Kirjoittaja Aihe: Peiteaineet  (Luettu 120104 kertaa)

Poissa SH

• Tukkaguru
Vs: Peiteaineet
« Vastaus #585 : 19.08.11 - klo:11:07 »
Käyttääkö kukaan Vichyn Dermablendiä? Saakohan sitä Suomesta? Yliopiston apteekissa ei oltu siitä ikinä kuultukaan.

Poissa Liane

• Hiushörhö
« Vastaus #586 : 19.08.11 - klo:11:25 »
^ Minulla on nestemäinen versio tuosta, sävynä 15 Opal. Tilasin jostain brittiläisestä verkkokaupasta (olisikohan ollut chemistdirect.co.uk). En usko, että sitä saa Suomesta ainakaan vielä.

Sävy Opal on vaalein saatavilla oleva mutta silti melko tumma ja hiukan oranssi (minulla on vaalea, keltapohjainen iho, esim. Revlon Colorstayn 150 Buff on melko hyvä sävy minulle). Pysyvyys ei rasvaisella iholla ole huippuluokkaa. Olen käyttänyt tuota ihan meikkivoiteena pahimpina aknekausina, ja se lähtee minulla liukumaan melko pahastikin esim. leuassa, mitä ei kovin monien meikkivoiteiden kanssa käy. Kuivemmalla iholla ja yksittäisten näppyjen peittämisessä tosin toimii varmasti ihan hyvin. On tosiaan peittävää tavaraa.

Sanoisin siis, että jos sopiva sävy vain löytyy niin varmasti ihan hyvä ostos sellaiselle, joka tarvitsee erityisen peittävän voiteen. Kiinteästä Dermablendistä ei ole kokemuksia. :)

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #587 : 19.08.11 - klo:16:05 »
^^ Dermablendia ei saa Suomesta eikä kiinteää dermablendia kai pian mistään muualtakaan muuten kuin ehkä säkällä. Kiinteän dermablendin valmistus on ainakin minun tietääkseni lopetettu ja tuo nestemäinen on kai tullut sen tilalle (jostain olen jotain tällaista lukenut, mutta en pysty nyt tarkistamaan onko näin).

@ Liane: Kiitos, että kerroit millainen sävy tuo Opal on. Minulla myös on vaalea, keltapohjainen iho ja olen arponut mielessäni että uskaltaisiko tilata Dermablendia vai meneekö sävy taas kerran ihan metsään. Harmi, ettei noista yleensä ole mitään hyviä swatcheja missään. Tai jos on, niin ne on swatchattu tummemmalle iholle.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #588 : 19.08.11 - klo:21:06 »
^^Kiitti tosi paljon. ^Sulle kans  :)
Laitoin nyt siis sen vaaleimman stickin tuosta kaupasta tilaukseen (porcelain 11). Mulla on tosi vaalea punapohjainen iho enkä todellakaan mitään oranssihtavaa voidetta halua. Harmi jos tota ei enää tehdä vaaleampana. Toivoa sopii, että se stick on hyvä ja riittoisa siis. Ajattelin sitä näppyjen päälle käyttää leukaan ja ehkä poskiin. Täytyy kokeilla myös MUFEn HD concealeria josko siinä olis paremmat sävyt, mutta yhtä hyvä peittävyys.

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #589 : 20.08.11 - klo:08:09 »
(minulla on vaalea, keltapohjainen iho, esim. Revlon Colorstayn 150 Buff on melko hyvä sävy minulle).
Pakko tarttua tähän: mullakin on keltapohjainen, vaalea iho, mutta Buff oli mulle ihan liian pinkki. Olenkohan mä vaan tosi, tosi keltainen? ???
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

Poissa Liane

• Hiushörhö
« Vastaus #590 : 20.08.11 - klo:18:47 »
^ Ei minullekaan Buff ihan täydellinen sävy ole, mutta tässä naamassa se näyttää enemmänkin vähän harmahtavalta. Kämmenselässä se tosin kyllä punertaa minullakin.

Poissa Mariatar

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #591 : 28.08.11 - klo:23:48 »
Kerrankin hyvä luonnonkosmetiikkatuote: Santen peitekynä sävyssä 1. Sävy sopii tosi hyvin sinertävien silmänalusten peittoon ja kynä on tosi kätevä jos silmänalusissa on uurre, koska peiteaineen saa tarkasti paikalleen. Väri on myös aika pehmeää eli silmänalusiho ei veny peiteainetta laittaessa. Omat silmänaluset tarvitsevat hieman MACia päälle, mutta väri on kyllä hyvin pigmenttistä ja peittävääkin. Ykkössävy sopii myös näppyjen peittoon punapohjaiselle iholle ja kynällä saa kätevästi peiteaineen juuri näpyn päälle. Kympin tuote  :ts

Kiitos vinkistä! Taidankin päätyä tähän sitten, kun nyt käytössäni oleva Benefitin Boi-ing loppuu (ei menne kauan). Kynämuotoista peiteainetta en ole tainnutkaan käyttää sitten teinivuosien. Luonnuosta tulleekin ensimmäinen luonnonkosmetiikkatuotteeni. Aika edulliseltakin vaikuttaa, mitä googlettelin. Kieltämättä aika kovat odotukset nyt tästä, t. nimim. violetit silmänaluset ja näppyjä kasa.
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.

Poissa Ninamia

• HAIRahtanut
  • 1CFii
« Vastaus #592 : 30.08.11 - klo:11:10 »
Nyt on tullut testailtua urakalla peiteaineiden todellista tehokkuutta, kun mun poika onnistu päällä pukkaamaan mulle mustan silmän (aivan vahingossa siis, eirä tarvii kovaa iskua näköjään silmäkulmaan että saa aikaan mustan silmän).

No mutta siis Joe blascon meikkivoiteella, Coastal scentsin camoquadilla ja benefitin lemonaidilla olen saanut mustelman peittoon niin että porukka on lähietäisyydeltä katsonut että mulla on vaan vähän luomivärit toisessa silmässä levähtänyt.. Eihän tää mikään kovin naturel meikki ole, mutta enpähän näytä turpiin saaneelta. Laitoin siis toiseenkin silmään siniharmaata luomiväriä hieman.
Aamun meikkioperaatioon vaan menee se puol tuntia.. toivottavasti tää haalenee tästä äkkiä.
" Everyone's a star and deserves the right to twinkle"
-Marilyn Monroe

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #593 : 01.09.11 - klo:22:42 »
^ :D Käytännölliset kotirouvat kertoo, miten nyrkinjäljet peitetään arvokkaasti  ;D Onneks oli kuitenkin vahonko.

Mulle tuli tuo Dermablend sävyssä Porcelain. Sävy on tosi hyvä, mutta en saa peitettyä näppyjä, koska voide liukuu pois iholta. Ei johdu dermablendistä sinänsä, koska sama juttu muiden peiteaineiden kanssa. Joko jää kauhea läiskä, joka huutaa, että tässä on peiteainetta tai sitten tasoitellessa punaisuus tulee taas esiin  :#

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #594 : 01.09.11 - klo:22:44 »
^ Tuo peiteaineen liukuminen on raivostuttavaa. Minkälaista sivellintä käytät?

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #595 : 01.09.11 - klo:22:49 »
^Jep. Kokeilin sormella ja eco toolsit peitevoidesiveltimellä.

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #596 : 01.09.11 - klo:22:53 »
^Tähän mennessä paras sivellin peitevoiteen levittämiseen on ollut MACin 217, varmaan muutkin samantapaiset toimii.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #597 : 01.09.11 - klo:22:57 »
^ 217 on hyvä tai 224 (käytän Sigman 224 kopiota, joka on minun luomille liian iso). Noilla siveltmillä saa vaivattomasti ohuen, mutta peittävän lopputuloksen.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #598 : 02.09.11 - klo:09:11 »
OI kiva kuulla. Täytyy testata 217 tai tehdä tilaus Sigmalle. Oon suunnitellut jo pitkään testaavani Sigmoja, mutta rahat on menneet muualle.

Poissa Ninamia

• HAIRahtanut
  • 1CFii
« Vastaus #599 : 02.09.11 - klo:09:37 »
^ :D Käytännölliset kotirouvat kertoo, miten nyrkinjäljet peitetään arvokkaasti  ;D Onneks oli kuitenkin vahonko.

Joo, voin kertoa että tästä on saanut aika paljon vinoilua kuulla... oli siis tosiaan 1,5 vuotias poikani, joka tän sai aikaan.

Siveltimistä; Coastal Scentsin ultimate concealer brush on ollut ihan huippu, en tiedä onko tuota enää tarjolla.   
« Viimeksi muokattu: 02.09.11 - klo:09:40 kirjoittanut Ninamia »
" Everyone's a star and deserves the right to twinkle"
-Marilyn Monroe