on myos mukavan pieni ja helppokayttoinen :)
Hiukset: 1b, F, ii. Vaalennetut, olkapäälle asti. Suosikkeihin kuuluu L'anza ja Tigi.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #463 : 16.06.10 - klo:10:43 »
Mulla on ollut nyt muutaman kuukauden käytössä Coastal Scentsin Medium Camo Quad http://www.coastalscents.com/cfwebstore/index.cfm/product/1920/medium-camo-quad.cfm, johon olen ollut oikein tyytyväinen.

Onko tuossa mineraaliöljyä INCIssä? En ainakaan huomannut sivuilta INCIä mistään...

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #464 : 21.06.10 - klo:22:32 »
Mä olen funtsinut tässä, että minkä peitevoiteen hankin seuraavaksi, tosi hyvä Maybellinen Nonstop on vedellyt viimeisiään (pahus, kun lopettivat sen). Ostin jo Estee Lauderin Double Wear Concealerin, joka on hiukan liian vaalea eikä peitä näppyjä kunnolla. Käytän sen nyt valovoiteen tapaan tuomaan kirkkautta silmien alle ym. paikkoihin, siihen on omiaan.

Huomasin tänään Maybellinen Super Stay 24 h Concealerin ja nappasin mukaan. Vaaleampi sävy tuntuikaupassa hyvältä, mut onkin punaisempi kuin vanhan Nonstopin vaaleampi sävy, kun vertasin kotona. INCI on identtinen (loppupäässä on vain kaksi raaka-ainetta vaihtaneet paikkaa) non stopin kanssa, joten odotukset on kovat. ;)  Katsotaan miten se peittävyys ja sävy sit oikeasti käytössä toimii.
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö