Kirjoittaja Aihe: Epilaattorit  (Luettu 85209 kertaa)

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
Vs: Epilaattorit
« Vastaus #105 : 27.05.08 - klo:14:54 »
En tiedä yhtään mitä kuuluu mihinkin mutta omani on joko 5185 tai 5285 ohjelappusen mukaan :). Hyvää on tosiaan harjoittelupää sekä valo (näkee karvat paremmin). Turhaa on viilennyshanska, kerran kokeilin, hidasti liikaa :D.

Katselin itse noita myös netistä (suomesta tosin) ja jos hinta oli edullinen, postarit olivat järkyt (20€).
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #106 : 27.05.08 - klo:16:00 »
Mulla on turkoosi Xelle, varmaankin sama kuin Nealla kun mullakin on paketissa mukana kylmähanska ja harjoituspää.
Ei kai noilla malleilla muuta eroa ole kuin lisävempaimien määrä? En kyllä mene takuuseen mutta luulisin näin.

Kylmähanska on vähän turha juu, ei sitä jaksa aina pakastaa kun ilmankin pärjää. Harjoittelupäällä vedin ainoastaan ensimmäisellä kerralla, koska en uskaltanut sillä toisella päällä vetää kun masiina kuulosti ja näytti niin pelottavalta ;D Kauhea hurina ja pyörii ympäri tuhatta ja sataa, meni hetken aikaa ennen kuin uskalsin sillä harjoituspäälläkään mennä edes lähelle ihoa :D Loppujen lopuksi ei se nyt niin kauheaa ollut, vaikka sattuikin ihan pirusti ensin.

Seuraavilla kerroilla olen käyttänyt vain tavallista ajopäätä, meni hermot kun sillä harjoitusosalla meni niin kauan kun nyppii vain muutaman karvan kerrallaan.. Mieluummin siedän hiukan enemmän kipua kuin epiloin kaksi tuntia putkeen ::)
Ja jo parin kerran jälkeen ei satu enää niin hirveästi, ja karvatkin on vähenyneet. Puolessa tunnissa saa molemmat sääret sileäksi.

• Tukkaguru
« Vastaus #107 : 27.05.08 - klo:16:22 »
Säärille se Xellen harjoituspää oli tosiaan tuskallisempi (ja hitaampi) kuin tavallinen  :D. Mutta kainoloissa huomaan, että on kuitenkin hellempi, vaikka totta puhuakseni kainaloiden epilointi ei ihan lempipuuhiani ole  ::). Kyllä sen silti kestää, kun saa niin nopeasti otettuakin! Säärien epilointi ei tunnu missään.

Omani on valkoinen glitterillä, ihan söpö  :D.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #108 : 27.05.08 - klo:22:21 »
Kiitos vastauksista! Ai että noita on vielä eri värisiäkin. Saisikohan pinkkejä, hmm.. ;D

Onko epilaattorilla ottaminen kivuliaampaa kuin tavallisilla pinseteillä? Pinseteillä tietty lähtee vain yksi tai muutama karva kerrallaan, epilaattorilla muutama enemmän. ;D Minulla ainakin pinseteissä on sellainen tekniikka, jolla saan karvat otettua lähes kivuttomasti, mutta epilaattorissa sama ei ehkä ihan päde. Nyppisin pinseteillä kainalokarvani, jos näkisin kurkkia sinne asti pitkään. ::)

Poissa Miiu

• HAIRahtanut
« Vastaus #109 : 27.05.08 - klo:22:47 »
Vähän hankala sanoa, kun on niin tottunut epiloimaan :) Jaloissa nyt nyppiminen ei tunnut missään ainakaan mulla, joten siinä mielessä epilointi on ehkä kivuliaampaa, vaikka ei se koske kyllä yhtään sekään. Lähinnä nipistelee tosi vähän.

Mä  nypin kainoloista karvat ennen epilaattorin ostoa. Siis jonkun ehkä kerran kaksi.. Oli vähän tylsää joskus kesällä  ;D Sit  ostin epilaattorin ja yritän muistaa epiloida usein niin ei se paljon koske. Tuohon kainaloiden epilointiin oon sitä kylmähanskaa käyttäny alussa. Se koskee aluksi.
"Nainen ei koskaan tiedä millaista mekkoa hän ei tarvitse, ennen kuin on ostanut sen."

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #110 : 28.05.08 - klo:07:51 »
Mulla säärien epilointi ei oikeestaan koskaan ole tuntunut pahalta. Hieman nipistee pahimmillaan. Säärien karvoitukseni on harvaa ja paksuja mustia jouhia. Eli sikäli harmittavaisia, näkyvät selvästi vaaleaa ihoa vasten.

Kainaloihin en kyllä uskaltaisi koskea ollenkaan. Yrittäny olen ja se sattui ihan hitosti. Pitäisiköhän kokeilla vielä. Vaikka parin kaljan jälkeen...

Pinseteillä en kyllä jaksaisi nyppiä yksitellen. Siinähän menisi koko ilta. Jälki voisi olla kyllä hyvää.

daffodil79

• Vieras
« Vastaus #111 : 29.05.08 - klo:01:28 »
Mä kartan yli kaiken pinsettejä joka asiassa mutta pidän epiloinnista :D. Itse en ole päässyt kuin kaksi kertaa kokeilemaan kaverini koneella. Ensimmäiset vedot nipisteli vähän, mutta se laite tekee sen jotenkin niin nopeasti ja hieroo kai ihoa että se ei tunnu läheskään niin kivuliaalta kuin pinseteillä nyppiminen. Tuskin missään liikkeessä saa kokeilla mikä on toisaalta harmi, mutta jos jollain tutulla on niin eiköhän tuttu anna kokeilla. Ja tietysti onhan noissa laitteissa varmaan eroja, mikä nyppii hellävaraisemmin. Jotkut kun näkyy hierovan ihoa joka vähentää kipua jne. Mielestäni en kutsuisi epiloinnin aiheuttamaa tunnetta kivuksi vaan nipistelyksi :). Olen itsekkin kipuherkkä, ja kivunhan aistii helpommin jos jännittää (Endorfiinit erittyy vereen). Eli relax ja eikun kokeilemaan. Se on totta että karvat ohenee ja vähenee jne. kuten aijemmissa kommenteissa puhuttiin, eli yhdyn siihen. Pakko ostaa kyllä oma epilaattori pian kun hermo menee noitten höylien kanssa, kun sänki on jo seuraavana päivänä ja epiloidessa sänki tuli vasta kuukauden päästä.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #112 : 13.06.08 - klo:19:52 »
Noniin, minäkin sain oman petovehkeeni tänään. ;D Eli se Braunin Silk epil Xelle 5185, mitä täälläkin ollaan kehuttu. Tämä tuli minulle Briteistä, ja tämä on siis sinne sopivaan pistorasiaan. Kuvittelin, että tästä se osa aukeaisi samalla tavalla kuin Ghd-raudoista, mutta mitään ruuvia tässä ei ainakaan ole, eikä uskalla väkisin ruveta avaamaan, kun missään ei ole mitään mekanismia. Onkohan sitä ylipäätään? Adapteri (eli muuntaja) tässä kyllä ohjeiden mukaan on, mutta tarkoittaako se muka, että tuolla alla pakosti on se Suomeen käyvä? Ei uskalla ottaa, jos ei välttämättä ole.. Mutta sain poikkiksen veljeltä, joka opiskelee sähköpuolella, sellaisen vehkeen, jolla sain toimimaan. Mutta olisi kuitenkin kiva saada se alkuperäinen käyttöön, ohjeessakin neuvotaan, ettei mitään muuta saisi missään nimessä käyttää.

Aloituspäällä ihan pikkuisen testailin, aika harvasti se otti karvoja. Niin harvaan, että sitä enemmänkin säikähti, jos nyppi jotain. Mutta se ääni! :o Siis jotain ihan järkyttävää! Kuulostaa enemmän ruohonleikkurilta kuin pieneltä epilaattorilta.. Ääni pelottaa enemmän kuin itse kone. Tänään yritän vielä karaista itseni..

edit. Saattaa olla, että joudun vielä turvautumaan vahvempaan. ;D
« Viimeksi muokattu: 13.06.08 - klo:19:56 kirjoittanut Magia »

• Tukkaguru
« Vastaus #113 : 13.06.08 - klo:20:14 »
Mutta se ääni! :o Siis jotain ihan järkyttävää! Kuulostaa enemmän ruohonleikkurilta kuin pieneltä epilaattorilta.. Ääni pelottaa enemmän kuin itse kone. Tänään yritän vielä karaista itseni..

edit. Saattaa olla, että joudun vielä turvautumaan vahvempaan. ;D

*reps* Mies tulee aina tuota käyttäessäni katsomaan, mitä ihmettä tapahtuu  :D.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #114 : 13.06.08 - klo:21:27 »
Mulla ei säärien epiloinnista tule kertakaikkiaan yhtään mitään, koska se vaan katkoo mun säärikarvat. Mun säärinkarvat on yksinkertaisesti niin ohuet ja hennot, että ne katkeavat eivätkä lähde juurineen vaikka karva olisi vielä suht. lyhyttäkin. Muille karvoille kyllä toimii...kainaloita en ole vielä uskaltanut epiloida, pitäisi varmaan ottaa ensin pari rohkaisevaa. :D

Mullakin on siis Braunin Silk epil Xelle.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #115 : 14.06.08 - klo:12:09 »
Täällä jälleen yksi, joka liittyy Xellen kehujiin. Eilen pienten rohkaisujen ja kovan musiikin avulla uskalsin sitten ruveta tositoimiin ruohonleikkurilta kuulostavan vehkeen kanssa. ;D Aluksi sattui jonkun verran, mutta tottui nopeasti ja sitten tuli vaan itselle sellainen voittajafiilis, että tästä nyt läpi mennään vaikka vähän koskisi välillä. Eikä se koske paljoa, kunhan ei keskity siihen kipuun. Jos sitä kipua jää odottelemaan, kuten varmasti heti alussa kaikki, niin kyllä se silloin tuleekin, mutta jos ei ajattele sitä, niin ei sitä edes tunne.

Epiloin siis jalat kauttaaltaan, reisissäkin minulla on ulkosivulla ohutta karvaa, jonka halusin myös pois. Jalkoihin ei tullut edes punaisia pisteitä. Käsiä epiloidessa ne muuttuivat ihan tulipunaisiksi, ja violettiin meneviä näppyjä tuli aika paljon, mutta yössä olivat hävinneet kaikki. Ennen nukkumaanmenoa laitoin käsiin ja jalkoihin ohutta kosteusvoidetta, joka varmaan auttoi myös.

Kyllä tämä on niin minun juttuni, ei kaduta yhtään. :-* Suosittelen kovasti käytettäväksi hyviä kuulokkeita ja hyvää musiikkia voluumit kaakossa tämän koneen kanssa ainakin ekalla kerralla. Minulla auttoi ihan selkeästi etten kuullut sitä ääntä paljoa. Kappaleiden loppuessa sattui kaikkein eniten, silloin kipuun keskittyi ja kuului se hirveä ääni.

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #116 : 14.06.08 - klo:20:14 »
Mä olen epiloinut vuodesta 2000. Suosittelen vaan kivusta ja kauheasta äänestä huolimatta epiloimaan kylmästi, koska siihen tottuu yllättävän äkkiä. Aluksi tuo ääni on ihan kamala, ja epilointi sattuu, mutta jotenkin siihen kummasti turtuu. Nyt iholla käy lähinnä semmoinen vähäinen pistely epilaattoria käytellessä.

Kainaloissa mulla ei enää oikestaan kasva karvoja, koska olen niitä niin pitkään epiloinut. Muutamia tummempia karvoja saattaa joskus ilmaantua, eikä niitä oikein edes huomaa ellei peilin edessä tutki. Mun kokemuksen mukaan epilointi sopii kainaloillekin, kunhan muistaa kiristää kainalon ihoa samalla kun epiloi, ettei epilaattorin hampaat vaan haukkaa ihoa. Mullakin on aika ohuet ja hennot säärikarvat, mutta epiloin kuitenkin. Kyllä ne lähtevät kun samaa kohtaa vetää riittävän useasti epilaattorilla. Sekin toimii, että epiloi kerran, odottaa esim viikon ja epiloi uusiksi. Tossa ajassa ne ihme pikkukarvat ovat yleensä kasvaneet niin että jäävät epilaattorin hampaisiin. Ei järin nopeaa, mutta näin saa kyllä sileät sääret viikoiksi.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #117 : 15.06.08 - klo:10:46 »
Mä vedin eilen ekaa kertaa sellaisella monta vuotta vanhalla Philipsin Satin Icella. Toimi tosi hyvin! Nyppi lyhyetkin karvat, vaikka luulin, että se ei sitä tekisi. Epiloin myös kainalot, vaikka pelkäsin että se sattuu ihan hirveästi. Mutta se ei sattunut yhtään! Pinseteillä nyppiminen sattuu paaaljon enemmän. Tästä lähin en aio enää muuta karvanpoistotapaa käyttääkään.

Poissa naanna

• Tukkaguru
  • 3B M ii
« Vastaus #118 : 19.06.08 - klo:14:24 »
Posti toi eilen Braunin Silk-Epil X'Ellen ja pitihän sitä heti kokeilla. Kamalasti jännitti ensin, kun en ole ennen epiloinut ja kipu olis kuulemma aivan kamalaa. Mutta mutta, eihän se tuntunu yhtikäs miltään!!! Pientä kutittelua ja nipistelyä vaan ja vaikka karvatkin oli todella lyhyet (kaksi päivää sitten shievattu) tuli sileää jälkeä. Hidasta hommaahan tuo on, kun samaa kohtaa pitää hinkata moneen kertaan, mutta mun mielestä ehdottomasti vaivan arvoista. Uskalsin epiloida jopa kainalot ja vähän bikinirajojakin, eikä sekään pahalle tuntunu vaikka verta hieman tulikin.
Tässä laitteessa se "ajovalo" on aivan ehdoton juttu, mutta sillä hierontapäällä ei mun mielestä tee mitään.
Musta tuli kuitenkin nyt virallisesti epiloija. Höylään en aio koskea enää ikinä!  :)
« Viimeksi muokattu: 19.06.08 - klo:14:27 kirjoittanut Naanna »

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #119 : 19.06.08 - klo:18:35 »
^ Minusta taas se hierontapää helpotti ihan selvästi kipua! Etenkin sellaisista paikoista, mistä teki kipeämpää, hierontapää helpotti aika paljon. Ajovalokin on ihan mielettömän kätevä ja hyvä, minulla ei ainakaan onnistuisi koko epilointi, jos sitä ei olisi. ;D Pitäisi vielä rohkaistua epiloimaan kainalot..